Frederik@work. (Z2-dressuurpony)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mijndario

Re: Frederik@work. (Z2-dressuurpony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:25

Leuke pony Lachen Ik zou ook graag nog (meer) foto's willen zien, vooral op wedstrijd. Leuke combi, jammer dat hij weg moet.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:49

wat loopt iedereen nou te z*eken...ben persoonlijk ook tegen de slof, maar andere hulpteugels kunnen net zo veel schade aanbrengen...doe niet zo moeilijk en laat haar in haar waarde

vraag me af hoe jullie het vinden als ik zeg dat je er niet uit ziet zoals een "x" combinatie...

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 23:00

peanutbutter schreef:
De pony loopt totaal niet aangesloten van achteruit. Dat zie je vooral in de galop. Hij loopt gewoon uitelkaar.
En 6 jaar vindt ik lang om ZII te worden. Dan doe je bijna een jaar over iedere klasse....

Mijn pony is dan misschien niet Z2, maar als ik klaar ben met rijden en ik pak haar weer op, krijg ik haar niet zo 1,2,3 weer bij elkaar..

Niet iedereen heeft trouwens de luxe om vaak op wedstrijd te gaan..
Ik ben vorig jaar mei begonnen met starten toen brak er droes uit bij ons, dus een paar maanden konden we nergens heen en de wedstrijden gingen ook niet door.
Verder heb ik 1 keer in de maand wedstrijd en heb ik geen trailer dus heb nu in totaal 2 uitwedstrijden gehad en ben nu L1..
Dus met een beetje geluk en geen ziekte enz. ben ik over een paar maanden L2, maar ik haal niet altijd winst, dus ik vind 6 jaar helemaal niet zo gek hoor!
En de ruiter heeft misschien ook nog een jaartje ofzo pauze genomen, aangezien de leeftijd (volgens mij is ze nog niet zo oud) als je jong bent heb je ook niet altijd zin om serieus te rijden...

En ook al is het misschien allemaal niet zo wat ik zeg, wat maakt het uit als zij er lang over gedaan heeft, niet iedereen leeft voor prestatie en verkoopt hun pony als ze niet binnen een jaar Z zijn..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:38

Ik meng me verder niet in de discussie maar ik vind het goed dat je er zo "lang" over hebt gedaan! Dan zijn dingen in ieder geval niet overhaast!

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:20

anders zeuren jullie even over een slof teugel ... ik bedoel als je een moeilijke pony hebt die er beter op word als je hem af en toe met slof rijdt is dat dan verkeerd ofzo... Rolleyes

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:41

nou, laat een paar wedstrijd foto;s zien!!! zijn we van alle onzin af hier.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:48

Kijk gewoon op de startlijst die ze op pagina 2 (?) aangaf. Lachen

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:00

ushi schreef:
Haal dan die slof eraf als je niet weet waarom hij dr aanhangt...
Maar oke... Vind het er niet zo uit zien als een Z2 pony als ik eerlijk ben Bloos

zoals ze al zei ze had net al gereden dus vandaar Knipoog
misschien doet die het wel veel beter normaal Knipoog

Maar mooie pony Knipoog
jammer dat je hem gaat verkopen Knipoog

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:37

Hey meid,
mooie paardje..
Ben echt heel erg benieuwd naar de actiefoto's want volgens mij heeft dit paardje wel karakter en kan hij best wat te weeg zetten. Succes met de wedstrijd.

Groetjes Yvon

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:54

peanutbutter schreef:
De pony loopt totaal niet aangesloten van achteruit. Dat zie je vooral in de galop. Hij loopt gewoon uitelkaar.
En 6 jaar vindt ik lang om ZII te worden. Dan doe je bijna een jaar over iedere klasse....

Ik zie het probleem niet hoor. Veel mensen gaan ook pas serieus rijden als hun paard 5 is. Want veel paarden kun je niet teveel belasten voordat ze 5 zijn. Ik zelf ben daar wel voor, gewoon de eerste 2 jaar, lekker rustig, goed die basis erin rijden, en dan kun je van daaruit verder bouwen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:01

Ik heb mijn eerste B-wedstrijd gereden in oktober 2000, nu (ongeveer 4,5 jaar later) rij ik Z1. Is veel zou je kunnen zeggen, maar als je 1x per maand weg gaat, en dan 1 proefje kan rijden is het niet erg veel hoor!

