shetter moow @ longeren & SPRINGEN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VLC

Re: shetter moow @ longeren & SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:43

en waar maak jij uit op dat hij de baas wil spelen? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 15:46

lizzy2 schreef:
en waar maak jij uit op dat hij de baas wil spelen? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.

hij dreigt de hele tijd om je bang te krijgen (omdat dat bij andere gelukt was) en hij probeert je met rijden heel erg uit, of je wel durft

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:47

Als hij zo vervelend is moet je het zelf op kunnen lossen zonder bit.
Ik ben van mening dat dit soort bitten absoluut niet in een gesloten terrein gebruikt hoeven te worden bij iemand die gewoon lollig doet met dat beestje.

De fout ligt dan nog altijd bij jou niet bij het paardje zelf. Als je hem eerst met een ander bit kon rijden moet je dat gewoon nu ook kunnen.

En vind het niet gek dat hij naar je dreigt Clown

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:50

Ik ben het met Faniek eens, dat hij vervelend is kan je niet oplossen met een bit. En ik begrijp ook wel dat hij vervelend is en dat hij dreigt.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 15:55

Faniek schreef:
Als hij zo vervelend is moet je het zelf op kunnen lossen zonder bit.
Ik ben van mening dat dit soort bitten absoluut niet in een gesloten terrein gebruikt hoeven te worden bij iemand die gewoon lollig doet met dat beestje.

De fout ligt dan nog altijd bij jou niet bij het paardje zelf. Als je hem eerst met een ander bit kon rijden moet je dat gewoon nu ook kunnen.

En vind het niet gek dat hij naar je dreigt Clown

naar mij dreigt hij niet naar andere, hij weet dat ik de baas over hem bent (eerst was ik bang voor hem nu neit meer) maar andere test hij nog uit

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:55

loveramona schreef:
lizzy2 schreef:

hij dreigt de hele tijd om je bang te krijgen (omdat dat bij andere gelukt was) en hij probeert je met rijden heel erg uit, of je wel durft

JIJ ziet dit als baas spelen, maar kijk je ook wel naar eventuele andere oorzaken. Ik weet niet of je al eerder met dat bitje gereden had? Het kan dan natuurlijk ook dat hij dáár geen zin in heeft. En nog een punt: als het baas spelen de oorzaak zou zijn, zou dat na een keer aanpakken afgelopen zijn. Ik maak uit jouw topic op dat je hem al veel langer zo aanpakt.
Probeer het ook eens van andere kanten te bekijken!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 15:59

@ lizzy2
[/quote]

[/quote]

JIJ ziet dit als baas spelen, maar kijk je ook wel naar eventuele andere oorzaken. Ik weet niet of je al eerder met dat bitje gereden had? Het kan dan natuurlijk ook dat hij dáár geen zin in heeft. En nog een punt: als dat de oorzaak zou zijn, zou dat na een keer aanpakken afgelopen zijn. Ik maak uit jouw topic op dat je hem al veel langer zo aanpakt.
[/quote]

hij doet al een paar maanden zo en toen reed ik met een normaal bit, maar nu rijd ik TIJDELIJK met dat andere bit en het gaat nu wat beter en over paar weken ga ik weer gewoon met normaal bit rijden (ik denk dat het ligt aan het weer (telkens veranderren) en tijd vvan het jaar (in de rui) en mannelijke dieren willen vaak dominant zijn (ff laten weten)
[/quote][/quote]

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:02

loveramona schreef:
@ lizzy2

[/quote]

JIJ ziet dit als baas spelen, maar kijk je ook wel naar eventuele andere oorzaken. Ik weet niet of je al eerder met dat bitje gereden had? Het kan dan natuurlijk ook dat hij dáár geen zin in heeft. En nog een punt: als dat de oorzaak zou zijn, zou dat na een keer aanpakken afgelopen zijn. Ik maak uit jouw topic op dat je hem al veel langer zo aanpakt.
[/quote]

hij doet al een paar maanden zo en toen reed ik met een normaal bit, maar nu rijd ik TIJDELIJK met dat andere bit en het gaat nu wat beter en over paar weken ga ik weer gewoon met normaal bit rijden (ik denk dat het ligt aan het weer (telkens veranderren) en tijd vvan het jaar (in de rui) en mannelijke dieren willen vaak dominant zijn (ff laten weten)
[/quote]
[/quote][/quote]

het gaat mij ook om dat bit maar meer om jouw hele manier van aanpakken. Reageer daar anders is op.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:07

lizzy2 schreef:
loveramona schreef:
@ lizzy2

[/quote]

