Woodstock schreef:Ow ben een beetje langzaam

Maar Kaja, stel je hebt een ruiter die (naar zijn mening) ook stil zit door zich vast te houden, maar dus niet in de beweging meegaat. Dan houdt de beweging op, en ik denk dat phynix en misschien kafue dat bedoelen, dan is je meegaande zit een soort van uhhh hoe noem je dat?
Een constante ofzo is, je zit houdt dan het tempo hetzelfde, omdat je meegaat en niet het paard belemmerd in de beweging. Maar dat het dan een drijvende kracht is, zou ik idd ook niet zeggen. Het is meer zorgen dat je paard geen last van jou heeft, waardoor die optimaal vooruit kan, toch?
Wanneer je "stil zit" als ik jou eerste voorbeeld, werk je een paard tegen en kom je niet eens aan zitten toe!
Je moet dus met de beweging mee... anders werkt het niet!!
Wat Kafue bedoeld is hoe er vroeger gereden werdt.
Je duwt als het ware in het zadel met je paard zijn beweging mee...
Je stuwd de voorwaartse gang dus naar voren, je duwt extra mee om de voorwaartse gang te willen behouden!
En dat is i.m.o achterhaald!!!
Zelfs Anky vind dit achterhaalld....
LilPetat schreef:kijk naar de ruiters die Kafue opnoemt begrijp ik wat ze bedoelt, zij zijn één met hun paard
Dit gaat dus niet op voor al de ruiters die zij opnoemt en het gaat al helemaal niet om de eenheid die zij met hun paard zijn....
Phynix schreef:Kaja, wat Woodstock zegt bedoel ik ook. Ik ken heus wel rijden en ook op de goede manier. Maar wat ik net al zei, naar mijn mening is het meegaan in het ritme een vorm van drijven. Als men alleen diep vast in het zadel gaat zitten, stimuleren ze het ritme niet. Ik zet nergens iets over aanspannen hoor.
Daar zit 'em nu juist het verschil in
...
Ik zit in mijn zadel en ga mee met de beweging, ben één met mijn paard en werk niet meer dan nodig...
Jij zit in je zadel en gaat mee met de beweging, daarnaast drijf jij je paard op, voorwaarts met behulp van je zit, je werkt extra....
Of
Ruiter A drijft haar paard elke pas bij zodat hij blijft lopen
(werd vroeger als dé manier van rijden gezien)
Ruiter B drijft haar paard waar nodig, bij terugkomen in tempo drijft zij haar paard aan, meer niet!!!
I.m.o hét verschil met vroeger.....