Pegasus @ hoge dressuur *buiten*filmpjes*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_S

Re: Pegasus @ hoge dressuur *buiten*filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:18

dat stukje met uitgestrekte draf vind ik mooi

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:35

Er zitten stukken met verzet tussen, maar ook hele nette stukken
paardje met heel eigen karakter zo te zien

sorry, dit moest ik even doen:
Afbeelding

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:50

He, mooi paardje!

Dat schrikkerige wordt wel beter met de jaren. Gewoon negeren en zijn aandacht bij je houden. Het commentaar op je houding wat hier gegeven is klopt wel maar mag wel wat aardiger gezegd worden. Voor 2.5 jaar vind ik dat je zo'n paard heel goed rijd!

Leuk, die humor in de titels maar sommige snappen dat niet. En als je dat wilde zien is dit een beetje een teleurstelling. Hihi. Ach je ziet het tenminste als je paard dit doet, al is het dan verzet. Beter om er grapjes over te maken!

Dat onregelmatige in de draf dat zag ik ook. Ik zag het eerst in de uitgestrekte draf, en toen ik de filmpjes van de gewone draf zag ook. Loopt hij altijd zo of is hij nog niet recht gericht? Hij kantelt zijn hoofd ook iets op de linkervolte. Maar volgens mij heb je goed begeleiding dus dat komt wel goed!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:55

Sorrie, maar dit paard loopt toch echt niet zuiver. Dat jullie het stukje uitgestrekte draf als tactfout afdoen, kan ik nog wel in komen. Al is dit geen tactfout.
Het paard loopt namelijk in de eerste twee draffilmpjes al duidelijk onregelmatig voor. En je hoeft geen Anky te zijn om dat te kunnen zien, je moet er gewoon je kop niet voor in het zand steken Boos!

Rijden op een paard wat niet zuiver loopt is dierenmishandeling, heel simpel, of je dan galopchangementen springt of niet Boos!

Ik zou dus toch dit paard maar eens laten nakijken of het in ieder geval melden bij de eigenaar.

Ik vind dat je er best netjes op zit voor iemand die nog niet zo lang rijdt, maar ik denk dat je toch even kritisch naar de gangen van je paard moet kijken, misschien dat hij daarom ook zo veel in verzet komt. Paard heeft geen andere manier om te vertellen dat hij pijn heeft.

Er zijn al meerdere mensen geweest die je hebben verteld dat je paard niet zuiver loopt, ik hoop dat je er ook wat mee doet.

Ik ben trouwens geen Anky, maar wel bezig met mijn doctoraalfase voor dierenarts!!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:00

Ik vind dat je heel netjes blijft zitten, voor iemand die 2,5 jaar rijd, ik kan t je niet nadoen Haha!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:00

Het lijkt wel alsof een aantal mensen vergeten zijn dat ze ook ooit op (manege)paarden zijn begonnen, of zijn medebokkers meteen volleerd? Ik vind het erg dapper van je dat je de filmpjes hebt durven plaatsen. Ik vind het ook heel knap dat je bent blijven zitten tijdens die fratsen Ja Je ziet ook duidelijk dat er naar Pegasus' idee spoken langs de bakrand zitten, er zit daar gewoon iets wat ie maar eng vindt. Ach gut

Jammer weer van al dat commentaar. Er zullen heus dingen aan schorten, maar hebben we daar af en toe niet allemaal last van (gehad)? Daar leer je dan toch alleen maar weer van? Ik heb ook zo m'n dingetjes die ik hard aan het afleren ben, dat hebben we vast allemaal wel.

Jammer dat het allemaal van die korte stukjes zijn, maar als je de filmpjes bestudeerd kan je er vast veel uit halen. OK dan!

