Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)Blossomm schreef:parelli is niet de enige NH-man natuurlijk, wel de enige in zijn soort daarentegen.
Voor een iets diepere lading ga je naar www.terra-natura.nl
? 

Die deed ook veel van dat soort commando's enz alleen dan wat uitgebreider (en hij klom er niet op
).
Afijn, heel blabla... Sturen is ook nogal vervelend... Halthouden valt nog aan te werken, maar als je nieteens een normale volte kan sturen (of juist wel terwijl je hoefslag wil volgen
) omdat je paard persé de andere kant op wil als jou...
Met zweepje boven z'n hoofd heb ik nog nooit geprobeerd, maar erg veel maakt zo'n zweep hem niet uit dus ik vraag me af of 't zou helpen. Het zal vast wel te leren zijn met intensief trainen maar ik denk dat het ERG lang zou duren met mijn eigenwijze IJslander.
(onze paso, ons hittepetitje, zie ik er dan wel weer voor aan om dit goed op te pakken, omdat ze erg gevoelig is voor subtiele hulpen
) Nou ja, genoeg gepraat haha!! Zoals je misschien wel kunt lezen heb ik iig bewondering voor de mensen die dit WEL met hun knollies kunnen.