Rebbel (shet) met Lintjuuuuh erop @ buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 20:05

(tobIlover, sorry)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:16

Ik moest zeggen dat ik ook weleens verbaasd keek van galopfoto's. Het is iets wat mij weleens overkomt, omdat mijn pony soms iets te heet is. Maar zelf hem in galop zetten doe ik niet. Dan zoek ik altijd een berm op.
Maar ieders mening.

Wat betreft te groot en te zwaar. Ik ken Linda, en die kan qua gewicht prima op de pony. Ze is te lang, maar zolang de pony plezier heeft is dat geen enkel probleem.

Maar verder wel leuke foto's! Ook een leuk Shetje.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:29

IvoIce schreef:
(Weet je niet hoe je met pony's om moet gaan?).. Jawel dat weet ik wel.. Alleen iedereen denkt dat hij of zei het beter weet. Ik ga met mijn pony om zoals ik denk dat het okee is. En als iemand dat anders doet moet diegene dat vooral doen, maar ik zal dat niet zomaar veranderen. Tuurlijk kun je van commentaar leren, maar over op verharde wegen galopperen en over te zwaar en te groot zijn.. Daar heeft iedereen zijn eigen mening over en ik deze.. het spijt me..

Als je met een pony/paard over een verharde weg gaat zitten galopperen weet je dus NIET hoe je met een pony om moet gaan.

Denk niet dat je alles weet, het is duidelijk dat je nog veel te leren hebt.
(niemand is trowuens ooit uitgeleerd)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:38

Ik ben het met iedereen wel eens.. behalve de ts en ik zeg er verder maar niks meer van.. het is dan wel haar mening.. (sorry ik zeg er nu toch wat van) het is zonde.. jah maar als jij het wil dan doe je het toch lekker..

Trouwens: leuke shet! *LOL*

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:57

Om maar weer even een voorbeeld te geven: Reed tijdje geleden ook op de weg met m'n verzorgshet, in stap. Reden langs een oranje zeiltje, en ja hoor, de wind vloog eronder, zeil de lucht in.. Misty (shet) ervandoor in galop en je raad het al..
Boem.. uitgegleden, Pony en Kim languit op de weg.
Gelukkig had Misty niets (ongelofelijk geluk gehad) alleen Kim had er wel wat blauwe plekken, grote schaafwond en een dikke enkel aan overgehouden..

Het is niet dat ik jouw mening helemaal afkeur (al lijkt dit misschien wel zo Schijnheilig ) maar wees alsjeblieft zuinig op dat leuke knuffelbeertje (lees: Shetje dus Tong uitsteken ) van je !

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:02

Heeee, herkenbaar paadje Haha! Daar gaan we ook wel eens soms met de kar langs Haha!

Ik ga overigens met de rest mee; galoperen op het verharde is in mijn ogen heeel fout...

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:08

IvoIce schreef:
Ik zeg ook niet dat het nep is ofzo.. Maar ik heb andere dingen gelezen en gehoord, waar ik me ook in kan vinden. En daar is stukjes over het harde galopperen ook geen probleem. Hoop dat anderen ook eens kunnen proberen te snappen dat ik me ook in andere 'theorieen' heb verdiept en dit gewoon zo logisch vind klinken dat ik er nauwelijks over twijfel. Ik heb nooit gezegd dat ik het onzin vind, alleen dat ik er anders over denk.. Maar dat is voor een aantal mensen hier moeilijk te begrijpen Commentaar mag ook best ofzo hoor, anders moet ik niets plaatsen. Maar als ik zeg dat ik er anders over denk, waarom gaat iedereen dan zo door? dat snap ik gewoon niet, maar goed.. (dit was niet persoonlijk bedoelt hoor tobulover:))

Spreek maar eens met een dierenarts,ik beweer ook niet dat die dingen waar ik mee kom,dat het door jou gezegd is...

Ik wil je er alleen maar mee laten begrijpen dat je ook is over onze mening moet nadenken [wat je denk ik, lijkt mij] wel doet...

Ik weet dat sommige mensen heel erg 'overdreven' reageren... Scheve mond

Alleen misschien bedoelen de meeste het niet zo... [hoop ik Knipoog]

Probeer het alleen niet vaak te doen, heb je geen bak ofzo dan?

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:12

Irene2 schreef:
Als je met een pony/paard over een verharde weg gaat zitten galopperen weet je dus NIET hoe je met een pony om moet gaan.

Denk niet dat je alles weet, het is duidelijk dat je nog veel te leren hebt.
(niemand is trowuens ooit uitgeleerd)

Ik weet dat het fout is om over het verharde te galopperen, maar toch vind ik het wel erg raar dat je zegt dat ze niet met paarden om kan gaan...

Misschien wat anders gelezen op internet?
Er zijn idd mensen die beweren dat het goed is! [al is het in mijn ogen nog steeds slecht voor de pezen]...

Dat betekent dus nog niet dat ze niet met paarden om kan gaan, ik zit nu ongeveer een jaar of 7 in de paarden ik kan goed met paarden om gaan [eigedunk Clown] alleen leer ik ook nog veel...Er is toch wel een verschil tussen met het niet en wel goed om kunnen gaan van paarden Knipoog

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:15

als je dan wil galopperen, doe dat in de berm, die is zo te zien ruim genoeg.....

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:22

leuk shetje hoor! jammer dat je niet wilt geloven dat over de verharde weg gallopperen niet goed is voor hem.. Ik weet dat je het niet meer wilt horen, maar ik zeg het toch: doe het nou niet! Als je van je pony houd moet je doen wat het beste voor hem is! Ik ken een pony dat EEN keer over de verharde weg heeft gegallopeerd (zij ging ervandoor op een buitenrit) en moest afgemaakt worden omdat zij dusdanig kreupel was en pijn had en het niet meer beter werd..

