Fjord Viva NU rijfoto's!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:16

En je kan wel doorpraten maar er word toch niet geluisterd
Verziek lekker je pony,dan word ze nog erger en dan heb je geen keus meer...

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:17

het is jou keuze, maar ik zou toch naar ander hulpmiddelen gaan kijken. maar als je verder met dat bit gaat rijden, geef dan iets meer teugel, want je trekt haar in de krul. met dit bit kun je ook wel ontspanning zoeken.
maar ik raad je aan om iets anders te gaan zoeken.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:19

is prima, ik ga fijn verder met "verzieken"
maar tobilover, ik zou jou graag eens zien rijden, ik verwacht echt een sterruiter.... ben benieuwd

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:20

Een sterruiter?Nee hoor,menig ruiter weet wel hoe je dit moet oplossen.Ik heb niks voor niks 3 keer in de week prive les gehad omdat ik dat probleem met m'n fjord wou oplossen.Het duurt alleen een hele tijd.Maar wat maakt dat uit?Als het vriendelijk is...Menig ruiter rijd iig beter dan deze combinatie

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:21

ik heb met alleen een ander trensbit (dikker) al een heel verschil me verzorgfjord.......hij pikte dat dunne dingeteje niet...en een passoa is gewoon het slechtste wat je erin kan hangen....ik zou eerst eens iets vriendelijkers verzinnen (desnoods een halsverlenger, je kan ze erg eerlijk gebruiken)....

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:22

Dat je wéét hoe het moet, hoeft toch niet te zeggen dat jehet moet kunnen uitvoeren? Zo praat je tegen Tobilover.
Jij weet beide blijkbaar niet, misschien toch eens naar zulke tips luisteren?
Iedereen wil je helpen,...

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:22

vivanes schreef:
maar tobilover, ik zou jou graag eens zien rijden, ik verwacht echt een sterruiter.... ben benieuwd

sorry hoor maar Tobilover bereikt tenminste wat met haar fjord, kan ik nu van jou niet zeggen! Ik heb foto's gezien van hoe haar fjord eerst was en liep en van nu! en dat allemaal op een dubbelgebroken trensje.. Zou eerst je eigen 'probleem'oplossen voordat je over een ander gaat zeuren!

En als je een paard wil die goed aan de teugel loopt, waarom koop je dan een jonge pony! denk na

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:26

Idd iedereen bied hulp en tips aan...Waarom accepteer je dat niet gewoon?Ik heb ook wel is iets fouts gedaan en bokt hielp me daar ook mee

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:28

ik vind dit er echt niet vriendelijk uitzien... Mijn fjord is manegepony geweest, heeft altijd met haar hoofd omhoog gelopen, en ik ben 8 jaar bezig geweest om haar 'normaal' nageeflijk te rijden. Nu een jaar later loopt ze erg netjes voor een 23-jarige pony. Je kan mij niet vertellen dat jij al 9 jaar op deze pony rijdt.... En geduld is een schone zaak. Ik weet hoe fjorden zijn (en dat zijn er meer hier), en die zijn niet al te makkelijk in de hand. Je kunt niet verwachten dat je pony nabuigt als jij dat wilt terwijl hij je misschien helemaal niet begrijpt. En om dan maar naar een passoa te grijpen, nee zou ook niet mijn manier zijn.

Ik zou het veel mooier vinden als jij aan blijft houden, en op de 'natuurlijke' manier een nageeflijke fjord kon laten zien. Jullie moeten er toch samen uit zien te komen, en zeker als je wedstrijd wilt gaan rijden zul je het toch een keer anders aan moeten gaan pakken......

