Slipjacht in IJhorst. (zwaar coole foto's)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YetiKukcal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:10

Lame schreef:
Als je twijfelt.. aankomend weekend is jacht De Wijk in Drenthe.. Kom maar kijken en dan zal je zien dat de paarden aan het eind van de jacht echt niet met kapotte mondhoeken staan!

Lame, waar wanneer en hoelaat in de wijk?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:42

Ik denk zo'n beetje halverwege de ochtend de start en de kill bij de Havixhorst?

Pin me er niet op vast want het wisselt nog weleens...

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:46

Wat een spectaculaire foto's maar zoals al vaker in dit topic genoemd niet mijn sport. Laat mij maar lekker mennen Haha!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:24

YetiKukcal schreef:
Lame, waar wanneer en hoelaat in de wijk?

Ja, bij de Havixhorst is de start meestal rond een uur of één.

Yetikukcal, als je dit weekend in IJhorst bent, geef me maar een seintje (zie je inbox), dan kan ik je wat plaatsen aanwijzen waar je de jacht heel mooi kan zien..

Mijn schoonvader rijdt geloof zelf ook mee, dus die heeft de route zowiezo op papier..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:29

Ik wil het ook wel weten

DAn kan ik ze mooi opwachten ipv erals een idioot achteraan snellen Haha!

Dus graag de tip

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:51

Ooo dames, het is niet aankomende zaterdag maar volgende week de 29ste januari.. net schoonpappa even gevraagd.. heb me dus vergist in de datum...

Gerrie, als je op de Respersweg gaat staan in de scherpe bocht net na het bruggetje over de Reest, dan kan je zal mooi vanuit de verte aan zien komen en door zien steken het Reestland in..

Bij het zwembad kan je ze ook mooi zien, moeten ze de sloot over..

En de kill is tegenover de begraafplaats in De Wijk..

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:47

Och,och,och, wat een geneuzel weer.
Ik maak bijna iedere week een jacht mee als ik niet op wedstrijd hoef. De eigenaar van Ixo is Master, dus die gaat naar (bijna) iedere jacht die er georganiseerd wordt.
Het niveau van de ruiters lis niet altijd even hoog. Maar ze kunnen vaak wel rijden, en beter blijven zitten boven zo'n sloot als mij. En als ze ongeoorloofd gedrag vertonen tegen hun paarden of wat dan ook, krijgen ze het ook wel te horen! Ik heb meegereden aan de jacht, en heb ook een keer voor een sloot gestaan. Maar bijna altijd kun je eromheen, en dat deed ik toen ook.
De jacht heeft iets, vind ik. Gezellige sfeer, gezellige mensen. En de mensen worden steeds gezelliger als ze iets op hebben Tong uitsteken:P

Als iemand zin heeft om te komen kijken uit regio eindhoven: Binnenkort zijn er jachten in Borkel&schaft en Mierlo!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:54

lijkt me echt vet

is wel rot als je paard weigerd!

ik lach me dood om sommige fotos haha

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:14

Hmm, de 29ste!
Dan ben ik misschien wel weer in IJhorst Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 09:34

Angeliek schreef:
Als iemand zin heeft om te komen kijken uit regio eindhoven: Binnenkort zijn er jachten in Borkel&schaft en Mierlo!

Mierlo heb ik dus gereden vorig jaar en vandaar mijn reactie

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 09:59

Ik heb de foto's nog een keer bekeken en zag ineens een hond.. Schijnheilig
Springen die die sloot ook??

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:53

vind ze gek die mensen Verward
eerlijk gezegd vind ik dat ze hun paarden gewoon verknoeien
war is er daar nu leuk aan om over zo een gracht te springen...
snap die mensen niet, ze zouden zich zelf eens bezig moeten zien

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:57

"Die hond" is de bloedhond die het spoor volgt...en bij de meute hoort..

En ja die springen overal overheen, doorheen etc..

Haha!

Ze hebben een wat milder karakter dan de hounds die bij andere jachtverenigingen gebruikt worden...

Neem vooral niet je eigen kleine schoothondje los mee, dat is een te gemakkelijke" prooi " voor die honden!