Ik kan niet beoordelen of het paard onzuiver loopt, want op dat gebied ben ik echt een leek (behalve als het mijn eigen paard betreft, omdat ik die nou eenmaal vaak zie lopen, maar dan nog vind ik zoiets erg moeilijk)

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:29

frunnik schreef:
Sorrie, maar dit paard loopt toch echt niet zuiver. Dat jullie het stukje uitgestrekte draf als tactfout afdoen, kan ik nog wel in komen. Al is dit geen tactfout.
Het paard loopt namelijk in de eerste twee draffilmpjes al duidelijk onregelmatig voor. En je hoeft geen Anky te zijn om dat te kunnen zien, je moet er gewoon je kop niet voor in het zand steken Boos!

Rijden op een paard wat niet zuiver loopt is dierenmishandeling, heel simpel, of je dan galopchangementen springt of niet Boos!

Ik zou dus toch dit paard maar eens laten nakijken of het in ieder geval melden bij de eigenaar.

Ik vind dat je er best netjes op zit voor iemand die nog niet zo lang rijdt, maar ik denk dat je toch even kritisch naar de gangen van je paard moet kijken, misschien dat hij daarom ook zo veel in verzet komt. Paard heeft geen andere manier om te vertellen dat hij pijn heeft.

Er zijn al meerdere mensen geweest die je hebben verteld dat je paard niet zuiver loopt, ik hoop dat je er ook wat mee doet.

Ik ben trouwens geen Anky, maar wel bezig met mijn doctoraalfase voor dierenarts!!

wat goed dat je dat even duidelijk maakt...niemand anders had dat al gedaan .....
* zucht *
lees eerst even het topic door...

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:37

l0veevi schreef:
wat goed dat je dat even duidelijk maakt...niemand anders had dat al gedaan .....
* zucht *
lees eerst even het topic door...

Dat heb ik ook gedaan!!! Als jij mijn stukje goed had gelezen had je dat kunnen weten.

En ik heb nog nergens een reactie gelezen waarin wordt verklaard waarom er hier op een onregelmatig paard wordt gereden Haha!

Maar ik kan er natuurlijk overheen gelezen hebben en in dat geval ben jij vast wel zo vriendelijk om even te quoten Knipoog

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:05

Wat heb jij lang haar zeg! Maargoed ff ontopic.
Ziet er vrij goed uit hoor, voor op pega zo voor het eerst weer buiten.
Over wat niet goed is heb je nu wel al genoeg commentaar gekregen Knipoog
Wie is jou lesgeefmens als ik vragen mag?
(ben er een paar jaar geleden op ponykamp geweest en volgens mij was dat mijn leidster, kan alleen niet op de naam komen)

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:13

frunnik schreef:

En DAT maakt je alwetend op dat gebied?
Sorry hoor, als ik een ziek dier had en ik zocht een dierenarts dan zou ik niet naar iemand gaan die zichzelf op de borst loopt te kloppen: kijk eens wie ik ben enne trouwens: mijn dochter doet Gymnasium en ik heb twee titels....tsjakka....en het doel van deze laatste opmerking??? Die is er niet!!! Net als bij jouw opmerking.

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:18

Zep schreef:
Zo, nu is het dus weer niet netjes wat ik post Afbeelding

Ik begrijp dat het een manegepaard is (ik heb er trouwens ook een staan met die kwaliteiten en die springt heel wat betere changementen Nagelbijten / Gniffelen) Denk je soms dat ik de kwaliteit van ruiter en paard niet aan die filmpjes af kan zien of zo?

Dan nog loopt ie beroerd. Dat word door een paar mensen opgemerkt, en vervolgens komt er heel veel tegengas, niet eens zozeer van TS zelf, maar van enkele andere users (vriendinnetjes?). Ik vind dat een beetje jammer. Want als TS gewoon genoegen neemt met hoe hij nu gaat, is ze over 2,5 jaar weinig verder.

