mijn mama @ Springwork @ CH EINDHOVEN

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: mijn mama @ Springwork @ CH EINDHOVEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:46

Wow ik weet niet wat leuker is. De foto's of de reactie's. De foto's vind ik er erg bijzonder uitzien. Het is wel een beetje leedvermaak, maar dat moet kunnen.
Ik vind het haha helemaal niet storend. Ik denk dat er heel wat mensen zwaar aan het overdrijven zijn. Zolang er paarden zijn en bereden worden. Zullen er ongelukken gebeuren. De een zal beter aflopen dan de ander. Ik vindt het niet meer dan gezond dat je er naderhand om kan lachen als alles goed is afgelopen. Ik weet zeker dat voor diegene het een behooljike schrik is geweest.
Zoniet is het hoog nodig tijd dat je een andere hobby/sport opzoekt.

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:53

Wat een gave foto's!
Iemand zei: Ik snap niet dat je hier nog zo nuchter onder kunt blijven.
Ik snap dat wel, niemand had blijvende schade, en naderhand moet je er toch om kunnen lachen Lachen
Naja, het is al mooi verwoord hier, dat kan ik niet Haha!

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:58

Zooo om de foto's schrok ik wel even, Gelukkig is alles goed afgelopen !

Indd mensen maak je er niet zo ontzettend druk om, denk aan je hart !

Citaat:
soms plaatsen hier mensen foto's waarop zij dressuurtechnisch verantwoord bezig zijn in hun ogen, maar als je die fotos goed bekijkt ( of sommige in real live bezig ziet) richten zij hun paard meer schade aan dan mijn moeder hier op de foto's doet. Hiermee wil ik niet sugereren dat een ieder op bokt zo te werk gaat, maar een groot aantal moeten toch echt eerst bij hun zelf (en hun eigen rijstijl) te raden gaan voordat ze met uitspraken gaan gooien als "aah wat zielig""kan je hier om lachen??"

Hier ben ik het absoluut mee eens !!!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:45

Haha, wat een ophef zeg! Haha!
Er gaat wel vaker iets mis, in elke tak van de paardensport, op elk niveau. En tja, als dit de eerste keer is dat je zoiets ziet, kan je arme hartje dat misschien even niet aan?
Maar mensen, maak je niet zo druk zeg!
Het is toch allemaal goed gegaan? Nou dan!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:53

er kan ook tijdens een buitenrit wat fout gaan, zelfs als je in de bak aan het uitstappen bent,
dat is nou eenmaal het riscio van paardrijden.
wees blij dat dat paard en de ruiter er niets aan over hebben gehouden,
t zijn griezelige foto's, maar kijk het topic van "springbloopers" is en dan de ena-laatste page, staat een link naar een website waar allemaal van dit soort dingen opstaan.
wat een ophef over niets zeg, maarja das nou eenmaal bokt he...

de tweede foto deed me echt denken aan deze smile: Afbeelding
maar dan ipv tegen een muur tegen de grond Vork

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:21

Ilkkah schreef:

de tweede foto deed me echt denken aan deze smile: [img]
images/smiles/frusty.gif[/img]
maar dan ipv tegen een muur tegen de grond Vork

Whahaha idd ja Haha!
Daar kan ik dan weer wel om lachen Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:12

Citaat:
soms plaatsen hier mensen foto's waarop zij dressuurtechnisch verantwoord bezig zijn in hun ogen, maar als je die fotos goed bekijkt ( of sommige in real live bezig ziet) richten zij hun paard meer schade aan dan mijn moeder hier op de foto's doet. Hiermee wil ik niet sugereren dat een ieder op bokt zo te werk gaat, maar een groot aantal moeten toch echt eerst bij hun zelf (en hun eigen rijstijl) te raden gaan voordat ze met uitspraken gaan gooien als "aah wat zielig""kan je hier om lachen??"

