kreupel paard @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:45

Tuurlijk heb je t beste voor met je paard,maar vertel dan het hele verhaal en maak een andere titel...

Enne flirtvogel : Ik weet neit wie je bent,maar nu zou hij in eens 100%goed zijn?? Volgens de TS niet... Apart.. Verward

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:53

xxjamiexx schreef:
wauwwww Kwijl
gaaf paard..
en wat looptie mooi Bloos!
Ik vind wel dat je die touwtjes
weg moet werken. meschien weet
iemand van bokt hoe dat moet.. *LOL*

eigenlijk maak het toch niet zoveel uit..
dat paard leert het miss dan wel net als wat je bij beaut deed Lachen

ontopic leuk paard!
ziet er ook leuk uit hoor *LOL*

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:13

Ziet er leuk uit,maar dat je het durft om toch de benen te belasten als je paard kreupel is..
Zo te zien is er een hele discussie in dit topic over ga er verder niet op in en heb het ook niet doorgelezen.

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:18

zitten idd mooie foto's tussen jaa!!
maar rijdt je hem altijd alsie kreupel is?
issie nu nog kreupel? Verward
iig succes ermee..
gr's Linda

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:31

ruitje schreef:
1zijn z'n hoeven nou zo kort of lijkt dat alleen maar zo?? verder wel een leuke Tinker!!
2nie sow mooie 8ergrond, wel leuk paardje
3ben je niet wat te groot voor je shet?

En dat alleen maar van je eerste pagina Haha!

(sorry,ik ben in een irritante bui,maar dan moet je niet zeggen dat mensen zeuren als je het zelf ook doet Schijnheilig )

wat een gezeur constand...

meid, je hebt een super leuk paardje, ik wens je echt superveel succes en hoop dat ie snel weer beter is..

ps 'ruitje'=> enne hangt jou paard niet heel erg in je bijzet aan het longeertouw?

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:27

flirtvogel schreef:
jullie zitten te zeuren over dat rijden op een "kreupel" paard niet goed is, terwijl de dierenkliniek heeft gezegt dat het schema gevolgd moet worden er is al gezegt dat het nu genoeg was over het wel of niet goed zijn van het rijden, en kijk aan het gaat gewoon door.... als jullie die lessen gevolgd hebben, dan zouden jullie toch moeten weten dat als een dierenkliniek iets voorschrijft ze dit niet zomaar doen of is dit arrogantie? voor mij is het gewoon topic verzieken, doordrammen over iets waar al uitleg over is geweest...

als je goed leest, ik heb geen commetaar erop geleverd..... Verward

antwoord alleen dak wel die lessen ken Scheve mond
Laatst bijgewerkt door mooneyes op 17-11-04 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Poppesnot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:29

Redgirl schreef:
Ik heb echt het idee dat jullie me zien als een soort dierenbeul ofzo!! Terwijl ik alleen maar het beste voor heb met mijn paard Boos!

Maar daar ben ik ook van overtuigd, dat je het beste wilt voor je paard! Succes er verder mee in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:39

Ik vind t goed dat je het weer rustig op bouwt! Echt.. Maar snap het niet van gelijk je hulpteugels Verward
Maargoed iedereen heeft daar zn eigen mening over Lachen
Wel super leuk paardje hoor!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 00:48

Jura schreef:
Hé die accommodatie ken ik wel! Haha!
Ik was daar een paar weken geleden nog (een studiegenoot heeft daar haar paard ook staan)! Lachen

Oh! Wie dan? Die ken ik dan ook wel Lachen

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 01:00

Redgirl schreef:

Ik heb echt het idee dat jullie me zien als een soort dierenbeul ofzo!! Terwijl ik alleen maar het beste voor heb met mijn paard Boos!

