Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
skippy schreef:ja we zijn wel lekker bezig ja
precies zoals amie zegt je kunt een paard niet goed beoordelen op alleen foto's en ik weet wel waar ik mee bezig bent
@amigootje ja we hebben echt heel fijn zand er ontstaan wel plassen maar het zand word er absoluut niet glad van
@alacairion je kunt niet van een paar foto's afleiden of de bak glad of niet is je weet niet hoe onze bak is dus ik vind dat je er dan wel een beetje te makkelijk over oordeelt
skippy schreef:@hermesdeux klopt helemaal !!
) waarvan de (toch spectaculaire) foto's zijn, als ik een bak die waar plassen in staan dan hoef ik niet in de bak te hebben gereden om te beoordelen dat ik hem niet geschikt vind om 1.45 in te springen, hoe knap jullie prestatie ook is. MissSisa schreef:Ik vind eze foto's verre van: dressuurmatig.................
Als je 1.45 springt behoor jij je paard dressuurmatig goed voor elkaar te hebben ipv het paard zomaar op een hindernis af te laten lopen en kijken waar het schip strand!!!
hihih
v0sj schreef:Jullie zitten dat paard wel af te kraken, ja dat van die natte bak is waar, maar niemand hoeft daar verder over te zeiken dat weet ze nu wel, maar verder mooie foto's hoor
Soraya92 schreef:v0sj schreef:Jullie zitten dat paard wel af te kraken, ja dat van die natte bak is waar, maar niemand hoeft daar verder over te zeiken dat weet ze nu wel, maar verder mooie foto's hoor
halloo ...... ieder1 mag zijn eigen mening toch geven ?¿? en als ieder1 dezelfde heeft ...jammer dan!

skippy schreef:@misssisa ha mr ik ben geen Z ruiter dus daar ligt het verschil o ja en dta van iedereen heeft dan toevallig dezelfde mening dat klinkt ook niet erg vriendelijk een beetje aardig mag ook wel
Soraya92 schreef:v0sj schreef:Jullie zitten dat paard wel af te kraken, ja dat van die natte bak is waar, maar niemand hoeft daar verder over te zeiken dat weet ze nu wel, maar verder mooie foto's hoor
halloo ...... ieder1 mag zijn eigen mening toch geven ?¿? en als ieder1 dezelfde heeft ...jammer dan!
.
) en heeft altijd gesprongen. Hij vind het ook altijd leuk. En instructeurs zeggen altijd van hem dat hij zo goed springt, en goed loopt. Ik begrijp best dat jullie dat niet vinden hoor (niet direct om jullie aftekraken!
)
skippy schreef:@squitanae nee ik rij geen wedstrijden maar ga binnenkort starten
amie_x_mij schreef:hahaha, allemaal bedankt voor jullie mening.. ook de niet zo leuke meningen..![]()
Ik ga me er verder niet meer mee bemoeien, ik heb alleen de foto's gemaakt. Skippy zal wel uitleg geven..
Misschien kunnen jullie vertellen hoe jullie met je paard springen? Misschien heb ik er over heen gelezen hoor, maar dat is misschien wel handig.
En als ik bijv. met Wout ga vrijspringen. Mag hij dan wel zo hoog? Ik zie nl vaak genoeg paarden op bokt die ook hun rug niet echt gebruiken en bij vrijspringen wel hoog gaan. Want je kunt als je gaat vrijspringen niet van je paard verwachten dat hij aan de teugel gaat lopen.
Eigenlijk heeft wout nog nooit problemen gehad, hij is nu iets van 15 (sorry dat ik het niet precies meer weet steph) en heeft altijd gesprongen. Hij vind het ook altijd leuk. En instructeurs zeggen altijd van hem dat hij zo goed springt, en goed loopt. Ik begrijp best dat jullie dat niet vinden hoor (niet direct om jullie aftekraken!
)
Hij vind springen zo ontzettend leuk, en springt (zoals jullie zien) zo makkelijk over hindernissen heen. Als er een hindernis in de bak staat (vaak om de balken hoog en droog te leggen) dan neemt hij hem uit zich zelf. Hoe hoog die ook staat. Ik zal eens proberen een filmpje of foto daarvan te maken.
Dus, dat wou ik nog even kwijt en vragen
Veel succes met jullie verdere meningen!![]()
LiSSy schreef:ik spring nog niet met mijn pony, die is namelijk net zadelmak. ik heb haar tot nu toe 1x laten vrijspringen en dat was alleen maar om te kijken of ze er iets van bakte, ging niet hoger dan 50cm.
af en toe kan een paard best hoog springen, maar denk je eens in wat voor klappen hij steeds op zijn voorbenen krijgt. en als ik zie hoeveel foto's er zijn gemaakt bij echt hoge sprongen (en er zullen vast ook wel een paar foto's niet zijn gelukt, dus waarschijnlijk is de hindernis vaker gesprongen dan hier staat) dan hebben de benen van dat paard het goed te verduren gehad.
springen is heel leuk voor de afwisseling, maar doe het dan alsjeblieft verantwoord en eerlijk tegenover je paard.
rijd hem goed dressuurmatig los, begin laag en bouw dat rustig op. spring niet vaker dan 10 keer en doe dit maar 1 of misschien 2 keer per week.
je moet zorgen bij dit paardje dat ze beter over de rug gaat springen, dar bereik je veel beter door lage in-uitjes te springen dan door deze lomp hoge hindernissen.
nogmaals: het is voor een keer heel leuk om te doen, vooral om te kijken hoe hoog je durft en je paard kan. maar blijf wel eerlijk tegenover je paard.