Mijn lieverdjes@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Re: Mijn lieverdjes@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:35

PattyOosten schreef:
En van je instructeur krijg jij te horen dat als je paard niet voorwaarts is, je er maar met je sporen in moet prikken?
En waarom les je niet met die pony's. De eigenaar heeft er toch zoveel voor over? Dan vindt hij het vast fijn als je van een goede instructeur les krijgt. Daar worden die pony's dan toch alleen maar beter van?

hmmm nee dat niet, maar ik hoef een paard ook niet werrot te slaan...dat jij dat doet is jou probleem, maar ik ga dan over naar sporen.
en ja ik mag lessen met de pony's ja...maarja waar haal je dan zo snel een trailer vandaag he......en over de weg mag niet, want ze zijn nog niet gechipt

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:38

Sorry hoor, maar je hebt de teugels in het onderste ringetje van het pessoabit. En dan heeft het een hefboom-effect.
Kan het er nog zo ontspannen uitzien, maar hij gaat ook maar zo aan de teugel vanwege dat bit.
En over dat opzadelen, koop dan gewoon een simpel halstertje.
Voor 7,50 heb je een simpel nylon halster, misschien wel goedkoper.
Nu denken ze ook; 'O, krijg ik weer dat stomme bit in me bek en dan moet ik genieten van me poetsbeurt.'
Wat ie dus niet zal doen, omdat ie zich toch irriteert aan dat bit.
En o ja, dat martingaal ding. Zit echt NIET goed !
Koop van die stops, dan gaan die ringetjes tenminste niet tegen het bit.

Voorderest leuke paardjes, alleen die haflinger mag wel wat kilootjes kwijt Lachen.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:39

ChingYi schreef:
PattyOosten schreef:
En van je instructeur krijg jij te horen dat als je paard niet voorwaarts is, je er maar met je sporen in moet prikken?
En waarom les je niet met die pony's. De eigenaar heeft er toch zoveel voor over? Dan vindt hij het vast fijn als je van een goede instructeur les krijgt. Daar worden die pony's dan toch alleen maar beter van?

hmmm nee dat niet, maar ik hoef een paard ook niet werrot te slaan...dat jij dat doet is jou probleem, maar ik ga dan over naar sporen.
en ja ik mag lessen met de pony's ja...maarja waar haal je dan zo snel een trailer vandaag he......en over de weg mag niet, want ze zijn nog niet gechipt

Je mag met je paard over de weg zonder chip hoor Verward
Alleen vervoeren mag niet.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:45

ChingYi schreef:
PattyOosten schreef:

[/quote]

ehmm madam...als je er vbeel vanaf weet dan weet je dus dat het net andersom is Knipoog

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:46

owja en trouwens de teugels zitten niet op het allerlaatste gaatje van het bit hoor

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:50

ChingYi schreef:
ChingYi schreef:
ehmm madam...als je er vbeel vanaf weet dan weet je dus dat het net andersom is Knipoog

Zij heeft er wel verstand van, jij niet:

Citaat:
Vanaf 1-1-2004 moet elke eigenaar van een paard, pony of ezel als hij/zij zijn dieren wil vervoeren, zorgen dat ze een paspoort hebben. Deze verplichtingen gelden alleen als het paard over de openbare weg vervoerd wordt in een trailer of veewagen en niet als het paard is aangespannen, aan de hand wordt meegevoerd, of wordt bereden.

Bron: www.dierenartsen-zo-drenthe.nl/Infoprd/prdchip.htm

Ik heb nu al meerdere topics van jullie voorbij zien komen, waarin jullie meerdere keren worden aangesproken op jullie omgang met de pony's. Lees het allemaal nog maar eens na, want jullie manier van omgaan met paarden kan echt niet. Ik zag in een ander topic (ouder) ook al dat jullie reden met een KREUPELE pony. Sorry, maar dat is echt not done, zo ga je niet met dieren om.

Wat ik uit te post opmaak heb je die Haflinger zelf ingereden. Gaat er dan geen belletje rinkelen als 'ie staakt en niet te rijden is op een normaal bit???

