Jonge Lupicor los in de bak + vrijspringen! :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 19:58

libke schreef:
Ik vindt het echt een tof merrietje ,marijje (heb ik je ook gezegd toen je ernaar ging kijken om ze te kopen ).Ik heb zelf een Landfriese weet je nog ?Het kan echt geen kwaad hoor om haar eens een paar sprongetjes te laten maken .mijn 2 anderhalf jarige hengstjes hebben net 2 weken geleden hun eerst sprongetjes gemaakt (maximum 7 a 8 sprongskes) Hoe zou dat nu in godsnaam schadelijk kunnen zijn Verward
als ik zie hoe ze hier heel de dag lopen te vechten ,spelen,steigeren ,bokken rennen met zijn tweeeen dan hebben die paar hindernissen echt geen vergelijking meer .De mijne zien nu tot volgend jaar ook geen stok meer *LOL* ;In de paddock liggen 2 treinbils ,je moest eens zien hoe vaak ze daar voor de fun overhuppelen(Ik herken zo vanuit mijn keuken het talent OK dan! ;
Ze mocht (op de foto dan )ietsjes sneller zijn in haar voorbeen ,maar daar kan je later(als ze4 of 5 is) met lijntjes veel aan veranderen hoor ,als ze vanachter maar goed "kipt" .Nog veel plezier ermee

Dankje! Lachen Ik herinner het me nog hoor! Vosmerrie in je profiel.. Lachen Zag er ook erg goed uit!
Voorbeen schrok ik zelf ook een beetje van.. maar toch vind ik het nog niet slecht lijken. Als je het vergelijkt met de springfoto's van 2 maand geleden bij de vorige eigenaar, dan springt ze verschillend qua voorbeen.. maar wat niet is, kan komen met de goede begeleiding en instructie.. Tenminste: daar hoop ik maar op! Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:09

Ponygekkie schreef:
Jonge Jonge Blazingboots, je moet je niet zo aanstellen als andere mensen gewoon een mening geven. Ik vind het gewoon zielig het is gewoon totaal logisch dat je niet met een 1,5 jarige moet gaan springen. En vind de reactie van Carola ook heel goed.

wil niet moeilijk doen. maar blazingboots is wel even 4 jaar ouder als jou. dus Knipoog

verder is dit weer zon zeiktopic en begint iedereen weer over dat eeuwige onderwerp terwijl ts gewoon vraagt wat jullie van der paard vinden.

ik vind t een super paardje! veel succes dermee Lachen

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:21

Hallo lees even heel de topic door had het al goedgemaakt Pharagirlke en wat maakt leeftijd nou uit? Het gaat om je ervaringen.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:39

Ponygekkie schreef:
Hallo lees even heel de topic door had het al goedgemaakt Pharagirlke en wat maakt leeftijd nou uit? Het gaat om je ervaringen.

mag ik dan zo vrij zijn om aan jou te vragen wat jouw ervaring zijn. Dus waar jij jouw conclusie op baseerd. Ik denk niet dat jij al heel veel jonge paarden door je handen hebt gehad.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:54

Alikesflame schreef:
mag ik dan zo vrij zijn om aan jou te vragen wat jouw ervaring zijn. Dus waar jij jouw conclusie op baseerd. Ik denk niet dat jij al heel veel jonge paarden door je handen hebt gehad.

Ik zat ook al zo te kijken toen ik haar profiel door keek. >;) >;) Ervaring? .... Als jij jezelf al veel ervaring vind hebben, hoeveel ervaring heeft anky dan wel niet >;)

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:55

Moet dat in dit topic PB me dan maar even wat mijn ervaringen zijn. Heb mijn eigen paard helemaal opgegroeid van jongs af aan, in handelstal gewerkt, paarden beleerd, wedstrijden gereden, meegegaan naar keuringen.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:59

Ook in de sprimgrichting? wij hebben ander ervaring nl. 20 2-jarige vrijlaten springen een aantal keren en ze zijn daarna op de foto's geweest en helemaal niks mis mee. op 1 na die had ocd wat al bekend was.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:05

Jah vroeger wel heel erg. Maar we hebben de spring spullen verkocht nadat we dus problemen hadden met de ponys. Daarom geven we die Marije ook alleen tips. En dat begrijpt ze en zo hebben we vrij vaak gePBd. Bij Utrecht dierengeneeskunde hebben ze ook alle gevaren van springen verteld. Erg aardig die mensen.

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:06

je kunt dat dier rustig vrij sprongetje laten maken...

hoe oud denken jullie dat renpaarden zijn dan.. die zijn vaak ook pas 2 jaar..

Denk niet dat het kwaad kan..

