Welsh A-tjes @ work(leuke foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 20:58

lowara schreef:
Ok, weet iemand nog iets anders om te zeggen? want dit is al bladzijde 3, en nog steeds gaat het door over de lengte van ze, en dat 2.5 jaar te jong is om er een rondje mee te stappen. Nu weten we het wel, het zijn zware dierenmishandelaars, die arme pony's, dat ze zo hard moeten werken (beetje stappen) en dat haar benen er iets onderuit komen (oei, ooit naar Ijslanders gekeken die bereden worden? ).

Dus bij deze, en ik hoop van harte dat anderen ook mijn voorbeeld volgen, en gaan ophouden door dingen 3 pagina's lang te herhalen:

Leuke pony's, vooral dat grijze pony'tje is erg lief Lachen

Bedankt!
Ik Tem trouwens wel even een mod. om iig de foto's van zipporra weg te halen. Lachen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:08

Ik wou niet meer reageren, maar ben ik nou de enige die nu al de rug van de 2,5 jarige ziet inzakken? Als je vanaf de kont kijkt naar de plek waar dat meisje zit, die rug loopt veel te sterk naar beneden.

En je kan de foto's weghalen, maar daarmee verhelp je het probleem niet.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 21:12

Je bent duidelijk niet de enige en dat heb je vast wel gelezen. Lachen
Het "probleem" vast niet, maar het gezeik wel. Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:17

dressagelady schreef:
Ik kan het niet laten hier even een reactie op te geven.. Bloos

Jullie zijn mss niet te zwaar, maar de reden dat hun ruggetjes doorzakken wanneer jullie er op zitten lijkt mij eerder omdat hun ruggetjes nog niet sterk genoeg zijn!! Pony's kunnen er soms misschien wel sterk uit zien, maar ik weet echt wel zeker dat ze er nog niet klaar voor zijn hoor
Net als iemand hier boven al zei: Dit is een zo'n beetje kinder arbeid..
En een vraagje, waarom zit je op de 16e foto ( als xtra geplaatst ) zo ongelovelijk met je handen omlaag en hem in zn mond te trekken Verdrietig of zie ik dit verkeerd!? Bloos!
Ik snap natuurlijk ook wel dat jullie best goede personen zijn om die beestjes in te rijden, maar doe het dan wel op de juiste manier, en op de juiste leeftijd! Scheve mond

Nu genoeg commentaar, Bloos nog veel plezier met jullie pony's, en ook ik hoop dat ze geen rugklachten heeft over een half jaartje..!

Groetjes Debbie

hé thanks dat wilde ik zeggen, denk om jullie handen meiden, aan de teugel is iets anders dan in de krul, aan de teugel lukt niet op een dag, ik heb nu een super rondrijmanier geleerd zonder spelen trekken en zagen en het werkt nog ook, gewoon een goede houding, goed in evenwicht, lichte spaning op de teugels(dus geen waslijntjes) en dan met je zit voorwaarts drijven, het staat hier alsof het niets is, maar ik heb hier dus al een half jaar les van, het heet centered riding (gebruik google) en zelfs timo is door deze eerlijke manier van rijden lekker voorwaarts neerwaarts geworden zonder dat ik hem zoals bij andere instructeurs met sporen moet rijden of 10 klappen met de zweep in een rondje moet geven, ook kan hij al aardig verzamelen en middendraf alleen met mijn zit/lichtrijden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:19

moowsy schreef:
Je bent duidelijk niet de enige en dat heb je vast wel gelezen. Lachen
Het "probleem" vast niet, maar het gezeik wel. Lachen

Maar als je nu zelf es heel eerlijk kijkt naar de rug van de bruine pony en die van dat jonkie, dan moet je toch toegeven dat die laatste inzakt.

Neem bijvoorbeeld de foto in mijn profiel van mij op m'n Welshje (ik weet waarover ik het heb), dan zie je dat die rug bijna recht is. Die pony is nu 10 en nog steeds niet aan het inzakken, omdat er gewoon rustig mee begonnen is.

Je moet de kritiek hier niet zien als een persoonlijke aanval, iedereen hoopt gewoon dat jullie over een paar jaar nog steeds plezier van de pony hebben.
En de eigenaar moet met zijn jarenlange ervaring toch ook zien dat de pony inzakt?

Ik weet dat jullie er niet vaak op rijden en alleen stappen, maar zolang ie nog inzakt zou ik er nog niet op gaan.

En ik geloof ook niet dat jullie daar gebrek aan rijpony's hebben, dat hengstje uit het andere topic mag er ook wezen en is duidelijk sterk genoeg.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 21:32

Als je de foto's vergelijkt van voordat we erop gingen en daarna zie je niet veel verschil... Haar bouw is ook een beetje zo. Lachen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:33

Nee haar rug is nog niet sterk genoeg.

