Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MinX schreef:Inderdaad, niet iedereen heeft de middelen om een D- of E-pony of paard te kopen, te stallen, én te onderhouden. En misschien ook niet de tijd ervoor! Een shet kan je rustig een dag of 2 op het land houden, zonder er iets mee te doen, een pony op stal moet er iedere dag uit! (vind ik)
Ik heb ook een shetje, ik ben 18 jaar, 1.69 m en weeg ongeveer 58 kilo. Denk je dat ik mijn shetje niet rijd? Nou ja, ik spring niet, a)daar vind ik mijn pony te jong voor, en b) als ik ga springen schop ik de balkjes eraf =P Maar hij kan me echt heel goed hebben hoor!
En Margon, ik train mijn eigen shetje, ik rij hem in, en ik maak hem "kindvriendelijk" Wat zou ik moeten doen volgens jou? Mijn eigen paardje niet meer rijden en een meisje wat wél netjes op hem past laten verongelukken? Of hem zelf inrijden, hoewel ik te groot ben (niet eens te zwaar) en het er "niet mooi uitziet" maar vervolgens wel een kindvriendelijke en veilige pony hebben... Wie zou jij een shet laten trainen? En waarom zou ik dan als hij goed getraind is, hem niet verder kunnen rijden? Omdat "het plaatje niet mooi is" Jammer dat mensen zo gericht kunnen zijn op "plaatjes"
Anna-Jelly schreef:Ik ben het helemaal eens met Margon en Crossmonster legt al precies uit waarom
En Siets ik zou je maar een beetje gedeist houden, want wat jij doet slaat ook werkelijk nergens op beetje lopen schelden, kinderachtig
Margon had het misschien wat tactischer kunnen zeggen maar hoe je het ook zou zeggen het komt toch op hetzelfde neer....
loez"]
[quote="Anna-Jelly schreef:Ik ben het helemaal eens met Margon en Crossmonster legt al precies uit waarom
En Siets ik zou je maar een beetje gedeist houden, want wat jij doet slaat ook werkelijk nergens op beetje lopen schelden, kinderachtig
Margon had het misschien wat tactischer kunnen zeggen maar hoe je het ook zou zeggen het komt toch op hetzelfde neer....
Amanda"]
[quote="Cloverdale schreef:hey leuke reacties
en minX ... veel plezier met het inrijden van je shet!!
(waarom het ! )??

JE shetje ziet er vrolijk uit en heeft veel plezier zo tezien
Enne zo beroert is je houding niet, het ziet er netjes uit hoor!
)
) maar dan hoef ik die shet toch niet te laten staan? Dan heb ik hem imo voor niks en kan ik hem nu net zo goed wegdoen. Mijn shet zal nooit en te nimmer een grasmaaier worden en ik heb respect voor alle mensen die daar hetzelfde over denken.
paardeloverr schreef:Heey, Is dit een officieele wedstrijd?
En hoe oud ben je?
Ik spring namelijk ook met een shet.. vandaar..JE shetje ziet er vrolijk uit en heeft veel plezier zo tezien
Ojah, Ik spring,dressuur en bosscross met me shetje.. en het gaat allemaal geweldig!! Ik vind het geweldig dat het allemaal zo goed gaat!
En ik heb ook een andere verzorgshet gehad.. die liep altijd vanzelf aan de teugel.. ook als er zo beginnertje op zit.. die nog niet kan rijden.. echt geweldig hoor want het lukt mij niet met springen
en BTW: Margon, Je moet eens wat meer paardenboeken gaan lezen!!

Brendageene schreef:Eerst even voor Cloverdale: Echt heel leuk dat je zo met je shet bezig bent, ik zie veels te veel shetlanders gebruikt worden als grasmaaier terwijl je er heerlijk mee kunt rijden. En dit bewijs jij wel even![]()
Over je houding: springen op een shet is moeilijk, maar probeer je knieen wat vaster in het zadel te drukken en je hakken goed uitdrukken, dan ziet het er al een stuk beter uit en vlieg je niet meer zo door het zadelEnne zo beroert is je houding niet, het ziet er netjes uit hoor!
En om mee te gaan in de discussie (die hier eigenlijk niet hoort maar goed)
Ik heb zelf ook een shet, die kreeg ik op mn 9e met mijn zus, toen al besloten dat als we te groot werden er een karretje kwam. Die is er ook geweest, maar alleen mennen vind ik nou eenmaal een beetje eentonig. Mijn shet van 22 wordt gewoon 2x per week gelongeerd, 2x gereden en op mooie dagen een buitenrit. En dat rijden is dressuurmatig, en ja ik heb wel de tijd en middelen voor een grotere pony of paard (die heb ik zelfs, omdat ik het rijden op een groter paardje wel mis) maar dan hoef ik die shet toch niet te laten staan? Dan heb ik hem imo voor niks en kan ik hem nu net zo goed wegdoen. Mijn shet zal nooit en te nimmer een grasmaaier worden en ik heb respect voor alle mensen die daar hetzelfde over denken.
Ik weet dat het heel moeilijk is, want je blijft commentaar krijgen. Ik op stal ook, maar als je dan zegt: Stap lekker op je kwpner en kijk er niet naar aub!!! dan houdt t wel op, maar de blikken zeggen altijd genoeg.
Als je het er niet uit vindt zien, open dan lekker een topic erover, kan je daar discusieren, maar ga niet als iemand om commentaar om haar houding vraagt, haar pony af zitten zeiken. Dat komt bij mij hetzelfde over wanneer je een paard hebt met een dunne nek ofzo:Ja je zit wel goed hoor maar het blijft er NIET uitzien, ik zou maar snel een ander paard kopen. Een beetje respect voor ieder zijn eigen keuze op welk paard hij/zij rijdt zeg![]()
Sorry voor het lange bericht, maar ik kan me hier zo kwaad om maken (krijg zelf al 10 jaar gezeik over me heen)

Margon"]
[quote="LMsWinnetou"][quote="Margon schreef:Sorry maar het ziet er niet uit
En why een mexicaan
Als jij je te goed voelt om op een shet te gaan zitten, ga dan ook niet paardrijden.. Miss vindt je eigen pony het ook wel helemaal niet leuk dat jij met je verwaande reet op hem gaat zitten!!!!!
Niet iedere shet kan dit!! Ga zo door
)