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:52

Ik sla mijn paarden niet verrot. Ik zorg ervoor dat ze lekker aan de hulpen staan. Soms geef ik dan wel een klein tikje achter de kuit, ,ik denk dat ze dat minder vervelend vinden dat naar voren geprikt te worden.
En je zegt zelf dat je dat niet van je instructeur geleerd hebt, heb je dat dus maar zelf bedacht?
Tip: er zijn ook instructeurs die naar jou toe komen hoor!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:04

even een ding.
die pony is niet kreupel...op het laatste pas liep de pony niet goed...toen ben ik direct gestopt....ik ga echt niet doorrijden op een pony die niet goed loopt....zo dom ben ik nou ook weer niet
(vat dit bericht a.u.b. niet verkeerd op) Knipoog

en van de instructeur die ze op dit moment heeft (rijd sins kort in de les van mij en op de manege waar ik rij) mag je niet eens met sporen rijden. (op manegepony's)

en het zijn ook NIET mijn verzorgpony's! dat zijn ze van chingyi en ik ben meegegaan.

normaal hebben ze halsters om maar nu niet in de wei (zijn kapot geloof ik)

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:10

Pattypaard schreef:

normaal hebben ze halsters om maar nu niet in de wei (zijn kapot geloof ik)

Nou ehmm ja normaal hebben ze halsters om ja, maar ze zijn niet kapot, maar liggen nog bij de andere wei achter slot en grendel Knipoog

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:14

mmm... na topic 2 krijg ik bijna de neiging om de vrachtwagen te starten en de pony’s te kopen en mee te nemen ...al is het maar dat jullie er niet meer op kunnen rijden !!

met een pessoabit een paard gaan inrijden , hefboomwerking , klein kneepje telt voor 2 ..en waarom een paard beleren als je zelf nog geeneens netjes kan rijden ? Beetje dom misschien !

Die martingaal ? Wat dachten jullie ..als we hem zo doen lijkt het op een thiedeman ? Misselijk Misselijk

En de sporen ....neem dan een zweepje erbij dat je paard weet dat ie zn kont erbij moet houden!!

Ik geloof dat ik nu misselijk en ziek ben ....Verdrietig Misselijk

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:18

ik vind het ook geen goed idee om met een pessoabit een pony in te rijden maar wat kan ik eraan doen Knipoog
zijn niet mijn verzorgpony's of wat dan ook...
en die martingaal en sporen is hetzelfde
dat heb ik ook tegen chingyi gezegt.

maarja

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:19

JusTinn schreef:
mmm... na topic 2 krijg ik bijna de neiging om de vrachtwagen te starten en de pony’s te kopen en mee te nemen ...al is het maar dat jullie er niet meer op kunnen rijden !!

met een pessoabit een paard gaan inrijden , hefboomwerking , klein kneepje telt voor 2 ..en waarom een paard beleren als je zelf nog geeneens netjes kan rijden ? Beetje dom misschien !

Die martingaal ? Wat dachten jullie ..als we hem zo doen lijkt het op een thiedeman ? Misselijk Misselijk

En de sporen ....neem dan een zweepje erbij dat je paard weet dat ie zn kont erbij moet houden!!

Ik geloof dat ik nu misselijk en ziek ben ....Verdrietig Misselijk

Nou dat je misselijk en ziek ben gelukkig maar............en hoezo kan niet rijden...niemand is perfect hoor...alsof jij alles kan en je kan ze trouwens toch niet kopen

och en patty jij moet nmiet zeiken want jhe hebt het maar 1 keer gezegd en vergeet ze maar snel want ik heb er zo geen zin meer...ik ga wel alleen dan worden ze tenminste nog een beetje normaal behandelt Boos!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:20

hmm jaja Scheve mond

ChingYi misschien is het best moeilijk om al die reacties over dat bit en spoorgebruik etc. te horen te krijgen, maar de bedoeling is echt niet om je af te zeiken, mar om je alleen maar te helpen!
Met name de pony's natuurlijk Lachen
Trouwens dat hij "onspannen" loopt ligt dan wel aan het zware bit enzv. maar als jij hem op een licht trensje net zo kunt rijden door middel van tips en/of een instructeur..! Dan zijn jij en je paard toch veel beter af Haha!
Jij wilt toch ook dat het paard zonder geprik en druk achter oren en in mondhoeken relaxt loopt Ja
(zo relaxt looptie denk ik niet hij kan "geen vin veroeren", dat is voor jou natuurlijk wel aardig relaxt.. maar voor je paard niet.. Haha! )

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:22

Marloez schreef:
hmm jaja Scheve mond

ChingYi misschien is het best moeilijk om al die reacties over dat bit en spoorgebruik etc. te horen te krijgen, maar de bedoeling is echt niet om je af te zeiken, mar om je alleen maar te helpen!
Trouwens dat hij "onspannen" loopt ligt dan wel aan het zware bit enzv. maar als jij hem op een licht trensje net zo kunt rijden door middel van tips en/of een instructeur..! Dan zijn jij en je paard toch veel beter af Haha!
Jij wilt toch ook dat het paard zonder geprik en druk achter oren en in mondhoeken relaxt loopt Ja
(zo relaxt looptie denk ik niet hij kan "geen vin veroeren", dat is voor jou natuurlijk wel aardig relaxt.. maar voor je paard niet.. Haha! )

ja klopt bedankt...ik was ook al van plan om eens alleen daarheen te gaan en het dan WEL op de goeie manier te doen ZONDER commentaar omdat ik dan alleen ben Haha! en als ik dan die nieuwe digi heb dan zal ik er foto's van maken Knipoog Knipoog nu iedereen tevreden??? Haha! Haha! Haha! Haha!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:24

