stef schreef:*niet hele topic gelezen*
Waar ik me aan stoor is dat ik reacties zie van mensen die een willekeurige bokker op een willekeur fjordje/hafje/warmbloedje, whatever met deze leeftijd zien rijden, die compleet de grond in stampen, want je moet niet op een 2 jarige gaan zitten,n wachten tot ze MINIMAAL 3 zijn, etc.
En nu, iemand die een beetje naam heeft, die een paard met weet ik veel wat voor afstamming heeft... mag het ineens wel?
*Raad Stef aan om wel het hele topic te lezen*
Ze ziet er goed uit en doet het ook goed, daar valt niets van te zeggen.
Verder vind ik het moeilijk te (ver)oordelen, deze foto's. Ik heb voorheen wel commentaar gehad op je longeerfoto's, maar dat was omdat ik vanaf de foto de omstandigheden kon inschatten terwijl je zelf de trainingsduur had aangegeven. (meerdere malen per week eenhalf uur longeren in een naar mijn mening veel te klein bakje met loeizware bodem).
Dan zie ik ze toch liever onder het zadel in een grote bak met een goede bodem.
Ik vind je argument om haar aan het werk te zetten overigens heel zwak, elk jong paard heeft energie, zeker als ze op stal staan. Het is jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat een jong paard op een gezonde manier zijn energie kwijt kan. Als je dit niet kan realiseren moet je niet aan jonge paarden beginnen.
Ik hoop iig dat je haar goed inschat en haar wellicht nog een lange zomer wegzet. Als ze zo braaf is als nu kan je haar na zo'n weideperiode toch zo weer oppakken?