De pony is 2,5, nog helemaal niet volgroeid, dus de bouw is nog niet definitief.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 22:09

Dan niet, moderator wil de foto's niet verwijderen.
Maar toch liever alleen nog reacties over Soleil. Lachen

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 23:00

*een technische storing* er wordt aan gewerkt. Lachen

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:13

ik stap op zippora hoe de eigenaar het zelf mij geleert heb.
en ik denk echt wel dat zij wel weet hoe het moet als je al je hele leven er mee bent omgegroeit.
En we stappen maar 5 minuten met der en dan krijgt ze een beloning en dan mag ze het land in en het stappen doen we echt neit elke dag hoor.
En als die pony het juist leuk vind.
en dit topic ging eigelijk meer over soleil als jullie het neit door hebben
en zippora is niet de eerste pony die ik beleer mijn vorige verzorgpony heb ik ook zowat helemaal ingereden.

rakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:40

ik weet hoe deze meisjes zijn en ze zullen heus wel voorzichtig zijn. ze zitten niet vaak op hem en zekkers niet lang. en ik ken ook verhallen van pony's die laat zijn ingereden en nu een rug hebben die zo doorgezakken is. en als die mevrouw zecht dat ze der even op mogen zitten is er geen ramp hoor. als ze die pony pijn deden zou die heus wel protesteren.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:48

kruisjes

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:51

bonney4evver schreef:
kruisjes

dat klopt er is een storing

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:53

de pijn komt meestal later, en dan is het vaak te laat, neem de hengst van de buurman, was 2 vond het super toen ik erop ging zitten, vond het super om een zadel en tuig op te hebben, maar helaas voor hem moest hij een jaar wachten nu is hij 3,5 en hebben we er denk ik 20/30 keer opgezeten later gestapt en nog later gedraaft, hij vind het heel cool en voelt zich heel stoer, maar moet gewoon gedult hebben, hij is nog erg fijn en begint net wat breder te worden, dus daarom doen we nog niet te veel, meestal gaan we ook zonder zadel, gaat prima, hij is erg voorzichtig. de teugels komen we nog nauwelijks aan, alleen als sturen met het lichaam niet lukt, hij is (nog) erg gevoelig en je kan nog heel veel met je zit doen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:41

Ik zie de fotos niet. maar wil toch even reageren, weet ook niet hoe het eruit ziet, dus daar kan ik niet over oordelen. Verder wil ik wel zeggen dat bij ons de paarden op 3 jarige leeftijd pas van de opfok trug komen, als ze dan nog niet sterk genoeg zijn (zijn er altijd wel een paar bij) gaan ze lekker bij ons nog het land op Lachen Mjah is ook niet mijn pony. wil je wel succes wensen want jullie weten het verder goed, Zeggen jullie maar dat is jullie mening. Probeer is een rubberbitje of een gewone D trens. ipv een stang Lachen

maar indd succes verder Lachen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:49

OW.. het is jammer dat ik de foto's niet kan zien, maar als ik dit commentaar allemaal zie, ben ik blij dat ik het niet kan zien, anders was ik ook nog even te keer gegaan!!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:54

Tulandro schreef:
OW.. het is jammer dat ik de foto's niet kan zien, maar als ik dit commentaar allemaal zie, ben ik blij dat ik het niet kan zien, anders was ik ook nog even te keer gegaan!!

Nou nee bedankt. Lachen
Beetje onnutig vind je niet. Lachen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:58

Nee hoor, want ik kan zo ook nog mijn mening geven als ik lees dat er een te groot meisje op een zwakke rug (ja, want die van een 2,5 jarige is nog zwak) gaat zitten!! Dat noem ik in 1 woord: Mishandeling!!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:18

Menino schreef:
jij bent nog beter als de rest Haha! dus eigenlijk moet er een ouder volwassene opzitten Haha! want die heeft meer ervaring Haha! Haha! Haha! de eigenaar die opdracht heeft gegeven hem in te rijden lijkt mij toch echt wel oud en verstandig genoeg om te bepalen wat goed voor ze is....En bovendien heeft zij volgens mij echt wel ervaring genoeg hoor!

verder vindt ik alle reacties nogal overdreven...2/3 van de jonge paarden die ik ken (ik geef toe dat zijn er niet zo heel veel) zijn in gereden op hun 2e

en verder vind ik het niet normaal dat de TS al tot 3x toe heeft gezegd dat het is overgekomen erg nuttig om dan er nog even een schepje bovenop te doen alleen om even te laten zien dat jij wel weet hoe het moet, en jij er zoveeel verstand van hebt...Reageer dan lekker niet dan kan er in het topic plaats overblijven voor nuttigere reacties!