Marloez schreef:
hmm jaja Scheve mond

maar dat geen vin uitvoeren is nu wel zo, maar in het begin met het aanleren enzo was het dat echt niet...ik heb er maanden over moeten doen hoor Knipoog Knipoog

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:24

ChingYi schreef:
och en patty jij moet nmiet zeiken want jhe hebt het maar 1 keer gezegd en vergeet ze maar snel want ik heb er zo geen zin meer...ik ga wel alleen dan worden ze tenminste nog een beetje normaal behandelt Boos!
Maar dit vind ik dan net weer niet eerlijk.. Scheve mond
je woede op Patty af reageren is natuurlijk helemaal van verre..!
Zij is de enigste die er niets aan kan doen.. ze heeft het tenminste nog gezegt..! Dus ze liegt niet!
K geloof dat je een beetje erg boos was op dat moment maar kvind dat je Patty er niet op aan moet kijken hoor Vork

* Slapen *

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:26

Justin ...amen !! je neemt me de woorden uit de mond Haha!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:26

ChingYi: kan wel zijn dat ik het maar 1 keer heb gezecht maar dan heb ik het nog altijd gezegt Knipoog
en denk je dat ik er zo nog zin in heb als je tog vaker zo dom tege me doet. ok ik doe ook wel eens wat natuurlijk maar zo heb ik er echt geen zin meer in.
Marloez: ze is onder andere ook kwaad op mij omdat ik haar niet direct een filmpje kan sturen omdat ik ergens mee bezig ben Bloos (vind het trouwens wel helemaal waar wat je zecht in je laatste bericht want het heeft niet alleen te maken met hetgene wat ik net zei)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:27

ChingYi schreef:
maar dat geen vin uitvoeren is nu wel zo, maar in het begin met het aanleren enzo was het dat echt niet...ik heb er maanden over moeten doen hoor Knipoog Knipoog

Ik heb het zelf ook met Dusty gehad.. ik kocht een pelham.. alleen maar omdat ik 'm mooi vond.. Hamer
Maar gelukkig reed ik toen altijd met heel losse teugels en zo weinig mogelijk druk..
Maar toch heeft het een tijdje geduurt voordta ze weer "zacht" werd in d'r mond, en nu rijd z super aan de teugel op en dubbelgebroken watertrensje Haha!

Dus zelfs zonder dat je de teugels gebruikt zowat, kan er heel wat misgaan met dit soort bitten!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:30

Pattypaard schreef:
(vind het trouwens wel helemaal waar wat je zecht in je laatste bericht want het heeft niet alleen te maken met hetgene wat ik net zei)

nja ben half helderziend geloof ik ofzo.. Clown

Maar hoe kan anders iemand zó boos reageren op zo iets Haha!

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:32

[/quote]
[/quote]

[/quote]

ehmm madamm volgens mij is daisy ook niet gechipt en ik mag er ook gewoon op buitenrijden.

me verzorg pony in alphen a/d rijn waar ik af en toe nog heen ga. is voor zover ook niet gechipt.

wat is dat voor gezeur?? en er zijn instructeurs die aan huis komen.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:36

miranda1983 schreef:

[/quote]

[/quote]

ehmm madamm volgens mij is daisy ook niet gechipt en ik mag er ook gewoon op buitenrijden.

me verzorg pony in alphen a/d rijn waar ik af en toe nog heen ga. is voor zover ook niet gechipt.

wat is dat voor gezeur?? en er zijn instructeurs die aan huis komen.
[/quote]

ehhumm.......nou ik weet heus wel wat de bedoeling is hoor..met het chip gedoe, pony van mijn vriendin heeft het ook en ik was erbij toen die het kreeg en die man heeft me het allemaal uitgelegd
en tja waar vind je dan zo snel een goedkope intructeur die ff langs wilt komen he??

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:37

miranda ...volgens mij kan ik jouw hevig de hand schudden samen met Justin *LOL*

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:55

*Schud de hand van Soraya

Gewoon vreselijk om naar te kijken zulke foto's.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:58

heyyyyyyy

wat heb jij een schattige verzorgpaardjes.
vooral die haflinger vind ik erg mooi
mag ik vrage wat voor vader die heb en wt er nog meer achter zit hij lijkt wel een beejte op mijn haflinger merrie op sommige punten
ben op zoek naar de vader van mijn merrie dus vandaar!!!
danielle en lobke