Filmpje Lady (HAF) tijdens proef Z1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:19

Ik ben het ook met al die mensen eens, terwijl ik er zelf niet veel van af weet. Ben dus ook reuze blij dat je mee kon luisteren wat je reed Haha!
Ik vind het echt super dat, je zo hoog rijd, met een haffie, krijg je er nooit commetaar op?

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:27

idd net zoals de mensen hierboven allemaal zeggen

ik eriteer me mateloos aan je benen maar je werk dr aan dus oke

maar verder ziet het er leuk uit, vind het altijd erg knap dat mensen zulke robuste paarden zo hoog in de dresuur krijgen

anka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:50

vind het netjes hoor z1 met je haf.... ik ben nu m1 maar moeten nog hard aan het trainen haha echt top van je!!!!!!!! OK dan!

groetjes ilona

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:13

Ik vind hem sloom overkomen, te weinig impuls omdat je ook met je ook met je benen wappert. Maar toch knap dat je zover bent gekomen met een haf.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:20

ik vind het niet echt aardig om te zeggen dat een voorlezer irritant is want het is namelijk, vind ik, moelijk om voor te lezen,
Je moet optijd zijn, je moet weten waar je bent en je moet ook nog eens op de ruiter/amazone letten. Dus ik vind dat je geen commetaar moet geven op de voorlezer als het maar goed gaat toch??

want ik irri vind is dat het beeld de hele tijd stopte maar daar kunnen jullie niks aan doen. leuk paardje trouwens

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:23

wemkelover schreef:
ik vind het niet echt aardig om te zeggen dat een voorlezer irritant is want het is namelijk, vind ik, moelijk om voor te lezen,
Je moet optijd zijn, je moet weten waar je bent en je moet ook nog eens op de ruiter/amazone letten. Dus ik vind dat je geen commetaar moet geven op de voorlezer als het maar goed gaat toch??

Zo moeilijk is het niet.
Je maakt het jezelf juist moeilijk door het zo vaak voor te lezen.

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 12:19

En IK vind mijn voorleester geweldig OK dan! Haha!

Lccs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:21

Bij mij doen ze het ook niet

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:16

puums schreef:
+:)+
Bekijk dan eens snel de website van Lady, of hab je dat al gedaan?

ik weet hem niet stuur hem anders in een pbtje.. Haha!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:49

Missouri schreef:
Wat een prachtige manen en staart heeft jouw Haf!

Dat je geen winstpunt hebt gekregen is wel een beetje logisch. Je dier is niet goed genoeg opgericht, verzameld en met impuls bij elkaar gereden voor de Z1. Bovendien mag ze wel een beetje meer aan het been zijn, je moet er flink aan werken.
In de appuyementen kantelt ze enorm met haar hoofd en heeft ze lang niet genoeg lengtebuiging. In de travers is dat wel een stuk beter.
Het gangwerk is wel heel okee!

Misschien dat ik m'n "verzorgHaf" ook maar eens Z ga starten... Haha! Haha!

Ik sluit me aan bij Missouri, kvind het wel leuk dat je met een haf op dat niveau bent gekomen. Gezien de bouw van een haf is dat niet altijd evident.
Ohja, volgens mij reed je zoals Missouri zegt zonder impuls. Het viel wel op dat je deze er heel tijd in stekte.
De impuls in je paard naar voren rijden door constant met je sporen te stekken vind ik verkeerd.
Ohja, ik heb in het midden van de proef m'n geluid uit gezet omdat ik het (srry als ik iemand beledig) zagerige stemmetje niet meer kon aanhoren, had bijna koppijn

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 14:36

yulan schreef:
De impuls in je paard naar voren rijden door constant met je sporen te stekken vind ik verkeerd.

Als je het hele topic even leest zie je dat ik het één en ander toegelicht hebt Cool

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:36

Ik vind het wel knap dat je best hoog rijd met een niet dressuurgefokt paard! Ik doe het je zeker niet na, maar waar ik me echt dood aan ergerde was aan je benen. Elke pas met die spoor tegen die buik! En dat doe je dan misschien niet bedoeld maar die pony voelt het wel!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:57

Dat van die benen had ze al gehoord. Het lijkt mij een idee om eens (als ze sloom is) met inrijden even een zweep erbij te houden en haar flink aan te pakken. Door het constante prikken zal ze steeds minder reageren. Verder heb ik (zoals je zelf al wel een beetje aangaf) het ide dat het probleem met je benen ook van boven komt. Je hebt een beetje moeite met doorzitten, aan het filmpje te zien, en af en toe lijkt het daardoor zelfs of je een beetje lichtrijd: Je komt soms iets meer 'omhoog' dan anders (niet uit het zadel ofzo). Zonder beugels rijden is dan wellicht een optie. Benen af laten hangen en rechtop en ontspannen proberen te zitten. Ik vind je punten dus wel terecht (dat ik commentaar heb, als B-ruiter Bloos Haha! ) Wil verder complimenten geven over de laadtijd van je filmpje. Was zo gedaan! En wat heeft ze een Vingers aflikken staart!