Volgens mij heeft je moeder dit geschreven of niet?
Ik vind het grappige foto's maar indd wel omdat ik weet dat ze er beiden niets aan over hebben gehouden.
Wel had je beter in je 1e bericht kunnen zetten dat 'ook' het paard er niets aan over heeft gehouden Knipoog
Heb je er nog meer Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:27

ik schrok wel van deze foto's. Een oud paardenboek van mijn moeder Knipoog heeft een identiek plaatje van een val waarbij de schimmel ook zo tegen de grond smakt. Die had dus wel een nekwervel gebroken en is een paar dagen later dood in de stal gevonden.

Gelukkig dat dat hier niet het geval is geweest.

/edit
een heel erg verschrikkelijke typo verwijderd
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-04-05 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:42

Jallist schreef:
Mensen wat een reacties... Als dit je moeder overkomt en paard en zij komen er zonder schade vanaf, dan kunnen er 2 dingen gebeuren daarna:
1) er komt angst voor het rijden, angst om met een paard te springen ofzo
of
2) je kan er later om lachen! Dat is wat de TS en ik neem aan ook haar moeder nu doet.

Waarom iemand dit op bokt wil zetten: omdat ze t wil delen met andere mensen, om wat voor reden dan ook. Dat een paar mensen er dan niet tegen kan om het te zien, is niet haar probleem. Er werd een tijdje geleden toch ook een vreselijke mail rondgestuurd tegen paardenmishandeling met foto's van een vreselijk toegetakelde shet? Daar zijn dit soort foto's niks bij. Beetje overdreven hoor, sommige reacties...

helemaal mee eens Ja
Natuurlijk is het afschuwelijk als je zo ten val komt met je paard, je schrikt je dan rot... Gelukkig kwamen ze er goed van af.
Niemand doet zoiets expres, en overal gebeuren ongelukken, die je natuurlijk altijd probeert te voorkomen.
Het zijn wel echt actiefoto's!

appiefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:46

rockey schreef:
hehe in 1978 Tong uitsteken

kwam vandaag deze foto's weer tegen, en moest er weer omlachen, en wilde ze ook even aan jullie laten zien Haha! Haha! hou je vast Cool

hier bleef het paard hangen op de sprong:
Afbeelding

hier kwam het paard ongelukkig ter val:
Afbeelding

en hier lag ze er half onder, en paard met 4 benen in de lucht haha.
Afbeelding

toen stond dit in het Eindhovens Dagblad:

Afbeelding

"Een wat merkwaardige koprol maakte het paard van de Tilburgse Corry Suos tijdens het nationaal concours hippique dit weekend te Eindhoven. voorover hangend strandt de combinatie hier in een parrallelhindernis. terwijl het paard met het hoofd naar beneden in het gras duikt, schiet de amazone voorover, om vervolgens half onder het paard terecht te komen. na in het ziekenhuis onderzocht te zijn, kon ze met wat kneuzingen tenslotte naar huis terugkeren.

en nog een stukje uit het jaarboek van de hoefslag ('74-75)

Afbeelding

"Hassan Leighon Barhun"

Hassan Leighon Barhun is het paard van de in november 15 jaar geworden Corry Suos uit Tilburg. Corry volgt de L.N.H.O in haar woonplaats, is stapel op paarden en Hassan is haar lievelingspaard. de vosruin zag op 17 mei 1969 het levenslicht en heeft thans een stokmaat van 1.54m. Hassan heeft Noran als vader, en de naam van zijn moeder luidt Leighon Barhun. Hassan kwam als 2,5 jarige leeftijd bij de familie Suos en ontpopte zich weldra als een liefhebber van springen. in 1972 begonnen Corry en Hassan hun springcarrière over de 70-90 cm parcoursen en dat resulteerde meteen in vele prijzen. na een paar weken waren het al 1 meter parcoursen. in de wintercompetities heeft corry met hassan in verschillende maneges in en om tilburg gereden en menig eerste prijs behaald. tijdens het arabieren-concours op de Meertenhof stond dit duo op de tweede plaats. in maart 1974 heeft corry haar rijproef behaald. begonnen op 1.10m toonde Hassan zijn klasse door via de 1.20-parcoursen nu reeds over 1.30 te kunnen gaan. en met succes, want nog steeds heeft de brave vos regelmatig een oranje lint aan zijn hoofdstel hangen. ook in jachtspringparcoursen weet hassan van wanten, want hij is bijzonder snel. op een open veld geeft hassan een rengalop ten beste, een arabier ten volle waardig.

