Iska @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:28

Lady_Promiss schreef:
oh jah en sorry van mijn mischien pissige reactie maar vond het gewoon een beetje banketstaaflig

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:28

van hard gezecht leer je het meest Knipoog

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:35

Afbeelding

hallo! kijk eens hoe je trek en die oren jezus!!!!!
Laatst bijgewerkt door bonney4evver op 13-05-04 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:35

Ja, sorry hoor Rianne maar deze reacties had je kunnen verwachten.
Ik had je iets verstandiger verwacht. Ik denk dat alles nu wel een beetje is opgenoemd wat verkeerd is dus ik zeg niks

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:57

bonney4evver schreef:
Afbeelding

ben het met je eens maar dat is al zovaak gezecht dat weet ze nu onderhand wel, ik ben zelf ook sprakeloos erover maar denk dat dit meisje er zelf ook aan onder door gaat als ze dit commentaar enzo leest.
ze weet nu wel wat ze verkeerd doet en hoop dat ze er wat van heeft geleerd maar telkens dat herhalen van al dat commentaar dat schiet ook niks op...

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:04

ShannaY schreef:
Ik kan alleen zeggen na het kijken van deze foto's

"Auw, wat sneu voor het paardje.."

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:05

Ik denk dat je even goed met die eigenaar moet gaan praten voor een afspraak bij de tandarts (voor de pony dan Haha!) Want anders gaat dat echt niet goed. Paard wordt alleen maar magerder...
En in die tussentijd er niet op rijden...want dit is ook geen pretje voor haar.

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:09

Citaat:
ben het met je eens maar dat is al zovaak gezecht dat weet ze nu onderhand wel, ik ben zelf ook sprakeloos erover maar denk dat dit meisje er zelf ook aan onder door gaat als ze dit commentaar enzo leest.
ze weet nu wel wat ze verkeerd doet en hoop dat ze er wat van heeft geleerd maar telkens dat herhalen van al dat commentaar dat schiet ook niks op...

Jeeeujj !!!!!! good point !! Tong uitsteken

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 16:12

Ja sorry hoor.. maar wat kan ik er aan doen?

Oke mijn houding is slecht maar weet ik veel dat dat beest ziek is ofzo.
Ze is idd mager dat weet ik.. ze knoeit onzetten met eten! Ik had pas een keer tegen lindsey gezegt: Doe om die emmer een touw dat je achter de oren kan hangen en zet de emmer op de grond zo kan ze ook niet knoeien. Dat doet Twanneke(Twanneke hier op bokt) ook.

Haar stal is ook bagger. Je hoort het stront soppen.. heb er al vaak genoeg wat van gezegt maar Lindsey doet het om de 3 dagen ofzo.

Ik heb genoeg rijlessen gehad op de manege maar ik ga nooit meer op die manege bij ons. Als je een paard daar huurt krijg je een kreupel paard mee, pony's lopen met kapotte schoften in de les.

Jullie zeggen allemaal wel tegen mij stop met rijden op haar, maar ik rij haast nooit op haar! Heel af en toe als ik mee gaat. Duzs.. Huilen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:18

Volgens mij was het ook niet echt voor jou bedoeld IloveShets. Jij was er maar 1 keertje, maar Lindsey die hoort beter te weten!

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 16:23

Oke tessebes! Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:29

IloveShets schreef:
Ja sorry hoor.. maar wat kan ik er aan doen?

Oke mijn houding is slecht maar weet ik veel dat dat beest ziek is ofzo.
Ze is idd mager dat weet ik.. ze knoeit onzetten met eten! Ik had pas een keer tegen lindsey gezegt: Doe om die emmer een touw dat je achter de oren kan hangen en zet de emmer op de grond zo kan ze ook niet knoeien. Dat doet Twanneke(Twanneke hier op bokt) ook.

De knoeien met eten komt door die haken, omdat die voor pijn zorgen waarshcijnlijk tijdens het eten.

Citaat:
Volgens mij was het ook niet echt voor jou bedoeld IloveShets. Jij was er maar 1 keertje, maar Lindsey die hoort beter te weten!

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 16:31

Ahaj, al het eten ligt er ook altijd naast en word een sopje.. zeg maar dat ze er in kwijlt.. heel vies!

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:51

ze zeggen wel dat ze de foto's dan niet had moeten plaatsen.. Maar ik denk dat het maar goed is ook dat ze ze plaatst! Wie weet hoe lang dit nog door ging.. Ik vind het er ook zielig uit zien..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:06

Lady_Promiss schreef:
okay nou dan is het nu toch gewoon hopen dat ze het inziet en er wat aan gaat doen Lachen maar dat lijkt me wel na al deze reacties ( EN TIPS !! Haha! )

oh jah en sorry van mijn mischien pissige reactie maar vond het gewoon een beetje banketstaaflig

Best te begrijpen! Het is ook een nare situatie Scheve mond En iedereen bedoelt het goed, maar zegt het zo duidelijk dat het als een baksteen aankomt..

