cacharel @ work made by iefke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:43

Ik denk dat elke topruiter ook zou zeggen:

Begin bij de basis.

En als dat voor elkaar is, kan je verder.
Laatst bijgewerkt door Miss_Petit op 07-04-04 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:43

Ja inderdaad.. ik denk dat er in dat andere topic genoeg gezegd is..
maar ik wilde alleen even mijn mening geven.. ik vind dat gewoon te jong.. maar dat is mijn mening

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:45

Laat het ff weten zodra je aan een clinic meedoet, ik kom dan ZEKER kijken!!! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:48

rockey schreef:
nou 2 jaar wil ik niet zeker zeggen, maar ik wil er geen 4 jaar over doen, dat heb ik gezegd.

Rockey zoals je paard nu loopt kom je niet eens de B uit....... en als je een keer een jurylid treft met een balk voor de ogen dan zit je in de L van Levenslang....... paard moet op de achterhand, en hoe je het ook wend of keert je paard loopt zeker achter de teugel.........

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:49

ik blijf bij alle dingen die ik al in een ander topic heb gezegt, het paard ziet er mooi uit ik hoe persoonlijk wel van duitse paarden ik heb rij dan een afstammeling van pep (pilot).

Maar probeer haar idd iets meer opgerichter te rijden, je rijd haar nu hoe ik het in het begin ook deed (fout)..
En je houding daar sluit ik me bij de rest aan.
Laat de moeilijke oefeningen achter wege doet echt geen goed
Ga veel overgangen rijden blijf van de voorkant af en laat haar zelf maar effe zoeken..

Maar verder vind ik het een leuk paard om te zien, en veel plezier bij de top lessen die je hebt Tong uitsteken

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:50

gijsenkim schreef:
Rockey zoals je paard nu loopt kom je niet eens de B uit....... en als je een keer een jurylid treft met een balk voor de ogen dan zit je in de L van Levenslang....... paard moet op de achterhand, en hoe je het ook wend of keert je paard loopt zeker achter de teugel.........

Bij mevrouw Suzy Beerens (beroemd en berucht in Brabant Haha! ) wordt dat afgestraft met 130 punten, een stevige opmerking op je protocol en een praatje met de jury herself...

hè, Marijke?? Schijnheilig

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:51

pearl_tje schreef:

Wat ik al eerder zei:

Begin bij de basis!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:52

Miss_Petit"]
[quote="pearl_tje schreef:

Wat ik al eerder zei:

Begin bij de basis!
[/quote]
Idd zag je reactie pas toen ik de mijne had geplaatst

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:53

suzy beerens, die ken ik goed ja, ze komt vaak bij ons jureren, en als het dan weer onderlinge wedstrijd is geweest bij ons, rijd iedereen altijd rond de 170/180 punten, en die rijden eigenlijk het zelfde als mij, maar als het goed is komt ze voortzo weer jureren bij ons Haha!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:54

Haal dat bord voor je kop weg !

Je paard loopt echt acher de teugel. Beste stuurlui staan aan wal zeggen ze wel eens, maar dit is overduidelijk hoor. Een foto is idd maar een moment opname, maar dit zijn dan wel een stuk of 7 foute moment opnames.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:56

rockey schreef:
onderlinge wedstrijd

Dat verschil kent ze verschrikkelijk goed. En ze wil niemand ontmoedigen. Maar o wee als de blauwe doordrukken achter moeten blijven...

Ik heb zelf nooit problemen met haar. Ze is heel eerlijk, en durft tenminste te zeggen waar het op staat (35 punten verschil tussen de 1e en 2e proef... Haha! Schijnheilig ).

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:57

rockey schreef:
en zodra ik been geef, krijg ik dus ook meteen reactie, ze gaat dan af en toe wel iets hoger met haar hoofd lopen, maar dan vraag ik gewoon weer wat door, maar niet dat ze sterker wordt..

waarom rijd je met sporen als je meteen een reactie krijgt?
gewoon ff benieuwd

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:59

Van welke instructeur/ instructrice krijg je nu les?

En wat zegt die tegen je?

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:01

Ja ben ik dan ook wel benieuwd na..

En trouwens al we het dan over punten hebben op de onderling concour dat ik had gereden had ik ook rond de 160/170 punten... WOW wat ben ik dan ook goed, nou nee op een echt concour heb je dan maar 130/140 punten.. Ze motiveren de mensen alleen maar op zo'n concour..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 12:02

ok, ik zal het nog 1 keer goed proberen uit te leggen, dit zijn momentopnames, zo rijd ik haar los, als ze eenmaal los gaat laten, ga ik haar oprichten, en dan loopt ze perfect met haar neusje op de loodlijn, of net iets ervoor. dus zo rijd ik ook echt geen dresuurproefje Verward en misschien loopt ze nu wel op de voorhand, maar dus niet in de ring, dan loopt ze netjes bergopwaarts. en ik rijd met sporen, omdat ik niet met zweep wil rijden, en zo de oefeningen goed uitkan voeren. maar dit topic gaat weer helemaal uit de hand lopen Verward

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:03

Beste Rocky, wil je mijn vraag even beantwoorden? Lachen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 12:03

Miss_Petit schreef:
Van welke instructeur/ instructrice krijg je nu les?