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 15:02

Fleury schreef:
Elke pas met die spoor tegen die buik!

Dat lijkt dus maar zo, ik kan mijn benen moeilijk stil houden, maar mijn sporen raken niet iedere pas haar buik Cool

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 15:08

Kieffertje schreef:
Dat van die benen had ze al gehoord. Het lijkt mij een idee om eens (als ze sloom is) met inrijden even een zweep erbij te houden en haar flink aan te pakken. Door het constante prikken zal ze steeds minder reageren. Verder heb ik (zoals je zelf al wel een beetje aangaf) het ide dat het probleem met je benen ook van boven komt. Je hebt een beetje moeite met doorzitten, aan het filmpje te zien, en af en toe lijkt het daardoor zelfs of je een beetje lichtrijd: Je komt soms iets meer 'omhoog' dan anders (niet uit het zadel ofzo). Zonder beugels rijden is dan wellicht een optie. Benen af laten hangen en rechtop en ontspannen proberen te zitten. Ik vind je punten dus wel terecht (dat ik commentaar heb, als B-ruiter Bloos Haha! ) Wil verder complimenten geven over de laadtijd van je filmpje. Was zo gedaan! En wat heeft ze een Vingers aflikken staart!

Als ik thuis of met zweep rij is ze super aan het been. Ik ga zelf schijnbaar anders rijden als de zweep weg is (wordt aan gewerkt).
Verder heeft lady een behoorlijk beweging zeker voor een haf, dat verklaard de onrustige benen en het omhoog komen wordt veroorzaakt door de vering van de rug.

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 15:16

xxjamiexx schreef:
ik weet hem niet stuur hem anders in een pbtje.. Haha!

Onder dit topic staat 'www' als je daar op klikt komt ie vanzelf Haha!

En anders probeer deze link:
http://home.hetnet.nl/~marcelgoossens

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:36

wat een verschil aan reakties puums vergeleken met het haflingerforum en bokt,vindt je niet.

je incasseerd de reakties goed en je antwoord eerlijk en ik vind het moedig van je om 1 van je slechtste proeven te laten zien op internet...

ik was ook op de wedstrijd en wilde graag wachten tot jij aan de beurt was,helaas liep alles ontzettend in tijd uit en ben ik vertrokken voor je geweest bent.
maar ik heb dus niet echt iets gemist,ik hoop je weer eens op een andere wedstrijd tegen te komen waar je een proef rijdt waar je wel zelf tevreden over bent...maar in ieder geval mijn complimenten aan jullie beiden..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:11

puums schreef:
Mijn antwoord boven je bericht:
"Moet wel toegeven dat ik er in een proef harder aan moet werken dat thuis.
Maar door haar beweging kan ik tijdens het doorzitten mijn benen slecht stilhouden, het is dus niet drijven bij elke pas, maar mijn benen moeilijk stil kunnen houden. Ik werk er minder hard aan dan dat het lijkt"

Ik vind het zelf ook storend en werk er aan, met lichtrijden kan ik mijn benen wel stil houden, jammer dat dat in de proef niet meer mag Schijnheilig

dit was me eerlijk gezegd ook opgevallen, maar ik heb dat probleem ook vaak, dus ik kan er van meespreken. wel leuk anders je hafje

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 10:26

Ik heb net even op je site gekeken. Zitten prachtige foto's tussen! Wel viel het me op dat je bij het filmpje 'draf' die toch tijdens de training gemaakt is, ook je benen niet erg stilhoudt. Blijft dus een moeilijk puntje. Je paard loopt daar wel een stuk voorwaartser!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 10:46

ziet er leuk uit hoor

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 10:53

ik vind voorlezen af en toe wel lastig hoor !!! Je moet je kop er wel bij houden, anders gaat het mis.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:53

Ik weet niet of het van toepassing is op jou, maar dat je zo met je benen beweegt kan eraan liggen dat je niet op de beugels steunt maar eerder met je bovenbenen/knieën klemt. Een meisje dat ik ken had dat probleem namelijk ook, en zit precies hetzelfde als jij ( en dan doel ik op je benen) Ik heb al een eerdere keer een reactie gegeven, maar blijf erbij dat het heel knap is dat je zover gekomen bent, en dat ik je voorlezer niet irritant vind Lachen

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:36

Ik irriteet me meer aan die betweters eiglijk...
Maar goed. Ziet er leuk uit! Doe het je zeker niet na!

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:39

het is net of je die pony letterlijk naar voren schopt
hij heeft er geen zin in volgensmij

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:47

Nou, dat ziet er echt knap uit! En nog tegen de paarden winstpunten halen vind ik zeer cool, geeft iedereen zonder dressuur gefokt paard/pony weer hoop!!