Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Matrador schreef:Echt triest hoe sommige mensen hier reageren!
Ik wil wel weten hoe hoog ze zelf rijden die zo reageren.
Het is een moment opname hoor
zet foto's van je zelf er op zonder dat je weet dat ze gemaakt worden
DAN ZIE JE OOK FOUTEN BIJ JE ZELF

Citaat:Dus we mogen geen kritiek hebben op anky door haar grote naam? Nog even 1 ding je bent nooit uitgeleerd met paardrijden! Op iedereen is kritiek te geven....wedde dat anky niet een paard zelf in kan rijden enz....in dr uppie wedden dat ze ook nog les heeft...komop met paardrijden ben je nooit uitgeleerd dus op iedereen kan commentaar gegeven worden. Anky kan ook niet op elk paard zo goed rijden hoor...zij krijgt die paarden onder dr kont geschoven...als ze een paard van 1 van ons zou krijgen zou het er een stuk anders uitzien hoor!
dat iedereen zo goed als anky zou willen rijden. chiquee schreef:Wat een mooie foto's, superduidelijk! Pb en salinero zijn echt supermooi!
Moet wel lachen om het topic, wat sommige mensen zeggen. Maar ik ga er verder niet op in.
)
. Zij heeft er echt wel verstand van hoor wat ze doet en alles. Het zijn prachtige foto's ( erg goed gemaakt ook ik ben nooit zo handig met zo'n ding
) dus wat zitten we nou te zeuren over 1 zo'n foto. Wat had je dan gedacht dat ze allemaal zo zacht en lief zijn; tuurlijk zijn ze dat op bepaalde momenten maar er zijn onder het rijden gewoon heel veel momenten van aanpakken ( en dat doen ze niet omdat ze het leuk ofzo vinden, nee ze doen dat omdat het nodig is ). Als je rijdt moet je werken en in de stal kun je knuffelen!
Citaat:goh wat erg?!!...laten we het eens over managepaarden hebben of over de mensen die DENKEN dat ze kunnen rijden en hun paard afraggen...
Citaat:ach het is misschien ook wel overdreven,het commentaar.
ik denk alleen dat het sommigen stoort,omdat als het een 'gewone' bokker was geweest,het commentaar over 6 jaar nog bezig zou zijn.
en omdat anky het nu doet,is het een 'ongelukkige momentopname'
Snoevie schreef:maar nu klinkt het wel erg neerbuigend naar manegepaarden toe,er zijn genoeg mensen die prima op manegepaarden rijden.
nu klinkt het net alsof het altijd zielige paarden zijn.
Dimitri schreef:Snoevie schreef:maar nu klinkt het wel erg neerbuigend naar manegepaarden toe,er zijn genoeg mensen die prima op manegepaarden rijden.
nu klinkt het net alsof het altijd zielige paarden zijn.
idd zo klinkt het maar zo bedoel ik het niet(verkeerd neergezet, excuses), want er zijn zoveel goede ruiters die bij manage rijden en ook zoveel goede manage's...maar er wordt hier een vergelijking gemaakt...die nu zo werd gesteld dat Anky S&T erger zou zijn als gemiddeld 3 uur les met verschillende mensen(verschillende stijlen, andere zit, handhouding, beenwerk, de een vind dit goed en de ander niet)...
Raiza schreef:Dimitri schreef:
goh wat erg?!!...laten we het eens over managepaarden hebben of over de mensen die DENKEN dat ze kunnen rijden en hun paard afraggen...
Dacht precies hetzelfde. Iedereen is meteen overstuur als Anky, Edward of een andere GP-ruiter een keer aan de teugels hangt of zijn paard een keer hardhandig op zijn plaats zet, en het paard zal op dat moment echt niet gelukkig zijn, maar Lingh en Salinero hebben wel altijd de oortjes vrolijk naar voren en swingen lekker tijdens de proef. Als het paard het goed doet, zijn hun ook goed voor het paard.
Als je op een manege of een basisconcours gaat kijken hoeveel mensen aan de teugels hangen (continu) of iedere pas met hun sporen zitten te schoppen (wellicht 95% is zich daar onbewust van), dan denk ik niet dat het paard daar wel vrolijk van wordt.
Als ik paard was, wordt ik liever af en toe een keer hard op mijn plaats gezet, dan continu halfhard
500 ste keer
bullshit! Als een paard ongelukkig is he... dan geraak je niet aan de top. Prent dat er maar in, das gewoon onmogelijk. Ze krijge trouwens bij de meeste 3 keer voer per dag, goeie schelle hooi e.d., ze komen los in de wei, ze hebben hun eige "shetland"vriendje (sommige) en ga zo maar door. Ongelukkig nee dat zijn ze niet, soms wel op hun tenen getrapt, maar ja wie is dat niet soms?
Belli schreef:Ik ga ff iets herhalen voor de500 ste keer
Anky, Edward, Isabelle Werth, ... som ze maar op.
Allemaal rijden ze goed, en op een andere manier, de kans dat Edward net als Anky rijdt is groot omdat hij er les van krijgt. Isabelle Werth heeft weer een heel andere manier. Ulla Salzgeber ook. De "ANKY-METHODE" werkt niet bij iedereen, ik heb ze ook al uitgeprobeerd en ik word knetter na een kwartier, maar bij mijn paarden, werkt mijn methode, dus waarom lastig doen. Bij Anky werkt haar methode, die weer anders is dan die van Isabelle & Ulla, maar bij hen werkt hun methode net zo goed. Het gaat erom wat je past. Je mag ook niet vergeten, dat deze paarden een luizeleventje hebben, het is waar dat ze hard moeten werken, maar wij moeten ook hard werken voor onze centjes, niet soms?
Tuurlijk mag er commentaar gegeven worden op Anky, Edward, ... maar gooi pas stenen als je jezelf niet kan bekogelen. En remember... op bokt geld een regel zeker heel goed. De beste stuurlui staan aan wal.... Waar of niet waar?
Naar mijn mening waar!
Zoals hierboven gezegd heeft Anky haar methode, en ja... die is soms hard, maar het werkt wel, anders zou ze niet aan de top staan... het gezever over een "ongelukkig" paard (gaaf als je dat op een foto kan zien trouwens) isbullshit! Als een paard ongelukkig is he... dan geraak je niet aan de top. Prent dat er maar in, das gewoon onmogelijk. Ze krijge trouwens bij de meeste 3 keer voer per dag, goeie schelle hooi e.d., ze komen los in de wei, ze hebben hun eige "shetland"vriendje (sommige) en ga zo maar door. Ongelukkig nee dat zijn ze niet, soms wel op hun tenen getrapt, maar ja wie is dat niet soms?
x
Belli schreef:Ik ga ff iets herhalen voor de500 ste keer
Anky, Edward, Isabelle Werth, ... som ze maar op.
Allemaal rijden ze goed, en op een andere manier, de kans dat Edward net als Anky rijdt is groot omdat hij er les van krijgt. Isabelle Werth heeft weer een heel andere manier. Ulla Salzgeber ook. De "ANKY-METHODE" werkt niet bij iedereen, ik heb ze ook al uitgeprobeerd en ik word knetter na een kwartier, maar bij mijn paarden, werkt mijn methode, dus waarom lastig doen. Bij Anky werkt haar methode, die weer anders is dan die van Isabelle & Ulla, maar bij hen werkt hun methode net zo goed. Het gaat erom wat je past. Je mag ook niet vergeten, dat deze paarden een luizeleventje hebben, het is waar dat ze hard moeten werken, maar wij moeten ook hard werken voor onze centjes, niet soms?
Tuurlijk mag er commentaar gegeven worden op Anky, Edward, ... maar gooi pas stenen als je jezelf niet kan bekogelen. En remember... op bokt geld een regel zeker heel goed. De beste stuurlui staan aan wal.... Waar of niet waar?
Naar mijn mening waar!
Zoals hierboven gezegd heeft Anky haar methode, en ja... die is soms hard, maar het werkt wel, anders zou ze niet aan de top staan... het gezever over een "ongelukkig" paard (gaaf als je dat op een foto kan zien trouwens) isbullshit! Als een paard ongelukkig is he... dan geraak je niet aan de top. Prent dat er maar in, das gewoon onmogelijk. Ze krijge trouwens bij de meeste 3 keer voer per dag, goeie schelle hooi e.d., ze komen los in de wei, ze hebben hun eige "shetland"vriendje (sommige) en ga zo maar door. Ongelukkig nee dat zijn ze niet, soms wel op hun tenen getrapt, maar ja wie is dat niet soms?
x

stalleke schreef:Ik ben er ook geweest, en toen anky die clinic gaf met Painted Black had ze ook gewoon een cap op hoor! en ik denk dat daar de meeste fans gezeten hebben!!
Ik weet zeker dat jullie onder de training je paard ook wel eens flink doorpakken als je het 10x lief gevraagd hebt en het paard niet reageerd!!
Iedereen heeft een andere methode van losrijden, en dit is anky's methode, ze is niet voor niets 2x Olympisch kampioen, ze zal echt wel weten wat ze doet!

). Paarden die op dat niveau lopen worden niet koud van stal geplukt en gelijk in de wedstrijdhouding gedwongen, ook niet bij Ulla of Isabel. Ze worden eerst losgereden, gekneed onder de man om zo alle spieren goed opgebolt te krijgen om een beter resultaat te krijgen in de gewenste wedstrijdhouding. Ik wou dat ik die gave heb als Anky om dat zo goed te doen.