Indoor Brabant - foto's Grand Prix special

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:15

mooie foto's! Ik wil altijd nog een keertje naar indoor brabant Lachen

Wat mij opvalt, en dat kan ook wel door de foto's komen, is dat op de meeste foto's de paarden veel voorbeenactie hebben, maar dat mij juist het achterbeen wat tegenvalt. Ik zeg niet dat ik het beter kan en ik weet niet hoe het er in het echt uitzag natuurlijk...maar toch.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:31

gave foto's zeg!! ik had eigenlijk ook naar indoor brabant willen gaan... mar kon helaas niet... dr kwam wat tussen, maar volgend jaar kom ik zeker!! en toch handig zo'n bokker die foto's maakt Haha! nou heb ik toch nog een klein beetje mee kunnen genieten Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:11

Valt me zoals altijd op bij Gribaldi... paard zwaait heel leuk met die voorbenen... en achter sloft het maar een beetje mee. Mij altijd geleerd van de gelijke driehoeken he... Dat zie ik nooit terug, op geen enkele foto, in Grib. Dan zie ik liever een paard wat niet zo 'spectaculair' loopt van voor maar achter wel gewoon lekker meedoet...

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:22

nou,sloft???hij tilt ze iig op,en dat doen de meesten al niet!
ik kijk altijd voor paarden met een sterk achterbeen,maar de meesten willen een leuk voorpootje...tja,ik vind het super wat deze dieren(en ruiters)presteren,ze zullen toch wel sterk zijn...(in het achterbeen,anders loop je geen goede piaffe/passage en mooie pirouettes)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:59

Hij tilt ze op ja, anders zou 'ie omdonderen. Maar ik heb nog geen foto gezien waarop 'ie die achterbenen ook lekker bijzet. Om met de driehoeken te gaan, voor heb je een hele wijde driehoek, dan een hele tijd niets, en dan een klein hoekje van de achterbenen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 00:15

dat viel mij ook op idd
bij meer foto's van hem

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 00:46

Laten we nu niet weer discussie's beginnen over het zogenaamd "zwakke" achterbeen van Gribaldi, ga eerst eens IRL zijn piaffe/passage bekijken zou ik zeggen.
Verder vind ik het allemaal hele mooie foto's, jammer dat er weer zo gezeken moet worden op mensen die gewoon weten waar ze mee bezig zijn en niet voor niets succesvol zijn.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:36

Oh het is niet typisch voor Gribaldi hoor, zoveel van de 'modernere' hengsten hebben dat trekje. Ziet er een beetje maf uit in mijn ogen, net zo'n russische paradepas met zij/achter-wieltjes... Haha!

edit: ik geloof best dat hij mooi kan passageren en piafferen. Mijn oog is niet kundig genoeg om daar echt wat over te zeggen. Maar ik weet wel dat de basis van een goede draf is - gelijke driehoeken. Evenwicht. En dat ontbreekt in deze foto's. Ook in bv. hengstenfoto's, die geacht worden het paard op z'n best te laten zien, staat hij zo. Conclusie: men word geacht alleen dat spaanse-passende voorbeen te zien en het achterbeen hoeft niet mee te doen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:55

Dickie schreef:
Laten we nu niet weer discussie's beginnen over het zogenaamd "zwakke" achterbeen van Gribaldi, ga eerst eens IRL zijn piaffe/passage bekijken zou ik zeggen.
Verder vind ik het allemaal hele mooie foto's, jammer dat er weer zo gezeken moet worden op mensen die gewoon weten waar ze mee bezig zijn en niet voor niets succesvol zijn.


jammer dat gewoon goed en misschien wel kritisch kijken gelijk tot zeiken word gebombardeert
zie het tegenwoordig idd vaker bij hengsten
niets tegen grib niets tegen E.G.
gewoon een constatering die je kan maken door te kijken

tuurlijk zullen ze wel weten waar ze mee bezig zijn , anders kom je niet in de GP neem ik aan
maar dat je spontaan geen op of aanmerkingen meer mag uiten omdat het een popi hengst of ruiter betref vind ik een beetje onzin
mensen die daar niet tegen kunnen moeten niet in de spot treden

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:12

ten eerste, ik zou het ze nooit na kunnen doen, jullie misschien wel, maar als ze jury ze goed vind; ''what's you're problem??''

wel ff ontopic blijven, zou een beetje banketstaaf zijn als er een slotje op zou komen...

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:07

Mooie foto's, heeft ook een leuk effect met dat zwart wit Lachen Ook bij de meeste foto's een mooie moments opname!

Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:23

Hm ja, ik heb E.G. zien rijden in Zwolle, eerst op grib en idd, ik vond z'n voorbenen echt spetteren, maar achterbeengebruik valt een klein beetje bij in het niet, maarja, Grib heeft iig achterbeengebruik! En verder de combi E.G. en Grib niets op aan te merken, behalve dan dat ik d ehouding van Edward ook niet geweldig vond, al helemaal niet vergeleken Jeanette Haazen en Marliev van Baalen die ook nog ana bod kwamen die avond... Maar ok, omdat ik houding dus zeker 1 van de belangerijkste dingen vind, ben ik dus niet zo een E.G. fan! En al helemaal niet toen hij later nw jaargang presenteerde... en, het spijt me, zijn paardje van 3 wel echt f fin de bek trok, herhaaldelijk! Dus dat vonk niet zo mooi van hem, maar ik zat niet op dat paard en ik rij niet in een ring met zo een jong ding, dus tja, wie ben ik dan om te oordelen?

ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:12

Even een reactie voor diegenen die kritiek op de houding van Edward hebben.

