Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Miekjuh schreef:Hackamore mag ik met abop ook niet mee rijden, dus als ze super braaf is op hackamore heb ik met de abop nog steeds een probleem..

? aangezien het feit dat ze voor de kar beter loop op een stangetje, en dat ze door het notekraker effect van de watertrens zo raar doet?
Miekjuh schreef:Moet een fjord voor iemand rijden voor de ABOP proeven, heel leuk en aardig, heb haar in de zomer een tijd gereden en dat ging super..
Ze is altijd al heel gevoelig in haar mond geweest en na een bezoekje aan de dierenarts (die er 2 hele grote wolfstanden uithaalde) ging het al stukken beter al bleef ze nog steeds gevoelig in dr mond...
Heb er toen een tijdje niet gereden, en ben nu sinds kort weer begonnen maar het is een hopeloze actie.. met stappen gaat het prima zolang ik maar niet teveel druk in de mond vraag en veel (heel veel) met me been doe, in de draf gaat het als ik doorzit ook wel redelijk goed, zolang we maar op de hoefslag blijven..
Als ik ga lichtrijden is ze super vlug, opzich niet zo probleem maar kan haar niet tegenhouden omdat ze de druk in dr mond niet fijn vind.. Een volte krijg ik haar helemaal al niet om.. ik begin de bocht in te zetten, dan doet ze dr hoofd de lucht in, begint heel hard te draven en gooit zichzelf letterlijk tegen de bakrand.. ze rent er gewoon keihard op af en stopt niet.. Galop is al helemaal een ramp.. ze galopeerd netjes maar zodra ik een bocht om wil rent ze keihard de andere kant op en gooit zich wederom tegen de bakrand aan..
Ze loopt ook voor de kar, dan luistert ze een stuk beter.. maar ze wil niet in de aanleuning lopen..
Zit me af te vragen of ze nog steeds erg veel last heeft van dr mond of dat ze zich gewoon erg aansteld en het een echte fjord is, gewoon super eigenwijs..
Ze heeft een enkelgebroken watertrens in en voor de kar een stang (weet niet welke)
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen..