Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Valeska schreef:Bij de laatste foto loopt de pony te diep met het hoofd, dit betekend denk ik dat je te veel opvangt met je handen en te weinig drive vanuit de achterhand creerd. Met meer benen energie vanuit de achterhand, zodat ze van voren omhoog komt vanuit een ontspannen positie. Niet alleen met de met de handen opvangen, dan verdwijnt de energie omlaag en gaat ze achter het bit lopen.
gijsenkim schreef:Ik heb hem zo diep ingesteld.......... ik was alleen bezig met het volgen van mn hand.......... dus hoger, dieper, hoger, dieper......... stelling rechts en stelling links...... zowel hoger als dieper.
*Citaat:dan gaan ze op de voorhand lopen en heb je geen aanleuning. Wat je ook nog niet van een jong paard mag verwachten, maar toch.
Dat ze niets in der handen voelt is dan ook logisch. Bij een paard met een goede aanleuning heb je contact en dat voel je wel degelijk.
Leg dan eens uit hoe een paard achter het bit en tegelijk niet op de voorhand loopt. Voor een jong paard heel natuurlijk om te doen op voorhand lopen, maar mijns inziens niet in combinatie met achter het bit.
En Ineke gaat het vast ook lukken op een dag
Ineke2 schreef:Mijn pony is braaf, die hoeft geen slof![]()
Dat gebruikt ze alleen bij grover geschut
) pantoffels draagt te paard.........