Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sorro1 schreef:Goed om terug te komen op het toppic, want dit kan nog wel even zo doorgaan he dames!![]()
}> sorro1 schreef:Goed om terug te komen op het toppic, want dit kan nog wel even zo doorgaan he dames!![]()
Je zegt zelf dat de pony op wie je rijd niet zo gevoelig is als de manegepaarden waar je normaal op rijd. Even een vraag. Is het je eigen pony, of rijden er meer mensen op?
Dan kan ik misschien meer zeggen

sorro1 schreef:
Kaja wees dan ook eens de wijste en hou op met constant te reageren op Kafue, dat je het niet met haar eens bent weten we nu wel!
!!Kafue schreef:He ik bedoel absoluut niet dat je er niets voor over hebt, als je dat uit mijn uitleg gehaald hebt dan spijt me dat. Je hebt het begin gemaakt door je probleem te onderkennen en te gaan vragen hoe, wat en vooral waarom.
Dat is al een hele belangrijke stap voorwaarts in de goede richting.
Een goede houding is o zo belangrijk en al wordt ik ervan beticht dat ik zelf geen goede houding en dergelijke zou hebben. In werkelijk wordt ik vaak becomplimenteerd dat ik mijn houding de afgelopen anderhalf jaar van bagger naar heel sterk en netjes heb om gebogen, de fotos zijn niet optimaal genomen. Ik zat vroeger altijd voorover met mijn schouders rond gebogen dat was mijn houding die heb ik nu om weten te zetten naar netjes rechtop. Hard werken en heel veel hulp van anderen heeft me zover gebracht. Dus ik weet uit ervaring wat een goede en wat een slecht zit je brengt.
Als je de foto's van de grand prix dame bekijkt dan kun je duidelijk naar voren halen hoe je moet zitten, vergelijk je die dan met je eigen dan weet je waar je naar toe kunt werken. Eventueel moeders of vaders mee laten kijken en je laten helpen met het rijden! Dat heb ik ook gedaan en het heeft me ver gebracht.
Ambitie mag iedereen hebben en een streven om heel heel goed te worden ook. Ik heb het streven in ieder geval wel. Ook al is het bijna onmogelijk ik wil gewoon ook richting de grand prix. Het is toch niet verkeerd om te dromen en een ideaalbeeld na te streven.
Ik wens je veel sucses en als er eens andere fotos van jou en je dressuurpaardje op staan laat het ons dan weten ben benieuwd.

Bienotje schreef:Tja, ik heb met verbazing alle ontwikkelingen in dit topic gelezen..
Maar afgezien daarvan, staan dr echt wel nuttige dingen in. Goed voor de topic starter om de mogelijkheden uit te vissen.
Ik denk dat je lengte niet zozeer het probleem is, wordt zo niet makkelijker voor je maar toch. Ik kan me voorbeelden indenken waarbij meisjes op pony's rijden die amper met de benen onder het zadel uitkomen en toch de pony reagerend krijgen. Heeft meer met de aard van het paardje te maken en die jij rijdt heeft er beduidend minder zin in.. Probeer daaraan te werken, aan de reactie op de hulpen. Desnoods oefen je met hem aan de longeerlijn om op je stem te reageren, maar reageren zal ie toch moeten. Een spoortje hiervoor gaan gebruiken duidt denk ik eerder op gemakszucht van jouw kant dan om eraan te werken...
Verder is les krijgen op het ene paard geen reden dat je het andere kunt rijden. Elk paard is anders en bij elk paard stuit je op andere problemen. Les krijgen om specifiek aan dit probleem van je kan dus echt geen kwaad en dat is dus een hele verstandige zet als je dat wilt gaan doen.
Als laatste wilde ik toch nog even laten weten:
Ook ik ben net als jij de laatste tijden flink vooruitgegaan vergeleken met het rijden van een jaar terug op de haflinger die ik rijdt. Maar hoe goed we ook vooruit zijn gegaan vergeleken met toen, nog steeds zijn er zat dingen om aan te werken waar we beide flink ons best voor moeten doen en hulp voor nodig hebben. Dus ondanks dat je al vooruitgang hebt geboekt, nog steeds loop je ergens op vast en daar zul je nog aan moeten werken. Er is een verschil tussen vooruitgang boeken omdat je half op de goede weg zit. Of dat je echt op de goede weg zit.
Succes in ieder geval nog!!
) Maar zo krijg je wel het meeste resultaat. Suc6 er nog mee,
randie schreef:Ik herken je probleem helemaal! Moe word ik er van, overgangen overgangen en nog eens overgangen. 1x been geen reactie? een keer flink been..geen reactie? Een mep en been. Het is hardstikke moeilijk om daar concequent in te blijven (vind ik zelf) Maar de reden waarom ik vol houd is, omdat hij echt beter word, en ik dus wel van mijn vorige lesgever met sporen moest gaan rijden en hij daar ook al snel weinig om gaf. Dus niet doen! Als je paard loopt laten lopen benen stil, ( ook al heb je de neiging omdat ze terug zakken heel de tijd been te geven) Maar zo krijg je wel het meeste resultaat. Suc6 er nog mee,
Groetjes