Nikita @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:28

ik heb iig niets tegen mark(hoop niet dat het tegen mij gericht is)heb alleen iets tegen bepaalde opmerkingen.Maar dat is me om het even WIE die maakt,als jij ze zou maken zou ik het er ook niet mee eens zijn.
Verder vond ik het plaatje er niet ontspannen uitzien net als meerdere en ik vind dat daar iets van gezegd kan worden,maar wel op een normale manier inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:56

Karin, ik heb liever dat je het hondje gewoon bij de naam noemt, ik heb bijna in elk bericht tips en opbouwend kritiek gegeven, altijd al, als daar overheen gewalst word prima. Zelfs ook nu nog heb ik meerdere tips gegeven, maar het eerste (harde) wat bij mij opkomt is, "Wie niet wil luisteren..... "

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 00:28

Ook ik ga met je mee Karin. Ik vind dat gemiep over 'het andere forum' wat sneu... Heb het topic daar gelezen, is een stuk minder ver gegaan dan hier, maar de strekking is daar al duidelijk. Ik heb het ook allemaal gevolgt op het andere forum, maar ik heb mijn best gedaan me netjes uit te drukken Lachen Indien dan niet gelukt is dan hoor ik dat graag...

Anyhow, ik snap - gezien het verhaal eromheen - de reacties van bepaalde mensen erg goed, maar om nou constant 'het andere forum' aan te halen? Netjes (proberen) te blijven is zo'n grote moeite toch niet?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 00:38

Ik heb ook het topic op 'het andere forum' gelezen. Ik wil hier graag als opmerking plaatsen dat 'het andere forum' vooral 'het andere forum' moet zijn en 'Bokt', 'Bokt' is.
Het zou fijn zijn als discussies die op de ene plek op slot zijn gegaan niet op een andere plek weer opgehaald worden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:13

ik heb mark een keer ontmoet en het is een hardstikke aardige gozer die gewoon erg graag snel wilt. Ik heb het toch erg netjes verwoord in mijn reactie ??? Bovendien ken ik dat andere forum niet en heb ik het daar dus niet over gehad...........

Kom op Mark !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:45

KarinvdM schreef:
Jeetjemina... Wat hebben jullie toch tegen Mark? In mijn ogen is Mark iemand die graag veel wil leren. Ik heb wat dat betreft veel respect voor hem.

Ik heb Mark al veel eerder meerdere zeer goed bedoelde PB's gestuurd. Nooit geen reactie op gekregen. Dus dat maakt op mij zeker geen indruk van iemand die graag wil leren.
Ik heb inmiddels wel een ander beeld van Mark en dat is m.i. iemand die redelijk zelfingenomen is en een volledig verkeerd zelfbeeld heeft.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:16

wat mij opviel is dat het lijkt alsof het paard zijn rechterachterbeen scheef onder zijn massa plaatst. probeer de ontspanning te zoeken zoals in je profiel, dat ziet er wel keurig uit, daar zie ik een blij, actief paard.

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:40

Als Mark (ik ken hem niet, heb dus een neutraal beeld van hem) zo graag zo snel in het Z wil komen, zal hij ook een hoop kritische opmerkingen tegenkomen in zijn carriere. Onderbouwd, of gewoon negatief. Hier krijgt hij dat ook, maar hij reageert niet. Dat komt erg arrogant over op mij, hij plaatst hier een foto, en dan is het logisch dat je respons krijgt. Daarom vind ik het slap en ondankbaar dat hij niets meer laat horen. Ondankbaar omdat hier ook zeker GOEDBEDOELDE adviezen bij zitten waar hij niet om lijkt te geven.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:15

