beetje vanalles; ik op arabiertje enz *foto's*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wicked2016

Re: beetje vanalles; ik op arabiertje enz *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:46

Frannie schreef:
marahorse schreef:
raar dat het paardje nu nog maar 3 maand? onder het zadel is. toen ik daar vorig jaar is ging kijken reden ze er ook al op....

ook op die haflinger (2,5jaar) waar ze al 1 jaar opreden en niet willen luisteren dat het te vroeg is gewoon rijden, want de moeder kwam ons achterna dat haar dochters reden wanneer ze wouden Verdrietig

WABLIEF???? DIT PIK IK NIET!!! DIT IS BULLSH*T!!! HOE DURF JE DIT VERHAAL UIT JE DUIMEN TE ZUIGEN!!!! IK BERIJD HAAR PRECIES 1 MAAND EN 1 WEEK EN DAARMEE UIT!! HOE GEMEEN MIJ TE BESCHULDIGEN! ik weet heus wel wanneer een paard mag bereden worden! hou je mond!

TOen was jij het niet toen was het een of andere stefanie, die daar overigens zijn weggegaan...omdat ze de werking beu waren van die jonge beestjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:47

Meiden pas op voor het slotje dat zou zonde zijn probeer het via pb uit te vechten ofzo....

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:48

marahorse schreef:
marahorse schreef:
[
raar dat het paardje nu nog maar 3 maand? onder het zadel is. toen ik daar vorig jaar is ging kijken reden
ze
er ook al op....

ook op die haflinger (2,5jaar) waar ze al 1 jaar opreden en niet willen luisteren dat het te vroeg is gewoon rijden, want de moeder kwam ons achterna dat haar dochters reden wanneer ze wouden Verdrietig

WABLIEF???? DIT PIK IK NIET!!! DIT IS BULLSH*T!!! HOE DURF JE DIT VERHAAL UIT JE DUIMEN TE ZUIGEN!!!! IK BERIJD HAAR PRECIES 1 MAAND EN 1 WEEK EN DAARMEE UIT!! HOE GEMEEN MIJ TE BESCHULDIGEN! ik weet heus wel wanneer een paard mag bereden worden! hou je mond!

TOen was jij het niet toen was het een of andere stefanie, die daar overigens zijn weggegaan...omdat ze de werking beu waren van die jonge beestjes
[/quote]

wie is stefanie??? een vriendinnetje van jou he??
[/quote]

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:49

ik ken die niet persoonlijk die reed daar samen met haar vriendin. en hebben daar 2 welshjes gekocht dat weet ik nog...

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:50

ik ka gewoon niet tegen dat je zo liegt aub groei op...

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:55

Chiqa schreef:
Meiden pas op voor het slotje dat zou zonde zijn probeer het via pb uit te vechten ofzo....

_/-o_ Amen!
...maar toch wil ik graag weten hoe het verder gaat en wie de waarheid spreekt... Haha!

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:57

bij deze bied ik mijn excuses aan....
had eerst even naar jou verhaal moeten luisteren !!

sorry Knipoog

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:58

ik zou zeggen allen is gaan kijken... Verdrietig je zou die beestjes zo willen meenemen. ik geef toe dat hij goed voor zijn ezels zorgt maar paarden laat het alsjeblief zijn...

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:59

hey iedereen,

toevallig dat ik dit topic tegen kom.
Ik ben er een tijdje geleden ook gaan kijken om mijn paard te stallen.
En het is daar helemaal niet veilig, voor daar nog maar een dier te zetten is al een misdaad! En de dieren zagen er ook allemaal verwaarloosd uit, en vooral ziek! allemaal hoesten tegen de sterren op!
En ja inderdaad die paarden die daar staan zijn allemaal jong, (heb ik zelf gezien, aan tanden enz) en er word OOK op gereden zoals hierboven word gezegd, door heel jonge en ONERVAREN ruiters wat dus ook helemaal niet hoort, ik snap echt niet waar deze mensen met bezig zijn, maar als het zo verder gaat, zal het ooit wel eens moeten ophouden veronderstel ik...