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:38

hoi ik weet niet of dit allemaal al gezegd is, maar het is een heel leuk paard, maar niet echt los in het lijf. als ik jou was zou ik daar heel erg aan gaan werken en dat niet door aan de teugel te trekken, maar van achter naar voren te rijden. dus been geven. probeer hem wat diep en rond te laten lopen zonder dat jij te veel druk uitoefend. En als het dressuurmatig dus een stuk ontspannender loopt zou ik pas gaan springen. dan kan je zelf ook een stuk makkelijker meekomen. En omdat hij nu zo stijf is en jij niet goed meegaat krijg je ene paard dat als een plank springt. probeer dat alles heel ontspannen gaat vloeiend over een hindernis.

je zou ook hem wat vaker kunnen longeren lang en laag.en dan de achter hand activeren. zodat ze een stuk losser in het lijf word. als je dat allemaal hebt gedan kan je haar eens vrijlaten springen (tenminste als je weet hoe het moet) door eerst eens wat platte balken 3 achter elkaar neer te leggen en dan langzaam tot kruisjes uit bouwen. zodat je in uitjes krijgt. Wat ook goed is om met rijden en/of longeren balkjes neerligt met iets meer als een meter tussen de balkjes (3 a 4 balkjes) en daar dan een paar keer over heen te gaan. niet al te vaak natuurlijk gewoon lekker blijven rijden. probeer het vooral leuk voor jou en het paard te houden. succes ermee OK dan!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:01

3 opmerkingen, of eigenlijk 4, ik ben het opzich met de rest eens maar afzeiken is niet echt fijn, daar leert de TS niets van...
verder:
Chronos"]
En haal die vlecht uit de staart! Telkens als ze zwaait met haar staart doet ze zich zelf pijn!
[/quote]
dit slaat nergens op, ik rij altijd met vlecht zodat ze in de stops (reining) niet op dr staart gaat staan, als ze zichzelf slaat is het 100% haar eigen probleem, moet ze dat ding maar stil houden.

[quote="Ryanne"]
[quote="mmeerreell"]trouwens bij de foto" ik sla haar hier niet" wat doe je daar dan wel???
wilde je effe lekker hard galloperen ofzo
[/quote]

Gewoon ff cowboy'tje spelen ~~}>
[/quote]
lijkt me fijn voor dat paard, gewoon even met een los teugeltje rennen en geen getrek, dus ik snap je smilie niet helemaal...

[quote="bonney4evver schreef:
[img]foto[/img]

valt toch wel mee? dat betekent gewoon dat ze op je letten, al lijkt het me in dit geval moeilijk voor het paard om niet op de ruiter te letten Scheve mond

en verder nogmaals ga ik met de rest mee, het ziet er een beetje zielig uit allemaal...

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:08

Ziet er leuk uit, probeer hem alleen niet 'aan de teugel' te trekken want daar word hij aleen maar sterker en drammeriger van. Probeer met het springen je handen ook meer naar voren te doen.

paardjuhsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:10

TeamSpirit schreef:
Ziet er leuk uit, probeer hem alleen niet 'aan de teugel' te trekken want daar word hij aleen maar sterker en drammeriger van. Probeer met het springen je handen ook meer naar voren te doen.

idd dat wou ik ook zeggen
echt minder trekken

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:10

Citaat:
dit slaat nergens op, ik rij altijd met vlecht zodat ze in de stops (reining) niet op dr staart gaat staan, als ze zichzelf slaat is het 100% haar eigen probleem, moet ze dat ding maar stil houden.

Was niet van plan te reageren in dit topic, maar dit vind ik zo'n klote opmerking! Die staart die zit er om de vliegen mee weg te slaan, die heeft een functie! Laat jij voortaan lekker vliegen die over je heen lopen zitten, of sla ze weg met een riem ofzo, want een ingevlochten staart komt veel harder aan dan een losse staart!! Dat jij hem invlecht zodat ze er niet op gaat staan ok, maar zeggen dat dat dr eigen probleem is en ze dat ding maar stil moet houden vind ik wat te ver gaan....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:37

Remember schreef:
Citaat:

