Shet @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:14

whow! even applaus... kun jij lichtrijden op een shet?! =D
wil je mij dan plzzzz leren? Tong uitsteken ik krijg het niet voor mekaar. Na 2 stappen ben ik alweer uit de maat, omdat ik dubbel lig van het lachen. Dus dan blijf ik maar weer doorzitten...
Over het te zwaar. Pff... diepe zucht zeg. Ik rij shetten van 1.06 en 1.04 meter, ben zelf 1.68 m (dus veel te groot) en weeg 59 kilo. En een hoop plezier dat we samen hebben! Haha!
Deze shet ziet er lekker eigenwijs uit, en volgens mij, als de pony het er niet mee eens is, dan vliegt de ruiter er vanzelf af. Dus laten we dit soort opmerkingen maar aan de pony overlaten, goed? Die kan prima voor zichzelf opkomen!! Boos! en laat ons, shettenrijders, lol hebben met onze dieren alsjeblieft!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:27

Lacuna schreef:
whow! even applaus... kun jij lichtrijden op een shet?! =D
wil je mij dan plzzzz leren? Tong uitsteken ik krijg het niet voor mekaar. Na 2 stappen ben ik alweer uit de maat, omdat ik dubbel lig van het lachen. Dus dan blijf ik maar weer doorzitten...
Over het te zwaar. Pff... diepe zucht zeg. Ik rij shetten van 1.06 en 1.04 meter, ben zelf 1.68 m (dus veel te groot) en weeg 59 kilo. En een hoop plezier dat we samen hebben! Haha!
Deze shet ziet er lekker eigenwijs uit, en volgens mij, als de pony het er niet mee eens is, dan vliegt de ruiter er vanzelf af. Dus laten we dit soort opmerkingen maar aan de pony overlaten, goed? Die kan prima voor zichzelf opkomen!! Boos! en laat ons, shettenrijders, lol hebben met onze dieren alsjeblieft!

Als je maar zwaar genoeg bent krijgt zo'n shetje je er niet meer af, heb genoeg van dat soort gevallen gezien bij 'pennymeisjes' met het lijf van een 30 jarige op een shet. Aan als de pony het probeert komt er een topic met: help mijn pony bokt mij eraf, zal ik nu een slof gebruiken? Dit is niet van toepassing op dit topic, slechts een reactie op Lacuna

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:40

haha! jij nooit een shet gezien met iemand die echt te zwaar is op zn rug? Ik wel! Die kunnen inderdaad niet meer bokken, maar wel... LIGGEN! En geloof mij, dit is zeer effectief.
Sorry, daar heb je gelijk in, ik had er wel bij moeten zeggen dat je wel naar je pony moet luisteren. Hij geeft het zeer duidelijk aan, maar je moet m wel horen dan, je moet wel luisteren. Voor mij is dot zo normaal dat ik het er vergeet bij te zetten, maar je hebt wel gelijk, als men niet luistert naar een paard, dan is het inderdaad erg zielig. volkomen mee eens, bedankt voor je terechtwijzing en correctie =)

ocean_polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:46

Leuke foto's en leuke pony......................maar wat mijn wel opvalt(sorry dat ik het zeg) is dat ik ben alle foto's van shetlanders die ik nu gezien heb......bijna iedereen die erop rijd eigenlijk te groot is voor de shet.........nu weet ik dat shetten erg sterk zijn.....maar het valt mij erg op...sorry als ik iemand beledig zo bedoel ik het niet:)

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:32

Waarom laten jullie dit topic niet zakken? Het is al twee weken oud. Weet het nu wel hoor Rolleyes...

Dat is niet tegenover alle hoor...Bedankt voor de andere reacties...Lachen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:37

Amanniej schreef:
Waarom laten jullie dit topic niet zakken? Het is al twee weken oud. Weet het nu wel hoor Rolleyes...

Dat is niet tegenover alle hoor...Bedankt voor de andere reacties...Lachen

Omdat het blijkbaar nog niet erg doordringt...

Vigour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:38

Weet je wat ik raar vind.. Telkens dat gezeur over te groot op een shetlander, en dit meisje vind ik prima voor deze pony. In Schotland zijn volwassenen die op shetlanders rijden. En ik ben zelf 1.70 en 49 kilo, en mijn shet is 1.05 meter. Waarom zou dat niet kunnen? Echt lekker lijkt het me niet rijden, maar het beestje moet worden ingereden zodat de eigenaar hem voor zijn kinderen kan gebruiken.

Niet voor niets zijn er over de hele wereld kinderen (en volwassenen) die vele aangename uurtjes doorbrengen met hun Shetlanders.