hehe Vork

Boos! Boos! Boos! Boos! JIJ SPOORT NIET, DAT JIJ HIEROM GAAT LACHEN BEN JIJ EIGENLIJK WEL EEN PAARDENGEK ALS JE ZO GAAT LACHEN OM ZPO EEN VAL, ET DIER HAD ZIJN NEK WEL KUNNEN BREKEN!!!!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:48

Lees ff t topic door appiefan, niemand heeft er wat aan overgehouden, overdrijf niet zo.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:58

Appiefan, je kan zelfs je nek breken als je van de trap valt. Reageer eens normaal of lees het topic door.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:21

appiefan schreef:

Boos! Boos! Boos! Boos! JIJ SPOORT NIET, DAT JIJ HIEROM GAAT LACHEN BEN JIJ EIGENLIJK WEL EEN PAARDENGEK ALS JE ZO GAAT LACHEN OM ZPO EEN VAL, ET DIER HAD ZIJN NEK WEL KUNNEN BREKEN!!!!

Nagelbijten / Gniffelen

Dit is dus 1 van de vele reacties waar ik om moet lachen.
Geweldig hoe de meningen weer uiteen lopen Haha!

Maarre, het ziet er idd bizar uit! Gelukkig hebben ze er niks aan over gehouden. Lachen

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:05

Vind het ook best bizarre reactie eigelijk Verward
Bij ons op stal gebeurde paar weken geleden hetzelfde en dat is niet bepaald om te lachen. ..

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:24

De foto's zijn idd best gek.
Maar ik snap niet waarom sommigen zo moeilijk doen dat Rockey er zelf om moet lachen nu ze de foto's weer terug ziet...is dat verboden ofzo? Er gebeuren wel vaker zulke dingen en het is die keer gelukkig goed afgelopen dus wat zeuren sommigen dan nog?
Is toch triest dat je hier niet eens om je eigen moeder mag lachen om iets wat meer dan 20 jaar geleden is gebeurd...:S

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:36

Heje mensne stel je voor dat je paard met dressuur ofzo recreatief (buitenrit) uitglijd en zijn been breekt!

Sorry hoor. ik vind best dat je hierom kan lachen, als paard en ruiter er niks aan hebben over gehouden. ik ben ook een keer zo gevallen met een paard en nog een keer achterovergeslagen met een paard en heb er ook niks aan overgehouden en het paard ook niet en ik lag daar ook om. Als ik of het paard er iets aan over had gehouden was het een anders verhaal. en ik denk dat dat hier ook het geval is.

ze wil het gewoon met jullie delen, wees blij dat er nog zulke mensen zijn die dit soort fotos durven te plaatsen, want om die reackties die jullie geven krijgen wij steeds minder foto's!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:43

Vind de foto's niet fijn om naar te kijken, maar wel belangrijk! Zo wordt je weer eens met je neus op de feiten gedrukt dat we met een best gevaarlijke sport bezig zijn. Gelukkig kunnen ze er nu om lachen, maar op dat moment denk ik niet dat je erg hard lacht nee. Zowel paard als de mams hebben mazzel gehad. Het loopt vaak toch veel slechter af. Paardrijden is niet voor niets na voetbal de gevaarlijkste sport in Nederland. Persoonlijk zal ik hier niet zo'n lachwekkend verhaaltje bij hebben geplaatst. T is toch best serieus. Van mij mogen er meer van zulke foto's geplaatst worden hoor. Laat ook maar eens de keerzijde zien. Elke tak van deze sport heeft zo z'n eigen risico's. En gelukkig wordt er steeds meer aan gedaan om alles zo veilig mogelijk te laten verlopen. Waarschijnlijk was t paard niet zo terrecht gekomen als ze toen al die veiligheidslepels hadden gehad. Een ongeluk zit in een klein hoekje!!

