Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Je ziet ook duidelijk dat er naar Pegasus' idee spoken langs de bakrand zitten, er zit daar gewoon iets wat ie maar eng vindt.
frunnik schreef:Sorrie, maar dit paard loopt toch echt niet zuiver. Dat jullie het stukje uitgestrekte draf als tactfout afdoen, kan ik nog wel in komen. Al is dit geen tactfout.
Het paard loopt namelijk in de eerste twee draffilmpjes al duidelijk onregelmatig voor. En je hoeft geen Anky te zijn om dat te kunnen zien, je moet er gewoon je kop niet voor in het zand steken![]()
Rijden op een paard wat niet zuiver loopt is dierenmishandeling, heel simpel, of je dan galopchangementen springt of niet![]()
Ik zou dus toch dit paard maar eens laten nakijken of het in ieder geval melden bij de eigenaar.
Ik vind dat je er best netjes op zit voor iemand die nog niet zo lang rijdt, maar ik denk dat je toch even kritisch naar de gangen van je paard moet kijken, misschien dat hij daarom ook zo veel in verzet komt. Paard heeft geen andere manier om te vertellen dat hij pijn heeft.
Er zijn al meerdere mensen geweest die je hebben verteld dat je paard niet zuiver loopt, ik hoop dat je er ook wat mee doet.
Ik ben trouwens geen Anky, maar wel bezig met mijn doctoraalfase voor dierenarts!!
l0veevi schreef:wat goed dat je dat even duidelijk maakt...niemand anders had dat al gedaan .....
* zucht *
lees eerst even het topic door...

frunnik schreef:
Ik ben trouwens geen Anky, maar wel bezig met mijn doctoraalfase voor dierenarts!!
Zep schreef:Zo, nu is het dus weer niet netjes wat ik post
Ik begrijp dat het een manegepaard is (ik heb er trouwens ook een staan met die kwaliteiten en die springt heel wat betere changementen) Denk je soms dat ik de kwaliteit van ruiter en paard niet aan die filmpjes af kan zien of zo?
Dan nog loopt ie beroerd. Dat word door een paar mensen opgemerkt, en vervolgens komt er heel veel tegengas, niet eens zozeer van TS zelf, maar van enkele andere users (vriendinnetjes?). Ik vind dat een beetje jammer. Want als TS gewoon genoegen neemt met hoe hij nu gaat, is ze over 2,5 jaar weinig verder.
Alle mogelijke tips om het gedrag van het paard te verbeteren worden afgedaan met dingen als "ja maar hij IS nou eenmaal schrikkerig" en andere excuses. Ik vraag me dan dus af wat TS zelf voor reacties verwacht had bij het plaatsen van de filmpjes?
Zo iemand nodig je dus niet graag uit om een keer langs te komen en een changement aan te laten voelen op een leerpaard.
frunnik schreef:Sorrie, maar dit paard loopt toch echt niet zuiver. Dat jullie het stukje uitgestrekte draf als tactfout afdoen, kan ik nog wel in komen. Al is dit geen tactfout.
Het paard loopt namelijk in de eerste twee draffilmpjes al duidelijk onregelmatig voor. En je hoeft geen Anky te zijn om dat te kunnen zien, je moet er gewoon je kop niet voor in het zand steken![]()
Rijden op een paard wat niet zuiver loopt is dierenmishandeling, heel simpel, of je dan galopchangementen springt of niet![]()
Ik zou dus toch dit paard maar eens laten nakijken of het in ieder geval melden bij de eigenaar.
Ik vind dat je er best netjes op zit voor iemand die nog niet zo lang rijdt, maar ik denk dat je toch even kritisch naar de gangen van je paard moet kijken, misschien dat hij daarom ook zo veel in verzet komt. Paard heeft geen andere manier om te vertellen dat hij pijn heeft.
Er zijn al meerdere mensen geweest die je hebben verteld dat je paard niet zuiver loopt, ik hoop dat je er ook wat mee doet.

moniek21 schreef:ik vindthet er ook niet heel best uitzien,hij is ook zeker niet voorwaarts wat ik zo even zie uit de paar filmpjes die ik heb gezien,en met de changementen zal ik ook maar even wachten
Phenomenom schreef:Volgens mij neem je ons in de maling....ik vind jou ook eng. Voortaan, als je iets posts, kijk dan even naar de inhoud van je post of dat ook nog wat nuttigs en correct bevat, dan filter je even de Bull$h1t eruit en dan mag je het posten.
marijkedam schreef:ik heb het idee dat het paard een loopje met je neemt.
Het paard loopt namelijk in de eerste twee draffilmpjes al duidelijk onregelmatig voor.
versace schreef:Phenomenom schreef:Volgens mij neem je ons in de maling....ik vind jou ook eng. Voortaan, als je iets posts, kijk dan even naar de inhoud van je post of dat ook nog wat nuttigs en correct bevat, dan filter je even de Bull$h1t eruit en dan mag je het posten.
Jij vind het misschien bullsh1t maar ik niet jij moet ook niet denken dat je alles maar weet!! Ik zeg wat ik er van vind en daar hoef jij je niet mee te bemoeien!
Wat een kl*te knol zeg.... (
Grapje...)...sissie schreef:
2.
Groen of niet, moest de mijne zulke "fratsen" uithalen, zoals bv na die bok nog 'ns een paar trappen achterna als protest, jongens, die kreeg toch wel een ferme tik hoor! Je laat 'm maar z'n gangetje gaan. Gebruik je zweep dan! Hij hoort zoiets niet te doen, en door hem te bestraffen help je hem op termijn beter vooruit dan hem nu z'n gang maar te laten gaan..