I Present to you... Tiesto & Toronto

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:45

DirkVitrac schreef:
Ik hoop niet dat jullie mij als een schaduw zien,zo ja, jullie probleem.

Als jullie dan ook eens bij iedereen die op een jong paard niet recht zit, eens wat genuanceerder in julie opmerkingen zouden zijn, had dit niet zo opgevallen.

Kim heeft hier al vaker foto's geplaatst. Ik heb toen al wat over haar houding gezegd en ik vind het niet nodig om dat te blijven herhalen. Knipoog
Ze weet zelf heel goed wat er niet goed aan is en dat is ook belangrijk. Wat betreft het lesgeven; je hoeft zelf niet perfect te rijden om over te brengen hoe het wel moet. Ik kan zelf namelijk ook prima vertellen hoe men iets moet doen, maar zelf uitvoeren, dat is weer een ander verhaal. Bloos

Maar goed Dirk, het was leuk je in ons midden te hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:47

ja hoor zien we best
paard loopt idd te diep
je ziet dan een opgetrokken hak, ik denk dan bijmezelf, word dat paard daar niet ff omhoog gedreven? Omdat de ruiter ook weet dat hij te diep loopt?
Jong paard reageert niet op hulp, dus ff extra hulp?

Als ik zoiets zie bij een Z2 paard kijk ik er heel wat ander tegen aan dan 1 die net onder het zadel is, jij niet dan?
Of als ik het op elke foto terug zie, dan denk ik dat ook, nu dus niet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 10:48

DirkVitrac schreef:
hoe moet ik aanwijzen???

foto 4 van bovenaf, vind ik echt een baggerfoto, paard loopt te diep, kantelt zijn hoofd, ruiter zit met opgetrokken schouders en beenligging die nergens op lijkt.maar niemand die dat ziet, blijkbaar.

klopt, hij is namelijk beresterk en wil op de lange zijde rechtsom heel graag naar binnenvallen........ dit is dus een foto dat ik m eigenlijk net corrigeer naar de buitenkant toe..... Hij loopt idd te diep.... volgens mij trok hij mij ook net uit het zadel Haha! Haha! Haha!

maar zoals je ook ziet, loopt hij daar te diep maarrr wel erg bergop

En idd is mijn houding verre van optimaal op deze foto, was de situatie ook Haha! Haha! Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:50

goed, daar gaan we weer, er zijn mensen die hier foto's plaatsen , ook van jonge paarden,soms met of zonder slof, die allen in een moment opname zijn gemaakt,en hier is soms onverbitterlijk veel commentaar op.

dat is wat opvalt.mag ik toch wel zeggen, lijkt wel of dirk een tere zieltjes heb geraakt zeg.jeetje.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:53

ik snap hem dus wel een beetje....

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:53

Wees blij dat ze ook eens een keertje een iets mindere foto erop durft te zetten, en commentaar geven heeft toch weinig nut, omdat ze het zelf allemaal wel weet..

En Kimmie261 tere zieltjes Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:54

Tuurlijk mag je dat zeggen Haha!
we antwoorden toch ook netjes terug
daar is een forum toch voor?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:55

ja, iedereen hapt zo....en hij wordt meteen uitgezwaait..hahahahhaha

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:56

DirkVitrac schreef:
hoe moet ik aanwijzen???

foto 4 van bovenaf, vind ik echt een baggerfoto, paard loopt te diep, kantelt zijn hoofd, ruiter zit met opgetrokken schouders en beenligging die nergens op lijkt.maar niemand die dat ziet, blijkbaar.

Het zijn JONGE paarden, die heel veel dingen nog niet begrijpen en niet snappen. Soms nog heerlijk slingeren en eens een bokje geven, lekker eens verkeerd aanspringen en ga maar door.

Daar moet je toch door heen kijken? Anders kan ik ook wel ophouden te paard rijden!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:57

kimmie261 schreef:
ja, iedereen hapt zo....en hij wordt meteen uitgezwaait..hahahahhaha

Hij zegt zelf een paar bladzijdes geleden dat hij hier niet meer wil komen, nou prima toch? Dat moet hij voor zichzelf uitmaken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 10:58

Als ik "vals" had gespeeld had ik van Toronto alleen foto 5 en 6 geplaatst en van tiesto 2, 4, 5, 9, 13 en 15 geplaatst Haha! Haha! Haha! Haha!

had me een hoop werk gescheeld Haha!
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 16-07-04 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:59

ok dan zal ik maar eens wat commentaar geven:

Je kan eg ni rijden . Je trekt hem in de krul met de slof , je zit als een bloemzak, je hebt gemene sporen aan, je paard loopt absoluut niet netjes, je zadeldek vin ik absoluut niet mooi evenals de kleur van je jas die er absoluut niet bij past, en waar zijn de mooie bandages ergens? Ik heb 1 tip voor jouw: neem les!
maar het is wel een leuk paard Clown

zo nu ook wat negatief commentaar voor ons allerheilig Kim. Iedereen tervreden nu? Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:00

achhhhh dirkie....nou ja,hij maakte een leuke binnenkomer....

hahahah tessebes, dat stukje met dat zwaaihandje...moest er echt ff om lachen....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:01

xKatleentjex schreef:

Je kan eg ni rijden . Je trekt hem in de krul met de slof , je zit als een bloemzak, je hebt gemene sporen aan, je paard loopt absoluut niet netjes, je zadeldek vin ik absoluut niet mooi evenals de kleur van je jas die er absoluut niet bij past, en waar zijn de mooie bandages ergens? Ik heb 1 tip voor jouw: neem les!

zo nu ook wat negatief commentaar voor ons allerheilig Kim. Iedereen tervreden nu? Haha!

