pubelia @ work @ 26-6-2004

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:51

moet je beter denken WHI WHI

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 08:55

Allemachtig, waar gaaaaaat dit over , we zien een stevig iemand op een paard en daar wordt over gepraat. Neem een willekeurig andere topic uit HAW en je hoort alleen iets over houding en zit Verward . Als een mager iemand met een holle rug rijdt zeg je toch ook niet dat ze moet aan komen omdat het komt omdat ze mager is Knipoog . Pubelia je ziet aan de fotos dat het plezier er is en laat alle Ankys hier op bokt dan maar laten zien dat ze het met even veel plezier beter kunnen!!!! OK dan!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:47

Leuke foto's, het is echt een leuk tinkertje! Heb je eigenlijk nog met Jody Reys op stal gestaan? Die heeft er in het begin van die stal ook gestaan, en toen ben ik wel een paar keer mee wezen rijden daar.. leuke stal is het daar! Ik kom snel een keertje kijken in de vakantie (als dat goed is Tong uitsteken)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 11:47

nee ik heb niet met jody daar gestaan. ik sta er nog maar sinds oktober afgelopen jaar! kom maar gezellig een keertje kijken. preken we wel via dit af kee?

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:38

Wat een ontiegelijk GEZEIK zeg hier!!
Djeeeezzz Lips are sealed
Echt triest hoe het hier gaat. Er zijn genoeg dikkere mensen die paardrijden, en volgens mij kunnen tinkers dat goed hebben. Of moeten van jullie alle 'dikkerds' (sorry als het oneerbiedig overkomt, zo bedoel ik het niet) op Belgen moeten rijden?

Accepteer mensen eens zoals ze zijn, en praat ze geen complexen aan. Want daar zijn jullie wel mee bezig.

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:54

dat doe ik juist zeker maar sommige mensen denken er anders over :S

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:09

Gaaaap
Wat overdreven zeg...
Reageren jullie ook zo als mensen reageren dat ik mijn beugels langer moet doen, terwijl ik dat niet kan omdat ik geen kruisbanden meer heb?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:20

Ik vind het een mooie combi, dit meisje heeft een pony uitgekozen die bij haar past. Je ziet het ook weleens anders.

Veel plezier samen Knipoog

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:24

MarianneR schreef:
Of moeten van jullie alle 'dikkerds' (sorry als het oneerbiedig overkomt, zo bedoel ik het niet) op Belgen moeten rijden?

neejoh, die mogen geeneens rijden, zelfs belgen kunnen ze niet houden.... sjonge jonge jonge..... Boos!

Nou ik vind de foto's prachtig, jullie zijn lekker aan het werk, en voor iedereen hier, doe gewoon oefeningen om jezelf soepel te maken, dan word er bij die stevige ruiters niet meer gezecht dat ze niet met de beweging mee kunnen komen, want als je soepel bent kan iedereen dat!

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:54

Sjuimpje schreef:
:O
Wat overdreven zeg...
Reageren jullie ook zo als mensen reageren dat ik mijn beugels langer moet doen, terwijl ik dat niet kan omdat ik geen kruisbanden meer heb?

Ik ga er vanuit dat niemand commentaar op jouw korte beugels heeft, wanneer je de reden uitlegt.

Overigens vroeg Pubelia wat men van de combinatie vond en dan kun je dit soort reacties verwachten, maar het hoeft toch niet zo grof?

Ikzelf vind het prima kunnen. Tis een leuke tinker en jij doet duidelijk je best.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:02

niet vervelend bedoeld, maar ik vind het geen leuk plaatje om te zien
het paardje heeft op iedere foto, zelfs tijdens het uitstappen, de oren naar achteren en straalt geen plezier uit.
ook zeg je dat ze bij jou steeds met haar hoofd schud, en bij je instructrice niet, dus misschien zit je haar toch een beetje in de weg?

nou heb ik niets tegen dikkere mensen, een vrouw die ik ken heeft precies jouw figuur en rijdt op hun tinkerhengst die 1.52 is
dat paard is inmiddels 6 en heeft er nu wel lol in
toen hij 4 was zat ze er weleens op, en toen had hij er ook meer moeite mee, hij liep wel, maar net als dit paardje, continue die oren naar achteren

weet niet hoe oud dit paardje is, maar as ze wat jonger is dan is het wellicht een idee om er tijdelijk een lichter persoon mee te laten rijden
is ze wel al uitgegroeid, tsja dan zou ik eens kijken of ze meer plezier heeft met een lichter persoon op haar rug
tinkers zijn wel sterk maar 1.40 is nou weer niet echt heel erg groot....
nog even iets anders, wat ik hier ook al zag staan: paardrijden is een sport, dan mag de ruiter er zelf ook wat meer als een sportief persoon uitzien, maar dat bedoel ik meer voor de wedstrijdruiters....