Ik vind idd dat het niet nodig is hier oud zeer bij te halen. Ik heb de foto iig gewoon neutraal bekeken en omdat ik Mark al wat langer ken dan vandaag heb ik mijn reactie wat anders neer gezet dat ik misschien bij een ander zou doen, maar daarom absoluut niet slechter bedoeld! Ik gun Mark het van harte dat het goed met hem en zijn paard gaat, maar als hij zo door gaat, dan zit z'n paard straks weer met een blessure en dat gun je natuurlijk niemand. Ik ben bij Mark geweest toen Spikkel herstellende was van haar blessure, ik moet zeggen dat ik toen behoorlijk geschrokken ben van hoe erg ze ingevallen was. Ik weet zeker dat Mark het beste voor heeft met zijn paard, maar ik vind dat hij voorlopig zijn ambities maar even in de ijskast moet zetten en moet denken aan de gezondheid van zijn paard. Kom op Mark, je kan het!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:48

En ik wacht nog steeds op Mark,... Kom op Mark, je laat je zo anders wel heel erg kennen,...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:00

Ik heb het hele topic even doorgeworsteld en ik ken Mark zelf niet , maar het schijnt dat hij blijkbaar een Z-paard heeft gekocht en nu zelf ook zo snel mogelijk Z wil rijden, met als resultaat dat het paard al een keer 'stuk' is geweest Verward
Of begrijp ik het nu verkeerd?

Maar goed, afgaande op de geplaatste foto kan ik zeggen dat die Z nog wel even kan wachten... Schijnheilig

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:11

Hay hay,

Mark ik hoop dat je dit toch leest maar ik moet het toch met een aantal het eens zijn. Ga lekker van je paardje genieten en westrijden of presteren is niet belangrijk eerst moet het plaatje kloppen... Nikita wat voller en ontspannen en jij ook wat meer ontspannen er op en dan lekker aan het werk met lessen en dan komen de wedstrijden van zelf. En dan pas kun je ook lekker door starten. En zit je ook met een fijn gevoel erop.

Chronos

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:27

En wéér een stapel offtopic reacties gesplit.... Rolleyes
Kan het vanaf nu weer on topic? *legt alvast slotje klaar*

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:36

Ik heb altijd geleerd: "gauw en goed gaat niet samen". Een Z-paard hebben betekent niet een Z-ruiter worden, ook al ben je nog zo ambitieus. Ik kan me iets herinneren in de trant van: over een jaar of 4 met Nikita Prix St. George starten... Scheve mond Misschien is het als beginner op een Z-paard wel extra lastig, omdat zo'n paard weet hoe het hoort en met minder geen genoegen neemt.

Mark schijnt zijn beugels zo kort te hebben om stabiel te zitten zodat ie Nikita niet hindert bij het rijden, maar wat als de beugels weer op lengte gaan? Ik zou zeggen, ga eens eens regelmatig zonder beugels rijden, dan leer je zitten, volgens mij is fatsoelijk zitten de basis van het (netjes) rijden. Drijven met je hakken en voorover duiken is iets wat ze op de gemiddelde manege de mensen nog proberen af te leren.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:18

Monday schreef:
Ik zou zeggen, ga eens eens regelmatig zonder beugels rijden, dan leer je zitten, volgens mij is fatsoelijk zitten de basis van het (netjes) rijden.

Weet 't wel zeker... Kan me nog een discussie mbt mezelf herinneren, instructrice vond mijn houding niet belangrijk. Er waren toe een hele hoop mensen die beweerden dat ik Kelvin nooit ontspannen zou kunnen laten lopen als mijn houding niet goed was. Nadat ik voor het eers op de één van de Belgen heb gereden ben ik in 1 keer rechtop gaan zitten. Als ik naar voren dook, zwaaide die Belg alle kanten uit. Zat ik rechtop en keek ik voor me uit, dan liep hij precies die kant uit waar ik heen keek, zonder teugelhulpen. Ik heb met die Belg in 1 klap geleerd hoeveel invloed je uitoefend met je houding... Ik kijk bij Kelvin nog steeds naar beneden, maar ik duik niet meer helemaal mee. En Kelvin loopt heerlijk OK dan!