Trek t je niet aan laat ze jij weet wel beter dat je al de hele zomer bezig ben met haar Knipoog
Ennuh ik zat dus goed dat je rond eek 6 zat Schijnheilig
Maar ze loopt netjes hoor Lachen

Ennuh bepaalde personen LEZEN is best lastig....
Want ze schijft duidelijk hoe of wat dus eerst lezen en dan reactie voorkomt gezeur!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 01:29

DIt topic loopt uit op een ruzie topic heb ik het gevoel over :S is weer lekker leuk afentoe die reacties, heb nu het hele verhaal gelezen en begrijp haar ook wel maar die hulpteugels zijn mischien een beetje overdreven maar iedereen heeft daar zijn mening over

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:11

Samsam schreef:
Bij peesproblemen zou ik eerder gaan stappen op het harde, recht uit. En ik vind het vreemd dat je al aan het werk mag als hij nog steeds kreupel is.

de mijne is ook herstellende van een peesblesure,
En ook ik, moet gewoon rustig aan gaan rijden!
rustig opbouwen, goed lang instappen en uitstappen en een beetje draven in de bak!

Ziet er verder netjes uit Redgirl,,
Leuk paardje!
Ik ken het probleem van hoofd ophoog gooien ook Schijnheilig
daarom rijd ik ook met hulpteugel!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:07

Redgirl schreef:
Voor de mensen die het willen weten, vandaag heb ik geprobeerd om met iets lossere touwtjes te rijden. Ze was wel een stuk drukker maar het ging wel. En ja, zoals jullie zeggen is het ook niet goed om een al te druk paard te hebben he! Zeker niet als die kreupel is. Daarom dus ook die touwtjes.
Verder ga ik toch eerder af op de dierenarts. Is er eentje van de kliniek, dat vertrouw ik toch echt wel.
En het gezeik dat ik over het harde moet gaan, klopt ook niet. Wat ik nog niet heb verteld (sorry voor dat), is dat ze aluminium ijzers onder heeft om haar te helpen. Als ik daarmee alleen maar over het harde ga stappen was er na een paar weken al niks meer van die ijzers over. De dierenarts heeft zelfs aangeraden om ermee in de bak te gaan rijden.

ik ben het met geen enkele reactie eens
ze heeft het mischien dan wel niet zo goed uitgelegd ze heeft
het beste met haar paard voor Haha!
en als die touwtjes helpen dan zou ik ze lekker gebruiken Haha!

Too redgirl : Ga gewoon lekker je gang en doe wat de DA heeft gezegd
dat zal wel het beste zijn Haha!

Leuk paardje ook hoor Lachen loopt leuk Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:44

pffff. wat een gezeur weer allemaal!! tja de topic- starter had een andere titel moeten kiezen, maar ja van fouten kun je ook leren.
ik vind het een mooi paard en ik wens je er veel sterkte mee!!
vervelend dat je topic zo verpest is...maar probeer in het vervolg de titel en je tekst zo compleet mogelijk te maken zodat het voor iedereen duidelijk is en de reacties wat leuker worden!!!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:31

Redgirl schreef:
Oh! Wie dan? Die ken ik dan ook wel Lachen

Ik stuur je wel even een PB! Lachen

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:00

Toch raar dat 100 bokkers het altijd beter weten dan de dierenarts. Trouwens TS is helemaal niet aan jullie verantwoording schuldig over de reden waarom ze touwtjes gebruikt. Als de dierenarts zegt dat dat geen kwaad kan dan kan dat ook echt geen kwaad. beetje raar dat er altijd mensen zijn met een gemiddelde leeftijd van 15 jaar die denken dat ze het beter weten dan de dierenarts

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:16

Precies! Ben het helemaal met bovenstaande eens, had t zelf niet beter kunnen zeggen.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:18

Commentaar geven is toch vrij, ok sommige doen dit niet al te subtiel, maar met sommige dingen is niet iedereen het altijd eens. En ook bij dierenartsen heb je er die niet altijd veel van het rijtechnisch opbouwen na kreupelheid weten. Daarom dat veel personen het raar vinden vanuit de uitleg dat je hem dan rijdt (ondertussen rechtgezet) en dan nog met hulpteugels op zachte ondergrond. Maar als je fotos op bokt zet, krijg je sowisio tips maar ook kritieken. Lachen Ik zou zeggen, probeer tel eren uit al die dingen die je hoort, en bekijk het niet altijd aanvallend, succes!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:24

Leuk paardje hoor!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:16

MissSisa schreef:
Als hij kreupel is ga je er al helemaal niet op rijden. En dan ook nog met touwtjes eraan. Hallo ik weet niet of dit wel helemaal goed is.