En wat zegt die tegen je?

ik krijg nu momenteel 2 keer per week les van Marieke Pijnenburg, zij rijd zelf ook 1 keer per week op mijn paard, en zij vind dat ik haar gewoon goed rijd, ik rijd ook alleen in haar les die oefeningen.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:06

rockey schreef:
En ik rijd met sporen, omdat ik niet met zweep wil rijden, en zo de oefeningen goed uitkan voeren.

Je zegt dat ze meteen reageert, ze is nog jong dus is nog niet afgestompt op de hulpen, waarom heb je dan sporen nodig? Verward

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:07

rockey schreef:
ok, ik zal het nog 1 keer goed proberen uit te leggen, dit zijn momentopnames, zo rijd ik haar los, als ze eenmaal los gaat laten, ga ik haar oprichten, en dan loopt ze perfect met haar neusje op de loodlijn, of net iets ervoor. dus zo rijd ik ook echt geen dresuurproefje Verward en misschien loopt ze nu wel op de voorhand, maar dus niet in de ring, dan loopt ze netjes bergopwaarts. en ik rijd met sporen, omdat ik niet met zweep wil rijden, en zo de oefeningen goed uitkan voeren. maar dit topic gaat weer helemaal uit de hand lopen Verward

I have a dream........

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:07

Sando"]
Haal dat bord voor je kop weg !
[/quote]

ik ben het met Sando eens.. je hebt overduidelijk een bord voor je kop..
maaruhm als je um met wedstrijden anders hebt lopen.. ben ik heel erg benieuwd naar wedstrijdfotoos

[quote="rockey schreef:
maar dit topic gaat weer helemaal uit de hand lopen Verward

Meis.. ik denk dat je dat aan jezelf te danken hebt.. ik vind de reacties van de bokkers heel normaal.. zeker als ze je andere topics ook gelezen hebben

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:10

A. het is heel verstandig dat je les neemt, helemaal met een jong paard

B. fijn dat zij hem ook rijdt, zij hoort dan snel genoeg te merken of je iets wel of niet goed doet.

C. ik vind persoonlijk wel dat het allemaal snel gaat, zulke oefeningen.
Misschien dat ze het allemaal zelf aanbiedt (je paard) probeer dan niet te snel te gaan, want eigenlijk rijd je nog op een kleuter/ puber.

D. -> Zorg dat je basis goed is.
Als de basis goed is, kan je het M of Z nog wel binnen 2 jaar bereiken.
Als je maar wel eerst de basis er goed in hebt. daar heb je de rest van je tijd met dat paard profijt van.

Als je andere systemen (in jouw geval misschien zelfs bij topruiters) gaat uitproberen, en het werkt niet. kan je altijd op die basis terugvallen.
Laatst bijgewerkt door Miss_Petit op 07-04-04 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 12:10

ok bij deze stop ik met bokt, je krijgt het van jullie toch niet gewonnen, en als je ook maar een foto plaats, is het fout of dit of dat. jullie denken toch altijd maar dat jullie het beter weten, en dat niemand anders gelijk kan hebben, maar ik ken mijn paard tot nu toe nog het beste, en ik weet gewoon dat ze niet achter de teugel kruipt.

nog veel plezier op bokt, en bokt er maar goed op los.

en misschien zie ik nog wel een keer iemand op wedstrijd,

houdoe
Doei, doei

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:13

Jep maar dat is bokt iedereen heeft een andere mening over hoe je paard moet rijden..

Je moet het durven aan te nemen en niet elke keer als iemand iets zegt je te gaan verdedigen want er zit echt logica in wat ze hier zeggen..
Maar durf voor jezelf te denken, en wordt gewoon een keertje wakker uit je pennydroom..

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:13

Daaag!

sorry.. maar ik vind dat je toch tegen een beetje kritiek moet kunnen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:15

Ik heb nu 2 topics van je gelezen.. Wat ik in jou zie is een meisje wat heel trots is op haar paard, vind dat het allemaal perfect gaat en droomt over een gouden toekomst.

Leuk allemaal, maar denk ook een beetje om je paard. Een 3-jarige hoeft niet perfect te lopen... Verlang dat ook niet van je paard, je doet er meer kwaad mee dan goed.