patries_kjp schreef:dus jij wil zeggen dat wereld bekende ruiters niet weten wat ze doen??... ik denk (correct me if i'm wrong) dat hun meer ervaring met paarden beleren/rijden hebben dan jij... ?????? HOE KUNNE ZE ANDERS ZO PRESTEREN????????????
Ik ken HEEL wat springruiters en dressuurruiters persoonelijk en werk zelf ook op een dressuurstal, bij roelofsen laten ze ze idd een keertje springen, gewoon om iets in te schatten over hoe goed dat dier zou presteren, daarna gaat het de opfok in, dit weet ik zeker, met 3 jaar worden ze van de opfok/wei gehaald en dan worden ze echt zadelmak gemaakt.
kan best zijn dat ze een paar keer gelongeerd worden met 2,5, maar verder ook echt niet.
Topruiters hebben het veel te druk met het trainen van hun wedstrijdpaarden, met 3 jaar beginnen ze pas echt met het jonge paard.
Vraag maar aan ze, je zult merken dat ik gelijk heb.
Ook werkt een vriendin van mij bij eurocommorce, daar ben ik ook regelmatig over de vloer gekomen.
En kom ook regelmatig bij opfok en trainstal de Meijboom, en daar worden de paarden ook pas met 3 echt beleerd!!
Denk dat jij het verwart met de rensport
) dat hun meer ervaring met paarden beleren/rijden hebben dan jij... ?????? HOE KUNNE ZE ANDERS ZO PRESTEREN????????????
ik werk voor een SPRINGRUITER .... en als ze 2,5 zijn gaan ze wat aan de longe e.d met 3 zadelmak.... dat die paardjes met 6 maanden springen, tsja eigen keus( niet de mijne) ... maar ik bedoelde gewoon dat het normaal is dat ze op hun 3e zadelmak worden.... en ik neem aan dat als iemand zegt dat ze op 2,5 beginnen dat ze bedoelen dat ze eerst aan de longe leren lopen (bij ons wel iig) .....
Heb medelijden met jullie, dat jullie je schijnbaar zo met een ander bezig moeten houden.
.
).