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:02

FunkyMirko schreef:
hey iedereen,

Ik ben er een tijdje geleden ook gaan kijken om mijn paard te stallen.
En het is daar helemaal niet veilig, voor daar nog maar een dier te zetten is al een misdaad! En de dieren zagen er ook allemaal verwaarloosd uit, en vooral ziek! allemaal hoesten tegen de sterren op!
En ja inderdaad die paarden die daar staan zijn allemaal jong, (heb ik zelf gezien, aan tanden enz) en er word OOK op gereden zoals hierboven word gezegd, door heel jonge en ONERVAREN ruiters wat dus ook helemaal niet hoort, ik snap echt niet waar deze mensen met bezig zijn, maar als het zo verder gaat, zal het ooit wel eens moeten ophouden veronderstel ik...

oke....wat moet ik nu geloven.... Lips are sealed

nu word het wel heel confusing zeg...!!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:05

FunkyMirko schreef:
hey iedereen,

...

toevallig?

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:08

MeiaLuna schreef:
FunkyMirko schreef:
hey iedereen,

...

toevallig?

ja toevallig, ik ben ook regelmatig op bokt om op topics te reageren maar ben nog nooit een tegen gekomen die over iets gaat bij ons in de buurt ...
En eum ivm die commentaar van de piste, die is eigenlijk gewoon een ronde die afgezet is met hekken, en een berg in het midden met boompjes erin; snap niet echt hoe je daar kan rijden ...

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:09

pff ik weet niet hoe ik moet bewijzen dat wat ik zeg toch wel eerlijk is...

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:14

ik begrijp je mara. Nouja , je hoeft iig mij niks meer te bewijzen dat je de waarheid spreekt want de foto's spreken voor zich.. Boos!

We hebben zelf 2 volbloed arabieren en 1 halfbloed en we zijn lid van het AVS en komen regelmatig bij vele fokkers e.d. En ja er zijn genoeg Jaarling naarlingen, maar ben zelf nou eerlijk en haal die plaat voor je hoofd vandaan, dit diertje is er niet alleen lichamelijk slecht aan toe, maar als je een jong beestje met 2 jaar al gaat berijden, en dan met iemand die waarschijnlijk nooit van correct inrijden heeft gehoord, dan ben je dat beestje gewoon aan het verpesten. Ik vind ik het overigens een kwellend idee dat ik met zo'n rijkunst op zo'n schraal en jong beestje zou moeten gaan bonken. Zou mezelf gewoon rot vinden als ik dat zou doen !
Maarja ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Boos!

en ja nja veel plezier ermee...
Laatst bijgewerkt door Bashuk op 31-03-05 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:16

FunkyMirko schreef:

ja toevallig, ik ben ook regelmatig op bokt om op topics te reageren maar ben nog nooit een tegen gekomen die over iets gaat bij ons in de buurt ...
En eum ivm die commentaar van de piste, die is eigenlijk gewoon een ronde die afgezet is met hekken, en een berg in het midden met boompjes erin; snap niet echt hoe je daar kan rijden ...

meerdere bomen?

Neuh... beetje gevaarlijk wel.
Ik ken iemand die al heeeeel lang reed, die reed in het bos en dacht dat ze naar links zou gaan.. paard ging naar rechts en ze knalde met haar hoofd tegen een boom. mét cap. ze heeft heel lang in coma gelegen...
ik vind het echt gevaarlijk, zo'n 'bak'.
maargoed.

@frannie: heb je wel les dan?

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:20

het ergste vind ik nog hoe schijnheilig frannie zich gedraagt..!!

maar ik weet niet wat ik moet geloven...dus ik kies ook geen partij...
maar hier komt waarschijnlijk toch snel een slotje op..

