Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Citaat:soms plaatsen hier mensen foto's waarop zij dressuurtechnisch verantwoord bezig zijn in hun ogen, maar als je die fotos goed bekijkt ( of sommige in real live bezig ziet) richten zij hun paard meer schade aan dan mijn moeder hier op de foto's doet. Hiermee wil ik niet sugereren dat een ieder op bokt zo te werk gaat, maar een groot aantal moeten toch echt eerst bij hun zelf (en hun eigen rijstijl) te raden gaan voordat ze met uitspraken gaan gooien als "aah wat zielig""kan je hier om lachen??"

Ilkkah schreef:
de tweede foto deed me echt denken aan deze smile: [img]
images/smiles/frusty.gif[/img]
maar dan ipv tegen een muur tegen de grond

Citaat:soms plaatsen hier mensen foto's waarop zij dressuurtechnisch verantwoord bezig zijn in hun ogen, maar als je die fotos goed bekijkt ( of sommige in real live bezig ziet) richten zij hun paard meer schade aan dan mijn moeder hier op de foto's doet. Hiermee wil ik niet sugereren dat een ieder op bokt zo te werk gaat, maar een groot aantal moeten toch echt eerst bij hun zelf (en hun eigen rijstijl) te raden gaan voordat ze met uitspraken gaan gooien als "aah wat zielig""kan je hier om lachen??"

heeft een identiek plaatje van een val waarbij de schimmel ook zo tegen de grond smakt. Die had dus wel een nekwervel gebroken en is een paar dagen later dood in de stal gevonden. Jallist schreef:Mensen wat een reacties... Als dit je moeder overkomt en paard en zij komen er zonder schade vanaf, dan kunnen er 2 dingen gebeuren daarna:
1) er komt angst voor het rijden, angst om met een paard te springen ofzo
of
2) je kan er later om lachen! Dat is wat de TS en ik neem aan ook haar moeder nu doet.
Waarom iemand dit op bokt wil zetten: omdat ze t wil delen met andere mensen, om wat voor reden dan ook. Dat een paar mensen er dan niet tegen kan om het te zien, is niet haar probleem. Er werd een tijdje geleden toch ook een vreselijke mail rondgestuurd tegen paardenmishandeling met foto's van een vreselijk toegetakelde shet? Daar zijn dit soort foto's niks bij. Beetje overdreven hoor, sommige reacties...

rockey schreef:hehe in 1978
kwam vandaag deze foto's weer tegen, en moest er weer omlachen, en wilde ze ook even aan jullie laten zien![]()
hou je vast
![]()
hier bleef het paard hangen op de sprong:
hier kwam het paard ongelukkig ter val:
en hier lag ze er half onder, en paard met 4 benen in de lucht haha.
toen stond dit in het Eindhovens Dagblad:
"Een wat merkwaardige koprol maakte het paard van de Tilburgse Corry Suos tijdens het nationaal concours hippique dit weekend te Eindhoven. voorover hangend strandt de combinatie hier in een parrallelhindernis. terwijl het paard met het hoofd naar beneden in het gras duikt, schiet de amazone voorover, om vervolgens half onder het paard terecht te komen. na in het ziekenhuis onderzocht te zijn, kon ze met wat kneuzingen tenslotte naar huis terugkeren.
en nog een stukje uit het jaarboek van de hoefslag ('74-75)
"Hassan Leighon Barhun"
Hassan Leighon Barhun is het paard van de in november 15 jaar geworden Corry Suos uit Tilburg. Corry volgt de L.N.H.O in haar woonplaats, is stapel op paarden en Hassan is haar lievelingspaard. de vosruin zag op 17 mei 1969 het levenslicht en heeft thans een stokmaat van 1.54m. Hassan heeft Noran als vader, en de naam van zijn moeder luidt Leighon Barhun. Hassan kwam als 2,5 jarige leeftijd bij de familie Suos en ontpopte zich weldra als een liefhebber van springen. in 1972 begonnen Corry en Hassan hun springcarrière over de 70-90 cm parcoursen en dat resulteerde meteen in vele prijzen. na een paar weken waren het al 1 meter parcoursen. in de wintercompetities heeft corry met hassan in verschillende maneges in en om tilburg gereden en menig eerste prijs behaald. tijdens het arabieren-concours op de Meertenhof stond dit duo op de tweede plaats. in maart 1974 heeft corry haar rijproef behaald. begonnen op 1.10m toonde Hassan zijn klasse door via de 1.20-parcoursen nu reeds over 1.30 te kunnen gaan. en met succes, want nog steeds heeft de brave vos regelmatig een oranje lint aan zijn hoofdstel hangen. ook in jachtspringparcoursen weet hassan van wanten, want hij is bijzonder snel. op een open veld geeft hassan een rengalop ten beste, een arabier ten volle waardig.
hehe
JIJ SPOORT NIET, DAT JIJ HIEROM GAAT LACHEN BEN JIJ EIGENLIJK WEL EEN PAARDENGEK ALS JE ZO GAAT LACHEN OM ZPO EEN VAL, ET DIER HAD ZIJN NEK WEL KUNNEN BREKEN!!!! appiefan schreef:
![]()
![]()
![]()
JIJ SPOORT NIET, DAT JIJ HIEROM GAAT LACHEN BEN JIJ EIGENLIJK WEL EEN PAARDENGEK ALS JE ZO GAAT LACHEN OM ZPO EEN VAL, ET DIER HAD ZIJN NEK WEL KUNNEN BREKEN!!!!

maylolover schreef:rockey schreef:hoho mensen, rustig rustig
paard had er HELEMAAL niks aan over gehouden, en mijn moeder is helaas nog steeds niet helemaal goed in haar hoofd![]()
![]()
niks rustig !!!
ten 1e t is supr zielig
ten 2e je gaat erom lache![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ten 3e je ben niet goed bij je bolle kop
ik ben het voor honderd procent met tinka15 eens. Loves_Amber schreef:ha ha,, nou wat een leuke advertentie.. wat grappig ook zeg ( NOT! ) da paard zal er heus wel iets aan overgehouden hebben howr, zie je die nek?
njaa, ik hoop dat je de volgende keer je domme slette opmerkingen voor je houd wanteeh,, je kunt wel zegge dat je moeder nie himmel goed in der hoofd is, maar zelf ben je ok nie helemaal 100 procent of wel dan?![]()
) griebels schreef:Citaat:soms plaatsen hier mensen foto's waarop zij dressuurtechnisch verantwoord bezig zijn in hun ogen, maar als je die fotos goed bekijkt ( of sommige in real live bezig ziet) richten zij hun paard meer schade aan dan mijn moeder hier op de foto's doet. Hiermee wil ik niet sugereren dat een ieder op bokt zo te werk gaat, maar een groot aantal moeten toch echt eerst bij hun zelf (en hun eigen rijstijl) te raden gaan voordat ze met uitspraken gaan gooien als "aah wat zielig""kan je hier om lachen??"
Volgens mij heeft je moeder dit geschreven of niet?
Ik vind het grappige foto's maar indd wel omdat ik weet dat ze er beiden niets aan over hebben gehouden.
Wel had je beter in je 1e bericht kunnen zetten dat 'ook' het paard er niets aan over heeft gehouden
Heb je er nog meer