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:27

Auky schreef:
Om maar weer even een voorbeeld te geven: Reed tijdje geleden ook op de weg met m'n verzorgshet, in stap. Reden langs een oranje zeiltje, en ja hoor, de wind vloog eronder, zeil de lucht in.. Misty (shet) ervandoor in galop en je raad het al..
Gelukkig had Misty niets (ongelofelijk geluk gehad) alleen Kim had er wel wat blauwe plekken, grote schaafwond en een dikke enkel aan overgehouden..

Precies hetzelfde meegemaakt. En het is alles behalve prettig.. Je kan dus beter lekker draven, vind hij ook vast leuk. En als je dan echt wil galoperen.. Tja, het kan niet anders nu het zo nat is. Of even flink doorzoeken naar een leuk paadje en daar dan even galloperen. Of gewoon niet en dat je nog wat langer plezier hebt van je beestje..

Maar genoeg commentaar, ik vind het een hartstikke leuk shetje hoor Haha!
Laatst bijgewerkt door karton op 23-11-04 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:29

Sorry hoor maar volgens mij spoor jij niet helemaal (sorry voor reactie),
maar dat galoperen op de (verharde) weg:? !!!! Boos!
Het stomste is iemand die het expres doet gebeurdt nix,
iemand die het per ongeluk gebeurd valt of heeft het paard kreupel Bloos!

Als je zoveel van die dieren weetdoe je dit niet (ik vindt het dierenmishandeling )

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:35

Auky schreef:

Ja zoiet sheb ik dus ook meegemaakt, is in april gebeurd, en ik heb er nu nog steeds last van (de pony gelukkig niet, het had ook heel wat anders af kunnen lopen)

Maar kijk ajb uit wat je doet en wees zuinig op je pony, het hoeft maar 1 keer fout te gaan...

Verder wel een leuk shetje!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:54

Wat een leuke pony zeg.
Ik vind het hele grappige foto'\s want ze zijn allemaal op dezelfde plek gemaakt volgens mij *grin*

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:05

wat een leukerd's zeg !! ziet er schattig uit..

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:22

Dank je voor de positieve reacties.. Op de andere reacties.. ik heb hier al 100x antwoord op gegeven.. Ik kan dit blijven herhalen, dat doe ik niet. Dus lees al m'n antwoorden nog maar een keer, ik ben klaar over het galloperen.. En ja, binnekort heb ik weer een bak, dus dat is mooi Lachen

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:26

fijn dat je binnenkort een bak hebt! Lachen kun je lekker galoperen zonder (grote) risico's!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:44

hmm ja doe vooral je eigen zin en ga niet in op tips!zo te merken vind je dat je er heel veel verstand maar hebt maar als je dat had zou je niet op harde weg galloperen,weet je wel wat dat aanricht aan de pezen?
maar ja zoals je zegt tis jou pony..verkloot hem dus ook zelf maar
jammer tis wel een leuke shet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:47

betreft paard natuurlijk, worden je paarden ook op die manier bekapt?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:16

Ik denk niet dat ze van mening zal veranderen en zeker niet begrijpt dat wij het beste met de pony voor hebben.
Laat er maar lekker bij der standpunt blijven. Wie niet luisteren wil moet voelen. Jammer van de pony. Jammer dat sommige mensen eigenwijs genoeg zijn om niet naar andere mensen te luisteren met een dosis ervaring.

Natuurlijk weet ze het beter en heeft ze gelijk

Kind blijf dan maar lekker in de waan dat galloperen op verhard wegdek je pony ten goede komt.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:02

Leuke shet hoor! Verder ben ik het de bovenstaanden berichten eens over het galopperen op een verharde weg, ik zal hier niet verder op in gaan, maar toch. Lachen

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:10

stef schreef:
over het harde galoperen is er bij mij van jongs af aan "ingeslagen" dat je dat niet moet doen, en met mij vele. Is gewoon slecht voor de pezen

Bovendien heb je kreupelheid snel als je veel draaft en gallopeerd op het harde. Sterke pezen krijgt een paard op hard wegdek alleen als je heel veel buitenritten maakt verhard wegdek. Zou je eeuwen gaan draven.. dan wordt je paard op den duur heus wel een keer kreupel. Ik heb er vroeger ook van geleerd. Maar galoperen? Als je je paard echt sterke pezen wilt geven, train hem dan gezond.. Balkjes, inuitjes!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 08:26

Wat een dottige pony zeg, hij kijkt echt vrolijk uit zijn ogen. Oortjes mooi naar voren leuk hoor.
Beschouw dit als een compliment en wees daar zuinig op. Lees dit topic nog een keer goed na en denk goed na over de reacties, galopperen op de weg is nl. echt niet goed voor je pony.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 09:22

Hij wordt ook op die manier bekapt ja. Ik zeg ook niet dat ik beter weet dan iedereen, en ik wil best luisteren naar tips, maar niet iedereen geeft mij 'tips', de helf kraakt me af. Ik heb hem nu drie weken, waarschijnlijk over een week heb ik een bak tot mijn beschikking, dan gebeurd het niet meer. Maar zo lang ik geen bak heb wordt er AF EN TOE een KLEIN STUKJE gegaloppeerd.. Waar hetr kan in de berm, maar dat nu vies tegen, dus af en toe ook op het harde. En ik ben van mening dat dat niet zo heel veel kwaad kan. Dit was de laatste keer...