as_trid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:49

jeetje schrok me dood toen ik de 2e foto zag Scheve mond
arm paardje Ach gut

Loves_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:55

ha ha,, nou wat een leuke advertentie.. wat grappig ook zeg ( NOT! ) da paard zal er heus wel iets aan overgehouden hebben howr, zie je die nek?

njaa, ik hoop dat je de volgende keer je domme slette opmerkingen voor je houd wanteeh,, je kunt wel zegge dat je moeder nie himmel goed in der hoofd is, maar zelf ben je ok nie himmel 100 procent of wel dan? Verdrietig Boos!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:59

maylolover schreef:
rockey schreef:
hoho mensen, rustig rustig Haha!

paard had er HELEMAAL niks aan over gehouden, en mijn moeder is helaas nog steeds niet helemaal goed in haar hoofd Knipoog Knipoog Tong uitsteken

niks rustig !!!
ten 1e t is supr zielig
ten 2e je gaat erom lache Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
ten 3e je ben niet goed bij je bolle kop

nouuuuuuu zeg... zo kan ik het ook wel! Doe is even normaaaaaal zeg!!! jeeeetje... ze bedoelde het toch niet zo van: Haha mijn moeder ligt lekker onder het paard en ze houden er allebij vanalles aan over!

komop zeg... Chill!
ze bedoelde het denk ik meer van, het is gebeurt en toen het gebeurde zag het er erg uit, maar ik weet nu dat ze allebij er niks aan over hebben gehouden en nu ziet het er best raar uit....

nikki16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:03

hoi
ik vind zulke foto's dus echt niet om te lachen dat paard valt hartstikke hard net als de ruiter, nou die hebben vast ook niet gelachen.
Zoiets moet je juist vreselijk vinden in plaats van leuk. ik ben het voor honderd procent met tinka15 eens.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:04

Mooie foto's

Hoogachtig de Koningin

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:07

Loves_Amber schreef:
ha ha,, nou wat een leuke advertentie.. wat grappig ook zeg ( NOT! ) da paard zal er heus wel iets aan overgehouden hebben howr, zie je die nek?

njaa, ik hoop dat je de volgende keer je domme slette opmerkingen voor je houd wanteeh,, je kunt wel zegge dat je moeder nie himmel goed in der hoofd is, maar zelf ben je ok nie helemaal 100 procent of wel dan? Verdrietig Boos!

whahaha dat is een Domme (zacht gezegd) reactie,, als zij vind dat het goed verleden tijd is en zij er nu om kan lachen, laat haar dan, ze bedoelde toch voor de gein dat haar moeder prettig gestoord is ofzo! Jez*s hey! doe jij effe normaal! en omdat zij erom lacht, vind je het een SLETTE OPMERKING waar slaaaaaaaat dat op?????? je vind dat ze een opmerking maakt en dat dat dan maar opgevat moet worden als een opmerking van een slet? Jezus hey...

(kom maar op met de terugopmerkingen Boos! )

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 14:07

griebels schreef:
Citaat:

Volgens mij heeft je moeder dit geschreven of niet?
Ik vind het grappige foto's maar indd wel omdat ik weet dat ze er beiden niets aan over hebben gehouden.
Wel had je beter in je 1e bericht kunnen zetten dat 'ook' het paard er niets aan over heeft gehouden Knipoog
Heb je er nog meer Haha!

nee mijn eigen woorden.. Lachen

maar ik heb nog een foto, heeft een keer in de folder van indoor brabant gestaan, ook die is heel leuk, zal hem eens gaan zoeken en zo snel mogelijk plaatsen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:09

NathalieW en Loves_Amber,

op een dergelijke manier wordt er niet gediscussieerd op bokt. Bovendien is dit inmiddels volledig off topic, gaarne de discussie op een normale manier voeren en beperken tot de foto's.