Sorry als k vanalles heb gemist, maar op ene kreupel paard ga je toch niet rijden, in wat voorn wereld leven we dan...
En met touwtjes.. koop dan een ECHTE hulpteugel, slof of wat het ook moest voorstellen

Sorry maar vind dit echt zielig!!!

Heb niet alles reacties gelezen, dus als dit onterecht is hoor ik het wel

*Edit*
Kijk hier heb je het al, zit nu die andere reacties te bekijken, wat ik me toch afvraag zo'n beesie heeft pijn , en er dan toch op rijden, Waarom???

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:30

Nou ja seg, sommigen kunnen me een potje 'mauwen' hoor Scheve mond .
En ja hier mag iedereen zijn mening geven, maar als alles 100 gezegd wordt, kun je ook wel ff gewoon zeggen dat je je erbij aansluit .

En ja, sommigen mensen nemen de moeite niet om te lezen, zo 'n mensen heb je nu eenmaal altijd. (Sommigen denken trouwen sook dat ze alles beter wetennmaar goed)

Luister maar lekker naar de DA.
Verder veel succes nog hoor, komt vast allemaal weer in orde Knipoog.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:38

madie88 schreef:
de mijne is ook herstellende van een peesblesure,
En ook ik, moet gewoon rustig aan gaan rijden!
rustig opbouwen, goed lang instappen en uitstappen en een beetje draven in de bak!

Terwijl hij nog kreupel is??????????

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:52

hmm ja sommige reacties... Scheve mond

Maar aan de andere kant, iedereen mag zijn mening hier geven, daar zijn we voor op een forum Lachen

Iedere dierenarts heeft er misschien weer een andere methode voor, maar mijn paard had precies hetzelfde als wat de jouwe nu heeft.

Ik kreeg toen het advies voor ijzers met zooltjes om zijn pees wat te ontlasten, en over het verharde te stappen, na 3 weken mocht ik er voorzichtig wat op het verharde mee stappen maar inderdaad alleen maar recht uit

Mijn veearts vertelde het zo :

Stel dat jij een geirriteerde enkel of gewrichtsband hebt, of een gescheurde enkelband, dan wil je alleen maar op vlakke ondergrond lopen, in een ongelijke bak met zand en hobbels doet het verschrikkelijk veel zeer omdat de pees/gewricht beurtelings belast en geforceerd wordt, ik kan weten hoe het voelt, want vorig jaar heb ik mijn enkelband gescheurd Ziek Ik weet nog dat ik er een half uur over deed om mijn paard uit de bak te halen nadat ik hem had losgegooid, niet omdat ik hem niet te pakken kreeg, maar omdat het zo zeer deed om door die bak alleen al te lopen Scheve mond

Ik zeg niet dat jouw methode en die van jouw veearts fout is, want zelf ben ik natuurlijk geen veearts, maar ik kan me voorstellen dat het paardje er niet helemaal blij mee is.

Voor de rest ontzettend leuk paard, hopelijk is het snel weer beter Lachen

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:02

Samsam schreef:
Terwijl hij nog kreupel is??????????

er staat tog Herstellend.!
dat is wat anders dan kreupel hoor.
een veearts laat haar er heus niet op als het gevaarlijk is.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:09

Ja, maar iedereen gaat toch van kreupel uit als dat al in de titel wordt aangegeven? Sjonge, ga nou niet iedereen veroordelen Rachel!!!