Soms zijn er ook jongen honden mee en die raken soms 'het spoor bijster'
Dan moeten ze die weer gaan zoeken *LOL*

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:01

Leuke foto's joh! Lachen Maar sommige ja... Haha!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:10

Hahaaha het ziet er erg grappig uit... maar ik zou alleen het idee krijgen dat je paard het niet haalt of zo Scheve mond

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:28

lubbie schreef:
eerlijk gezegd vind ik dat ze hun paarden gewoon verknoeien
...
snap die mensen niet, ze zouden zich zelf eens bezig moeten zien

Zo snel verknoei je je paard niet hoor... Eén slootje kom op zeg... Geneuzel

Ik vind het echt enorm stoere foto's en het lijkt me echt ontzéttend stoer om eens te kijken! Is er misschien een site ofzo waar de plaatsen en datums waar deze jachten gehouden worden te vinden zijn?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:02

Noem jij het maar geneuzel. Ik heb genoeg te zien om er een hekel aan te hebben. En dan heb ik het niet over 1 jacht, ik heb vele jachten gezien. Sommigen gingen goed met hun paard om, maar de meesten dus absoluut niet. Mijn vader is een periode lid geweest van een jachtvereniging (hij reed zelf niet, maar voor de sherrystops en contacten). Hij (en de goede jachtruiters met hem!) vond ook dat er de meest afschuwelijke wantoestanden voorkwamen. Dus nee, het woord geneuzel is niet gepast vind ik. Dat moet je maar gebruiken voor iemand die zijn paard een te harde mep verkoopt. Dit is geen geneuzel meer, dit is gewoon slecht met paarden omgaan (door de meesten). Ik zeg niet dat het door onwil komt, ik denk dat het gewoon onkunde is van de meesten. Maar dat maakt het voor de paarden niet draaglijker.

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:02

Had dat ff gezegd Haha! dan was ik er ook heen gegaan Knipoog!
ik woon nml in Hgv! Knipoog!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:02

Whihi..op die 2e foto lag de ruiter er bijna zelf in Tong uitsteken Ik vind het wel eng eruit zien hor Bloos , lijkt net of die paarden de overkant niet halen !

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:52

Als die beesten niet willen, willen ze ECHT niet hoor! En meestal dalen ze af tot aan het water, springen, en dan klauteren ze zo de wal op. van zo soms een slootje springen worden ze heus niet moe, of rij je ze heus niet kapot. Een springparcours van 1.40 vergt meer van een paard dan dit! Voor de rest is het lekker galopperen over mooie grote akkers, en door het bos. Lekker van de natuur genieten!

Maarja, ik hou mn mond maar, dadelijk ga ik er teveel op in... Schijnheilig

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:59

hmm nou die foto's zien er wel vet uit maarehh wel gevaarlijk zeg brrtt zou zoiets nooit doen

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:56

Alieta schreef:
Had dat ff gezegd Haha! dan was ik er ook heen gegaan Knipoog!
ik woon nml in Hgv! Knipoog!

Je hebt nog een kans.. as. zaterdag is de jacht De Wijk. Dat ligt naast IJhorst, dus kan je alsnog gaan kijken..

Er zal altijd een discussie blijven bestaan over dit onderwerp. Er zijn ruiters bij die deze hobby beter niet kunnen uitoefenen want ze verpesten meer aan hun paard dan dat ze goed doen.

Maar er zijn natuurlijk ook gewoon een heleboel ruiters die wel normaal kunnen paardrijden. Er is niks zieligs aan deze sport. Ze rijden over landerijen, over sloten en in het bos. Het is gewoon een buitenrit in sneltreinvaart met wat extra sloten en heggen.

Je kan altijd een alternatief nemen. Maar dan moet je je paard wel onder controle kunnen houden. Je rijdt in een veld met meerdere paarden naast,voor en achter elkaar meestal in galop. Als je paard daar erg opgefokt van wordt, dan kan het lastig rijden zijn. Want probeer dan maar eens een alternatief te nemen terwijl de rest rechtdoor gaat de sloot over. En dat gebeurd dus ook regelmatig. En dan krijg je rare sprongen met hele vreemde zit van de ruiter...