Toedeledoki met haar Z2 Gribaldi @ dressage!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

Re: Toedeledoki met haar Z2 Gribaldi @ dressage!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:13

woow het ziet er echt geweldig uit heel ongewongen en ontspannen! eigenlijk een beetje TE hoog kwijlgehalte maar dat neem ik maar voor lief Haha! Tong uitsteken

*het enigste vind ik dat de amazone soms een tikkeltje scheef zit de beenligging+handhouding soms niet helemaal super is....
maarja we zijn niet allemaal perfect Haha!

nogmaals; jullie vormen echt een kwijl combinatie Knipoog Kwijl

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:21

mooie foto's weer Antoinette!

En een super mooi paardje zeg! Ziet er lekker ontspannen uit Lachen

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:41

Hoi hoi

ik ga (denk ik) voor één van de eerste keren akkoord met Quijosavan.

(maar QS ze voelde zich helemaal niet aangevallen hoor, denk ik:))

maar iig, ik vind de houding ook niet fantastisch,maar ja daar heb je een goede rebound opgegeven toedeledoki! Ik heb het nu eenmaal anders geleerd, dus is het normaal dat we daarop reactie geven, niet? maar iig het ziet er goed uit, alleen vraag ik zelf bij mn paarden veel meer aanleuning tijdens training, veel dieper en dan oprichten, maar ja... das ieders methode weer...

zal eens even naar een foto zoeken van me hoe dat ik het bedoel, kan je het gelijk zien Knipoog

xxx

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:47

Dit is een erg kleine en onduidelijk verre foto, maar je ziet makkelijk wat ik bedoel! En het paard op de foto loopt Psg, bijna Gp

xxx

Afbeelding

als je ziet wat ik bedoel geef dan graag reactie, anders zoek ik een andere!

xxx

natte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:52

hihihihi is zeker niet te koop??? Haha!

Complimenten voor de combinatie, erg mooi, mag je inderdaad erg trots op zijn...............ziet er allemaal heel verzorgd uit Knipoog
Succes.................

Liefs dikke kus natte Pling

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:53

Belli schreef:
Hoi hoi

ik ga (denk ik) voor één van de eerste keren akkoord met Quijosavan.

(maar QS ze voelde zich helemaal niet aangevallen hoor, denk ik:))

maar iig, ik vind de houding ook niet fantastisch,maar ja daar heb je een goede rebound opgegeven toedeledoki!
Ik heb het nu eenmaal anders geleerd
, dus is het normaal dat we daarop reactie geven, niet?

Even voor de duidelijkheid; Ik heb alleen de foto's gemaakt en was daarom in principe niet van plan om op tips/commentaar te reageren.

Maar ik wil hier toch even op reageren.
Je zegt; ik heb het nu eenmaal anders geleerd. Volgens mij heeft Toedeledoki nooit gezegd dat zij het anders geleerd heeft. Maar volgens mij vergeten bokkers nog wel eens dat het tips/commentaar geven een stuk makkelijk is dan de uitvoering.

Toedeledoki kan zelf (neem ik aan) op de foto's ook zien wat er aan haar houding 'schort'.
Hier heb ik zelf namelijk ook ervaring mee, ik kan zelf op mijn foto's ook heel goed zien wat er mis aan mijn houding is. Maar het ook daadwerkelijk veranderen is een stuk moeilijker!!!
Niet omdat je het niet zou willen, maar omdat je nou eenmaal op een bewegend dier zit en je hierop reageerd.
Zo weet ik van mezelf dat ik meer omhoog zou moeten kijken en schouders meer naar achteren, ondanks dat ik het iedere keer weer op de foto's zie en er ook zeker aan werk wil dat nog niet zeggen dat het ook zo gedaan is. En áls deze punten dan weer goed zijn is er wel weer iets anders wat niet helemaal perfect is.

Belli; zie dit niet als een 'aanval' jou kant op.
Dit is gewoon mijn 'uitleg' over hoe ik de tips/commentaar van de bokkers zie. Want het zal zeker goed bedoeld zijn, maar het komt op mij over dat er soms zo makkelijk over gedacht wordt. Ach, verander dit en dat even en dan is het perfect.
Als het zo gemakkelijk was waren we allemaal Anky's (en zaten we ook zoals Anky Clown ), maar helaas....

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:59

Hay

nee hoor voel me totaal niet aangevallen, en voel me zéker geen Anky, ik reageerde enkel op een bericht van Toedeledoki, dat ze richte naar Quijo Savan, ze zei laat anders eens een foto zien van hoe jij het bedoelt, ik wilde op dit bericht van haar reageren, om te weten wat zij dan van onze rijstijl vind, meer niet!