Dit staat op de Shetlander website.
Het kan best zolang de shetlander en jij er plezier in hebben. En dat je niet te vaak per week rijdt.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:22

lief shetje zeg!!! Haha!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:37

leuk ponytje! ziet er schattig uit! Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:07

Heej....
Leuke pony'tje..Haha!

Alleen wat minder leuk is , zijn de mensen die altyd maar lopen afzeiken Scheve mond
Sorriej hoor, maar ik word er zóó misselijk van..al dat commentaar.
Bij alle topic's hier, staat 'jaah ik weet van het commentaar'
gwoon omdat ze dr al bang voor zyn Bloos!
Ik weet zelfs zeker dat mensen al geen foto's meer plaatsen vanwege
het commentaar..en dat is niet best

Ik snap niet hoe jullie het doen,maar ik weet zeker dat je mensen diep ongelukkig maakt met sommige zinnen [en ik wil niet iedereen aanvallen < zie, dat moet ik ook alweer zeggen, anders krijg je dat weer!]. Laat het ze lekker zelf uitzoeken en zeur niet zo op elkaar Schijnheilig

Maar goed, even off-topic.. Misselijk Ziek

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:29

FuRyoMaRLoeS schreef:
Ik vind der niet te groot, maar wel te zwaar... sorry. Wel een lieve Shet trouwens

En wat is het toch gek dat kinderen van 13 nu al aan óf anorexia óf boulimia lijden.... Schijnheilig

Wat een opmerking zeg, als dat al te zwaar is... kunnen dan alleen maar de magere vedergewichtjes op shetten rijden of 6jarige koters ?? Want dat is blijkbaar wat we allemaal willen zien, een klein,jong, licht kind dat op een shetlander rijdt... dat komt helaas niet heel veel voor aangezien shetten toch best vaak dikke donders zijn die op de loop gaan met een 6jarig vedergewichtje...

Ik vind dit best kunnen, ik vind jullie een lief stel zo En je past er nog vrijnetjes op hoor, dit plaatje stoort me totaal niet, zie alleen maar een leuke meid op een leuke pony lol hebben met zn 2.... heel gezellig OK dan!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:27

hallo,
ik wil ff zeggen dat jullie niet meer op maanoog moeten reageren, dat is nl iemand die met mijn mail heeft geknoeid. ik heb mijn wachtwoord veranderd en hoop dat het nu over is. er staat ook allemaal onzin over mij en mij paarden op deze site, is erop gezet door maanoog. ik kreeg het door toen ik ineens allemaal mail van bokt kreeg.
(PS: als je dit leest, laat dan ff weten wie je bent, want ik weet dat je mij moet kennen anders weet je mijn geb. datum enzo niet. echt heel leuk hoor)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:36

SANEX schreef:
En wat is het toch gek dat kinderen van 13 nu al aan óf anorexia óf boulimia lijden.... Schijnheilig

Wat een opmerking zeg, als dat al te zwaar is... kunnen dan alleen maar de magere vedergewichtjes op shetten rijden of 6jarige koters ?? Want dat is blijkbaar wat we allemaal willen zien, een klein,jong, licht kind dat op een shetlander rijdt... dat komt helaas niet heel veel voor aangezien shetten toch best vaak dikke donders zijn die op de loop gaan met een 6jarig vedergewichtje...

Ik vind dit best kunnen, ik vind jullie een lief stel zo En je past er nog vrijnetjes op hoor, dit plaatje stoort me totaal niet, zie alleen maar een leuke meid op een leuke pony lol hebben met zn 2.... heel gezellig OK dan!

AMEN!!
sluit ik me volledig bij aan! ik heb een buurmeisje die mijn shettekinders verzorgt, zo'n "vedergewichtje" zegmaar. Klein voor de leeftijd, en licht voor haar lengte... Mijn shet laat haar alle hoeken van de wei zien! echt gevaarlijk gewoon!! Ze mag enkel rijden als iemand hem aan de longe heeft, of aan het halstertouw meeneemt. Anders gaat het gewoon niet.
Mijn shet is niet moeilijk te rijden, je hebt geheel geen kracht nodig bij hem, helemaal niets. Maar zo'n lichtgewichtje, tja... dat is vragen om problemen. Dat gaat gewoon niet.
Verder is het vaak ook dat de jonge kinderen gewoon niet stevig genoeg in hun schoenen staan om een shet te rijden. Daar zijn die shets gewoon te eigenwijs voor.
Maar goed, das mijn mening hoor.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:14

Ik zag de titel en daarna het aantal pagina's.. Ik dacht ; Help! Weer zo'n topic over dat ze te zwaar/groot zijn... Op een paar reacties na viel het reuze mee.. Gelukkig... Ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien Lachen En een hartstikke leuk shet hoor, veel plezier er nog mee Tong uitsteken