King de superspringende haflinger. 1.40 vrijspringen filmpje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re: King de superspringende haflinger. 1.40 vrijspringen fil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:14

patries_kjp schreef:
dus jij wil zeggen dat wereld bekende ruiters niet weten wat ze doen??... ik denk (correct me if i'm wrong Knipoog ) dat hun meer ervaring met paarden beleren/rijden hebben dan jij... ?????? HOE KUNNE ZE ANDERS ZO PRESTEREN????????????

Ik ken HEEL wat springruiters en dressuurruiters persoonelijk en werk zelf ook op een dressuurstal, bij roelofsen laten ze ze idd een keertje springen, gewoon om iets in te schatten over hoe goed dat dier zou presteren, daarna gaat het de opfok in, dit weet ik zeker, met 3 jaar worden ze van de opfok/wei gehaald en dan worden ze echt zadelmak gemaakt.
kan best zijn dat ze een paar keer gelongeerd worden met 2,5, maar verder ook echt niet.
Topruiters hebben het veel te druk met het trainen van hun wedstrijdpaarden, met 3 jaar beginnen ze pas echt met het jonge paard.
Vraag maar aan ze, je zult merken dat ik gelijk heb.

Ook werkt een vriendin van mij bij eurocommorce, daar ben ik ook regelmatig over de vloer gekomen.
En kom ook regelmatig bij opfok en trainstal de Meijboom, en daar worden de paarden ook pas met 3 echt beleerd!!

Denk dat jij het verwart met de rensport

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:23

uuuuuuuuuhm neej Haha! ik werk voor een SPRINGRUITER .... en als ze 2,5 zijn gaan ze wat aan de longe e.d met 3 zadelmak.... dat die paardjes met 6 maanden springen, tsja eigen keus( niet de mijne) ... maar ik bedoelde gewoon dat het normaal is dat ze op hun 3e zadelmak worden.... en ik neem aan dat als iemand zegt dat ze op 2,5 beginnen dat ze bedoelen dat ze eerst aan de longe leren lopen (bij ons wel iig) ..... ik heb nergens gezegd dat het normaal is dat ze op 2,5 jarige leeftijd gereden worden ... ik denk dat je mijn antwoord verkeerd opvatte.......

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:25

Dr wordt zo vaak op 2,5 jarige leeftijd beleerd...dat is echt geen uitzondering...ik vind het niet goed..ik zou het nooit doen maar ik ben ook alleen bezig met paarden als hobby en heof er dus niet aan te verdienen.
Tijd is geld...dus reken maar uit..ik zie nu al meerdere v-tjes op internet te koop staan, onder het zadel nou die zijn ook amper 3 hoor Lachen

Maar daar gaat t hier helemaal niet over...

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:38

Beetje on-tpoic blijven hier plz... Slapen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:08

patries_kjp schreef:
uuuuuuuuuhm neej Haha! ik werk voor een SPRINGRUITER .... en als ze 2,5 zijn gaan ze wat aan de longe e.d met 3 zadelmak.... dat die paardjes met 6 maanden springen, tsja eigen keus( niet de mijne) ... maar ik bedoelde gewoon dat het normaal is dat ze op hun 3e zadelmak worden.... en ik neem aan dat als iemand zegt dat ze op 2,5 beginnen dat ze bedoelen dat ze eerst aan de longe leren lopen (bij ons wel iig) ..... ik heb nergens gezegd dat het normaal is dat ze op 2,5 jarige leeftijd gereden worden ... ik denk dat je mijn antwoord verkeerd opvatte.......

klopt, dan vatte ik het verkeerd op Knipoog
maar ergens terug zei iemand dat er met 2 jaar al in uitjes werden gesprongen om de achterhand sterker te maken >;) vandaar dat ik zo in de verdediging schiet Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:23

MissSisa schreef:
Waarom moeten er voor filmpjes op Bokt(of foto's) gelijk hoog gesprongen worden???

Alle paarden die over 1.40 willen komen zullen wel wat techniek moeten tonen om er fatsoenlijk over te komen.
waarom dit? ik plaats ook wel eens lage springfoto's hoor Tong uitsteken

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:23

Nimmedor schreef:
MissSisa schreef:
HO!!!!!!!!! Rustig, we zouden het nu gezellig houden!!!