Je hebt compleet gelijk als je zegt dat als er iets schort en dat opgelost is, dat er dan zich wel een nieuw probleempje voordoet... uiteraard! Anky maakt ook nog fouten. Maar iig ik reageerde enkel op dat berichtje van T en QS.

xxx
Laatst bijgewerkt door Belli op 30-03-05 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:59

Wat een schitterend dier zeg! Vingers aflikken Mooie combinatie ook. Verder mijn complimenten aan de fotograaf!

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:30

Geweldig paard..val in herhaling! Ik denk alleen dat het zadel een beetje klein is, het lijkt of de amazone wat ver achterop het zadel zit.

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:09

Belli schreef:
Dit is een erg kleine en onduidelijk verre foto, maar je ziet makkelijk wat ik bedoel! En het paard op de foto loopt Psg, bijna Gp

xxx

http://users.telenet.be/isabelledumorti ... .jpg[/img]

xxx

Ik zie wel wat, maar zie het niet heel goed Nerd .Inderdaad houdt jij je paard wat meer op druk/aan elkaar.Ik vind het mooi en krijg les [rien van der schaft]om hem heel licht en met zelfhouding te laten lopen.
Bovendien is mijn paard een bloedpaard en heel heet en kan slecht tegen veel druk.Niet dat het kwaad kan, maar daar wordt hij vlakker en loperiger van.Want wat je op de foto niet ziet, maar in het echt wel zo is, is dat hij met heel veel schwung en lossigheid loopt.Dat doet hij echter alleen als ik hem mooi open en vrij in de aanleuning laat.Dan blijft hij ook het beste doorkomen achter.Hij gooit trouwens enorm op, misschien dat ik daarom wat minder zit.En ik rijd nooit met spiegels.Echter in mijn rijjasje heb ik altijd minimaal een 7 voor houding en zit. Cool
Sommige paarden moet je wat meer op druk rijden, maar ik vind het paard op de foto op dat moment wat vlak blijven, of dat door de druk komt of door de kwaliteit van het paard kan ik hier vandaan natuurlijk niet zien.

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:29

Oja, ik rijd Rebel ook wel rond, laag en diep los hoor, maar ook weer met weinig druk.Zón 20 minuten en daarna oprichten door met zit en been meer verzameling te vragen.
Laat ik op een eventuele volgende fotosessie wel zien. Knipoog

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:17

wauw wat een knapperd!! suuuper mooi en super chique!!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:44

Toedeledoki schreef:
Oja, ik rijd Rebel ook wel rond, laag en diep los hoor, maar ook weer met weinig druk.Zón 20 minuten en daarna oprichten door met zit en been meer verzameling te vragen.
Laat ik op een eventuele volgende fotosessie wel zien. Knipoog

Hay

ik rijd de eerste 20 min. ook heel diep en los, veel wendingen e.d. dus eerst zorg ik er voor dat het paard soepel over zn rug loopt en dan ga ik oprichten, ik houd mn paard eraan door been en iets of wat druk vanvoor, vanaf de moment dat het paard zich geeft laat ik los in mn hand en staat er erg weinig druk op.

Zo zie je maar weer, iedereen heeft het anders geleerd he!

xxx

as_trid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:39

wauw wat een super gaaf paardje zeg Kwijl
*is jaloers* Haha!
ziet er super uit hor Ja

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:57

Belli schreef:

xxx

http://users.telenet.be/isabelledumorti ... .jpg[/img]

xxx

Het is duidelijk te zien dat jij meer aanleuning vraagd dan Toedeledoki,
ik vind het grote verschil dat dit paard duidelijk geen ontspannen hoofdhouding heeft,en naar mijn mening opgekruld loopt.
(en nee, ik kraak niemand af, het is slechts een mening)
Rebel daarentegen loopt heel ontspannen met weinig teugelcontact.
Als ik mocht kiezen ging ik toch echt voor het "systeem" van Toedeledoki,met zo min mogelijk hulpen zoveel mogelijk voor elkaar te krijgen.
want zoals Rebel loopt zou menig dressuurruiter jaloers op zijn!
Toedeledoki, fantastische foto's van een schitterend paard!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:19

Haha nou...ik heb ook Anky weleens op het inrijterrein voorbij zien vliegen hoor dat ze zich nog nét kon vastgrijpen!!!

Wat een práchtpaard zeg...wees er maar zuinig op; nog zo jong, maar wel super getalenteerd dus! Wat rij je hem zeer vriendelijk zeg, houden zo!

Enne...als het beeld van de ruiter op het paard niet storend is en het paard loopt goed (genoeg) moet er m.i. weinig aan de hand zijn...probeer maar eens keurig te blijven zitten op een paard dat zo hoog opgooit.

Veel plezier en succes met je verdere training!

