manege paarden maken plezier

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: manege paarden maken plezier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:29

Das heel mooi, hebben we allemaal lol, maar wil wel graag toelichting Haha!

Ben nu eenmaal snel nieuwsgierig Bloos

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:32

MiiGurl schreef:
ik heb meer lol dan jou hoor klig hier helemaal dubbel met me vriend Haha!

Jij kan helemaal niet weten of jij meer lol hebt dan mij Haha!
En ik lig lekker helemaal dubbel met mijn vriend, mams en broertje, o en met capopjekop, dus wij zijn lekker in de meerderheid Tong uitsteken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:34

Hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar de waarom ik dunk ben, wil ik zeggen tegen MiiGurl, je mag het ook wel pben hoor, we zijn een beetje of-topic Bloos

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:39

Afbeelding

Wat doet ze hier dan??

Het is een staker...waarom moet ze hem hier zo omtrekken dan? Omdat ie te hard gaat soms Verward

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:42

Devica schreef:
okej voor iedereen,
op mijn site, staan foto's die er veel minder hard uit zien! Ik zit ook op die manege.
http://groups.msn.com/fepulesa/
daar staan foto's en niet van de makkelijkste!

maar even @ Lailapri, mocht je de fotos er plaatsen? Van renee en anita?
tegen mij hebben ze gezegt dat ze van niks wisten dat ze hier gingen staan!

xxiezz

het zijn toch mijn foto's en ik verdedig ze toch? hun kunnen er toch weinig aan doen dat ze zo slecht hebben leren rijden????

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:45

hun kunnen er toch weinig aan doen dat ze zo slecht hebben leren rijden????
sorry maar dit klopt niet hoor...je bedoelt dus dat het aan de persoon ligt die les geeft nou sorry hoor maar dat is niet zo het ligt aan de persoon zelf!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:47

o ik dacht dat jij zo'n meisje was, dat het BESTE voor haar paardjes wou hebben?
lailapri!

@ MiiGurl, ja die lesgevers zijn echt toppie! Helemaal Nico en Karin!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:47

Dit is niet aanvallend bedoelt he, maar ze rijden dus ook op jou pony's? Ik neem aan dat ze dan toch niet zo rukken en plukken. De foto's op die fjord is al stukken beter, waarom rijden ze zo niet op de manege pony's? Ik geloog heus wel dat manege pony's toch heel anders rijden (in veel gevallen) dan een eigen pony, maar imo hebben ze net zoveel recht op respect. Vroeg ik me gewoon af Lachen

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:50

Devica Eefke geeft ook goed les:P vrijdag mag k weer op egor Vingers aflikken Tong uitsteken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:52

Devica schreef:
o ik dacht dat jij zo'n meisje was, dat het BESTE voor haar paardjes wou hebben?
lailapri!

@ MiiGurl, ja die lesgevers zijn echt toppie! Helemaal Nico en Karin!

ben ik toch ook mee bezig, ben ze proberen aant leren rijden! En die meiden willen dat gerust wel, en op laila en timo gaat het ook best goed, alleen op janneke en met janneke niet, die is gewoon wat te slim en werkwillig... maarja daar ben je 4 voor toch? En mijn pony vinden het nogsteeds allemaal goed, en deze meisjes komen tenminste niet alleen maar om te rijden, ze wandelen doen lange lijnen werk, longeren vrijheidsdressuur enz, en willen altijd leren. Dat ze het allemaal nog niet zo goed kunen en/of verkeerd geleerd hebben moet ik ze daarom weg sturen? Als ze nou voor geen meter luisterde ofzo....

Sterker nog als hun gereden hebben zou ik daarna zelf ook nog kuynnen rijden, ze houden almeer rekening met mijn pony's en het gaat gewoon al beter. Ze doen ook niets zonder toestemming....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:55

Dat ze willen leren is iig al heel mooi. Ik had eerst een bijrijder en die nam niks van mij aan, terwijl ik mijn pony door en door ken (wij hebben samen leren rijden) Dat is erg frustrerend kan ik je vertellen Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:56

Devica, mag ik vragen waar je mee bezig bent? ruzie stoken oid???? Zeg het me aub even. Je zegt namelijk net dat ik zonder toestemming foto's heb geplaats, maar nu stuur je zelf een prive gesprek naar me???? Heb je daar wel toestemming voor dan????