Alle mogelijke tips om het gedrag van het paard te verbeteren worden afgedaan met dingen als "ja maar hij IS nou eenmaal schrikkerig" en andere excuses. Ik vraag me dan dus af wat TS zelf voor reacties verwacht had bij het plaatsen van de filmpjes?

Zo iemand nodig je dus niet graag uit om een keer langs te komen en een changement aan te laten voelen op een leerpaard.

Hahahah het feit alleen al dat jij denkt dat je de kwaliteit van de ruiter aan die low-res filmpies af kan lezen zegt genoeg voor mij. Jij weet maar half waar je het over hebt. Ondertussen, pegasus4ever, luister jij maar naar rene enzo, dat zijn tenminste mensen die er ECHT verstand van hebben en niet die half bakke zooi van hier.

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:24

frunnik schreef:

Beste Frunnik, er zijn mensen op die manege, die al lang en breed dierenarts zijn en iets meer ervaring hebben en dat beest ook nog in het echt zien lopen. Als er iets is, dan horen wij dat van hun.
Veel geluk met het halen van je afstudeerfase.

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:25

Ow nog iets frunnik, als je dat al dierenmishandeling noemt, dan is het misschien niet zo'n goed idee om dierenarts te worden.

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:27

Resumerend en voor ALLE duidelijkheid.
Er is NIETS vreemds aan de hand met Pegasus.
Hij loopt PRIMA binnen (al kan hij dan OOK kolderiek doen!). Sja, hij HEET nou eenmaal niet Salinero *zucht*.
Hij is MOEILIJK buiten, daarom wordt hij doorgaans niet gebruikt op buitenritten en lessen omdat de MEESTE mensen niet eens weten hoe ze erop moeten blijven zitten en dat geldt specifiek voor de bezitters van eigen paarden...gewend aan hun luie stoel uhhhh...zadel.
Als alle negatieve-kritiek-mensen eens even de moeite zouden willen nemen om dit te lezen en vooral te onthouden!!...Is moeilijk en welhaast ondoenlijk voor sommige posters, ik begrijp jullie wel want een ander uitjouwen is voor een aantal posters zo lekker... dan los je weer je eigen frustratie een beetje op niet?

Tot op heden heb ik nog niet mogen beleven dat een andere poster het aandurfde zijn/haar belevenissen te posten ( in dit topic ) als tegenprestatie om aan te tonen dat hij/zij WEL weet hoe het moet en het ook KAN!!!

En nog steeds rest mijn vraag:

WAAROM HEET DIT FORUM BOKT ALS JE GEEN VREEMDE FRATSEN MAG LATEN ZIEN????

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:28

moniek21 schreef:
ik vindthet er ook niet heel best uitzien,hij is ook zeker niet voorwaarts wat ik zo even zie uit de paar filmpjes die ik heb gezien,en met de changementen zal ik ook maar even wachten

Goed deze heeft dus gewoon niet de tijd genomen om de rest te lezen. = STUPID

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:29

ik heb het idee dat het paard een loopje met je neemt.

versace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:30

Phenomenom schreef:
Volgens mij neem je ons in de maling....ik vind jou ook eng. Voortaan, als je iets posts, kijk dan even naar de inhoud van je post of dat ook nog wat nuttigs en correct bevat, dan filter je even de Bull$h1t eruit en dan mag je het posten.

Jij vind het misschien bullsh1t maar ik niet jij moet ook niet denken dat je alles maar weet!! Ik zeg wat ik er van vind en daar hoef jij je niet mee te bemoeien!

versace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:31

marijkedam schreef:
ik heb het idee dat het paard een loopje met je neemt.

Hier ben ik het mee eens!!!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:49

frunnik schreef:
Het paard loopt namelijk in de eerste twee draffilmpjes al duidelijk onregelmatig voor.

Wat denk jij? Links of rechtsvoor?