Of het paard een goede techniek heeft laten we in het midden, dat zal ieder voor zich bepalen............ dat is jou kijk daarop.

Maar bij de achterhand sterker maken kun je mss beter wat in uitjes neerzetten en zo elke keer de spieren aan laten spannen dan alleen op 1 hindernis.

is niet mijn kijk erop, paard basculeert keurig, daaraan kun je zien dat het paard een goede techniek heeft, hij brengt zijn hoofdje oplaag, vouwt zijn beentjes mooi in en slaat uit vanachter DAT is basculeren en dus vanuit de rug springen.
Weer wat geleerd MissSisa Knipoog
Wat is bokt toch leerzaam

Wat zal een pony van 1.44 die over een sprong van 1.40 gaat dan moeten doen??? Knipoog

Als hij het hoofd omhoog houdt, de beentjes laat zakken en van achter niks doet............. Dan krijg je pas ongelukken, lijkt me logisch.......... Knipoog

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 21:25

Hou je nou ajb op met zeuren?
val iemand anders even lastig wil je...
Als je hier nu nog mee door gaat waarschuw ik een mod..vind het echt vervelend worden Boos!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:41

Siegje schreef:
Hou je nou ajb op met zeuren?
val iemand anders even lastig wil je...
Als je hier nu nog mee door gaat waarschuw ik een mod..vind het echt vervelend worden Boos!

Ho ho.............
Ik wil dit topic in alle rust en vrede door zetten, maar dan waardeer ik het niet als andere mensen nog wel op mij reageren met teksten die mij net iets te ver gaan.

(Nimmedor weet denk ik wat ik bedoel Knipoog ).

Ik wil het netjes houden, ik heb al gezegd: Het is heel knap dat je Haf sit springt. Geen verkeerd woord daarover, maar even over de spring techniek in het algemeen.............

Maar mss kunnen we daar dan maar beter een ander topic voor starten.

Maar dan waardeer ik het als ik niet meer wordt tegen gesproken door Nimmedor.................

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:48

Zo, d'r zitten hier wat types met onverwerkte trauma's zo te zien. Clown Heb medelijden met jullie, dat jullie je schijnbaar zo met een ander bezig moeten houden. Haha!

Leuk filmpje hoor! Lekker zo doorgaan en die dieren (zeker haffies) geven zelf wel aan wat ze kunnen hebben.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:27

Mijn allerlaatste offtopic reactie Lachen

ik vind het idd normaal als ze met 2,5 jaar gelongeerd gaan worden ...dan kan je er met 2,8 zegmaar voor het eerst ophangen enzo , en met 3 jaar kunnen ze dan bereden worden , en al een oefenparcourtje starten! en ik denk dat JusTinn het wel weet Knipoog aangezien hun paarden trainen voor elkaar en overkopen enzo ..maarach we kunnen het nog eeuwen gaan roepen! Clown

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:35

Nimmedor schreef:
patries_kjp schreef:

klopt, dan vatte ik het verkeerd op Knipoog
maar ergens terug zei iemand dat er met 2 jaar al in uitjes werden gesprongen om de achterhand sterker te maken >;) vandaar dat ik zo in de verdediging schiet Knipoog

jah okeej... ik snap je... maar dat zei ik niet, e als ik je de verkeerder indruk gaf... ik bedoelde het iet op die manier Tong uitsteken maar iig...het is knap wat je haffie doet ( zeg ik ook al voor de 10e keer Knipoog maar goed ) en succes met m !!
groetjes

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 00:51

jeetje, menses lijken wel jaloers zeg! je moet echt hartstikke trots zijn op jouw haflinger, ik vind het heel knap dat hij zo springt en ik vind het ook een verstandige keuze om hem eerst in de dressuur uit te brengen want het is natuurlijk nu heel verleidelijk om ook te gaan springen. Uit je opmerkingen te horen weet je heus wel wat je doet.