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:01

waarom hebben jullie zo'n commentaar als jullie zelf niet eens op die manege geweest zijn? ga er eerst eens kijken hoe het eraan toe gaat voordat je alles gaat afkraken. de paarden en pony's worden helemaal niet slecht behandeld, maar de pony's die op die foto's staan zijn nou juist de ondeugendste pony's van de manege. ik rijd zelf altijd op paarden maar ik werd laatst op die vos gezet. das nou niet echt een lieve beginnerspony. hij doet wat hij wil en als jij iets wil waar hij geen zin in heeft dan gaat ie gewoon stilstaan. maakt niet uit hoe goed je rijdt of hoe lang je rijdt en hoe goed je beenhulpen zijn. hij luistert dan gewoon niet naar je been en dan heeft hij gewoon een tik nodig. en een klein tikje helpt dan gewoon niet. en in zijn mond trekken dat ziet er op die foto's misschien erg uit, maar ze nemen gewoon het bit tussen hun tanden. dan kun je niks anders meer. op dat moment helpt een beenhulp of een tik op zijn kont gewoon niet, wat moet je dan??? hem gewoon laten lopen? dan zou hij 10 keer de bak uitlopen of in een hoekje stil gaan staan.
als jullie het zo goed weten, ga er dan een keer op rijden in een lesje en zeg er dan nog eens wat over

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:06

lailapri als ik dit laat lezen aan de eigenaar dan kom je niet eens meer de manege binnen dus zou maar een beetje oppassen!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:07

Wij zeggen ook niet dat de paarden niet goed behandelt worden. Ik vind ze er gezond uitzien. Wij geven alleen commentaar op wat we zien. Ik heb zelf ook jaren op een manege gereden en ook op eigenwijze exemplaren, maar zo trekken En wat jij beweert is dus: trekken als hij het bit vast pakt. Dan gaat ie dus alleen maar hangen/vastpakken en ben je verder van huis.

oftopic @ miigurl, heb je me pm gehad?

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:09

nee niet dat ik weet

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 20:09

zo de manege foto's doen het niet meer, een aantal mensen konden hier niet zo goed tegen.

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:12

ik vind dat de mensen die hier de beschikking over een eigen paard hebben erg neerbuigend praten over manegepaarden. en waarom, omdat ze misschien niet die perfecte houding hebben...nou dat valt best mee.Met al onze manege paarden valt perfect een B proefje te rijden en een groot deel beheerst ook gewoon de oefeningen van de M1.

ik zie bij het sturen ook gelijk de fout die word gemaakt: niet kijken waar je heen wil maar waar het paard maar naartoe denderd. dat is het eerste wat je moet leren, kijken waar je heen gaat, en dan egt kijken en meedraaien, dan doet je paard het meestal vanzelf al goed. want als je gaat trekken weet ik al wie het wint, en dat zal jij nooit zijn. op deze manier kom je niet verder denk ik...neem is les bij een andere instructeur of priveles...want er hoeft nix mis te zijn met die paarden, maar als je instructeur je fout niet ziet kom je niet verder.

suc6 ermee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:12

Ik wou nog graag antwoord op mijn eerder gestelde vraag MiiGurl. dat had ik gepbt Lachen

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:13

alle foto's doen het nog gewoon hoor

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:14

leuk Koe

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:16

volgens mij dwalen jullie een beetje af Knipoog

Op de pony's van lailapri ziet het er idd stukken beter uit dan op die manegepaardjes.. Fijn dat ze willen leren! Veel plezier met je bijrijdstertjes en je paardjes!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:17

>;) En die rijden 3 jaar?

Afbeelding
Lips are sealed Lips are sealed Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb er geen woorden voor....

Ik hoop dat ze op jou paardjes idd beter rijden.

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:21

Gaaaaaaaaaaaaaaap Slapen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:22

Als je niks nuttigers hebt toe te voegen MiiGurl, mag je mijn pb wel beantwoorden Knipoog

Ik heb mijn zegje gedaan over dit topic denk ik Haha!