Lesley @ work met hackmore

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:28

Fabiënne1 schreef:
Ja waarschijnlijk wel, want als je eenmaal een instructrice hebt waar je op vertrouwd dan neem je daar veel van aan..
En als je er zelf geen ervaring mee hebt helemaal.

Precies.
Altijd beter dan roekeloos dingen van bokkers aannemen. Hier probeer ik niet mee te zeggen dat het nutteloze tips zijn.
Zoals al eerder gezegd is het erg vaak tegen INkie gezegd, met veel foto's als toelichting.
Als zij er verder niets mee doet, klaar, dan hebben jullie het tenminste geprobeerd.
Hopelijk kunnen we de discussie nu stop zetten voordat haar topic op slot gaat, en zien we snel weer fijne foto's met een trensje! Lachen

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 19:33

Toen ik dit topic opende wist ik dus niet dat de meeste bokkers vonden dat ie te laag hing. Okey zeg t dan maar blijf er niet over door gaan alsjeblieft Lachen
Ik heb gezegd dat ik volledig vertrouw op mensen waarvan ik zeker weet dat ze ervaring hebben. Als ik naar iedereen ga luisteren wordt ik gek en daarom wil ik gewoon me aan een persoon en de methode die de persoon gebruikt 'hechten'. Je kunt wel naar zo veel mensen luisteren maar uiteindelijk krijg je 264236748163297412 verschillende adviezen die je alleen maar in de war maken.
Zoals ik al zei heb ik tot nu alleen maar gemerkt dat Lesley veel rustig en gewoon veel constanter loopt met de Hackmore. Dit is voor mij genoeg om te weten dat ik goed bezig ben. ( met gebruik van hack ) Ander had hij wel stijl achter over gekomen (bij wijze van spreke) en me alle hoeken van de bak laten zien. Ik wil niet zeggen dat ik DE Anky hier op bokt ben. Ik maak ook fouten en ik merk gewoon aan Lesley als ik die fouten maak. Om te zorgen dat ik die fouten niet meer maak krijg ik les. Ik luister naar mn paard en ommezelf en mn paard te verbeteren luister ik naar de aanwijzingen van mn instructrice en die van haar man. Mochten die aanwijzingen (volgens de meeste bokkers) verkeerd zijn dan merk ik dat aan mn paard.
Maar tot nu voel ik Lesley iedere dag verbeteren en zn spier opbouw vermeerderen en dat is gewoon voor mij een teken dat ik goed bezig ben.
En ik weet echt wel wanneer een paard goed aan voelt en wanneer niet. Ik heb veel verschillende paarden gereden en heb allemaal hun goede dingen gevoelt en ook hun foute dingen.
Ook denk ik dat veel dingen van Lesley weet wat als je 8 weken een paard rijdt zonder zn karakter een beetje te leren kennen is geen paardrijden.
Er zullen vast en zeker veel kundige bokkers bij zitten daar twijfel ik niet aan.
Als mensen Lesley niet mooi vinden kan dat. Ik ben heel erg blij met hem en ik vind t een beetje sneu als ie wordt afgekraakt. Ik vind ook niet alle paarden mooi.

Als mensen nog Tips hebben zijn die natuurlijk van harte welkom Lachen
Daarmee bedoel ik vooral dingen waarmee ik mn fouten kan oplossen.
ik geef even een voorbeeld Knipoog

Ik houd mn tenen erg naar buiten. OM dit op te lossen zou ik mn knieen wat meer in het zadel kunnen draaien.

Zulke dingen. Wellicht zullen er altijd tips zijn die handig zijn en die ik kan gebruiken. Maar dat over de Hackmore heb ik nu wel gehoord Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:44

Niemand heeft geloof ik gezegd dat het een lelijk paard is hoor. Het is echt wel een mooi paard Knipoog . Daar hoef je niet over in te zitten. Kijk dat het iemands smaak niet si kan natuurlijk altijd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:44

heel net antwoord! OK dan!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:06

Ik ben voorlopig niet echt actief op bokt maar hier wilde ik toch even reageren. Ik heb lesley ruim 8 JAAR gehad. Ik ken hem van top tot teen van binnen en van buiten. En als ik deze foto's zie snap ik niet waarom mensen zich zo druk maken. Van een hack heb ik geen verstand maar ik zie en vrolijk paard en een vrolijke amazone. Als de druk te hoog wordt ben ik niet bang dat lesley dat niet aan zal geven.
Of lesley mooi is of niet is voor iedereen verschillend. Ik heb hem destijds gekocht met de inspecteur van het KWPN en ik neem aan dat hij een correct paard uit weet te zoeken. Ik vindt lesley op deze foto's lang niet zo mooi uitkomen zoals ie is maar daarvoor had ik al aangegeven dat ik hem hier op een tuiger vondt lijken. Lesley is bij mij iig een paard gebleken die jury's uit hun hokje kan doen laten komen omdat ze zijn amazone wilde complimenteren met dit prachtige paardje. Onder het zadel wist hij menigeen te charmeren en ik ga ervan uit dat ie dit bij Ingrid ook weer gaat doen.