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:24

Alacairion schreef:
FunkyMirko schreef:

meerdere bomen?

Neuh... beetje gevaarlijk wel.
Ik ken iemand die al heeeeel lang reed, die reed in het bos en dacht dat ze naar links zou gaan.. paard ging naar rechts en ze knalde met haar hoofd tegen een boom. mét cap. ze heeft heel lang in coma gelegen...
ik vind het echt gevaarlijk, zo'n 'bak'.
maargoed.

@frannie: heb je wel les dan?

ja inderdaad meerdere bomen, het is zo al gevaarlijk met een goed geleerd paard, laat staan met een jong paard...

miss_vicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:26

l0veevi schreef:
het ergste vind ik nog hoe schijnheilig frannie zich gedraagt..!!

maar ik weet niet wat ik moet geloven...dus ik kies ook geen partij...
maar hier komt waarschijnlijk toch snel een slotje op..

AMEN weet ook ni meer wie ik moet geloven.Maar als er nu al meerdere mensen zeggen dat het daar echt niet goed is...ik vind het zoiezo onverstandig een paard te laten inrijden door iemand die nog maar 5 jaar rijd( geen belediging Frannie,dat is al heel wat ervaring) maar ik vind het niet genoeg voor zon jong paardje.En ja...ik ben benieuwd hoe dit evolueert.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:30

hehe net een soap hier zeg Haha!

ik wil eventjes zeggen dat het paard er echt niet goed uitziet; en al is ze dan 3; dat is voor een arabier nog steeds heel jong om zadelmak te maken hoor. meestal wordt er bij hen gewacht tot 4jaar.
en daarbij; iedereen met goeie ogen ziet dat het beestje er niet goed uitziet.
dit is niet de fout van de TS; want het is haar paard niet. maar het is wel naief van te zeggen 'ik doe wat me opgedragen wordt'
het is toch niet omdat iemand zegt; snel; rijdt een veueln in; dat je dat ook effectief moet doen he. (als voorbeeldje dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:30

Als je 5 jaar les hebt gehad van anky...... *LOL*

Ik denk dat zij en het arabieren beest goede les nodig hebben, dan kunnen ze nog wel ver komen.

maar doe me een plezier en zet dat beest, offie nou 2 of 3 is, eerst een paar maanden op de wei met zn vriendjes!

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:38

Alacairion schreef:
Als je 5 jaar les hebt gehad van anky...... *LOL*

Ik denk dat zij en het arabieren beest goede les nodig hebben, dan kunnen ze nog wel ver komen.

maar doe me een plezier en zet dat beest, offie nou 2 of 3 is, eerst een paar maanden op de wei met zn vriendjes!

ja dat vind ik ook, het beestje is trouwens op de foto's te zien nog veel te mager en te zwak om mee te rijden, en hoort idd nog op de wei bij zen vriendjes; ergens in het topic zei je voor zen spieren een beetje te onderhouden .... welke spieren dan?? voor je begind met op het diertje te rijden, moet je beginnen met grondwerk zoals ook als een gezegd geweest is; aan de longe enz... En les heb je absoluut zeker ook nodig, en begeleiding met het paardje ook. Zelfs de beste ruiters hebben begeleiding om een paardje in te rijden enz, meestal merk je zelf niet wat je fout doet ...

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:43

jemig, dit wordt wel ingewikkeld Clown Ik weet net zoals velen van jullie echt niet meer wie hier de waarheid spreekt. Verward

Frannie: ik bedoelde die opmerking over rijervaring niet rot over je rijstijl, maar meer om e.e.a duidelijk te maken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:18

Sjonge, het gaat er hier weer gezellig aan toe
Ik denk niet dat het veel nut heeft om dit welles-nietes spelletje nog verder door te laten gaan.
Als de topicstarter nog iets te melden heeft dan mag ze een pb sturen, dan zal ik overwegen om deze reactie nog te plaatsen.
Voorlopig is het even genoeg geweest.