WIE DENK JIJ WEL NIET DAT JE BENT................... KEIK LEKKAH NAAH JEZELLUF Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:02

xKatleentjex schreef:

Mag ik ook nog even?

Hier zal ik dus echt de DB voor bellen. Vreselijk hoe de paarden afgewerkt worden. Ik snap ook niet dat de eigenaar jou op deze paarden laat! Nee, vreselijke plaatjes (hoe durf je ze te plaatsen) dit komt echt nooooit goed met deze paarden......

(wanneer krijgen we meer foto's? Clown )

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:42

Ik werd door GK op het topic gewezen en heb met een glimlach op mijn gezicht het hele verhaal zitten volgen.

Over de slof:
Ik zag hem zitten, maar zag ook de manier waaróp OK dan!

Over de houding van het paard:
Ik ben een westernruiter, dus ik mág misschien niks zeggen, maar voor een koppel jonge dieren ziet het er ontspannen uit (voorzover foto's dat kunnen showen) OK dan!

Over de houding van Kim:
ZITTEN!!! Haha!
(Maar dat leer je nog wel een keer op mijn westernknol)

Over de sporen:
Ik rijd zelf met hele mooie wielsporen (van die enge pizzasnijders) en ben van mening dat je beter met sporen kan rijden dan met zweep.
OK dan!
Afbeelding
Mijn mening is: met een spoor kun je direct op het goede moment CORRIGEREN en met een zweep kun je alleen (váak te laat) STRAFFEN.
Voorbeeld: Ik kan mijn paard op een klein houdingsverschil en een lichte kuitdruk wégrijden (en dan moet ik soms mijn best doen om bij hem te blijven), maar heb mijn spoor om af en toe iets duidelijker aan te wijzen in de training.

Over de cap en de protector:
OK dan!

Verder heb ik als cowgirl weining toe te voegen.
Alleen: "wanneer kom je mij weer les geven?" Bloos Bloos!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:38

oke nou ik Clown

Ik vind die paarden netjes lopen, slof wordt niet verkeerd gebruikt, en je kan toch ook niet van een 4-jarige verwachten dat hij perfect loopt?

Over dat zitten hebben jullie wel gelijk, maar daar mag k eigenlijk niks over zeggen ivm mijn houding Schijnheilig
Die gaat er altijd aan als ik geconcentreerd op mn paard let...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:55

Het zijn 2 mooie paarden die beide goed kunnen bewegen. Vooral die Jetset vind ik een mooi dier.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:31

Weer een pittig topic Knipoog

DirkVitrac schreef:

Kim is zeker niet heilig. Ik ken haar niet persoonlijk, heb in verleden nog weleens flinke discussies gehad. In sommige discussies kan ik het totaal met dr veens zijn maar vaak genoeg ook niet.

Vraagje aan Dirk. Weleens een jong groen paard gereden?
Een paard met nog weinig balans, en weinig of nog geen knoppen?

Ik vind persoonlijk dat de paarden er erg netjes al bijlopen gezien de tijd dat zij onder het zadel lopen. En dat ze het zelf zo aanbieden, kan ik alleen maar zien als een groot voordeel.

Over de slof en sporen, zoveel ruiters zoveel manieren.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:03

Dirk is grappig he kimmie261??? wij weten wel waarom!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 14:07

omdat dirk kimmie is, misschien........... ik zag een iets overeenkomende schrijfstijl

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:10

Betrapt Nagelbijten / Gniffelen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:12

oh nee dat hoop k niet! ik ken alleen kimmie, van dirk heb ik nog nooit gehoord! en die hoef ik ook niet te ontmoeten hoor!! kimmie is mijn instructrice Haha! Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:19

Wat een heerlijke discussie weer.
Ik vind dat de paarden goed lopen voor de tijd dat ze onder het zadel zijn. Ik zie dingen die jonge paarden nu eenmaal doen, omdat hun balans nog niet zo goed is. Ze zijn nog zoekende. De slof hangt er ook maar een beetje bij, dus daar heb ik geen problemen mee.
Alleen zie ik wel wat dingetje aan je houding, Kim. Maar ach, dat heeft iedereen wel eens. Zeker op een jong paard.

Het enige wat ik nog kwijt wil: KIM, IK MIS JE LES!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:27

gijsenkim schreef:
omdat dirk kimmie is, misschien........... ik zag een iets overeenkomende schrijfstijl

hallo zeg!!!dat zal toch wel niet!!!

ik heb ff geen tijd en zin me daarin te verdiepen, maar toevallig is dirk hier laatst langsgekomen voor een andalusier, en hij is nogal"appart"(sorry dirk),ik weet wel wat dingen over hem, maar dat moet ie anders ooit zelf maar eens vertellen...

verder heb ik dus echt geen zin ergens beschuldigd van te worden!!!!