Ik kan me iig niet zo druk maken als sommige bokker hier want ik zie een paard dat het goed heeft op zijn nieuwe plek en snap ook niet waarom anderen dit doen. Zoals ik ingrid en carina ken zijn ze heel serieus met hun sport bezig en proberen ze alles zo goed en zo vriendelijk mogelijk te doen. Ik heb volledig vertrouwen in de aanpak van Ingrid en Carina!
Dit is voor mij lesley!
Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:42

Laat even duidelijk zijn dat ik helemaal niets tegen INkie en Lesley persoonlijk heb, integendeel, ik vind het een hele mooie combinatie Lachen

Ik reageer alleen op het feit dat de hack niet correct bevestigd is en niet correct gebruikt wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:45

Ann schreef:
Laat even duidelijk zijn dat ik helemaal niets tegen INkie en Lesley persoonlijk heb, integendeel, ik vind het een hele mooie combinatie Lachen

Ik reageer alleen op het feit dat de hack niet correct bevestigd is en niet correct gebruikt wordt...

Zouden mijn woorden kunnen zijn.

Maar helaas mag je op bokt niks zeggen over iets wat "mis" is want dan ben je een zeikerd of wat ook Verward

De meeste mensen bedoelen het als goed gemeend advies, ipv om iemand af te kraken.
Alleen is het bokt eigen om alles maar negatief op te vatten, jammer genoeg Verdrietig

Dus ook hier goed bedoeld advies dat ver weggegooid word, heel jammer...

Adelarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:48

ik vind dat het een hele mooie combinatie is

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:40

Ik vind het ook een hele mooie combi!! *LOL*
Heel veel succes ermee! OK dan!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:50

Laat ik beginnen met te melden dat ik eigenlijk niks weet van Hack's (heb er in een ver verleden wel een mee gereden geloof ik...) Dus ik heb niet echt een oordeel of te hoog of te laag ofzo.

Iedereen mag natuurlijk adviezen geven, maar ik vind het een beetje jammer dat mensen meteen zo 'beledigd/negatief' reageren wanneer hun adviezen niet direct worden opgevolgd. Je kan een ander niet dwingen om te doen wat jij denkt dat het beste is. Laat iedereen lekker in z'n waarde, geef adviezen en hoop er daarna maar het beste van.......
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 16-06-04 11:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:52

runningkawa schreef:
Zouden mijn woorden kunnen zijn.

Maar helaas mag je op bokt niks zeggen over iets wat "mis" is want dan ben je een zeikerd of wat ook Verward

De meeste mensen bedoelen het als goed gemeend advies, ipv om iemand af te kraken.
Alleen is het bokt eigen om alles maar negatief op te vatten, jammer genoeg Verdrietig

Dus ook hier goed bedoeld advies dat ver weggegooid word, heel jammer...

Dat is het dus en dat er nou 1 iemadn zegt in dit topic en dit nogal persoonlijk wordt aangetrokken is jammer. Dus nog 1 keer voor de duidelijkheid NIEMAND ZEGT HIER DAT JE EEN LELIJK PAARD HEBT OF BEDOELD DE OPMERKING OVER JE HACK ALS AANVAL OP JULLIE ALS COMBINATIE!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:07

Anoeska schreef:
Laat ik beginnen met te melden dat ik eigenlijk niks weet van Hack's (heb er in een ver verleden wel een mee gereden geloof ik...) Dus ik heb niet echt een oordeel of te hoog of te laag ofzo.

Iedereen mag natuurlijk adviezen geven, maar ik vind het een beetje jammer dat mensen meteen zo 'beledigd/negatief' reageren wanneer hun adviezen niet direct worden opgevolgd. Je kan een ander niet dwingen om te doen wat jij denkt dat het beste is. Laat iedereen lekker in z'n waarde, geef adviezen en hoop er daarna maar het beste van.......

Dat bedoel ik ook ja! Veel mensen die advies geven, willen dat hun advies ook wordt opgevolgd. Zo niet, dan gaan ze opdringen en blijven erop doorgaan.

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:29

Ik vind dat je een heel leuk paardje hebt waar je met recht trots op mag zijn maar (ik kan het niet laten sorry) je krijgt hier echt geen 264236748163297412 verschillende adviezen, je krijgt er nl slechts 2: 3% die vind dat de hack goed hangt en 97% die zegt dat hij te laag hangt. Nu zeg ik niet dat je hem daarom maar meteen hoger moet hangen maar je kan er toch eens over nadenken? (en/of eventueel bespreken met je instructrice en je er verder in verdiepen?) Misschien loopt je paardje zelfs nog beter als die hack wel correct hangt Knipoog
Verder vind ik jullie een hele mooie combinatie en twijfel ik er niet aan dat er voor jullie ook menig juryleden uit hun hokje zullen komen (om je te complimenteren dus Knipoog Haha! )

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 12:50

Sorry maar ik ga er verder niet meer op in.
Hier boven staat alles uitgelegd.
Ik vind het alleen een beetje jammer dat ik metteen voor verwaand wordt uitgemaakt als ik niet jullie adviezen opvolg.
Erg jammer.
Mochten er verder vragen zijn (behalve over de hack) Dan hoor ik dat graag en wil ik ze ook best beantwoorden maar voor mij is deze discussie gewoon klaar. Jullie weten bij stand punt. Ik weet jullie stand punt en laten we er daar alsjeblieft vrede mee hebben Lachen
Als ik mijn paard (volgens de meeste) zou willen verrijden moet ik dat toch lekker zelf weten?

irvyarabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:16

ik vind jullie een erg leuke en mooie combinatie!!
volgens mij gaat dat super jullie 2 !
groetjes Kim