Je paard naar de Z rijden met elk weekend 2 proefjes in 2 jaar is net zo knap...

TS: Je mag kei trots zijn op jezelf! Met een pony (die volgens sommige mensen) niet veel toont in een hoge klasse rijden is 100x zo knap als met een super-de-duper paardje in een hoge klasse rijden.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:18

milo schreef:
nou, laat een paar wedstrijd foto;s zien!!! zijn we van alle onzin af hier.

waarom ??
ze heeft al aangeboden om te laten zien dat ze winst heeft in het Z2,
dus waarom moet ze zich verder bewijzen tegen over jullie?

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:28

ik vind dat jullie nu wel eens even op mogen houden met dat gezeur dat het niet Z2 toont. Als je pony weg moet is dat al erg genoeg en als je dan ook nog steeds moet horen wat je allemaal niet goed doet en wat er lelijk uit ziet.... Ik vind trouwens 6 jaar helemaal niet lang, ja misschien als je elke week op concour gaat 2 proeven rijd en bij 10 winstpunten over gaat naar een hogere klasse.. Die 5 winstpunten in de Z2 had je echt niet voor niets hoor!!!!! En tja de beste stuurlui staan aan wal dus...

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:36

Helemaal mee eens. Mensen die zeggen dat 6 jaar te lang is, weten niet waar ze het over hebben. Heeft iemand er misschien bij nagedacht dat het haar eerste Z pony is? En dat zowel zij als de pony alles moesten leren? Ik heb mijn Z2 paard ook in 5 jaar Z2 gekregen. Dit was een vrij kijkerig paard, en ook nog eens mijn eerste paard. En omdat lol met mijn paard bovenaan staat, en niet het presteren, heeft het langer geduurd. Nou en?!

Ontopic: Leuke pony, aansprekend beessie, lekker van hem genieten en zorgen dat hij een goed plekje weer krijgt! Succes met je laatste wedstrijden.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:42

zonde dat er alweer 4 pagina's met bull**** staat, met hier en daar een enkele leuke reactie.
mensen, denken jullie dat het niet al vervelend genoeg is dat het paardje weggaat?? laat iedereen in zijn waarde, ieder zijn eigen manier. bovendien zie ik liever een paard wat op zijn 10de Z2 is als een 5 jarige die al Z loopt. wat maakt het uit hoe lang iemand erover doet!! zit er soms een tijdlimiet op ofzo?? kom op zeg doe normaal!!! ben blij dat er nog mensen zijn die de tijd ervoor nemen en buiten dat; niet iedereen heeft de financieele middelen om elke week van een top ruiter les te krijgen.

so even weer on-topic; leuk paard, jammer dat je hem binnekort moet missen!! verder vind ik het knap dat je zover bent gekomen!!!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:32

mooie pony , ook een leuke combinatie !! jammer van al die vervelende reacties , maar super hoor!

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:46

He hoi, alle mensen. hier de TS zelf weer even aan het woord. Leuk dat iedereen het zo voor mij opneemt. (Ik heb vrienden!! Knipoog )
Ik heb er inderdaad 6 jaar over gedaan. Mijn Frederikje is nou eenmaal geen Power and Paint en ik ben geen Anky en mijn vader is geen miljonair Haha! , dus we hebben het zelf allemaal een beetje moeten uitvogelen. Ik wil best toegeven dat ik niet de beste Z2-ruiter ben, maar ik ben een suptopper; een van de winstpuntjes sprokkelen en niet van de prijzen binnenslepen. Ach, ambitie om in de paardensport verder te gaan heb ik toch niet. We hebben in ieder geval heeel veeeel lol met elkaar gehad in de afgelopen jaren.
Ik heb nu 8 wedstrijden gereden in een jaar tijd in de Z2 (voornamelijk indoor) en we hebben nu 6 winstpunten. Gisteren kwam er weer eentje bij in Dwingeloo, in de 2e proef 234 punten. Hyper! (de 1e proef hebben we het maar even niet over....... Bloos ) We hebben nog wel wat foto's gemaakt, maar mijn ouders zijn nu op vakantie met het toestel, dus ik kan ze even niet op bokt zetten, maar dat beloof ik jullie nog!!
Groetjes aan allemaal!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:54

