Kieffertje schreef:Ten eerste wil ik jullie vragen niet zo vaak op jezelf te reageren en niet zoveel oneliners te plaatsen. Dit mag namelijk niet op bokt. Verder: Over elastiek/bijzet is inmiddels al veel gezegd. Vooral in het vorige topic zijn een aantal zeer nuttige reacties voorbij gekomen en ik hoop dan ook dat jullie daar iets mee doen. Ik heb zelf een tijdje af en toe met elastiek gereden en dit was alleen goed voor mij eigen gevoel, ze liep zo fijner en ik kon dit leren herkennen. Het paard leerde er echter niet veel van. Ik heb gewoon nageeflijk leren rijden door goed les te nemen. Opzich is er btw geen verschil tussen nageeflijk rijden en aan de teugel rijden, maar het 'aan de teugel' heeft een wat negatieve bijklank gekregen doordat het zoveel door pennymeisjes gebruikt wordt die niet weten waar ze het over hebben. Wat de foto's zelf betreft: Probeer je paard meer van achter naar voren te rijden. Er mag wat meer pit in. Hakken moeten naar beneden.
Ik volg dit topic nu al een tijdje... het zou een stuk korter zijn als Tahnee steeds in 1 bericht haar vragen en opmerkingen zet....
Iedereen reageert maar opzich zelf en trekt zich niets van anderen aan.
. 

.. ik zag self ook wel dat ik me hakkuh naar benee moest doen maar dat is maar op 2 foto's
goldje