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:21

Wat een gaaf beest!
Ziet er goed uit Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:21

Wat een prachtpaard zeg Kwijl
Ik vind je houding helemaal niet slecht, ik vind je heel functioneel zitten Lachen
Veel succes met hem, gaat vast helemaal goedkomen!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:45

Super foto's, schitterend peerd en een hele mooie combi!
Het gemak straalt er vanaf, je kunt aan de manier van gaan al zien dat het paard graag werkt en dat het hem relatief weinig moeite kost om het gevraagde uit te voeren.
Tenzij ik het helemaal fout zie, dan heb je het in elk geval heel goed verborgen weten te houden Knipoog *LOL*

Toedeledoki, mag ik je nog wat vragen?
Ik zat de foto's nog eens te bekijken, en het viel me op dat je zo supergeconcentreerd aan het rijden bent.
Ik moest er een beetje om lachen omdat ik zelf ook altijd met zo'n zelfde blik op mijn paard zat.
Ook al ging het nog zo goed en makkelijk, ik bleef die 'verbeten' trek op m'n gezicht houden, hoewel ik dat zelf natuurlijk niet zo in de gaten had.
Volgens sommigen een teken van pure concentratie, volgens anderen 'jammer' omdat het er dan 'moeilijker' uitzag als nodig was.
Ik ben daar toen eens bij mijzelf op gaan letten (niet zo'n overdreven smile natuurlijk *LOL*) en toen ik de videobeelden terugzag vond ik het hele plaatje er inderdaad een stuk meer 'af' dan voorheen.
Dit is absoluut geen kritiek (sterker nog: ik zou wensen dat ik zo zou kunnen rijden!), maar misschien een tip om het net nog een beetje extra flair te geven Knipoog

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:06

Ik vindt dit plaatje echt helemaa geweldig!!!
TOP!!!!!

Zo ontspannen, zo in harmonie, en okay, houding.....daarin heb ikzelf ook aardig wat te leren, en iedereen wel denk ik, maar wat is dit een mooie combi!!!

Zo zie ik een paard het liefst dressuren, lekker licht, en ongedwongen!!

Geweldig om naar te kijken!!!!! _/-o_ OK dan!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:50

Bedankt Belli,

als je foto's plaatst moet je kritiek verwachten en moet je dat accepteren en tegen niet gaan vechten. Iedereen leert het anders, iedereen doet het anders.
Lees, denk en bepaal wat je ermee doet. Een bedankje over het commentaar wat je misschien weer beter maakt kan er zeker bij.

Je hebt ruiters die weinig hebben behaalt en beter rijden dan ruiters die jaren lang op Z paarden rijden. Sommige hebben pech dat ze niet hoger komen door dezelfde pech (blessures of privé omstandigheden) of juist niet de pech om het beste uit de jongste te halen. Het is maar hoe je het bekijkt. Als weet/snapt wat ik bedoel... Rolleyes

Maris_Winner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:53

Kwijl Kwijl Kwijl

Wauw..

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:54

Wat een lieve en toffe berichten allemaal!! Bloos Ik kijk zeker ernstig, op wedstrijd juist niet, dan lig ik altijd dubbel van het lachen. Haha!
Ik ga er nu toch ook maar om denken met trainen en met foto's maken, straks denken jullie nog dat ik echt zón serieus type ben. Clown
Nog maar even Antoinette aan haar jasje trekken voor een nieuwe sessie met meer flair in mijn houding en een big smile. Cool

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:56

Wat een Kanjer Kwijl

die 3e Haha!

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:07

QuijoSavan schreef:

Bedankt Belli,

als je foto's plaatst moet je kritiek verwachten en moet je dat accepteren en tegen niet gaan vechten. Iedereen leert het anders, iedereen doet het anders.
Lees, denk en bepaal wat je ermee doet. Een bedankje over het commentaar wat je misschien weer beter maakt kan er zeker bij.

Je hebt ruiters die weinig hebben behaalt en beter rijden dan ruiters die jaren lang op Z paarden rijden. Sommige hebben pech dat ze niet hoger komen door dezelfde pech (blessures of privé omstandigheden) of juist niet de pech om het beste uit de jongste te halen. Het is maar hoe je het bekijkt. Als weet/snapt wat ik bedoel... Rolleyes

Ik snap wel wat je bedoelt en voelde me echt niet aangevallen en als er 1 pech gehad heb met paarden en privè dan ben ik het wel.
Geloof in jezelf en doorzetten, dan kom je er wel. Knipoog Rebel heb ik overigens als tweejarige gekocht en zelf opgeleid, door zijn leeftijd en stokmaat voor weinig geld gekocht.En ik les pas sinds januari bij Rien, daarvoor heb ik heel weinig les met Rebel gehad.Dit is niet om mezelf een pluim te geven, maar om aan te geven dat je niet kan oordelen aan de hand van een foto.Maar misschien proef ik weer het verkeerde uit je verhaal, ik snap dan alleen niet waarom je het vertelt en zo klein schrijft.