*bom barst*

Wat ongelooflijk zielig voor die 2/3 van de pony's die jij kent.. Als je mooi keurig op zijn 4e jaar erop gaat zitten heb je er veel langer plezier van maar dat maakt jullie blijkbaar niet uit, want dan zijn jullie toch al te oud..
OFZO????? een andere reden kan ik niet bedenken..

Ik moet er niet aan denken om nu al op mijn paardje te zitten.. Hij is 2,5 jaar en 1.47m, maar ik vindt dat hij nog lang niet uitgegroeid is...

Vraag anders je dierenarts maar eens wat hij er van vindt.... (als je een dierenarts hebt tenminste..)

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:20

Jongens, deze meisjes zijn toch niet te overtuigen. En mishandeling is misschien wel een beetje een groot woord. Vind het wel jammer dat ik de foto's niet kan zien, maarja, niks aan te doen. Misschien nog een keertje met de eigenaar erover praten dat 2,5 toch wel erg jong is? Op bokt zitten namelijk ook veel mensen die hun hele leven met paarden bezig zijn Knipoog . Vind het wel goed dat je zo rustig blijft, moowsy, zoveel negatief commentaar zal echt niet leuk zijn!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:45

Menino schreef:
jij bent nog beter als de rest Haha! dus eigenlijk moet er een ouder volwassene opzitten Haha! want die heeft meer ervaring Haha! Haha! Haha! de eigenaar die opdracht heeft gegeven hem in te rijden lijkt mij toch echt wel oud en verstandig genoeg om te bepalen wat goed voor ze is....En bovendien heeft zij volgens mij echt wel ervaring genoeg hoor!

verder vindt ik alle reacties nogal overdreven...2/3 van de jonge paarden die ik ken (ik geef toe dat zijn er niet zo heel veel) zijn in gereden op hun 2e

en verder vind ik het niet normaal dat de TS al tot 3x toe heeft gezegd dat het is overgekomen erg nuttig om dan er nog even een schepje bovenop te doen alleen om even te laten zien dat jij wel weet hoe het moet, en jij er zoveeel verstand van hebt...Reageer dan lekker niet dan kan er in het topic plaats overblijven voor nuttigere reacties!

*bom barst*

Ik mag toch wel mijn mening geven? Bvdien was het eerst nog inrijden en nu "alleen maar stappen", daarom zei ik er iets van.

Met een ouder iemand bedoel ik iemand die al volwassen is en al vaker paarden heeft ingereden. Op je 14de een paard inrijden lijkt me een beetje erg jong. Als je 16/17 bent vind ik het wel kunnen, maar nu nog niet.
Onder inrijden versta ik btw ook het paard "opvoeden". En de reactie die ik geef ís nuttig.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:20

Navidad schreef:
Ik zie de fotos niet. maar wil toch even reageren, weet ook niet hoe het eruit ziet, dus daar kan ik niet over oordelen. Verder wil ik wel zeggen dat bij ons de paarden op 3 jarige leeftijd pas van de opfok trug komen, als ze dan nog niet sterk genoeg zijn (zijn er altijd wel een paar bij) gaan ze lekker bij ons nog het land op Lachen Mjah is ook niet mijn pony. wil je wel succes wensen want jullie weten het verder goed, Zeggen jullie maar dat is jullie mening. Probeer is een rubberbitje of een gewone D trens. ipv een stang Lachen

maar indd succes verder Lachen

maar we hadden effe geen ander bit
en gen ander hoofdstel

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:23

Cadish schreef:
Ik mag toch wel mijn mening geven? Bvdien was het eerst nog inrijden en nu "alleen maar stappen", daarom zei ik er iets van.

Met een ouder iemand bedoel ik iemand die al volwassen is en al vaker paarden heeft ingereden. Op je 14de een paard inrijden lijkt me een beetje erg jong. Als je 16/17 bent vind ik het wel kunnen, maar nu nog niet.
Onder inrijden versta ik btw ook het paard "opvoeden". En de reactie die ik geef ís nuttig.

ik wil neit veel zeggen hoor maar die eigenaar is er altijd bij hoor als we met haar stappen en dan zeg ze ook dingen die ik moet doen.
en mijn vorige verzorgpony heb ik zowat ook helemaal ingereden dus

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:34

Kijk wat der in je profiel staat
Schaam je !
Verder zijn we Thamen's Zipporra(2jr), Thamen's Ostara(3 jr), en het hengstje Thamen's Ilja(2 jr) aan het beleren. Op zipporra hebben we al gedraaft, op Ostara gestapt met zadel, en met Ilja zijn we nog niet zo ver.

SCHAAM JE DIEP !

MarijkeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:19

en over dat longeren... dat is pas ononderbouwd.. met volte's maak je ze goed in evenwicht (mits je er recht op zit..!!) lenig en sterk...

ja maar als ik al kijk hoe onverantwoordelijk ze rijden, wil ik ze al helemaal niet zien longeren en longeren is de basis