[primeur] Wout springen, 1,45!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skippy

Re: [primeur] Wout springen, 1,45!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:56

ja we zijn wel lekker bezig ja
precies zoals amie zegt je kunt een paard niet goed beoordelen op alleen foto's en ik weet wel waar ik mee bezig bent

@amigootje ja we hebben echt heel fijn zand er ontstaan wel plassen maar het zand word er absoluut niet glad van

@alacairion je kunt niet van een paar foto's afleiden of de bak glad of niet is je weet niet hoe onze bak is dus ik vind dat je er dan wel een beetje te makkelijk over oordeelt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:00

skippy schreef:
ja we zijn wel lekker bezig ja
precies zoals amie zegt je kunt een paard niet goed beoordelen op alleen foto's en ik weet wel waar ik mee bezig bent

@amigootje ja we hebben echt heel fijn zand er ontstaan wel plassen maar het zand word er absoluut niet glad van

@alacairion je kunt niet van een paar foto's afleiden of de bak glad of niet is je weet niet hoe onze bak is dus ik vind dat je er dan wel een beetje te makkelijk over oordeelt

Ik heb zelf een bak die totaal niet gedraineerd is en met dit weer dus ook totaal niet droog is. Mijn paard is gewoon gewend hierin te lopen en loopt niet constant bij elk plasje te piepen om erdoor te moeten. Hij past zichzelf aan. Ik kan gerust springen in de bak als het maar een droge plek betreft. Ik ga ook niet in rengalop door de hoek heen maar een handgalopje gaat perfect...en aangezien iedereen die commentaar heeft op een natte bak die waarschijnlijk niet heeft...weet je dus niet hoe het rijdt...het is net als jij geen zware bak gewend bent en je paard ineens hard moet werken...het blijft altijd het een tegen het ander. Maar ik kan je verzekeren dat je paard echt niet zo uitglijdt hoor. Het is zand, geen water alleen.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:05

@hermesdeux klopt helemaal !! Haha!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:54

skippy schreef:
@hermesdeux klopt helemaal !! Haha!

@hermesdeux klopt van geen kant.

A. De stal waar ik rij heeft een buitenbak en een binnenbak. De buitenbak is niet gedraineert en vaak nat. Op zich goed in te rijden, maar omdat ik toch de keuze heb spring ik er liever niet in als hij nat is, ook niet op een droge plek want op een dermate hoge hindernis moet je altijd nog flink aanrijden dat je minstens 5 meter voor en na de hindernis nodig hebt om weer tot een handgalopje te komen.

B.Je kunt op de foto's zien dat de plek van de hindernis geen droge plek is.

En natuurlijk is springen en rijden in een natte (al dan niet gladde) bak niet erg. Maar het zou niet mijn keus zijn om 1.45 te springen in een natte bak, dan denk ik dat het verstandiger is om een maandje of twee te wachten tot de bak er weer goed uit ziet.

Over het wegdrukken van de rug kan ik weinig zeggen, ik heb geen dressuurmatige foto's gezien en ik ga daar dan ook niet over zeuren.

En dames uit Rijssen (weet zo even niet meer hoe jullie heten, sorry Bloos ) waarvan de (toch spectaculaire) foto's zijn, als ik een bak die waar plassen in staan dan hoef ik niet in de bak te hebben gereden om te beoordelen dat ik hem niet geschikt vind om 1.45 in te springen, hoe knap jullie prestatie ook is.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:27

wow ... vind ik wel netjes M , en dat met zon hertenhals ..helaas zie je nu niks meer van enige bespiering !

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:35

Ik vind eze foto's verre van: dressuurmatig.................

Als je 1.45 springt behoor jij je paard dressuurmatig goed voor elkaar te hebben ipv het paard zomaar op een hindernis af te laten lopen en kijken waar het schip strand!!!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:39

MissSisa schreef:
Ik vind eze foto's verre van: dressuurmatig.................

Als je 1.45 springt behoor jij je paard dressuurmatig goed voor elkaar te hebben ipv het paard zomaar op een hindernis af te laten lopen en kijken waar het schip strand!!!

idd!

wacht maar tot het schip een x in de hindernis strand! Knipoog

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:57

vind het heel knap zelf ben ik daar een beetje een schijtwijf in Tong uitsteken hihih

maar was het niet glad, en zijn jullie toen die 1,45 gesprongen hadden gestopt of door gegaan. want jullie gingen steeds hoger. nu vind ie dat goed. maar na een paar keer denkt ie ook van doeiiiiiii we gaan toch elke keer hoger. zo heb ik het geleerd. steeds een stapje hoger en niet in 1 keer een hoop stapjes en als je op zijn hoogst ben maar 1 keer laten springen. en dat hebben jullie geloof ik niet gedaan. Koe

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:06

Jullie zitten dat paard wel af te kraken, ja dat van die natte bak is waar, maar niemand hoeft daar verder over te zeiken dat weet ze nu wel, maar verder mooie foto's hoor

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:46

v0sj schreef:
Jullie zitten dat paard wel af te kraken, ja dat van die natte bak is waar, maar niemand hoeft daar verder over te zeiken dat weet ze nu wel, maar verder mooie foto's hoor

halloo ...... ieder1 mag zijn eigen mening toch geven ?¿? en als ieder1 dezelfde heeft ...jammer dan!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:50

Soraya92 schreef:
v0sj schreef:

halloo ...... ieder1 mag zijn eigen mening toch geven ?¿? en als ieder1 dezelfde heeft ...jammer dan!

