Huppel maken bij overgang naar draf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:56

Anoukie"]
[quote="Anoukie"][quote="Okkie1 schreef:

Sjuimpje
, er leiden meerdere wegen naar Rome. En de ene trainingsmethode werkt bij persoon 1 beter dan bij persoon 2 maar door je zo op te stellen krijg ik het idee dat je zó overtuigd van eigen kunnen bent dat het helemaal geen nut heeft om dat te vertellen aangezien je toch niks van anderen aanneemt.

Om hier even op door te gaan (zie de vorige pagina voor verslag van hoe ik het aan het oplossen ben), ik denk eerder dat deze zin voor Aqua geldt dan voor Sjuimpje of mijzelf.
[/quote]

Aangesproken voelen?

Het is mijn topic Knipoog, dus sta ik in mijn recht om te reageren. Ik ben het eens met Sjuim, oneens met Aqua en jij precies andersom. DAAR reageer ik op. Dus jouw opmerking , nee sorry maar die slaat kant noch wal.
[/quote]

Volgens mij lees je niet goed of begrijp je me niet goed.

Nogmaals nérgens heb ik jou naam gebruikt in mijn reactie op het al dan niet laten werken van een paard aan de longeerlijn met of zonder touwtjes.

Óók heb ik helemaal nérgens iets geschreven over het punt of ik wel of niet eens met Aqua ben. Het ging mij puur en alleen over het longeren.

Dat ik Sjuimpje aanspreek en jij je aangevallen voelt kan ik duidelijk opmaken uit de volgende zin die je getypt had:

Citaat:
...ik denk eerder dat deze zin voor Aqua geldt dan voor Sjuimpje of mijzelf.

Dus dat mijn opmerking "kant noch wal slaat" is ook onterecht. Als je je namelijk niet aangesproken voelde dan had je je naam weggelaten aangezien ik helemaal niet op jou doelde! Knipoog Dat je reageert is zeker je goed recht, óók daar heb ik niks over gezegd...

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:08

willem huppelt ook.. niet altijd.. maar vooral alsie in een eigewijze bui is.. maja.. dan staatie ook vaak op zijn achterbenen Haha!

Citaat:
Door goed te longeren gaat je paard beter lopen. De een heeft daar een rits hulpmiddelen bij nodig, de ander leert het op de imo juiste manier en krijgt het paard ook zonder aan het lopen.

ben het er zeker mee eens dat als je goed longeert je paard er onder het zadel ook beter van wordt. over het algemeen leer ik hem veel dingen aan bij het longeren en daar heb ik profijt van bij het rijden.
kon ik hem eerst alleen maar voorwaarts neerwaarts rijden en met de neus tussen de knieen, nu kan ik hem lekker opgericht rijden(tenminste het begin is er)
dat heeftie nooit zo goed gekunnen. het is een manege paard geweest die zijn rug altijd wegdrukte. nu gebruikt hij zijn rug lekker.

1,5 jaar terug kon hij niet eens met de neus over de grond gelongeerd worden. die rug zat zo vast op de foute manier dat ik die eerst los heb moeten werken met.
als ik hem nu longeer zonder hulmiddelen kan hij wel met de neus over de grond. hij blijft niet altijd zo lopen.. maar met mijn stemondersteuning looptie zelfs nageeflijk zonder hulpmiddelen.

maar dit had ik niet kunnen doen als ik hem niet had gelongeerd met touwtjes.
dus ik vind het een beetje kort door de bocht dat longeren zonder een hulpmiddel niet de juiste manier zou zijn. je moet weten er mee om te gaan.. maar das onder het zadel precies zo.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:24

gekke_koei schreef:
...maar dit had ik niet kunnen doen als ik hem niet had gelongeerd met touwtjes.
dus ik vind het een beetje kort door de bocht dat longeren zonder een hulpmiddel niet de juiste manier zou zijn. je moet weten er mee om te gaan.. maar das onder het zadel precies zo.

Zegt dit dan niet meer over jou dan over het begrip longeren (No offense!!)?

Hetzelfde als dat sommige mensen een probleem zo op kunnen lossen en een ander er een slof voor nodig heeft?!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:41

Dit topic gaat de verkeerde kant op.
Er zijn inmiddels veel zinvolle tips gegeven, maar nu wordt het ongezellig (en offtopic).
Om die reden een slotje.