Gijsenkim op Levi LDR!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:10

Meiske?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:11

Valeska schreef:
Bij de laatste foto loopt de pony te diep met het hoofd, dit betekend denk ik dat je te veel opvangt met je handen en te weinig drive vanuit de achterhand creerd. Met meer benen energie vanuit de achterhand, zodat ze van voren omhoog komt vanuit een ontspannen positie. Niet alleen met de met de handen opvangen, dan verdwijnt de energie omlaag en gaat ze achter het bit lopen.

Ik snap hem ook niet helemaal, geweldig toch als je een actieve achterhand kan hebben en je pony op allerlei manieren kan instellen, zowel laag als hoog?
Ik vind de pony er heel mooi bij lopen, ok Kim haar houding is even bagger, maar het resultaat wel super *in mijn ogen*

Ik vind het trouwens wel netjes dat die dan zo kort onder het zadel is en al zo makkelijk je hand volgt, vind het er ook niet gespannen uitzien.

Jee wat gaan jullie snel....gelijk een vraagje tussendoor naar aanleiding van Valeska, laag instellen doe je toch om de rugspieren op te rekken, om soepel te maken en opdat je pony zijn rug ontspant? *misschien zit ik wel heel erg fout hoor, maar dacht zoiets gelezen te hebben*
Of heeft het enkel en alleen als nut om te zien of de pony je hand volgt?
Laatst bijgewerkt door Sily op 26-07-04 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:12

Prima toch!!

Keep up the good work!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:17

gijsenkim schreef:
Ik heb hem zo diep ingesteld.......... ik was alleen bezig met het volgen van mn hand.......... dus hoger, dieper, hoger, dieper......... stelling rechts en stelling links...... zowel hoger als dieper.

Dan alleen nog net iets meer oprekking vanuit de schoft zodat de onderhals er niet uit komt, het neusje er wat meer uit ..............et voila klaar Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:17

Valeska schreef:
Meiske?

Sorrie Mevrouw Haha! Haha! Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:21

ach, kim je zit er idd op als een zak aardappelen met hoge armen en te lange teugels,
maar de inwerking is wel goed, en daar gaat het om.. toch? en die pony zou niet zo lopen als kim hem in de weg zou zitten.

Lachen

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:26

gijsenkim schreef:
Sorrie Mevrouw Haha! Haha! Haha!

Mevrouw is nou ook weer overbodig, zo oud voel ik me nog lang niet.
Valeska is goed genoeg hoor.

Voor meiske heb ik toch al iets te veel kraaienpootjes....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 23:28

Sily had nog een vraagje Valeska, ben wel benieuwd naar je antwoord. Kan ik nog van leren misschien Lachen

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:29

Ineke2 schreef:
Sily had nog een vraagje Valeska, ben wel benieuwd naar je antwoord. Kan ik nog van leren misschien Lachen

Heb ik ondertussen al beantwoord.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 23:31

Ja maar niet in het topic en ik ben ook wel erg benieuwd eigenlijk

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:32

Het was via pb, als je het antwoord wil weten kan je aan haar vragen het PBtje door te sturen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:35

Valeska schreef:
Het was via pb, als je het antwoord wil weten kan je aan haar vragen het PBtje door te sturen.

Ok dan stuur ik hem door, wist niet zeker of dat mocht Lachen

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:39

Meiden en dames discussieer lekker verder, ik ga snurken.

Doei

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:48

LDR ik ben ff weg kwijt wat was dat ook alweer?ben niet goed in afkortingen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 23:49

Asmila schreef:
LDR ik ben ff weg kwijt wat was dat ook alweer?ben niet goed in afkortingen!

Laag diep en rond...
Zoveel geheims staat er niet in die pb dat de rest het niet mag weten, toch Valeska Verward

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:50

sure

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:59

Hmm..ok, zal jullie wat nieuwe discussue stof geven *met toestemming *

Citaat:
dan gaan ze op de voorhand lopen en heb je geen aanleuning. Wat je ook nog niet van een jong paard mag verwachten, maar toch.