Ja idd............... zoals hier gesprongen wordt is niet normaal............. als een ZZ ruiter zo de ring in gaat............. dan vreest hij bijna voor zn leven. Zo wil je als paard toch ook niet bereden worden???

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:01

je zou toch denken dat mensen enig idee qwa rijden moeten hebben als je die hoogtes gaat springen !

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:05

Achja mensen,
nu zullen ze het wel weten zeker,
vind het nogal on nuttig om zo verder te blijven doordrammen!
Als 1 iemand het zegt zullen ze het ook wel weten, dat is trouwens typisch, als een iemand begint te zeiken gaat al de rest mee.
Ik vind het et goed uitzien!
dat van die hals kan waar zijn, want als je ziet hoe hij naar beneden rijd, lijkt het niet of zij z'n hals helemaal gebruikt, maar als alles goed lukt, laat ze zich dan toch amuseren en bijleren met hun paard.
Tips zijn altijd goed om de ruiter erop te wijzen dat het fout is en dat het zo niet meer moet, maar dit 100x te herhalen heeft geen zin...
Als deze mensen het paard over zo'n hoge hindernis krijgen zal dat paard ook wel wat aanleg hebben, als die dat echt niet kan ofzo zal het paard wel weigeren (als deze niet geforseerd werd, wat ja dus niet op de foto's kan zien)
nog veel succes met het rijen Knipoog

SquitAnae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:29

goed van die pony! hij ziet er al wat ouder uit nml.
rijd ze er ook wedstrijden mee?

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:05

@squitanae nee ik rij geen wedstrijden maar ga binnenkort starten

@pascaline dankjewel en het klopt wat je zegt wout heeft gewoon aanleg hij springt met gemak en word niet door mij gedwongen hij vind het zelf gewoon leuk als hij een hindernis ziet flipt hij zowat al

@misssisa ha mr ik ben geen Z ruiter dus daar ligt het verschil o ja en dta van iedereen heeft dan toevallig dezelfde mening dat klinkt ook niet erg vriendelijk een beetje aardig mag ook wel

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 23:08

jemug wat kan dat beest springen zeg! zou je in eerste instantie niet zeggen wanneer je naar de bouw kijkt.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 23:13

gaaf hoor... alleen cappie op je koppie he Haha!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:09

leuke foto's kan goed springen
maar het lijkt mij toch dat het wat glad is in zo'n moddigere bak he.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 16:29

skippy schreef:
@misssisa ha mr ik ben geen Z ruiter dus daar ligt het verschil o ja en dta van iedereen heeft dan toevallig dezelfde mening dat klinkt ook niet erg vriendelijk een beetje aardig mag ook wel

Dat is hier heel vaak, men heeft vaak dezelfde mening, en dat zul je moeten respecteren!!! Zo niet, dan wordt je hier voortdurend mee geconfronteerd.

Z ruiter............. Ik zeg alleen, dat ik dit niet zo zou doen, maar het gewoon bij lager hield ipv 1.45 aangezien het risico bestaat dat het beestje over een tijdje niks meer wil.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 16:58

Soraya92 schreef:
v0sj schreef:

Ze heeft nu wel vaak genoeg gehoord, ze heeft er van geleerd toch? Vork

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:13

Die bak vind ik wel een beetje onverantwoordelijk maar verder is het een prachtpony met super springtalenten. Die andere bokkers moeten maar niet zo zeuren

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 17:41

hahaha, allemaal bedankt voor jullie mening.. ook de niet zo leuke meningen.. Clown
Ik ga me er verder niet meer mee bemoeien, ik heb alleen de foto's gemaakt. Skippy zal wel uitleg geven..

Misschien kunnen jullie vertellen hoe jullie met je paard springen? Misschien heb ik er over heen gelezen hoor, maar dat is misschien wel handig Lachen.

En als ik bijv. met Wout ga vrijspringen. Mag hij dan wel zo hoog? Ik zie nl vaak genoeg paarden op bokt die ook hun rug niet echt gebruiken en bij vrijspringen wel hoog gaan. Want je kunt als je gaat vrijspringen niet van je paard verwachten dat hij aan de teugel gaat lopen.
Eigenlijk heeft wout nog nooit problemen gehad, hij is nu iets van 15 (sorry dat ik het niet precies meer weet steph Knipoog) en heeft altijd gesprongen. Hij vind het ook altijd leuk. En instructeurs zeggen altijd van hem dat hij zo goed springt, en goed loopt. Ik begrijp best dat jullie dat niet vinden hoor (niet direct om jullie aftekraken! Clown )
Hij vind springen zo ontzettend leuk, en springt (zoals jullie zien) zo makkelijk over hindernissen heen. Als er een hindernis in de bak staat (vaak om de balken hoog en droog te leggen) dan neemt hij hem uit zich zelf. Hoe hoog die ook staat. Ik zal eens proberen een filmpje of foto daarvan te maken.