Veel succes met je haf en laat iereen maar lekker zeuren Ach gut

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 07:56

dankje voor alle leuke berichtjes Ja.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:10

ik heb nu 2,5 pagina gelezen en ga zo weer verder ga eerst even pony's doen, maar ik kan me geen laagspring foto's herinderen van missisa, die andere die dat commentaar geven ken ik verder niet echt
maar zeg nou eerlijk als je reacties wilt hebben op bokt moet je zeker boven de meter, anders krijg je amper een reactie en nu zijn er al 4 pagina's, nouja ga zo weer verder

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:55

lailapri schreef:
ik heb nu 2,5 pagina gelezen en ga zo weer verder ga eerst even pony's doen, maar ik kan me geen laagspring foto's herinderen van missisa, die andere die dat commentaar geven ken ik verder niet echt
maar zeg nou eerlijk als je reacties wilt hebben op bokt moet je zeker boven de meter, anders krijg je amper een reactie en nu zijn er al 4 pagina's, nouja ga zo weer verder

Ik zal de topics voor je opzoeken............... Knipoog
Alleen de foto's van de Hengstenkeuring, daar springt hij los en mss over 1.10........... maar dat is niet mijn werk

Maar de rest van de foto's gaan niet hoger dan 90 cm............... Knipoog

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:48

MissSisa schreef:
Even een vraag:

Waarom heeft je pony geen peesbeschermers om??? Of zie ik dat verkeerd???

Ik weer... kan 't toch niet laten...
Waarom zij geen peesbescherms omheeft kan ik uiteraard niet voor haar beantwoorden, maar zelf spring ik altijd zonder peesbeschermers.

Ik raad het iedereen af om te springen zonder peesbeschermers, maar het is voor mij een bewuste keuse. Eef heeft mega dikke benen (Full gaat net dicht) die ook nog is megakort zijn (Cob is al haast te lang). Tsja.... als ze dan niet goed passen lijkt het me blessures alleen maar in de hand werken. Ik heb rondgevraagd en bandage's schijnen niet te helpen, anders had ik het bandageren wel geleerd (kan ik nu dus nog niet en begin ik dus al helemaal niet aan).

Verder is Eef heus geen fantastische springer, maar ze geniet er wel van. Dat ze onder de 80 cm niet echt springt is omdat ze zich er dan niet voor inzet. Het is toch heerlijk om in volle vertrouwen samen een metertje te springen? 80 cm is erop af galoperen, benen intrekken en je bent aan de andere kant. Daar vinden wij allebei geen uitdaging in, tenzij we moeilijke wendingen gaan oefenen. Schuin springen oefenen bijvoorbeeld doen we ook wel is en kan heel nuttig zijn als je niet uitkomt in een parcours (omdat je zo dom bent om verkeerd te wenden Clown ) of voor de barrage.

Springen op wedstrijd heb ik trouwens wegens omstandigheden (luchtwegproblemen door een inmiddels verholpen allergie, dus niet eens beenproblemen van het hoge springen Clown bij Eef) slechts 1x gedaan, onderling. Dit met goed resultaat (2x foutloos, 1ste), terwijl ze met inspringen nog erg zenuwachtig was (3 weigeringen Bloos!).

Dus... geen fantastische springers, maar we genieten wel op ons eigen niveau en hoogte. Ik heb trouwens nooit 1.40 voor Eef gebouwd, ben altijd gestopt als het goed ging. Vrijspringen heeft ze ook nog nooit gedaan (ow ja, een keer over de bakrand toen ze t zat was in de bak), dus ik heb geen idee hoe hoog ze kan of wat dan ook. Zelf vind ik dat zinloos, om mn paard over 1.40 te jagen. Als een ander dat wel leuk vind: prima, leven en laten leven!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:02

Soraya92 schreef:
maar goed ... zegt 1.40 m iets over de kwaliteit ? hihi ... ik wil een haf wel een 1.40 parcour onder de man zien springen Nagelbijten / Gniffelen
en myra1 die mag dan ook meedoen ... want het springen is ZOOO simpel ...er komt toch niks bij kijken aangezien haar paard alleen maar 1.25 of hoger wil! dus ik ben benieuwd Knipoog

Lezen is voor sommige mensen echt een vak hè? Je komt niet ver in het leven als je niet kan lezen, dus ik zou maar is je best gaan doen.

Ik zeg dat ik eigenlijk altijd boven de 80 cm zit, omdat we dan is de lucht inmoeten. Daaronder is het benen intrekken en doorgalopperen, daar kan je je vast wel in vinden of niet? Mooi.

Als ik dan ga springen is het meestal wat basiswerk (wat vanuit draf, wat vanuit galop, paar keer schuin aanrijden, 2de hindernis met een vage wending neerzeten oid) en aan het einde nog een leuk sprongetje op wat hoger. Dan komen we meestal uit tussen de 1 meter en de 1.25 m.

In-uitjes heb ik trouwens een broetje dood aan. Thuis spring ik die nooit (gebrek aan materiaal) en op les werden ze vaak gebouwd. Eef heeft een hele korte galop en aangezien de rest dat niet heeft moet ik echt in midden/uitgestrekte galop dr doorheen. Daar hebben we een stuk meer moeite mee dan die sprong van nou laat zeggen 1.10. Die houdt juist het 'zin in het springen' en het vertrouwen erin.

Ow en dan nu weer terug naar het gezeur over de foto's: ik zou dan liever een foto hebben van mij een Eef boven 1.10 dan van een weigering op het 4de in-uitje van het lijntje omdat onze galop toch nèt te kort is. Als je dan toch foto's gaat plaatsen op bokt... Clown

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:26

wat zitten hier een stelletje ontzettend kinderachtige mensen zeg.
beetje commentaar gaan zitten leveren, op iets waar iemand ontzettend trots op is. leuk als je hele topic wordt vern***t. commentaar mag, maar blijf reeel.

ieder paard/pony moet minstens een meter kunnen springen (m.u.v. de kleintjes) de vaak hoog opgeleide dressuur paarden kunnen dit al niet eens meer, belachelijk.

bovendien, heeft de haf een goede techniek, en gebruikt hij zijn rug goed.
als jullie een paard los laten springen zetten jullie de hindernis toch niet op 80 cm? dat kan ieder beest. en 1.40 is toch geen belachelijke hoogte? er zijn genoeg pony's die makkelijk over hun eige hoogte komen.

n.b. zit de amazone er zelf niet op, dus de haf wordt niet gehinderd oid.
ik vind het een leuk filmpje, en je zal zelf ook wel weten dat je haf dit aan kan, dus is er helemaal niets mis mee..!

ziet er erg goed uit, leuk beestje.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:34

Inderdaad Claudie, ik ben het helemaal met je eens!
Zo loopt er een springtopic met een kruislings-over-elkaar-staande hindernis en die is ook 'eng'.

Mensen die lage sprongen plaatsen krijgen weinig reactie, en mensen met aparte of hoge hindernissen blijkbaar alleen nog maar gezeik!

Ik vind het hartstikke knap van je haflinger en hij heeft het toch maar mooi gesprongen!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:49

Mensen dit topic zou in alle rust voorgezet worden Knipoog

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:15

Lezen is voor sommige mensen echt een vak hè? Je komt niet ver in het leven als je niet kan lezen, dus ik zou maar is je best gaan doen.

haha ... om het topic niet te verpesten zal ik een pb sturen , helaas lezen ben ik best goed in ... anders heb ik niet vorig jaar mijn tweetalig gymnasium afgerond Haha! ! En dan zou ik ook vast geen klas over mogen slaan als ik niet zo goed kon lezen .. dus kijk verder dan je neus lang is , want zo loop je nog heel vaak tegen de lamp! Vork

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:32

oeps ...domdomdom deze moest pb zijn

wie is hier de kneus ... c’est moi Clown

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 01:20

als jullie goed naar het filmpje gekeken hebben dan zie je dat hij niet gedwongen word en als hij dat echt niet kan springen gewoon er langs had kunnen gaan.
mij paard van 1,65 sprong zo vaak over een bakrand van 1.60 met gemak en deed hij ook uit zich zelf.
als een paard dat niet kan springen doen ze het ook niet.
(en helemaal haflingers niet die zijn vrij eigenwijs)
ik vind dit dus dikke onzin en vervelend voor dit meisje dat haar hele topic word vergald.

super dat je haflinger zo leuk kan springen!!!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 12:58

Ik vind het opzich wel leuk dat mensen zulke verschillende meningen hebben..
Maar soms moet je die gewoon voor je houden..
Maar dat zal wel echt bokt zijn! Knipoog

Toch bedankt voor alle leuke reacties.