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:10

Er zaten best wel l*llige antwoorden bij maar ik vind het er hartstikke leuk uitzien hoor!!! Lachen

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:35

ey trouwens... iemand zij (weet niet meer wie..) vanne ja.. moet ze aan lichaamsbeweging ofzow doen!! NOU WAT DOED ZE? En ik vind het juist een goeie combi wat andere ook zeggen paard is stevig en ruitertje ook. Super hoor Knipoog

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:10

Sjuimpje schreef:
:O
Wat overdreven zeg...

Wij kunnen niet zien of jij je kruisbanden nog hebt, dus dan zal er niet zo gereageerd worden denk ik. Als je het uitlegt zal er niet zo gereageerd worden.

Ik doelde met mijn reactie vooral op iemand die in dit topic zei dat het leek alsof de tinker last had van het gewicht. Daar kan ik me aan ergeren, aan zulke opmerkingen.

Er hebben wel vaker dikkere bokkers rijfoto's geplaatst. Maar bij bekende bokkers wordt er nooit over gezeurd.
Laatst is er een topic geplaatst van ook een stevigere bokker. Die vroeg wel specifiek om geen commentaar over haar figuur. Toen kreeg ze reacties als 'je bent zoals je bent, het zou wel heel triest zijn als men daar over zou gaan zeuren', en reacties als 'oh wat ziet het er goed uit blablabla'. Schijnheilig gewoon.

Pubelia plaatst net zulke foto's, maar die krijgt een stortvloed van commentaar over haar heen.
Waar zijn jullie dan mee bezig vraag ik me serieus af.

Maar goed, ga vooral zo door. En dank 'God' op je blote knieen dat jullie wel 'het goede' figuur hebben om paard te rijden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 19:30

Renske20 schreef:
niet vervelend bedoeld, maar ik vind het geen leuk plaatje om te zien
het paardje heeft op iedere foto, zelfs tijdens het uitstappen, de oren naar achteren en straalt geen plezier uit.
ook zeg je dat ze bij jou steeds met haar hoofd schud, en bij je instructrice niet, dus misschien zit je haar toch een beetje in de weg?

nou heb ik niets tegen dikkere mensen, een vrouw die ik ken heeft precies jouw figuur en rijdt op hun tinkerhengst die 1.52 is
dat paard is inmiddels 6 en heeft er nu wel lol in
toen hij 4 was zat ze er weleens op, en toen had hij er ook meer moeite mee, hij liep wel, maar net als dit paardje, continue die oren naar achteren

weet niet hoe oud dit paardje is, maar as ze wat jonger is dan is het wellicht een idee om er tijdelijk een lichter persoon mee te laten rijden
is ze wel al uitgegroeid, tsja dan zou ik eens kijken of ze meer plezier heeft met een lichter persoon op haar rug
tinkers zijn wel sterk maar 1.40 is nou weer niet echt heel erg groot....
nog even iets anders, wat ik hier ook al zag staan: paardrijden is een sport, dan mag de ruiter er zelf ook wat meer als een sportief persoon uitzien, maar dat bedoel ik meer voor de wedstrijdruiters....

ik heb haar nog zelde en bij niemand(ook lichtere personen) met haar oren naar voren gezien(afgezonderd als ze denk dat er iets aan komt en iets lekker krijgt!) bij mijn instructrice gooit ze ook met haar oren en de vorige eigenaar ook, ze is verkeerd "ingereden". ik vind het naar mijn menig onzin dat je schrijft dat "paardrijden is een sport, dan mag de ruiter er zelf ook wat meer sportief uitzien" net of wij volslanken mensen Haha! slechter kunnen rijden! Ach gut meid ik zou z dressuur kunnen rijden maar je pony moet het ook kunnen! en een body bulder is ook ergens begonnen kon ook dik zijn geweest zou die dan ook nooit op wedstrijden mogen van jou? je moet toch iets doen aan sport?en mijn pony is toevallig verkeerd ingereden. ze is allang uitgegroeit ze is 8 jaar en 1 jaar zadelmak en verkeerd dus ingereden! vandaar dat ze haar hoofd schud(word steeds minder).

denk eerst na voor dat je er iets op zet aub. vind het leuk over te discussieren maar wel onderbouwend. dan kunnen we nog van een ieder leren! dus ga lekker door maar hoor met de discussie! (mits onderbouwd dus)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:39

ik dacht dat achteruit stekende oortjes een teken van attentie was? dat ze op hun ruiter letten?

