Klojo in actie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:06

calypso1989 schreef:
dat elastiek is eigenlijk voor een paard.. het lijkt gewoon alsof het zo strak zit... als de camera beter had gewerkt had je het ook kunnen zien.....

Hier heb je helemaal gelijk in, het elastiek zit niet te strak, de foto geeft een erg vertekend beeld, het is inderdaad een elastiek voor een groot paard en ik weet het want het is er een van mij en gebruikt voor een paard van 1.70mtr met een vrij lange nek.
Dus Calypso, mooi laten zitten, het wijst je pony wel de weg naar beneden en als je hem er niet aan hebt loopt ze met haar neus hoger als haar oren en dan loopt ze met een weggedrukte rug waar je U tegen zegt.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:19

Mag ik een einde aan deze discussie breien??
Sharon kan rijden! Zeker weten, maar helaas doet ze het volgens mij niet altijd. Ze loopt soms te teuten en soms weet ze van aanpakken. Dit was een moment van aanpakken.

Dit is immers wel een discussieforum, iedereen is vrij zijn mening te vormen. Dus Sharon, als je foto's plaatst, dan mag je reacties verwachten en niet alle reacties zijn altijd even leuk. Dus Laurae, ik snap dat je er een beetje boos om raakt, maar dit forum is wel voor de leukigheid en niet om iemand te veroordelen ipv te beoordelen.

Ik ben het helemaal met laukjefreak eens, volgens mij kan je cleo ook makkelijk zonder die hulpteugel rijden. Ik heb je dan niet zo heel vaak met Cleo zien rijden, maar volgens mij lukt dat wel. Cleo is nog heel kneedbaar, zeg maar...
Cleo is nog jong, jij bent nog jong, probeer het samen te doen door eerst lekker te rijden en dan bezig te gaan met nagefelijkheid e.d. en eventueel hulpmiddelen.

Geniet van je pony, het is een vreselijk leuk ding! OK dan!
Groetjes, Nienke

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:31

zie je.. kheb altijd gelijk

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:32

Dat ik in het dagelijks leven advocaat ben betekend niet dat ik ook advocaatje speel in mijn vrije (nou ja ilegaal vrijgenomen Haha! ) tijd. Ik kan alleen daardoor wel duidelijk formuleren wat ik bedoel (hoewel er volgen smij totaal overheen gelezen wordt wat ik zeg aangezien iedereen zich hier zwaar beledigd voelt). Maar je zit op een discussie forum. Dat houdt in dat er discussies worden gevoerd! Kun je mij moeilijk kwalijk nemen dat ik dat doe.

Ik snap ook niet helemaal wat het probleem is. Ik geef aan dat ik vindt dat die hulpteugel te strak staat. Met een strakke hulpteugel rijd je je paard niet aan de teugel maar in de krul. Nageeflijk rijden doe je met je benen. Zijn net weer 20 discussies bezig over nageeflijkheid, als je die leest zie je dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Ik heb nooit gezegt dat je niet kunt rijden, ik ben ook absoluut niet hard geweest in wat ik heb gezegt (geloof me, ik had het ook een stuk minder subtiel kunne brengen).

Ik geef het commentaar in de hoop dat je zelf gaat nadenken wat je doet en waarom je het doet. Paardrijden is niet makkelijk, en je krijgt ongetwijfeld wel van 20 kanten verschillende adviezen, maar als je achter je manier van rijden staat moet je toch ook uit kunnen leggen waarom je zo rijdt. En ik blijf reargeren omdat ik blijf hopen dat je de logica inziet van wat ik zeg. En ja, ik hoop dat je anders gaat rijden, maar als je zelf vindt dat het zo prima gaat, dat je al goed rijd: prima, gewoon blijven geloven.

Over langskomen en er op gaan rijden: Ik constateer dat er anders wordt gereden dan hoe ik het graag zie en ik weet dat als er op een andere manier wordt gereden er uiteindelijk een veel beter (met name voor je paard) resultaat kan worden gekregen. Ik roep niet dat ik het zomaar even voor elkaar krijg. ik denk wel dat als je anders rijd je zelf veel meer kunt bereiken. Als je graag wilt zien hoe het ook kan ben je van harte welkom om te komen kijken bij een les van mij. Is ontzettend leerzaam en wellicht dat je dan ook mijn commentaar begrijpt.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:57

ik blijf liever op m'n eigen stekkie er leuk allemaal maar misschien ben ik niet degene die iets leren moet

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:59

hehe.. eindelijk wat rust hier

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:54

calypso1989 schreef:
ik blijf liever op m'n eigen stekkie er leuk allemaal maar misschien ben ik niet degene die iets leren moet

Ik moet nog een heleboel leren, maar daar sta ik ook voor open. En daarom heb ik ook les van een onstructeur achter wiens methode ik volldedig sta en die ik ook tegen over anderen kan verdedigen.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:56

haha ja eindelijks! nu kunnen we het gewoon over de foto's hebben...nou sharon wat een leuke pony ( is ze altijd ) veel succes met de wedstrijden...Knipoog

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:14

Fielychi schreef:
Mag ik een einde aan deze discussie breien??
Sharon kan rijden! Zeker weten, maar helaas doet ze het volgens mij niet altijd. Ze loopt soms te teuten en soms weet ze van aanpakken. Dit was een moment van aanpakken.

Dit is immers wel een discussieforum, iedereen is vrij zijn mening te vormen. Dus Sharon, als je foto's plaatst, dan mag je reacties verwachten en niet alle reacties zijn altijd even leuk. Dus Laurae, ik snap dat je er een beetje boos om raakt, maar dit forum is wel voor de leukigheid en niet om iemand te veroordelen ipv te beoordelen.

Ik ben het helemaal met laukjefreak eens, volgens mij kan je cleo ook makkelijk zonder die hulpteugel rijden. Ik heb je dan niet zo heel vaak met Cleo zien rijden, maar volgens mij lukt dat wel. Cleo is nog heel kneedbaar, zeg maar...
Cleo is nog jong, jij bent nog jong, probeer het samen te doen door eerst lekker te rijden en dan bezig te gaan met nagefelijkheid e.d. en eventueel hulpmiddelen.

Geniet van je pony, het is een vreselijk leuk ding! OK dan!
Groetjes, Nienke

precies!
maareh dat breien mag je achterwege laten hoor naaien of haken is ook goed:P maar ik weet eigenlijk wel zeker dat zowel sharon als cleo dit ook wel zonder kunnen!

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:19

laurae schreef:
Ik geef aan dat ik vindt dat die hulpteugel te strak staat. Met een strakke hulpteugel rijd je je paard niet aan de teugel maar in de krul. Nageeflijk rijden doe je met je benen. Zijn net weer 20 discussies bezig over nageeflijkheid, als je die leest zie je dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Ik heb nooit gezegt dat je niet kunt rijden, ik ben ook absoluut niet hard geweest in wat ik heb gezegt (geloof me, ik had het ook een stuk minder subtiel kunne brengen).

.

Jij wilt echt gelijk hebben hé.. Er zijn ongeveer 10 mensen die zeggen dat de slof/elastiek te groot is.. hoe kan die dan in vredesnaam te strak zitten.. Leg me dat maar even uit...

Ik wordt er helemaal gek van...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:23

ikke ook...Knipoog

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 21:46

Haha!

loverambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:00

ik vind het echt een super leuk paardje en het ziet er naar mijn mening heel mooi uit!!!!o:)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 14:26

nou in ieder geval iemand positief Haha!