Vervolg van Chanel & Goldflower @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:12

Kieffertje schreef:
Ten eerste wil ik jullie vragen niet zo vaak op jezelf te reageren en niet zoveel oneliners te plaatsen. Dit mag namelijk niet op bokt. Verder: Over elastiek/bijzet is inmiddels al veel gezegd. Vooral in het vorige topic zijn een aantal zeer nuttige reacties voorbij gekomen en ik hoop dan ook dat jullie daar iets mee doen. Ik heb zelf een tijdje af en toe met elastiek gereden en dit was alleen goed voor mij eigen gevoel, ze liep zo fijner en ik kon dit leren herkennen. Het paard leerde er echter niet veel van. Ik heb gewoon nageeflijk leren rijden door goed les te nemen. Opzich is er btw geen verschil tussen nageeflijk rijden en aan de teugel rijden, maar het 'aan de teugel' heeft een wat negatieve bijklank gekregen doordat het zoveel door pennymeisjes gebruikt wordt die niet weten waar ze het over hebben. Wat de foto's zelf betreft: Probeer je paard meer van achter naar voren te rijden. Er mag wat meer pit in. Hakken moeten naar beneden.

OK dan!

Ik volg dit topic nu al een tijdje... het zou een stuk korter zijn als Tahnee steeds in 1 bericht haar vragen en opmerkingen zet....

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:31

Sjonge wat een lekker nutteloos topic Haha! Iedereen reageert maar opzich zelf en trekt zich niets van anderen aan.
Aan het meisje op de foto: als je met die bijzetteugels verder gaat, wil je dan misschien zeggen waarom, en wat volgens jou precies het nut ervan is?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:59

Nettie, dat vroeg ik op de vorige pagina ook al Knipoog.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 18:13

Jollybollie wat leuk dat je ook bij ons op stal staat gezellig Haha!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:13

Je kunt zeggen wat je wilt!
Maar Thanee_weet het beter.......

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:34

srriej .. ik zag self ook wel dat ik me hakkuh naar benee moest doen maar dat is maar op 2 foto's
in het egt heb ik dat wel
het helpt gold meer en mij.. en het gaat goed!
ik rij er niet elke keer mee
en het gaat steeds beter als ik het niet om doe dan eerst dat ik die bijzet helemaal niet gebruikte..
Lachen
Lovers goldje Lovers

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:07

Je met een paard van 4 heldmaal niet met bijzets rijden....
Maar jah.....

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:39

waarom niet..? Verward
het is voor jongen paarden

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:00

Voor het longeren jah.....

Maar jij weet het beter duzz het zal wel.......

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:02

hoeso weet ik het beter ? Tong uitsteken

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 20:06

Verward Scheve mond

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:11

egt he Tong uitsteken

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 20:12

Nou ik snap t niet zo... waarom weet jij het beter Scheve mond

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:13

dat vraag ik me dus ook af

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:23

Dat zegt sabientje toch?!

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:22

Dit is echt te penny Haha! kan iedereen ff goed lezen wat er staat? Het is misschien ook wel makkelijker om te lezen als je hoofdletters en leestekens gebruikt Knipoog

Sabientje zegt dat jij het wel beter zal weten, omdat je naar niemand luistert. Veel zeggen dat die bijzetten niet goed zijn, en jij zegt aldoor dat het goed gaat....op zo'n manier Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:41

Nettie schreef:
Dit is echt te penny Haha!

Haha! Inderdaad, het heeft ook geen zin om in dit topic te reageren..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 05:06

ok, ik ga toch even reageren. Bij ons op de manege worden de paarden super verzorgd. Wij hebben geen manegeknollen. We rijden individueel in de les, niet zomaar na elkaar.
De instructrice rijdt haar paarden zelf in, en longeert sommige met bijzets. Wanneer ze die paarden in de les steekt, laat ze daar dan zoveel mogelijk gevorderde ruiters op rijden.
Als er echter een ruiter opgaat die zijn handen nog niet rustig genoeg kan houden, doen wij er ook bijzets aan. Zo heeft het paard een goed contact.
Voor de ruiter haalt dit niet veel uit, ik vind het zelfs niet fijn meer om te rijden omdat het paard zich idd op de bijzet gaat concentreren ipv op je handen. Wanneer je echter sterk genoeg rijdt, komt het paard toch op jouw handen lopen. En dan hangen de bijzets door, want die staan altijd relatief lang bij ons.
Ik weet wel het een en het ander van paarden, en ik vond dat de paarden er bij ons altijd heel ontspannen op liepen, niet geforceerd in de krul, maar los, lekker vwnw.
Dat is toch veel beter dan dat ze de hele tijd lopen te sterre kijken?
Kijk: een paard waarmee men voltige doet heeft toch ook bijzets om? En da gaat toch ook? Dus waarom niet bij het rijden.
Ik vind een martingaal persoonlijk veel slechter. Ik zie maneges waar ieder paard er één heeft, maar ieder paard loopt daar met zijn hoofd in de lucht.
Bij ons lopen ze tenminste ontspannen, zowel aan de longe, of los, met of zonder bijzets.
Het is zeker waar dat je het gebruik van bijzets moet opbouwen, een paard moet eraan wennen, dan gaat hij heus niet achterover slaan.

Ik begrijp gewoon niet wat jullie er zo slecht in zien, ik ken veel slechtere hulpteugels om te rijden.
Als zij haar jonge paardje nu juist zo een goede balans wil geven is dat haar keuze.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:28

Leuk beestje,
ik vind het zadel alleen bar slecht liggen, die ligt helemaal over de schouder heen.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:32

Een martingaal is dan ook absoluut niet bedoeld om je paard nageeflijk te laten lopen, poes. Het enige nut van een martingaal is dat je paard stuurbaar blijft als hij zijn hoofd ver in de lucht steekt. Heeft dus niks met nageeflijk rijden te maken. Op zich vind ik bijzets niet zo'n slecht idee als het paard daardoor minder last ondervind van onrustige handen, maar je kan het beter niet gebruiken voor het nageeflijk rijden. En Tahnee, xsemmiex en sabientjuh, ik wil jullie vragen of jullie in normaal nederlands willen typen (hoofdletters, geen msn-taal, komma's en punten) en niet zo vaak reageren (vooral Tahnee). Dit houdt de boel echt wat overzichtelijker.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:35

Nettie schreef:
Dit is echt te penny Haha! kan iedereen ff goed lezen wat er staat? Het is misschien ook wel makkelijker om te lezen als je hoofdletters en leestekens gebruikt Knipoog

Sabientje zegt dat jij het wel beter zal weten, omdat je naar niemand luistert. Veel zeggen dat die bijzetten niet goed zijn, en jij zegt aldoor dat het goed gaat....op zo'n manier Knipoog

Klopt dat is wat ik bedoelde.

Enne ik ga helemaal niet meer op dit topic reageren,
want ik loop me alleen maar te ergeren...

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:40

Ik ben het met poes eens Lachen
Het is helemaal niet zo slecht dan het lijkt..
Het loopt ook lekkerder voor het paard zelf want dan loopt die lekker ontspannen!
Sommige van jullie kunnen ook niks goeds zeggen he Scheve mond

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:50

ik weet het niet ..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:31

Is dit paard 4 jaar nu? Ze was ruim anderhalf jaar geleden al een flinke poos onder het zadel....

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:47

leuk beestje..