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:59

KarinvdM schreef:
Jeetjemina... Wat hebben jullie toch tegen Mark? In mijn ogen is Mark iemand die graag veel wil leren.

Mee eens hoor. Ik heb Mark leren kennen als een aardige, behulpzame jongen die heel graag goed wil leren paardrijden. Ik denk alleen dat het probleem bij Mark is dat hij te snel wil en te veel tegelijk. Hij maakt zich denk ik te veel zorgen over wat hij allemaal niet goed doet en probeert dat dan allemaal in één keer goed te doen. Alleen dat gaat gewoon niet.
Ook wil hij heel graag alles weten, waardoor hij soms misschien wat wijsneuzerig overkomt als hij een antwoord geeft dat uit een boekje komt. Ik denk dan altijd maar: Beter advies geven uit een boekje (en het daarbij zelf onthouden) dan helemaal niets er over weten en onzin neerzetten. Toch?

Daarom zou mijn advies aan Mark dus zijn, wat ik op 'het andere forum' (waarom noemen we dit overigens niet Nedforum, zo heet het toch officieel?) ook al gezegd had: Doe gewoon alles op z'n tijd. Als je graag wilt starten, doe dat dan gewoon. Maar verwacht niet dat je direct prijzen wint, ervaring is ook belangrijk! Het belangrijkste is dat je er plezier in hebt en goed voor je paard zorgt.

Qua rijden heeft Mark zijn lichaamslengte niet mee (hij is echt heel lang), maar ook ik zou zeggen: beugels gewoon langer doen. Vraag iemand om je zitles te geven, doe je beugels desnoods 1 of 2 gaatjes korter dan normaal om er steun op te zoeken, maar niet zoveel als nu. Zoals je nu zit kun je ook geen steun meer zoeken aan het zadel, omdat je knieen over de wrongen heen gaan.
Verder gewoon doorgaan met lessen of als je nog geen les hebt (of niet meer) zou ik daar wel naar teruggaan. Gewoon 1x per week of per 2 weken en dan zelf tussendoor oefenen met wat je leert. Ik denk dat we dan snel genoeg een mooie foto mogen bekijken van een ontspannen Nikita en Mark erop die netjes zit!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:04

Mark, heb je nu eigenlijk nog les of niet meer? Zo ja, van wie dan en op wat voor manier (vwnw, klassiek, LDR etc. ???)?

Wat moet je van je instructeur doen met Nikita en waarom? Misschien gaan we dan beter begrijpen waarom JIJ heel blij bent met deze foto! Wij kennen het hele verhaal nl. niet.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:09

Yunyah schreef:
Qua rijden heeft Mark zijn lichaamslengte niet mee (hij is echt heel lang)

Verward Verward sorry hoor, maar dat heeft er weinig mee te maken, wat dacht je van Arjen, Edward, (en mijn echtgenoot,hij is 2 m) kunnen allemaal toch aardig rijden en zijn niet echt klein te noemen
Laatst bijgewerkt door rhijnauwen op 14-05-04 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:18

rhijnauwen"]
[quote="Yunyah schreef:

Verward Verward sorry hoor, maar dat heeft er weinig mee te maken, wat dacht je van Arjan, Edward, (en mijn echtgenoot,hij is 2 m) kunnen allemaal toch aardig rijden en zijn niet echt klein te noemen
[/quote]

Hoe het met jouw echtgenoot zit, weet ik niet. Maar de 2 daarvoor rijden al aardig wat langer dan Mark en hebben in de loop van de jaren hun zit ontwikkeld. Mark daarentegen komt nog maar net kijken en dus nog erg bezig met het vinden van zijn balans en het leren geven van beenhulpen. Een lang lichaam lijkt me daarbij niet echt een pre.

Denk dat de insteek is geweest van deze opmerking?