Heb verder geen trek om me te mengen in de discussie of dit al/dan niet dierenmishandeling is enz enz enz...
Ik heb mijn mening verder al uitgebreid genoeg gegeven, eerder in dit topic.
Ben alleen even benieuwd naar mening van Frunnik, omdat ik zelf ook dacht dat er eventueel voor iets niet lekker zit.
Dus Frunnik, links of rechts?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:57

versace schreef:
Phenomenom schreef:
Volgens mij neem je ons in de maling....ik vind jou ook eng. Voortaan, als je iets posts, kijk dan even naar de inhoud van je post of dat ook nog wat nuttigs en correct bevat, dan filter je even de Bull$h1t eruit en dan mag je het posten.

Jij vind het misschien bullsh1t maar ik niet jij moet ook niet denken dat je alles maar weet!! Ik zeg wat ik er van vind en daar hoef jij je niet mee te bemoeien!

Haha wat heerlijk onvolwassen weer. Het is overduidelijk dat dit paard niet loopt zoals een paard behoort te lopen, aan souplesse en regelmaat ontbreekt het toch echt, hoe je het ook wendt of keert!

Ik dacht overigens ook aan linksvoor Clown

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:00

Ik snapte al wel dat het per ongeluk ging met die wissel, volgens mij kon je dat ook heel duidelijk zien! Ik zag ook wel dat het paard bang was, dan kun je toch ook niet verwachten dat het allemaal ontspannen en lekker makkelijk gaat, ik vond de filmpjes leuk en als het paard straks niet meer schrikt gaat het vast super!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:04

Haha! Wat een kl*te knol zeg.... ( Bloos Grapje...)...

Heeft niemand in de gaten dat dit een "penny" topic is en dat niet alles letterlijk opgevat moet worden???

Of krijgt iedereen les-geef neigingen bij het zien van de filmpjes????

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:12

1. In mijn ogen loopt dit paard niet een klein beetje onregelmatig, maar heel sterk! In die uitgestrekte draf zou ik durven zeggen dat hij mankt. Enfin, daar kan ze nu zelf niet veel aan doen, gezien het niet haar paard is (toch?).

2. Groen of niet, moest de mijne zulke "fratsen" uithalen, zoals bv na die bok nog 'ns een paar trappen achterna als protest, jongens, die kreeg toch wel een ferme tik hoor! Je laat 'm maar z'n gangetje gaan. Gebruik je zweep dan! Hij hoort zoiets niet te doen, en door hem te bestraffen help je hem op termijn beter vooruit dan hem nu z'n gang maar te laten gaan.

3. Ik denk wel dat je het goed voorhebt met je paard, je houding is goed om nog maar 2.5 jaar te rijden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:17

sissie schreef:

2.
Groen of niet, moest de mijne zulke "fratsen" uithalen, zoals bv na die bok nog 'ns een paar trappen achterna als protest, jongens, die kreeg toch wel een ferme tik hoor! Je laat 'm maar z'n gangetje gaan. Gebruik je zweep dan! Hij hoort zoiets niet te doen, en door hem te bestraffen help je hem op termijn beter vooruit dan hem nu z'n gang maar te laten gaan
..

Ik hoef je toch niet te vertellen dat niet elk paard JOUW paard is....

Sorry hoor, maar mensen neem dit advies niet klakkeloos aan...
Vooral bij groene paarden moet je nog maar zien waar je eindigt met een ferme tik....

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:21

Ja, je hebt gelijk dat niet elk paard mijn paard is. Maar het is wel zo dat ze hem gewoon zijn gang laat gaan, niet? Iedereen weet waar zoiets toe leidt.
Je ziet hem zo profiteren, een tik kan heus geen kwaad (bedoel niet dat je hem verrot moet slaan he!), hij moet toch manieren leren?

En wie ben jij om voor de menigte te bepalen dat ze m'n advies niet moeten aannemen? Vind ik wel wat grof eigenlijk. Kan aannemen dat je er zelf niet mee akkoord gaat, maar ik denk wel dat er mensen zijn die die mening delen.