noodstop!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:56

xtwisterx schreef:
Ik zeg niet dat ik kan zien dat hij pijn heeft. Ik heb gezegd dat ik op de foto niet kan zien dat het paard pijn heeft. MAAR ik kan wel aan de foto zien dat de TS hard genoeg trok om het paard pijn te laten voelen. Dat zijn twee verschillende dingen. Lachen

Ja dat is iets heeeeeel anders Rolleyes

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:57

KazimirOrryS schreef:
Ja dat is iets heeeeeel anders Rolleyes

Als je het niet begrijpt moet je het misschien nog een keer goed lezen. Lachen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:00

annelies15 schreef:
sporen doen zeker geen pijn

Idd, als je ze goed gebruikt doen ze geen pijn... Haha!

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:00

xtwisterx schreef:
Als je het niet begrijpt moet je het misschien nog een keer goed lezen. Lachen

Ik begrijp het juist heel goed Knipoog maarja maakt niet uit hoor... het is al goed. *LOL*

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:04

trekken aan je paard hoeft ook geen pijn te doen, iedere vorm van druk is namelijk trekken, alleen niet altijd hard...
heb ik geleerd nu ik doordat mn eigen (western) paard kreupel is in de manege lessen rijdt 1x per week, daar moet ik trekken om mn paard af te remmen, niemand ziet er wat van, maar ik voel het wel...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:17

Zo dames... zo kan ie wel weer. Iedereen zijn zegje gedaan. En op zo'n uiterst symphatieke en opbouwende manier. Goed gedaan hoor Scheve mond

Voor de topicstarter:
een goede manier om een niet natuurlijk stoppend westernpaard een slidingstop aan te leren is vanuit de draf. Daarvoor moet je paard twee dingen kunnen. Netjes achteruit op je been (dus teugel iets opnemen en verder met je been of je zit achterwaarts vragen). En netjes stoppen op je zit. Dus los teugeltje, benen eraf en zitten. Je mag er HO bij zeggen:)

Als je dat onder de knie hebt (en alleen dan), kun je een stukje wegdraven (wel voorwaarts) en op je zit stoppen in draf. Daarna ga je gelijk een stukje netjes achterwaarts. Als je dit lang genoeg doet (en niet iedere dag een half uur oefenen hoor) dan zet je tink vanzelf de bips eronder en maakt een kleine sliding. Daarop kun je dan doorwerken. Samen met je trainer Lachen Succes!

Verder vind ik het nu tijd dit topic op slot te zetten.