een draver@dressuur work in set

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:18

leuk paardje hor
maar waarom heb je 1 bandage om ?? Schijnheilig

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 23:07

die was er net afgegaan voor de foto. Ik heb hem niet strak genoeg omgedaan Schijnheilig dusja.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 01:15

Denk dat je beter maar even kan oefenen op het aanleggen van bandages, want dit is echt gevaarlijk voor het paardje. Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 02:45

Ik weet hier niet erg veel op te zeggen het enigste wat ik hier op wil zeggen en wat voorn tip ik hier op wil geven, Als je het paard Niet wil vastzetten ontspan je dan is en ga op je zit rijden, En als die zo hard in de mond is zal ik zeggen ook omdat ze net begint, Laat die teugels maar is wat losser en proberen trug te rijden op je zit zo overgangen en voltes en bla bla bla Gaan Maken Daar krijg je een veel ontspannerder beeld van, En zou zei ook veel meer plezier in het rijden gaan krijgen Lachen En dat meisje trouwens ook. Ik rij ook op geen makkelijk paard maar ik mag helemaal geen teugeldruk geven alleen een beetje aanleunig op de buitenteugel en me binnen been opvangen op het buitenbeen enzo maar binnenhand ontspannen en je handen boven de manenkam houden ik weet dat dit heel lastig is, Maar je begint het verschil al te merken en te zien bij die van mij mischien moet je deze tip opvolgen Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 09:20

Iris82 schreef:
Denk dat je beter maar even kan oefenen op het aanleggen van bandages, want dit is echt gevaarlijk voor het paardje. Lachen

ik kan wel bandageren maar dat klitteband van die bandages is niet zo meer heel zeg maar hij plak niet zo goed meer. maar ik zal de volgende keer er op letten Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:00

miekelover schreef:
ik kan wel bandageren maar dat klitteband van die bandages is niet zo meer heel zeg maar hij plak niet zo goed meer. maar ik zal de volgende keer er op letten Knipoog

Als je ze toch wil gebruiken dan kun je ze ook met tape extra vastzetten. Lachen
Dan weet je zeker dat ze niet zomaar in eens ergens halverwege hangen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:42

miekelover schreef:
ben net op stal geweest en ik had het gevraagd op stal over haar handen en toen zeiden dat dat hoorde op wedstrijd zie je dat ook. niet je handen hoog houden maar lang

Je onderarmen en de teugels moeten samen 1 rechte lijn zijn naar de mond van je paard. Bij een te hoge handhouding zit er een knik in, bij een te lage handhouding ook.

Afbeelding

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 10:59

dus de blauwe lijn is goe

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:03

Nee, in de blauwe lijn zit ook een knik. De handhouding op de foto zelf is goed.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:03

Nee de blauwe lijn is te laag, daar zit een knik in, zoals de ruiter op de foto haar hand houd is het goed

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:53

miekelover schreef:
die was er net afgegaan voor de foto. Ik heb hem niet strak genoeg omgedaan Schijnheilig dusja.

dan moet je ze de volgende x wel goed vastzetten he! anderz ist een beetje gevaarlijk Bloos

DEESenJAMBOJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:17

ik heb even dit topic doorgelezen en de fotos van je draver bekeken,
Ik heb met jambo (ook een draver) eerst ook moeite gehad met rijden, ik zette mijn hand helemaal vast op t zadel, dit schiet echter echt helemaal nix op, dravers willen dan juist alleen maar harder en harder, en geloof me, je zult er dan ook nooit ontspanning in krijgen.
Werk eerst aan je eigen houding. Ga oefeningen doen op je paardje zodat je je armen vrij kan bewegen onder t rijden. Je zult er veel geduld mee moeten hebben voordat je er ontspanning in krijgt. Bij mij heeft t een jaar geduurd en ik ben er nog niet helemaal. Ook belangrijk is dat je zelf ontspannen bent. Veel overgangen rijden. Probeer eerst op die dingen te concentreren, tuurlijk kan je beetje spelen met je teugels maar ik denk dat het aan de teugel lopen even niet het belangrijkste is. Veel geduld hebben en ze4lf rustig blijven. Bij mij heeft logeren ook veel geholpen, ik heb m dan bijgezet met touwtjes, lang laag. Maar voordat je dat allemaal doet zou ik toch nog eens laten kijken naar zn rug (je zegt dat ie een blessure heeft) zolang daar nix aan gedaan is kan je denk ik nog helemaal nix van je paardje vragen, mischien heeft ie er wel vette last van.....

