Aman @ wedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:55

ThePast03"]
[quote="Buster schreef:
en die juryleden moeten er inderdaad eens mee om leren gaan; Welshjes in de ring!

Als een Welshje gewoon goed wordt voorgesteld dan kunnen de juryleden daar prima mee omgaan.
Als je goed rijdt maakt het ras helemaal niets uit, daar zijn voorbeelden genoeg van.
[/quote]
Ja oké, is ook lang niet altijd zo.
Maar het is wel te vaak zo dat ze benadeeld worden.
En natuurlijk ligt het eraan hoe je rijdt, maar ik zie echt te vaak gebeuren dat aparte rassen worden gediscrimineerd; of dat nou positief of negatief is; het mag allebei niet gebeuren.
Maar goed, juryleden blijven altijd een probleem, en zeker als je ze tegen hebt Haha! Maar toch heb je ze nodig hè Scheve mond

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:31

Amannie is nie dik.. hoort gewoon bij het ras vind ik.. ze is best steving, maar niet dik hoor vind ik... ennee marrie.. ik wil wel mee naar Breukelen he Knipoog;)haha

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:34

Buster schreef:
En natuurlijk ligt het eraan hoe je rijdt, maar ik zie echt te vaak gebeuren dat aparte rassen worden gediscrimineerd; of dat nou positief of negatief is; het mag allebei niet gebeuren.
Maar goed, juryleden blijven altijd een probleem, en zeker als je ze tegen hebt Haha! Maar toch heb je ze nodig hè Scheve mond

Ik heb zelf op een aparte kruising wedstrijd gereden en ben nog nooit gediscrimineerd. Ten minste nog nooit negatief, naar mijn gevoel wel positief Knipoog
Verder heb ik genoeg Friezen, Fjorden en ook pony's zien winnen tussen de paarden dus ik geloof absoluut niet in het discriminatieprobleem.
Juryleden heb ik ook nog nooit als een probleem gezien. Zou ook wel gek zijn, ik betaal om een oordeel van die jury te willen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:15

sweet_angel schreef:
Amannie is nie dik.. hoort gewoon bij het ras vind ik.. ze is best steving, maar niet dik hoor

HUH.... volgens mij is Aman een Welsh, toch?!

Nou kan ik het mis hebben hoor, maar Welshjes zijn van zichzelf normaal juist slank in de bouw dus dit hoort zeker NIET bij het ras

Of ze nu wel of dik is doet er dus niet toe..... maar zij ziet er qua postuur niet uit als een standaard welsh. Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:31

sweet_angel schreef:
Amannie is nie dik.. hoort gewoon bij het ras vind ik.. ze is best steving, maar niet dik hoor vind ik... ennee marrie.. ik wil wel mee naar Breukelen he Knipoog;)haha

BREED is niet hetzelfde als VET.

horseslove_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:42

Breeed geboud hahaa Haha! goeie grap
Hij is gewoon moddervet
Sorrie dat ik het moet zegge

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:23

horseslove_1 schreef:
Breeed geboud hahaa Haha! goeie grap
Hij is gewoon moddervet
Sorrie dat ik het moet zegge

Als je je excuses aan biedt, waarom plaats je het dan toch?
Als je gewoon niets nuttigs te melden hebt, reageer dan niet.

TIP: Doe wat aan je spelling!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:06

Cinzano"]
[quote="sweet_angel schreef:
Amannie is nie dik.. hoort gewoon bij het ras vind ik.. ze is best steving, maar niet dik hoor

HUH.... volgens mij is Aman een Welsh, toch?!

Nou kan ik het mis hebben hoor, maar Welshjes zijn van zichzelf normaal juist slank in de bouw dus dit hoort zeker NIET bij het ras

Of ze nu wel of dik is doet er dus niet toe..... maar zij ziet er qua postuur niet uit als een standaard welsh. Knipoog
[/quote]
We hebben het hier over een Welsh Cob sectie C. Dus niet de smalle sportWelshen.

Eigenlijk wilde ik hier geen berichtje plaatsen. Je weet dat ik Amanda een leuke pony vind, en de foto's had ik al gezien.
Maar een Welshje slank qua bouw stootte mij een beetje.
Bij MarijeR zijn de volwassen merries ook niet smal gebouwd, zit dus in de sectie. Die heeft ook sectie D. Natuurlijk de sport Welshen, voorheen sectie K en HBW, die zijn wel smal.
Amanda vind ik niet dik, mocht je echt fanatiek rijden zou ze een iets strakkere buik mogen hebben, maar dat is eigenlijk onmogelijk. Mijn eigen Welsh Cob staat nu dag en nacht op stal, en nog krijg ik hem niet echt dun.
Succes verder met rijden!!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:01