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:10

Ponygekkie schreef:
Jah vroeger wel heel erg. Maar we hebben de spring spullen verkocht nadat we dus problemen hadden met de ponys. Daarom geven we die Marije ook alleen tips. En dat begrijpt ze en zo hebben we vrij vaak gePBd. Bij Utrecht dierengeneeskunde hebben ze ook alle gevaren van springen verteld. Erg aardig die mensen.

vind ik knap. hoe oud was jij toen? Er zijn nog wel meer onderzoeken geweest die andere dingen zeggen. Overdaad schaadt. dat is idd bekend, maar een paar sprongetjes dat kan geen kwaad.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:14

eXtremily schreef:
je kunt dat dier rustig vrij sprongetje laten maken...

hoe oud denken jullie dat renpaarden zijn dan.. die zijn vaak ook pas 2 jaar..

Denk niet dat het kwaad kan..

en hoe oud zijn die renpaarden als ze afgeschreven zijn? ... juist Lips are sealed

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:16

12,5 Jah vrij jong maar ik heb alles vrij jong geleerd van paarden. Lachen

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:16

LiSSy schreef:
en hoe oud zijn die renpaarden als ze afgeschreven zijn? ... juist Lips are sealed

Inderdaad, die renpaarden worden vrij snel alweer afgeslacht.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:19

ja renpaarden laten ze op 2 jarige leeftijd voluit gaan, maar de springpaarden niet hoor. hoeveel van 18 19 jaar springen nog in de top?

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:21

Nou er zijn wel steeds vaker jonge paarden die dood gaan en die bleken springpaarden te zijn....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:27

Alikesflame schreef:
ja renpaarden laten ze op 2 jarige leeftijd voluit gaan, maar de springpaarden niet hoor. hoeveel van 18 19 jaar springen nog in de top?

de gemiddelde leeftijd van een KWPNer is 11... waardoor dat komt? omdat erg veel KWPNers moeten worden ingeslapen omdat ze vroegtijdig veel last van slijtage hebben. mede door springen op jonge leeftijd

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:27

ff een vraag je waaraan? en ik ken ook veel dressuurpaarden die dood of alleen nog als weidemaatje dienen omdat ze zo in de krul getrokken zijn dat de atlas verziekt is.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:28

Leuk paardje. Ik hoop snel wat meer foto's van haar te zien Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:29

Alikesflame schreef:
ff een vraag je waaraan? en ik ken ook veel dressuurpaarden die dood of alleen nog als weidemaatje dienen omdat ze zo in de krul getrokken zijn dat de atlas verziekt is.

ik zeg toch ook mede! lezen blijft een kunst he.

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:29

Ponygekkie schreef:
Nou er zijn wel steeds vaker jonge paarden die dood gaan en die bleken springpaarden te zijn....

GEZEIK sorry dit is echt belachelijk. ik heb ook efjes je profiel gechequet en zo ervarenvol zie je er niet uit. sorry maar waar lijdt jij eruit af dat er steeds meer jonge springpaarden sterven Verward dat zou ik wel is willen weten. een jaarling mag al wel is een sprongetje vrij nemen, op 3.5 kan je wat springen, op 4 B en L , op 5 L einde ms M en op 6 kan je gerust M en op 7 zeker Z zijn! en dan heb je een paardje dat lang mee gaat misschien zelfs langer dan jouw paarden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:30

kimpjeuh: ik denk dat de dierenarts toch wel een veilige informatie bron is... dat is de persoon waar ik het van heb iig

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:32

meeeeeensen, please. Marije heeft hier foto's geplaatst met het idee dat het 'leuk' zou zijn. Waarom loopt het nou vaak hier op uit . Vind het sneu voor haar zelf...

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:33

LiSSy schreef:
ik zeg toch ook mede! lezen blijft een kunst he.

ik reageerde op ponygekkie, wij posten allebei zowat te gelijk.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:34

Ponygekkie schreef:

ik vind jou antwoorden vaak overkomen alsof je al ik weet niet hoeveel jaar ervaring hebt. En als je dan je leeftijd ziet Scheve mond . Sorry, kan me herrineren dat ik ook vaak een uitbrander van je hebt gehad, en idd, zo ervaren zie je er niet uit....

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:34

mwah, vrijspringen is niet zo erg, mits het niet te vaak gebeurt. De grote slijtagebron is toch echt wel... Het snel op hoog niveau krijgen van een paard. En mensen die paarden 23/7 opsluiten in een hok van 3 x 3!! En dan het raar vinden dat paarden die buiten komen de pezen blesseren...Tsja... paarden zijn loopdieren, geen stilstabeesten!

Ik vind dat je een leuk beestje heb, maar ik zou hem niet te veel laten vrijspringen. Laat hem lekker jong zijn, werken kan met 1.5 jaar, en dan rustig opbouwen!