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:30

nog iets: Ik heb het bereikt met een dubbelgebroken bitje, misschien een tip Lachen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:35

siets schreef:
ik vind dit er echt niet vriendelijk uitzien... Mijn fjord is manegepony geweest, heeft altijd met haar hoofd omhoog gelopen, en ik ben 8 jaar bezig geweest om haar 'normaal' nageeflijk te rijden. Nu een jaar later loopt ze erg netjes voor een 23-jarige pony. Je kan mij niet vertellen dat jij al 9 jaar op deze pony rijdt....zul je het toch een keer

gaat nogal moeilijk haar fjord is nog maar 4! zal nu wel 4.5 wezen ongeveer maar ze is er dus al 1.5 jaar mee bezig haar pony aan de teugel te rijden.... lekker hoor een fjord groeit vaak nog lang door enzo zowieso vind ik het dan al fout in het begin van ht 3e jaar te gaan inrijden. ik weet dat je dat zelf niet gedaan heb hoor maar dan ga je toch niet je paard gelijk aan de teugel rijden?
Laatst bijgewerkt door _Marjon_ op 10-10-04 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:36

Huilen

Ik hoef niet vaak om topics te huilen, maar het huilen staat me nu nader dan het lachen.....

4 jaar nog maar? En dan al op zo'n manier gereden worden

Wat een spanning in dat paarden lijfje en wat een onmacht.....

Sorry, ik probeer altijd het meest positieve eruit te halen, maar ik heb hier geen enkel goed woord voor?

En wie heeft je deze tip gegeven? Ik hoop niet een instructrice, want dan mag je daar ook nog wel aan twijfelen.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:37

Is het trouwens je eerste eigenpony?

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:37

mischien moet je maar alle tips aannemen en niet denken dat iedereen negatief is, denk is na bij je hoofd!!!!! dan ben je tog ook niet helemaal honderd...en zoals eerder is gezegt als je een passoabit indaat doe t dan op het eerste gaatje en niet op de laatste!!! ben je van plan om parcours te gaan springen he jeuzus k kan egt niet tegen!!!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:38

vivanes schreef:
weetje, jullie zoeken je het allemaal maar uit. bij jullie is het echt zo, aaaah wat zielig.... nou sorry hoor.
jullie merken het vanzelf wel een keer als je zo'n rotzak van een paard als ik heb. maar dat zal voor jullie geen probleem zijn, zulke sterruiters als jullie kunnen elk paard aan....

jij houdt echt veel van je paard he! Je noemt je paard een rotzak?? ik denk niet dat jij dat paard waard bent. wie noemt zijn paard een rotzak! zo'n paard wil liefde geen ruiter met een pessoa bit. die alleen maar denkt dar haar pony aan de teugel moet lopen Boos!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:41

Citaat:
arme pony?????? slaat nergens op!
en wat is mis met sporen????

arme pony ja, bij een pennymeisje is ie nog wel beter af!
Citaat:
misschien zijn fjorden wel 2 als ze worden ingereden.....
van het onrijden zelf weet ik niets van. ze was net ingereden toen ik haar kocht

Fjorden zijn DUS helemaal niet 2 als ze ingereden worden!(een normaal persoon zou ing geen een paard/pony what ever inrijden op zijn 2e) wat is er anders aan een Fjord?
NIKS!
Citaat:

dan zou ik jouw wel eens op je Fjord willen zien, als je toch alles zo beter weet.(niet voor tobilover bedoeld, maar voor de TS)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:43

bliksemluver schreef:
gaat nogal moeilijk haar fjord is nog maar 4! zal nu wel 4.5 wezen ongeveer maar ze is er dus al 1.5 jaar mee bezig haar pony aan de teugel te rijden.... lekker hoor een fjord groeit vaak nog lang door enzo zowieso vind ik het dan al fout in het begin van ht 3e jaar te gaan inrijden. ik weet dat je dat zelf niet gedaan heb hoor maar dan ga je toch niet je paard gelijk aan de teugel rijden?