Ik vind dat mensen niet zo moeten zeuren. Ik vind het een leuke pony! En als je maar plezier in het rijden hebt!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:17

leuk paardje succes verder Knipoog

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 14:08

Dank je Dyonne, blijkt wel dat deze mensen er totaal geen verstand van hebben joh! Wij weten wel beter he!?
En idd LotteAnna.... Laat ze maar lekker, mij doet t helemaal niks Haha!
Ik weet zelf beter!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:11

Ook met een pony kun je bij de paarden heel goed een wp rijden!
Maar dan moet je dus wel een knappe proef laten zien, en dan moet je paard niet tegen de hand lopen zoals deze pony wel doet.
Ik heb mn eerste concours (met een E-pony, bij de paarden, die nog niet lang onder het zadel was en zelf ingereden) ook 163 punten en een 4e prijs gehad. Maar ik had wel voor die punten gereden!
Die opmerking van 'ze willen enkel kwpners zien' gaat dus absoluut niet op en vind ik een gemene!
Verder ga ik wéér een rotopmerking plaatsen en vind je me nu een supertr*t: die pony is niet in de vorm waarin ze op een fijne, elastische manier een proefje kan lopen. (kan jij de marathon lopen als je 100 kilo te zwaar bent????)

En ach, jij weet wel beter. Jíj hebt er immers verstand van.
Als je over 8 jaar nog in de B rondhobbelt horen we het wel.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:34

Concorde schreef:
Ook met een pony kun je bij de paarden heel goed een wp rijden!
Maar dan moet je dus wel een knappe proef laten zien, en dan moet je paard niet tegen de hand lopen zoals deze pony wel doet.
Ik heb mn eerste concours (met een E-pony, bij de paarden, die nog niet lang onder het zadel was en zelf ingereden) ook 163 punten en een 4e prijs gehad. Maar ik had wel voor die punten gereden!
Die opmerking van 'ze willen enkel kwpners zien' gaat dus absoluut niet op en vind ik een gemene!
Verder ga ik wéér een rotopmerking plaatsen en vind je me nu een supertr*t: die pony is niet in de vorm waarin ze op een fijne, elastische manier een proefje kan lopen. (kan jij de marathon lopen als je 100 kilo te zwaar bent????)

En ach, jij weet wel beter. Jíj hebt er immers verstand van.
Als je over 8 jaar nog in de B rondhobbelt horen we het wel.

Je denkt echt dat je het gemaakt heb geloof ik? Hoe kun je nou van foto's oordelen? Ik vind dat je pas kunt oordelen wanneer je een pony of paard in het echt heb gezien, en hebt zien bewegen..En tja de 1 pakt het eenmaal sneller op dan de ander met inrijden he.. Je kan in het jaar M1 zijn, maar ook in 1jaar B.. Tis maar net welke snelheid JIJ er achter zet... Als hun alles op hun gemak willen doen, en Amanda overal rustig aan willen laten wennen, want zou het dan uit maken als ze over 8jr nog in de B rijd? Zolang zij er plezier in heeft en blijft hebben zie ik daar geen probleem in.. Maar hieruit blijkt dus dat jij een paard/pony puur en alleen voor de sport heb en zo snel mogelijk de B uit wilt.. en zij niet, zij vind het gewoon leuk lekker te hobbelen op die pony, en laat haar dan lekker rustig haar gang gaan! Ik weet zeker dat Aman het heus nog wel ver kan gaan halen hoor.. Tis maar welke tijd je je paard en jezelf gunt he..

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:43

Tja ik denk ook niet dat ze er naar streeft om ZZ te rijden met die pony. Maar dat hoeft ook natuurlijk helemaal niet.

Ik heb zelf ook alleen maar wedstrijden gereden voor louter het plezier. En daar is helemaal niks mis mee.

Een aantal mensen doet net alsof die pony ontzettend lijd....wat een onzin.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:45

Ik zie dat mijn cobs ook al hier genoemd worden Verward
Die zijn idd breed ja. Maar dat zijn fokmerries die het hele jaar 24/7 buiten lopen en niet te vergelijken met een pony die onder het zadel gereden wordt.
Ik had ook al gePBt met Marrie en vond Amanda eerlijk gezegd ook aan de stevige kant.
Natuurlijk is ook de sektie C niet te vergelijken met welsh K rijpony's qua bouw.
Maar op het moment dat een pony zichzelf in de weg zit tijdens het rijden, is ze toch echt te stevig. En dan heb je een probleem want een welsh pony af laten vallen... dat gaat niet zomaar
En dan zie ik toch liever een pony die wat te dik is dan een pony die op stal gehouden wordt in de zomer. Zeker als je er geen topprestaties van verlangt.
Maar ja, met iets minder buik zal ze zelf wat makkelijker lopen en kan je er ook meer aan rijden.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:58

Afbeelding
Dit is pas dik ( vind ik )

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:19

Er is meer dan voldoende offtopic gegaan, op verzoek van TS een slotje.