[/quote]
[/quote]
[/quote]

het gaat mij ook om dat bit maar meer om jouw hele manier van aanpakken. Reageer daar anders is op.
[/quote]

sorry maar het zijn foto's dat zegt echt niks over hoe ik met hem omga en kan je misschien pb'en want dit gaat niet echt meer over de springfoto's

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:10

loveramona schreef:
lizzy2 schreef:

Deed Saar ook, maar zij heeft nu respect voor me, en probeert dit dus niet meer.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:11

en ja, hij geeft na + je kan hem beter houden want achterin het land gaat hij altijd rennen en bokken (omdat hij zo andere kinderen eraf krijgt en bang maakt zodat hij de baas kan zijn en dat test hij bij iris en mij en andere uit)[/quote]

als hij dat doet moet je gewoon weer opstappen en door rijden. en niet gelijkeen ander bit pakken end enken van nu zou ik je krijgen. gelijk maar een heel scherp bit. in vind je het gek dat hij het blijft doen.

gewoon met een trens rijden of wat dan ook een normaal bitje. en mocht ie dat dan doen . gewoon vangen en er weer op en dat blijven herhalen. hij probeert ze alleen uit. jullie verpesten dat beestje zo alleen maar.

wat zou jij doen als jij je ouders bang maakt en je krijgt opeens een band om je hals en als je iets doet wat niet mag dat ze dan op een kn op kunnen drukken zodat jij een stroomstoot krijgt? zou jij dat ook leuk vinden om het zo op te lossen????

zo doen jullie nu in principe ook met die pony. hij bokt iemand eraf en wilt de baas spelen. hup gelijk maar een heel scherpb itje in.

zo los je niks op maar maak je het alleen maar erger.

volgende keer wil ik foto´s zien met een gewoon bitje en zulke foto´s want het zag er wel vriendelijker uit.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:20

@ lovesaartje

ik heb respect voor mogli en hij denk ik ook voor mij, het is niet dat hij het bij mij probeert, maar bij de zoon van de eigenaar en mijn vriendinnen en die vinden het wel een klein beetje eng , ik vond het ook een hele tijd eng toen was ik ook een paar weken niet geweest, maar toen ik weer ging deed hij heel lief[/quote]

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:20

Citaat:

sorry maar het zijn foto's dat zegt echt niks over hoe ik met hem omga en kan je misschien pb'en want dit gaat niet echt meer over de springfoto's

nee, zijn zeker allemaal net op het verkeerde moment genomen he Slapen
Haal die bord voor je kop weg aub! ieder topic van jouw dat je met je shet gaat springen heb je altijd heel veel commentaar van andere bokkers, doet dat je dan helemaal niks? Ga je dan gewoon weer verder, denkend dat er niemand wat van heeft gezegt? Alle bokkers die hier commentaar geven hebben heus niks tegen jouw, maar zij willen gewoon het beste voor die shet! Begrijp dat aub een keer!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:22

miranda1983 schreef:
en ja, hij geeft na + je kan hem beter houden want achterin het land gaat hij altijd rennen en bokken (omdat hij zo andere kinderen eraf krijgt en bang maakt zodat hij de baas kan zijn en dat test hij bij iris en mij en andere uit)

als hij dat doet moet je gewoon weer opstappen en door rijden. en niet gelijkeen ander bit pakken end enken van nu zou ik je krijgen. gelijk maar een heel scherp bit. in vind je het gek dat hij het blijft doen.

gewoon met een trens rijden of wat dan ook een normaal bitje. en mocht ie dat dan doen . gewoon vangen en er weer op en dat blijven herhalen. hij probeert ze alleen uit. jullie verpesten dat beestje zo alleen maar.

wat zou jij doen als jij je ouders bang maakt en je krijgt opeens een band om je hals en als je iets doet wat niet mag dat ze dan op een kn op kunnen drukken zodat jij een stroomstoot krijgt? zou jij dat ook leuk vinden om het zo op te lossen????

zo doen jullie nu in principe ook met die pony. hij bokt iemand eraf en wilt de baas spelen. hup gelijk maar een heel scherpb itje in.

zo los je niks op maar maak je het alleen maar erger.

please niet meer beginnen over dat bit want mogli is al 2/3 maanden hiermee bezig en ik gebruik het pas sinds 2/3 weken. en als hij iets rustiger wordt gaat het gelijk weer uit hoor, en zoiezo over 2 weekjes gaat hij eruit

volgende keer wil ik foto´s zien met een gewoon bitje en zulke foto´s want het zag er wel vriendelijker uit.
[/quote]

