Te sterk: ander bit...maar welke?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: Te sterk: ander bit...maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:49

runningkawa schreef:
En je leert rijden als je na gaat denken wat je als ruiter verkeerd doet
Niet wat de pony verkeerd doet, die geeft alleen door zijn dingen te doen aan dat er iets mis is.

Dit is precies waar het om gaat mooi omschreven.Jammer dat niet iedereen zo met zijn paard omgaat.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:41

dus nu verklaar je door mijn reactie dat het mijn fout was? nou dan had ik eigelijk wel gewild dat jij er met je bijdehante mond op ging zitten...want hij wist gewoon hoe die het aan moest pakken! Heb je weleens onder een paard op een hek gelegen? Nou dan piep je wel anders en schop je dat paard een keer alle kanten op, want reken maar...je kunt er dan niets tegen beginnen...en ik ben niet zo dat ik een ruk-pluk persoon ben, zeker niet, want dan had ik met mijn huidige paard ook problemen gehad, en ben absoluut niet voor een harde methode maar soms moet je gewoon even duidelijk laten weten wie de baas is en het vanuit daar opbouwen...ik heb op een stal gelopen waar ze hengsten blinderen en met brandende sigaren te lijf gingen wanneer ze niet luisterden naar de hand...dat noem ik pas niet naar je paard luisteren...want zo maak je ze bang...het is dus een heel verschil hoe je ermee omgaat en hoe je iets wilt aanpakken...

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 21:26

ja HALLO!!
gaan jullie nou ook nog tegen Hermesdeux beginnen?
zij is toevallig de enige die mij snapt!
Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:54

Nou...... dan is er in iedergeval IEMAND..........

Kan je over nadenken....... dat er EEN iemand is op 20.000 gebruikers die jou snapt Clown

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:11

ja dat had ik toch al gezegd dat je dat beter kon doen!! en ik zou geen bitje pakken met rolletjes in de midden maar aan de zijkant!! z

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:09

gijsenkim schreef:
Nou...... dan is er in iedergeval IEMAND..........

Kan je over nadenken....... dat er EEN iemand is op 20.000 gebruikers die jou snapt Clown

haha!! die zit! Clown

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:59

Wat zijn jullie kleuters......
Je kunt toch wel ff normaal reageren Hamer

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:06

tja helaas niet, en dan heeft ze nog niet eens gezegd dat ze een SCHERPER bit wilde maar een ander bit...volgens mij...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:14

Citaat:
Nou wil ik een ander bitje proberen, maar welke?
Ik heb nou gewoon een simpel enkel-gebroken bitje...

Sterker dus.
Want als ze alleen een ander bit neemt wat is dan het nut darvan. Dan blijft ie sterk en als ze sterker bit neemt heeft ze meer controle...

OMG, ik snap de gedachtegang van de TS Bloos!
Maar ik ben het er niet mee eens Clown

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 13:33

Sabientjeuh schreef:
Wat zijn jullie kleuters......
Je kunt toch wel ff normaal reageren Hamer

Ja dat snapte ik ook al niej Verward sommigen lijken die lui van school wel Misselijk

@ sammie: je kunt die kleine lettertjes ook wel normaal doen hoor..er is nu toch al van alles in dit topic gezegd Clown

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:34

ssssssssssssssssssssssssttttttttt..... Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:41

Ik vond dit leuker Vingers aflikken

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:46

die discussie? ja is ook zo...maar dan moet het wel re-eel blijven...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:50

Nee die kleine lettertjes.

De discussie is altijd reeel geweest op een enkele opmerking na. Maar zowel RK, ik e.a. zijn alleen maar Reeel geweest.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:55

ja maar die opmerkingen die ik onder niet re-eel vind vallen vind ik gewoon erg misplaatst en kan ik best kwaad om worden...dat iemand mening geeft...daar is forum gewoon voor toch?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:01

Het zal wel aan mij liggen, maar als ik een paard heb dat wat sterker is in de mond dan hang ik er juist een extreem zacht bit in. Voorzover het zachter kan dan een k&k conrad ultra... Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:10

nou hier word eindelijk een voorbeeld gegeven welk bit misschien een mogelijkheid is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:13

Dat had ik je ook kunnen geven voordat je begon met schreeuwen

Wat ik al zei, scherpe bitten hebben echt geen nut, hoogstens heb je een paard dat erop reageerd, maar je hebt als ruiter niks geleerd
En ik ben zo'n eigenwijze muts, dat ik als ruiter wil leren...