Was niet van plan te reageren in dit topic, maar dit vind ik zo'n stinkmodder opmerking! Die staart die zit er om de vliegen mee weg te slaan, die heeft een functie! Laat jij voortaan lekker vliegen die over je heen lopen zitten, of sla ze weg met een riem ofzo, want een ingevlochten staart komt veel harder aan dan een losse staart!! Dat jij hem invlecht zodat ze er niet op gaat staan ok, maar zeggen dat dat dr eigen probleem is en ze dat ding maar stil moet houden vind ik wat te ver gaan....

mijn paard mept idd de vliegen weg, superhandig want ze zijn allemaal in 1 klap dood en dat doet haar echt geen pijn hoor, als dat wel zo zou zijn zou ze er wel van schrikken want ik rij zonder zweep dus ze krijgt nooit een tik op d'r kont, alleen van zichzelf. als je de foto's in mn profiel bekijkt zie je hoe ze onder het rijden ermee zwaait, iets wat ik er helaas niet uitkrijg maar het is dus wel haar eigen probleem als ze zichzelf raakt Lachen
en er is een verschil tussen jezelf met een riem slaan of een paard met zn staart hoor, even detail: sla jij jezelf met een zweep? schop jij jezelf met je benen? ga jij graag over je huid met een sporen? heb jij graag een bit in je mond?
maakt niet uit hoor...

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:39

je zei dat hij sloom is maar op foto 5 lijkt hij echt voor uit te willen maar ze trekt schijnbaar erg in zijn mond...
Ook bij spingen jullie handen naar voor! Ik ben geen springruiter maar dat viel mij meteen op Schijnheilig
oefenen!
PS: kan zijn dat die commentaar al is gegeven maar ik heb de reacties niet gelezen Bloos

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:41

Yessy"]
3 opmerkingen, of eigenlijk 4, ik ben het opzich met de rest eens maar afzeiken is niet echt fijn, daar leert de TS niets van...
verder:
[/quote]
Ben ik het mee eens.. Van afzeiken leer je niks, en in dit geval lijkt het me helemaal belangerijk dat de eigenaar er wat van leert Lachen

[quote]
[/quote]
Ben ik niet met je eens. Die vlecht moet er uit bij dit paard (niet bij Dolly, want dat is een ander verhaal). Hierin ga ik mee met de reactie van Remember.

[quote="Yessy"]
[quote="Ryanne"][quote="mmeerreell"]
trouwens bij de foto" ik sla haar hier niet" wat doe je daar dan wel???
wilde je effe lekker hard galloperen ofzo
[/quote]

Gewoon ff cowboy'tje spelen ~~}>
[/quote]
lijkt me fijn voor dat paard, gewoon even met een los teugeltje rennen en geen getrek, dus ik snap je smilie niet helemaal...
[/quote]
Hier wordt duidelijk wel met een zweep geslagen imo... Dat het fijn voor een paard is om met los teugeltje te rennen, is waar... Maar op deze manier niet..

[quote="Yessy"]
[quote="bonney4evver schreef:
[img]foto[/img]

valt toch wel mee? dat betekent gewoon dat ze op je letten, al lijkt het me in dit geval moeilijk voor het paard om niet op de ruiter te letten Scheve mond
[/quote]
Dit lijken mij geen ''oplet''oortjes... eerder ongelukkige/boze oortjes...

Citaat:
en verder nogmaals ga ik met de rest mee, het ziet er een beetje zielig uit allemaal...

Indd, het ziet er niet zo fijn uit... Ik hoop dat je hier wat van hebt geleerd (Toushie bedoel ik)... Succes verder met je paard.

P.s.: Yessy, dit was niet om je onderuit te halen, ben het gewoon niet met je eens Knipoog

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:48

Arm paard, echt zielig gewoon.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:48

oeps hoe moet ik nou jou weer quoten, dat wordt erg ingewikkeld Tong uitsteken
iig over die zweep, misschien zijn mijn ogen zo slecht (volgens de oogarts zijn ze super maar toch Knipoog) ik zie duidelijk dat die zweep het paard niet raakt hoor, dat ze hem gewoon in haar handen heeft en op 1 hand rijdt...
over die oortjes...ik zou blij zijn als dolly haar oortjes zo had, die heeft ze overal behalve op mij, maar misschien heb je gelijk, dat is per paard verschillend dus daar komen we wrs nooit achter Knipoog
en over die vlecht: misschien heeft dit paard ook wel een over-de-grond-hang staart, dat zullen we misschien ook wel nooit weten Knipoog maar ik vind het nog steeds bij geen enkel paard zielig, wat is er zielig aan? de vliegen kunnen ze (weet ik echt uit ervaring dus daar moet je het wel mee eens zijn) net zo goed verjagen, of heb ik nou een paard dat super kan richten en daardoor alles in 1 klap doodslaat?