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:22

loveramona schreef:
@ lovesaartje

ik heb respect voor mogli en hij denk ik ook voor mij, het is niet dat hij het bij mij probeert, maar bij de zoon van de eigenaar en mijn vriendinnen en die vinden het wel een klein beetje eng , ik vond het ook een hele tijd eng toen was ik ook een paar weken niet geweest, maar toen ik weer ging deed hij heel lief

[/quote]
Volgens mij is Mogli gewoon een harstikke braaf en eerlijk ponnytje, en vergeeft ie jullie alles wat je met hem doet, eigelijk zou je een keer op Saar moeten rijden, die pikt dat allemaal niet. en laat dat ook duidelijk merken

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:23

LovesSaartje schreef:
Citaat:

Haal die bord voor je kop weg aub! ieder topic van jouw dat je met je shet gaat springen heb je altijd heel veel commentaar van andere bokkers, doet dat je dan helemaal niks? Ga je dan gewoon weer verder, denkend dat er niemand wat van heeft gezegt? Alle bokkers die hier commentaar geven hebben heus niks tegen jouw, maar zij willen gewoon het beste voor die shet! Begrijp dat aub een keer!

tuurlijk doe ik er wel wat mee, maar deze foto's zijn niet zo goed omdat mogli in een rare bui zit, zelfs ik wou niet zo hoog met hem springen omdat ik twijfels had (en dat heb ik nooit bij mo)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:26

Citaat:

please niet meer beginnen over dat bit want mogli is al 2/3 maanden hiermee bezig en ik gebruik het pas sinds 2/3 weken. en als hij iets rustiger wordt gaat het gelijk weer uit hoor, en zoiezo over 2 weekjes gaat hij eruit

Als je met dit bit blijft rijden, heb je kans dat Mogli als je weer met een trens bitje rijd er gewoon door heen loopt.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:28

LovesSaartje schreef:
Citaat:

Als je met dit bit blijft rijden, heb je kans dat Mogli als je weer met een trens bitje rijd er gewoon door heen loopt.

ja, dat weet ik ook maar nu gaat dat andere bitje echt niet zo goed, n zoiezo over 2 weken gaat die eruit, en ik kom vaak maar 1-2x in de week 2x rijden en dat is denk niet zo heel erg

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:28

LovesSaartje schreef:
Citaat:

tuurlijk doe ik er wel wat mee, maar deze foto's zijn niet zo goed omdat mogli in een rare bui zit, zelfs ik wou niet zo hoog met hem springen omdat ik twijfels had (en dat heb ik nooit bij mo)
[/quote]
En ik weet dat ik zit te zeuren, maar waarom heb je dan wel hoger gesprongen?
[/quote]

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:29

loveramona schreef:

Ja tijdelijk maar even met een ander bit omdat hij vervelend word "omdat het aan de tijd van het jaar ligt"
Als je niet kunt omgaan met een pony die eens wat anders doet als anders ben je geen pony waard
Doordat getrek met dat bit en longeren op het scherpste gaatje heb je zijn mond straks wel te kapot gemaakt om nog met een gewoon bit te rijden Lips are sealed
En het is toch een ruin? Ik weet toch echt even van ruinen dat ze vaak een stuk makkelijker zijn als merries..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:30

LovesSaartje schreef:
Citaat:

ja, dat weet ik ook maar nu gaat dat andere bitje echt niet zo goed, n zoiezo over 2 weken gaat die eruit, en ik kom vaak maar 1-2x in de week 2x rijden en dat is denk niet zo heel erg
[/quote]
*zucht* dan moet je over 2 weken ook niet met een topic aankomen dat Mogli er gewoon door heen loopt hoor.
[/quote]

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:31

@faniek

merries zhebben vaak een leuker humeur Knipoog

maar hij zat tijdens longerren helemaal niet op dhet scherpste gaatje

aleen in het begin met rijden

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:34

loveramona schreef:
@faniek

Whaaaaaaaaaaaahahaaaaaaaaaaaaaaaaaahahaaaaaaaaaa
Laat me niet lachen zeg! merries een leuker humeur NOT!
Saar is vaak shagerijnig hoor Haha! Haha! Haha!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:35

LovesSaartje schreef:
loveramona schreef:
@faniek

het was juist bedoelt met NIET merries kunnen juist lekker sacho zijn Knipoog zo bedoel ik het met die Knipoog

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:39

LovesSaartje schreef:
loveramona schreef:
@faniek

Tsja, je weet maar nooit he Haha!
Ik kom af en toe ook heel anders over dan dat ik bedoel Haha!
het was juist bedoelt met NIET merries kunnen juist lekker sacho zijn Knipoog zo bedoel ik het met die Knipoog
[/quote]
[/quote]