Dat ze niets in der handen voelt is dan ook logisch. Bij een paard met een goede aanleuning heb je contact en dat voel je wel degelijk.
Leg dan eens uit hoe een paard achter het bit en tegelijk niet op de voorhand loopt. Voor een jong paard heel natuurlijk om te doen op voorhand lopen, maar mijns inziens niet in combinatie met achter het bit.

Nou dat was alles eigenlijk Haha!

Heb al tegen Valeska gezegt dat ik niet echt de persoon ben om dit uit te leggen, domweg omdat ik er weinig van afweet Tong uitsteken
Degeen die het wel weet is vrij om te reageren of om mening te geven

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:52

Als ik een topic lees op HAW met Gijsenkim als auteur schiet me steeds een spreekwoord te binnen: "hoge bomen vangen veel wind". Blijkbaar zien mensen Kim nogal als een hoge boom Haha!

Ik heb een vriendin die fantastisch rijdt alleen haar houding is ook niet meer om over naar huis te schrijven. Maar ze hindert het paard op geen enkele manier en weet heel goed wat ze aan het doen is. En, ze krijgt de paarden aan het lopen.

Mijn eigen lijf wil ook niet wat ik wil en dat wordt steeds erger naarmate de jaren vorderen. Ik zeg niet dat ik een geweldige ruiter ben maar ik kan toch wel een beetje rijden.

Ik heb heel wat mensen heel netjes op hun paard zien zitten alleen: sommigen zitten alleen maar netjes en verder gebeurt er niets.
Persoonlijk zie ik liever iemand met een niet fantastische houding die een paard aan het werk kan zetten dan iemand met een houding volgens de boekjes die alleen maar een beetje meelift.

Op deze foto's zie ik een hele leuke pony die ook nog eens heel erg leuk aan het lopen is En Ineke gaat het vast ook lukken op een dag Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:38

Percy schreef:
Als ik een topic lees op HAW met Gijsenkim als auteur schiet me steeds een spreekwoord te binnen: "hoge bomen vangen veel wind". Blijkbaar zien mensen Kim nogal als een hoge boom Haha!

Dat heb ik nou ook steeds Percy Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:20

He Valeska nu wordt je flauw.... het paard loopt A niet op de voorhand... En b bedoel ik met niks in mn handen hebben dat ik zonder enige vorm van moeite het paardenhoofd heb kunnen plaatsen waar IK dat wilde.. Ik stel hem zelf in.

Hij loopt dus NIET achter het bit, ik heb nogmaals een normaal contact, kan hem op elk gewenst moment weer OF nog ronder instellen OF hoger instellen......... maar dat valt niet mee om te zien, kan het me voorstellen.

Je zou gelijk hebben als de achterhand er niet bij was of als ik waslijnen in mn teugels had... maar zoals je aan de teugels kan zien en aan mn handen kan zien had ik een constant contact.

Daarnaast is het netter om dingen over mij niet achter mijn rug om te doen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 08:27

gijsenkim schreef:
Daarnaast is het netter om dingen over mij niet achter mijn rug om te doen

Precies dat vond ik ook, daarom wilde graag het antwoord in het topic en niet via pb...Jij zit er immers op, niet ik.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:34

Ik mis de slof.........maar niet je pantoffels!!!! Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 08:35

Levy schreef:
Ik mis de slof.........maar niet je pantoffels!!!! Haha!

Mijn pony is braaf, die hoeft geen slof Tong uitsteken Haha! Dat gebruikt ze alleen bij grover geschut *LOL*

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:38

Ineke2 schreef:
Mijn pony is braaf, die hoeft geen slof Tong uitsteken Haha! Dat gebruikt ze alleen bij grover geschut *LOL*

In het topic over Tiesto en Toronto werden er even woordgrapjes gemaakt over sloffen en pantoffels, maar ik lig helemaal dubbel als ik dan zie dat G&K (he, als je dat afkort wordt het GEK....ook leuk Haha!) pantoffels draagt te paard.........

Wel gevaarlijk overigens hoor >;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 08:41

Valt wel mee hoor, minder gevaarlijk dan met gympies...als ze valt en haar voet blijft hangen schiet die vanzelf uit de klomp