ps mooi paardje Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 22:40

dank je wel voor je tip:D

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:47

Hallo allemaal,
Ik ben Linda.. Het meisje dat op het paard zit..
Dit zijn idd voor schutte foto's..Mara ik zal het even verklaren.
Mariska is 17 jaar en heeft tot haar 12e op een renbaan gelopen.
Ze is over de kop geslagen op de renbaan, en heeft toen een blessure opgelopen. in haar wervels.. tussen de 15e en 17e geloof ik.. Weet het niet helemaal zeker.. maar iig aan haar rug.. Er mag dus niet mee gesprongen worden en niet teveel last op haar rug niet meer als 70 kilo. Ze is in die jaren erna bijna niet gereden, een poging om dressuur te gaan rijden is er geweest. Ik rijd daar voor de 2e keer op mariska. Ze is nogal van het harde lopen. Nu wilde ik haar voor de foto idd inhouden. Dat ze niet zo hard loopt, en mooi aan de teugel. Ze is nogal sterk, dat verklaart mijn houding daar. Het zijn idd.. nogal lelijke foto's. Maar heb hier foto's van het paardje waar ik wedstrijden mee rijd. Hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen. En als er vrage nzijn.. komt u mara:) Liefs Lin

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:00

ik ben het eens met wat hierboven staat..
maarre dat ze over de kop is geslagen enzo is niet best..Boos!
Veel suc-6 nog..en hoop dat ze binnenkort wat ontspannender (hoe noem je dat) loopt

Anoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:10

ej Linda, dat paardje wat in je profiel staat is toch Marco van manege Den goubergh of nie?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:19

Die foto's in mijn profiel zijn idd van marco:) Lief paardje is het toch he:)
Zit nog een beetje te klote.. Heb geen flauw idee hoe ik een foto erop moet zetten..Owjah.. en ik heb net al die reacties doorgelezen.. en vind wel.. Dat alle mensen 100 keer hetzelfde zeggen.. Zonder echt te lezen..En heb je niets aan die kritiek.. Kijk.. Sommige mensen.. zoals DEESenJAMBO die geven kritiek waar ik iets aan heb..Maar maakt ook niet uit.. Ik ben er iig hard mee aan het werk. Rijd haar zo vaak mogelijk.. En probeer haar zo veel mogelijk met mijn zit te rijden.. maar blijft moeilijk.. Er is al wel veel verbetering.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:20

hahaha... er staat zit nog een beetje te stinkmodder.. ik bedoelde ermee k l o t e n

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:24

Boktcensuur Haha!

Anoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:44

LindaV schreef:
Die foto's in mijn profiel zijn idd van marco:) Lief paardje is het toch he:)
Zit nog een beetje te stinkmodder.. Heb geen flauw idee hoe ik een foto erop moet zetten...

Ja Marco is zeker een lief paardje!! Haha!

Je link van de foto klopt wel maar je moet nog wat voor en achter de link zetten..
dus: [img]jouw link[/img]
Dus wat je nu al hebt staan moet tussen [img][/img]

probeer maar eens of het dan lukt

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 17:52

hoi lin
ik vind het wel goed dat je het duikdelijk uitleg daar ben ik namelijk niet zo goed in:D

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:25

haha.. daar zijn stalmaatjes toch voor(A)
Binnekort weer snel naar het bos:P
Gaan we weer samen op het voetbalveld rijden..
hahaha
kusssssss

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:37

LindaV schreef:

Zullen de voetballers blij mee zijn, met al die pollen in het gras straks Scheve mond

Hoe dan ook, ik vind de foto's er ook wat gespannen uit zien. Maar het was een van je eerste keren en dat is dan wel begrijpelijk. Probeer wel op je houding te letten, zet je handen niet vast, netjes recht op en van elleboog tot mond van het paard in 1 lijn.

Zorg er eerst eens voor dat jij tempocontrole hebt en dat jij beslist over heo snel het paard loopt. Veel overgangen rijden dus en dan met name op je zit. Overgangen is ook gelijk goed voor de achterhand, ga pas als dit alles goed is proberen haar nageefelijk te rijden, maar kijk daarbij uit dat je je handen niet vast zet... (wellicht instructie zoeken?)

Verder heel veel suc6, en veel oefenen, ben benieuwd naar foto's over een tijdje...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 13:33

LindaV schreef:
haha.. daar zijn stalmaatjes toch voor(A)
Binnekort weer snel naar het bos:P
hahaha
kusssssss

Dat was echt lachen toen over dat voetbalveld:D lekker crossen haha daar is mariska goed in maar over plassen springen niet haha. Mieke wel:P

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:47

wkoekoek schreef:
de dag dat een KWPN-er meekoerst met dravers moet ik nog meemaken. Knipoog

Hahaha, inderdaad. Zal er denk ik ook nooit van komen. Maarja mischienin de VERRE toekomst