Verder ben ook ik erg nieuwsgierig naar de instructies die Mark krijgt!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:55

yokie"]
[quote="rhijnauwen"][quote="Yunyah schreef:

Verward Verward sorry hoor, maar dat heeft er weinig mee te maken, wat dacht je van Arjan, Edward, (en mijn echtgenoot,hij is 2 m) kunnen allemaal toch aardig rijden en zijn niet echt klein te noemen
[/quote]

Hoe het met jouw echtgenoot zit, weet ik niet. Maar de 2 daarvoor rijden al aardig wat langer dan Mark en hebben in de loop van de jaren hun zit ontwikkeld. Mark daarentegen komt nog maar net kijken en dus nog erg bezig met het vinden van zijn balans en het leren geven van beenhulpen. Een lang lichaam lijkt me daarbij niet echt een pre.
[/quote]

Een lang lichaam is toch gewoon in verhouding? Ik had eerder het idee dat het een pré is om langer te zijn dan korter. Een lang iemand kan de benen makkelijker om een paard sluiten, mits je goed zit. Mark moet blijkbaar nog zijn balans vinden maar die vind je volgens mij niet door je beugels kort te maken, dan zit je alleen maar wiebeliger. Gewoon op je kont zitten en je benen langmaken, knieën naar beneden drukken, dan zit je een stuk meer in evenwicht. Zonder zadel rijden, is ook goed voor je evenwichtsgevoel, maar ja of je paard dan nog netjes in de houding loopt is een andere vraag. Het is maar waar je het meeste belang aan hecht.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:03

Anoukie schreef:
Mark, heb je nu eigenlijk nog les of niet meer?

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik denk dat Mark het beste af is met (prive)lessen van een goede instructeur. (Dat is beter dan te luisteren naar alle tips die hij hier krijgt en hem en Nikita alleen maar in verwarring kunnen brengen. Dat is niet raar bedoeld, maar een consequente aanpak onder het toeziend oog van goede instructie lijkt mij het beste.)

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:06

Zullen we ons anders even stil houden totdat mark (ooit) weer in dit topic verschijnt?
Hij heeft zo al genoeg bij te lezen lijkt me Knipoog

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:27

Mark had destijds les van een kennelijk erg goede instructeur met wie hij het gevoel had erg vooruit te gaan. Of hij nu dus nog van die man les krijgt is mij onduidelijk. Het is zeker wel aan te raden.

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:21

yokie"]
[quote="rhijnauwen"][quote="Yunyah schreef:

[/quote]

Denk dat de insteek is geweest van deze opmerking?

Verder ben ook ik erg nieuwsgierig naar de instructies die Mark krijgt!
[/quote]

Wat Yoka zegt was inderdaad mijn bedoeling duidelijk te maken. Mark is ook zo'n 2m lang denk ik? Hij rijdt nog niet lang en in het begin had hij ook moeite met recht op zitten (ik doel hierbij op Evert).
Maar ook is het een nadeel als je een lang bovenlichaam hebt, om rechtop te zitten. Je wilt toch netjes je handen laag houden en als je erg lang bent dan komen je armen niet altijd even goed uit. Kijk maar naar meiden die op te kleine pony's rijden...Je ziet het zo vaak, je gaat er automatisch wat van voorover zitten.
Ik denk dus dat het voor lange mensen moeilijker is om te leren netjes rechtop (en stil, want lange benen zwabberen snel denk ik) te zitten. Als jij dat niet denkt, tsja...dan denk ik het nog steeds Haha! t'is een gedacht/mening, geen feit.

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:49

Ja, zo kun je ook wel zeggen dat dikke mensen beter kunnen doorzitten...

Sluiting van dit topic lijkt me geen oplossing, Mark reageert immers niet, en als er een slotje op komt, heeft ie een excuus, want 'hij kan dan niet meer reageren'...

Dit forum is er om elkaar tips, adviezen te geven, wat hier oa. gebeurd, en er wordt gewoon (nog) niet op ingegaan door de TS. Verward