Ik heb net even mijn eigen topic hier bekeken maar op geen enkele foto heeft Gam zijn oren naar voren en ik ben toch écht niet te zwaar voor hem... wel een last maar dan anders haha! Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:58

God, wat wordt er spastisch gedaan over het dik zijn, juist zo hou je die taboe in stand. Missouri zegt het niet erg vriendelijk, maar ze is wel eerlijk, in tegenstelling tot sommigen.
Ik vind juist dat je haar voor de gek houdt als je zegt dat het een mooi plaatje is.

Ze weet ook heus wel dat ze niet de slankste is en hoeft van ons niet te horen dat het wel meevalt. Ik hoop dat ze veel lol heeft met haar paard en ik geloof vast dat dat zo is, kijkend naar de foto's. Maar een mooi plaatje is het imo niet. Sorry.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:44

Pellie schreef:
ik dacht dat achteruit stekende oortjes een teken van attentie was? dat ze op hun ruiter letten?

Ik heb net even mijn eigen topic hier bekeken maar op geen enkele foto heeft Gam zijn oren naar voren en ik ben toch écht niet te zwaar voor hem... wel een last maar dan anders haha! Haha!

een beetje naar achteren/half naar achteren dan letten ze idd op
oortjes naar voren wil ook niet altijd zeggen dat ze happy zijn, maar dan zien ze bv iets

maar een paard dat uitstapt heeft zn oren half opzij)slapend Tong uitsteken ) of naar voren, naar achteren zie je zelden of nooit bij een paard dat het naar zn zin heeft

Quentin kijkt ook afwisselend chagie, boos of heel erg boos tijdens t rijden maar met uitstappen zijn ze meteen naar voren en oogt ie vriendelijk en lekker in zn vel

dat is anders dan wat dit paardje uitstraald.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:58

Ik vind het een hele beste combinatie.......... een stevig peerd met een stevige ruiter......... niks mis mee. OK er kunnen heel wat punten op de i.....maar daar werkt ze toch aan?????

Als ik op een paard zit wil ik graag dat de oren naar achteren staan.......... in volle concentratie op MIJ Haha! Haha! Haha!

Ik vind het geen storend beeld

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:17

boze oren/geirriteerde oren liggen veel platter en paarden lopen niet zo lekker als ze gespannan/geirriteerd zijn. aan de lange tuegel loopt pubelia gewoon met haar hoofd naar beneden, ze irriteerd zich vast mateloos aan haar ruiter.... sorry, ik erger me aan de opmerkingen hier Haha!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:46

hallow!! zo kan die wel weer even toch? Pff! net alsof ze geen plezier mag hebben met haar paard omdat ze stevig is. Nou, dan kan ik ook maar beter stoppen met rijden en gaan kantklossen ofzo! Doe toch even normaal! nee, het is geen mooi plaatje, maar moet dat dan altijd?... Nee, het paard loopt niet perfect, maar moet dat dan altijd?... Zoals ze zelf al meerdermalen heeft gezegd "is het paard verkeerd ingereden" nou.. waarom zou het met zn hoofd schudden? Omdat hij last heeft van vliegen?! Doe toch normaal zeg! mijn pony schudt ook weleens met zn hoofd, ook fout ingereden. Hij heeft helemaal geen last van zn rug, en ik ben veel te groot voor m, en waarschijnlijk ook wel een tikkeltje te zwaar, maar we hebben samen de grootste lol. Ik zeg Samen, want zodra ik merk dat mn pony er geen plezier meer in heeft, dan stop ik met rijden. Ik ben toevallig zo'n mensje wat shetlanders rijdt. en ik mag groot zijn en zwaar zijn voor m, Maar lol hebben we wel! en dat zie ik ook bij pubelia. Dus hou nou eens op over het feit dat ze best stevig is, zolang ze lol hebben is dat helemaal niet erg! Kantklossen is namelijk helemaal niet leuk Tong uitsteken
Pubelia, leker blijven rijden hoor! Trek je niks aan van de opmerkingen die hier gemaakt worden, ze zouden eens een weekje in jouw schoenen moeten staan! vind het heel gaaf van je dat je gewoon je foto's plaatst! en zolang jij en je paard plezier hebben, laat ze maar l*llen!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:48

wat een schatjuh van een pony heb jij !! ik sta hier gewoon te kwijlen Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:02

Even een berichtje van jullie mod over het voeren van de discussie:

Er mag best gesproken worden over de combinatie.
Op HAW is het gebruikelijk dat er commentaar gegeven wordt op geplaatste foto's, dat is juist de kracht van dit forum en ook de opzet van de topicstarter.
Dat daarbij ook gesproken wordt over het postuur van de ruiter en de evt. gevolgen voor het paard / het rijden mag ook.
Maar let er wel op dat meningen objectief gebracht worden en dat het niet zo mag zijn dat de TS opzettelijk gekwetst wordt.