Oja ter informatie, ik heb ook wel onder het paard gelegen, nog meer info, wel vaker dan eens

En wat ga ik dan doen?
Bedenken waarom ik daar lag en neit erop zat
Was het angst, dominatie, pijn, dat hij zo reageerde?
En vandaar uit ga ik een oplossing proberen te zoeken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:18

nou dan had je dat gelijk moeten doen, had ik niet hoeven "schreeuwen".

En ik ben toch ook bezig geweest om dat te leren of niet! Je wil niet weten hoeveel ik in dat beest gestoken heb qua tijd, materiaal enzo...heb ik helemaal geen problemen mee maar dan is het beetje onterecht als je dan gaat zeggen dat ik er geen moeite voor doe om het te leren want dat was in dit geval echt zo.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:22

Tja, wat had je dan verwacht? Gert-Jan, ik vind hem ook heel goed, misschien werkt het bij zijn paarden wel, dit wil nog niet zeggen dat het bij jou pony werkt en dat het goed is.
Ook ik, en waarschijnlijk bijna alle ruiters, zullen het ermee eens zijn dat een scherp bit niets oplost en het altijd aan de ruiter ligt.

Geloof me, ik rijd altijd op hele sterke pony's met een eigen wil, vaak doen ze niet wat ik zeg, en dan is het heel veel oefenen en niet opgeven, uiteindelijk lukt het allemaal, zonder scherp bit.

Bovendien vind ik het een beetje raar dat je hier nu een slotje op wilt hebben, je wilde toch reacties?
Zonde dat je onze adviezen in de wind slaat, zonder het zelfs maar te proberen, maarja, het is en blijft jouw probleem.

Ik zou zeggen, succes ermee, we zullen zien wat eruit komt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:25

Hermesdeux schreef:
En ik ben toch ook bezig geweest om dat te leren of niet! Je wil niet weten hoeveel ik in dat beest gestoken heb qua tijd, materiaal enzo...heb ik helemaal geen problemen mee maar dan is het beetje onterecht als je dan gaat zeggen dat ik er geen moeite voor doe om het te leren want dat was in dit geval echt zo.
Verward Van wie is dit topic nou? van jou of van annemiekbram of van jullie allebei?>;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:27

Als je mijn eerste bericht lees hermes, val ik niemand aan
Ik zeg alleen dat de fout bij de ruiter zit
dat sommige mensen dat niet graag gezegt zien worden, daar kan ik niks aan doen.

Het is gewoon zo, dat het bijna altijd de fout van de ruiter is, als het mis gaat.
Dus ook als ik dingen op mijn paard doe die niet lukken, doe ik het fout.
En daarom kan ik er absoluut niet tegen als het meteen bij het paard geled word.

Verder kan ik niet beoordelen wat iemand hier verkeerd eot achter de pc, daat heb je goede instructie voor nodig.
En daarbij moet je het aan durven nemen van je instructie, dat jij diegene bent die het fout doet, niet het paard.
Maar dat is moeilijk, dat klopt.
Niets is makkelijker dan een de fout ergens anders te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:27

Sammie schreef:
Hermesdeux schreef:
Verward Van wie is dit topic nou? van jou of van annemiekbram of van jullie allebei?>;)

Dat vroeg ik me iegenlijk ool al af en snap ik al de hele tijd niet?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:46

Hermesdeux schreef:
ja maar die opmerkingen die ik onder niet re-eel vind vallen vind ik gewoon erg misplaatst en kan ik best kwaad om worden...dat iemand mening geeft...daar is forum gewoon voor toch?

zoals je al zegt; iedereen mag hier zijn meningen en ideeen geven.
wie ben jij om te zeggen of te beoordelen dat ansermans reactie/ advies niet reeel is? dit is slechts jouw beoordeling. mijn antwoorden waren mijn ideeen/ tips...dus het is niet aan jouw om te beoordelen of dat iets reeel is. ieder zijn ding...ieder zijn stijl en ieder zijn mening.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:08

Hermesdeux schreef:

Het gaat er niet om hoeveel tijd je erin stopt, hoeveel materiaal en hoeveel moeite (de kwantiteit dus). Het gaat om de kwaliteit!!!