Dus, dat wou ik nog even kwijt en vragen

Veel succes met jullie verdere meningen! Tong uitsteken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:11

skippy schreef:
@squitanae nee ik rij geen wedstrijden maar ga binnenkort starten

je begrijpt hoop ik wel dat je dan eerst een WP in de B dressuur moet hebben he... als je altijd rijd zoals op de foto's denk ik dat dat wel heeeel lang kan gaan duren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:16

amie_x_mij schreef:
hahaha, allemaal bedankt voor jullie mening.. ook de niet zo leuke meningen.. Clown
Ik ga me er verder niet meer mee bemoeien, ik heb alleen de foto's gemaakt. Skippy zal wel uitleg geven..

Misschien kunnen jullie vertellen hoe jullie met je paard springen? Misschien heb ik er over heen gelezen hoor, maar dat is misschien wel handig Lachen.

En als ik bijv. met Wout ga vrijspringen. Mag hij dan wel zo hoog? Ik zie nl vaak genoeg paarden op bokt die ook hun rug niet echt gebruiken en bij vrijspringen wel hoog gaan. Want je kunt als je gaat vrijspringen niet van je paard verwachten dat hij aan de teugel gaat lopen.
Eigenlijk heeft wout nog nooit problemen gehad, hij is nu iets van 15 (sorry dat ik het niet precies meer weet steph Knipoog) en heeft altijd gesprongen. Hij vind het ook altijd leuk. En instructeurs zeggen altijd van hem dat hij zo goed springt, en goed loopt. Ik begrijp best dat jullie dat niet vinden hoor (niet direct om jullie aftekraken! Clown )
Hij vind springen zo ontzettend leuk, en springt (zoals jullie zien) zo makkelijk over hindernissen heen. Als er een hindernis in de bak staat (vaak om de balken hoog en droog te leggen) dan neemt hij hem uit zich zelf. Hoe hoog die ook staat. Ik zal eens proberen een filmpje of foto daarvan te maken.

Dus, dat wou ik nog even kwijt en vragen

Veel succes met jullie verdere meningen! Tong uitsteken

ik spring nog niet met mijn pony, die is namelijk net zadelmak. ik heb haar tot nu toe 1x laten vrijspringen en dat was alleen maar om te kijken of ze er iets van bakte, ging niet hoger dan 50cm.
af en toe kan een paard best hoog springen, maar denk je eens in wat voor klappen hij steeds op zijn voorbenen krijgt. en als ik zie hoeveel foto's er zijn gemaakt bij echt hoge sprongen (en er zullen vast ook wel een paar foto's niet zijn gelukt, dus waarschijnlijk is de hindernis vaker gesprongen dan hier staat) dan hebben de benen van dat paard het goed te verduren gehad.
springen is heel leuk voor de afwisseling, maar doe het dan alsjeblieft verantwoord en eerlijk tegenover je paard.
rijd hem goed dressuurmatig los, begin laag en bouw dat rustig op. spring niet vaker dan 10 keer en doe dit maar 1 of misschien 2 keer per week.
je moet zorgen bij dit paardje dat ze beter over de rug gaat springen, dar bereik je veel beter door lage in-uitjes te springen dan door deze lomp hoge hindernissen.

nogmaals: het is voor een keer heel leuk om te doen, vooral om te kijken hoe hoog je durft en je paard kan. maar blijf wel eerlijk tegenover je paard.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 18:32

LiSSy schreef:
ik spring nog niet met mijn pony, die is namelijk net zadelmak. ik heb haar tot nu toe 1x laten vrijspringen en dat was alleen maar om te kijken of ze er iets van bakte, ging niet hoger dan 50cm.
af en toe kan een paard best hoog springen, maar denk je eens in wat voor klappen hij steeds op zijn voorbenen krijgt. en als ik zie hoeveel foto's er zijn gemaakt bij echt hoge sprongen (en er zullen vast ook wel een paar foto's niet zijn gelukt, dus waarschijnlijk is de hindernis vaker gesprongen dan hier staat) dan hebben de benen van dat paard het goed te verduren gehad.
springen is heel leuk voor de afwisseling, maar doe het dan alsjeblieft verantwoord en eerlijk tegenover je paard.
rijd hem goed dressuurmatig los, begin laag en bouw dat rustig op. spring niet vaker dan 10 keer en doe dit maar 1 of misschien 2 keer per week.
je moet zorgen bij dit paardje dat ze beter over de rug gaat springen, dar bereik je veel beter door lage in-uitjes te springen dan door deze lomp hoge hindernissen.

nogmaals: het is voor een keer heel leuk om te doen, vooral om te kijken hoe hoog je durft en je paard kan. maar blijf wel eerlijk tegenover je paard.

Ja ok Lachen

Alleen van het hoge werk (1,20 en hoger) zijn dit alle foto's die ik ervan gemaakt hebt. Voordat mensen denken dat er 50 keer is gesprongen ofzo