Ik wist dat hij nog maar 4 was, maar het was gewoon een voorbeeld. Ik bedoel: Ze rijdt het dier hooguit nog maar 2 jaar Scheve mond , en ze geeft de 'normale' manier nu al op. Kun je zien wat voor zwakke ruiter je dan in feite bent. Vind het echt zonde van de fjord, want een beetje itch balm voor de zomerexceem, en een geduldige ruiter zouden een superfjordje van hem maken!!!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:47

Ik ga je iets vertellen:
IK heb een fjord al 7 jaar. SOms ie die echt NIET aan de teugel te rijden. Heb ooit lang gleeen wel eens zo'n bit geprobeerd en het werkt niet, Ja eventjes maar daarna is het moeilijk om weer met ee normaal bit te rijden.
Probeer gewoon lekker voorwaarts te rijden, dat aan de teugel komt dan vanzelf wel!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:49

Wat siets nu zegt,vind ik dus helemaal waar
Hopelijk heeft dit alles je een beetje aan het denken gezet Scheve mond

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:49

en nog ff ik wil er best op gaan zitten hor......ben alles kwa rampen gewend (tja manege ruiter he...je leert er heus wel veel van, vooral met handelspaarden tussendoor)....ik heb nog nooit een fjord gewantrouwd....

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:50

Maar waarvoor ben je er zo van overtuigd dat het pessoabit goed is? Het is waar dat sommige mensen niet al te aardig reageren (wat ik trouwens heel goed begrijp, maar goed), maar zou je dat niet kunnen negeren en gewoon kijken wat iedereen nu eigenlijk zegt? Hoe 'erg' je fjord ook is, hij is nooit zo erg dat je met pessoa moet gaan rijden en weet ik hoeveel andere hulpteugels. Helemaal als hij nog maar 4 is! En als je er dan toch mee wilt rijden, probeer dan de teugels wat losser te houden, en doe ook liever de teugels op een ander gaatje van het bit. En probeer de achterhand er wat meer onder te houden, dan heb je er ook meer aan, al hoeft dat nog niet heel veel, omdat ze nog maar 4 is. En ik vind dat ze ook wel erg 'ver' aan de teugel is, ze mag nog best wat minder ver'/diep nageven als ze nog maar 4 is.
Ik zou het heel fijn vinden als je op een redelijke manier wilt reageren op mijn bericht. Ik probeer jou en je fjord echt te helpen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:56

Opbouwend commentaar heeft zo te zien geen nut dus het enige wat ik zeg:

M'n mond doet nu al pijn...

Wel leuk paardje OK dan!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:00

Zhivago schreef:
Opbouwend commentaar heeft zo te zien geen nut dus het enige wat ik zeg:

M'n mond doet nu al pijn...

Wel leuk paardje OK dan!

idd de mijne ook als ik naar die foto's kijk

Het beste voor haar is om te vragen aan Anky of ze Salinero mag kopen want die loopt al aan de teugel he!

arme Salinero
Laatst bijgewerkt door _Marjon_ op 10-10-04 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:00

hey

ik hoop dat je hier wat aan hebt:

probeer voorwaarst neerwaart te rijden. Niet aan de voorkant te zitten en alleen maar overgangen te rijden (desnoods een maand of 3), zodat ze goed aan je been is. Probeer d'r in de hoeken met je binnenbeen haar d'r in te rijden en gewoon van je teugels afblijven.
Blijf rustig in je hulpen en kom zo min mogelijk aan je teugels, maar geef wel aanleuning.

Ik zeg expres dat je niet aan de voorkant moet zitten, omdat ik het niet eens ben met je bitje, maar jij wel, dan mag natuurlijk het is jouw paardje, maar probeer er dan (voorlopig) even niks mee te doen. Op denk duur zal ze je bitje opzoeken en dan heb je er geen last van, ook niet omdat het een scherper bitje is.

Ik hoop dat dit ietsje werkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:01

Volgens mij heeft iedereen z'n zegje wel gedaan, en ik heb zo'n vaag vermoeden dat er geen 'oplossing' gevonden gaat worden.
Aangezien het er niet gezelliger op wordt, krijgt dit topic een slotje.