@ TS: de mensen die het hardst schreeuwen, rijden het beroerds Knipoog

Ik weet hoe het is als je moet roeien met de riemen die je hebt. Het is voor mensen die alles in hun schoot geworpen krijgen dan zo lekker makkelijk praten Knipoog

Mijn merrie is net 3 en volgend jaar gaan we starten in de B. Las een aantal pagina's terug iemand die een 4-jarige heeft die MII loopt, dat vindt ik dus écht zielig! Arm, arm paardje...

Veel plezier en wijsheid met je nieuwe paardje en doe alles lekker in je eigen tempo. Dit zijn typisch paardenmutsen, die het hardst schreeuwen en een ander niets gunnen Knipoog

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:32

krientje schreef:
Ik heb er inderdaad 6 jaar over gedaan. Mijn Frederikje is nou eenmaal geen Power and Paint en ik ben geen Anky en mijn vader is geen miljonair Haha! , dus we hebben het zelf allemaal een beetje moeten uitvogelen. Ik wil best toegeven dat ik niet de beste Z2-ruiter ben, maar ik ben een suptopper; een van de winstpuntjes sprokkelen en niet van de prijzen binnenslepen.

Daar kan ik me helemaal in vinden! Zo is het met Nordwind en mij ook. (en daar komt nog bij dat we in totaal 2,5 jaar kwijtgeraakt zijn door kanker bij mijn moeder, mkz en dat Nordwind zelf zo ziek was)

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:39

leuke pony hoor
jammer dat die weg gaat Lachen
maar je hebt toch een leuke 6 jaar om op terug te kijken Lachen

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:49

Wat een eeuwig gemiep ook altijd hier. Slapen

Vind het een leuke pony. Ben benieuwd naar wedstrijdfoto's.

En wat maakt het nou uit hoe lang je er over doet om Z te worden. Ze is het geworden en dat kunnen veel mensen niet zeggen. Al doet ze er 10 jaar over, ga een leven lijden zeg sjeetje mina. Het is geweldig stoer om je paard binnen een jaar naar het Z te rijden Slapen Dat is tegenwoordig 'in' lijkt het wel. Opscheppen hoe lang je over een klasse hebt gedaan en dan het liefst zo snel mogelijk.....

Veel succes nog de laatste maandjes Ach gut

pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:31

Wel wat vreemd dat je er 6 jaar over hebt gedaan, maar nog steeds de basis niet voor elkaar hebt (anders zou je geen slof nodig hebben om hem erdoor te rijden toch ..) Vraag me toch af waar je dan zo lang op hebt getraind . Knipoog ..

Voor de rest ben ik het met peanutbutter eens: in galop loopt hij best wel uit elkaar. Niet banketstaaf bedoeld ofzo, maar het is wel zo ...

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:36

pindakaas schreef:
Wel wat vreemd dat je er 6 jaar over hebt gedaan, maar nog steeds de basis niet voor elkaar hebt (anders zou je geen slof nodig hebben om hem erdoor te rijden toch ..) Vraag me toch af waar je dan zo lang op hebt getraind . Knipoog ..

Voor de rest ben ik het met peanutbutter eens: in galop loopt hij best wel uit elkaar. Niet banketstaaf bedoeld ofzo, maar het is wel zo ...

Anky pakt zeker ook nooit de slof erbij Bloos

Maare, dit topic is oud en ze heeft allang wedstrijd foto's geplaatst...
viewtopic.php?f=10&t=408955&hilit=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:36

dank je pindakaas

pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:44

Ik wil niet zeggen dat ik het altijd met Anky's methodes van trainen eens ben Knipoog .. Maar dit is idd een beetje achterhaald