Tja die houding... Scheve mond Edward heeft dan misschien niet een super houding , maar hij is toch wel functioneel. Ik heb nog nooit een paard horen klagen hoor Haha!

Vergeet niet dat het niet altijd even makkelijk is om paarden met zoveel beweging uit te zitten.

Ik heb even wat plaatjes in wat profielen bekeken van mensen die kritiek hebben op Edward. Om te kijken hoe jullie er zelf op zitten. Ik zal er niets van zeggen, maar ik hoop dat jullie de boodschap begrijpen.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:24

haha wat een geweldige reactie!! heel duidelijk!hahaha,die zit!

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:35

whaaa, die gribaldi Vingers aflikken *kwijl*
De mensen waar ik nu paardrij (op hun paard)
Hebben ook een nakomeling van gribaldi,
Die moet beleerd worden, OK dan! Pling moek die maar inpikken
lol! neej, santana is een schatje, maar jezus wat een prachtpaard zeg! Bloos!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:48

ArieI schreef:
Even een reactie voor diegenen die kritiek op de houding van Edward hebben.

Tja die houding... Scheve mond Edward heeft dan misschien niet een super houding , maar hij is toch wel functioneel. Ik heb nog nooit een paard horen klagen hoor Haha!

Vergeet niet dat het niet altijd even makkelijk is om paarden met zoveel beweging uit te zitten.

Ik heb even wat plaatjes in wat profielen bekeken van mensen die kritiek hebben op Edward. Om te kijken hoe jullie er zelf op zitten. Ik zal er niets van zeggen, maar ik hoop dat jullie de boodschap begrijpen.

Mooie woorden Knipoog

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:05

ArieI schreef:
Even een reactie voor diegenen die kritiek op de houding van Edward hebben.

Tja die houding... Scheve mond Edward heeft dan misschien niet een super houding , maar hij is toch wel functioneel. Ik heb nog nooit een paard horen klagen hoor Haha!

Vergeet niet dat het niet altijd even makkelijk is om paarden met zoveel beweging uit te zitten.

Ik heb even wat plaatjes in wat profielen bekeken van mensen die kritiek hebben op Edward. Om te kijken hoe jullie er zelf op zitten. Ik zal er niets van zeggen, maar ik hoop dat jullie de boodschap begrijpen.



Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:21

ArieI schreef:
Even een reactie voor diegenen die kritiek op de houding van Edward hebben.

Tja die houding... Scheve mond Edward heeft dan misschien niet een super houding , maar hij is toch wel functioneel. Ik heb nog nooit een paard horen klagen hoor Haha!

Vergeet niet dat het niet altijd even makkelijk is om paarden met zoveel beweging uit te zitten.

Ik heb even wat plaatjes in wat profielen bekeken van mensen die kritiek hebben op Edward. Om te kijken hoe jullie er zelf op zitten. Ik zal er niets van zeggen, maar ik hoop dat jullie de boodschap begrijpen.


De meeste Bokkers hebben sowieso nog nooit op een paard/pony met zoveel beweging gezeten denk ik ook Knipoog. Wat Edward doet met paarden vind ik persoonlijk fantastisch.

Goed, als je Anky ziet zitten, die zie je echt nauwelijks een hulp geven, dat is helemaal OK dan! , maar de beste stuurlui staan nog steeds aan wal! En Bokt heeft een heeeeeele grote wal met heeeeeeel veel stuurlui Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:12

Ik heb gister een zoon van Lancet bezichtigd als eventueel toekomstig paard. Ook echt een prachtige hengst!! Echt om te kwijlen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:58

Anoukie"]
[quote="ArieI schreef:
Even een reactie voor diegenen die kritiek op de houding van Edward hebben.

Tja die houding... Scheve mond Edward heeft dan misschien niet een super houding , maar hij is toch wel functioneel. Ik heb nog nooit een paard horen klagen hoor Haha!

Vergeet niet dat het niet altijd even makkelijk is om paarden met zoveel beweging uit te zitten.

Ik heb even wat plaatjes in wat profielen bekeken van mensen die kritiek hebben op Edward. Om te kijken hoe jullie er zelf op zitten. Ik zal er niets van zeggen, maar ik hoop dat jullie de boodschap begrijpen.


De meeste Bokkers hebben sowieso nog nooit op een paard/pony met zoveel beweging gezeten denk ik ook Knipoog. Wat Edward doet met paarden vind ik persoonlijk fantastisch.

Goed, als je Anky ziet zitten, die zie je echt nauwelijks een hulp geven, dat is helemaal OK dan! , maar de beste stuurlui staan nog steeds aan wal! En Bokt heeft een heeeeeele grote wal met heeeeeeel veel stuurlui Knipoog.
[/quote]

he he, eindelijk iemand die het met MIJ eens is... OK dan!

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:16

wat een prachtige fotos OK dan!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:28

DePennyBitch schreef:
he he, eindelijk iemand die het met MIJ eens is... OK dan!


Ohw jee, moet ik nu mijn naam gaan veranderen in "TheAnoukieBitch" ?

Haha! *LOL* Knipoog

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:57

haha ik ben heeeelemaal gek van gribaldi, hijs echt zo onwijs!! maar eerlijk gezegt vind ik edward v/d gal wel beter rijden als anky nu met haar paard, met bonfire was ze een veel betere combinatie. Ik heb pas een optreden van haar gezien in duitsland waar ze eerste was, maar ik vond die van haar leerling (ben ff zijn naam kwijt) veel mooier...

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:35

Anoukie"]
[quote="DePennyBitch schreef:
he he, eindelijk iemand die het met MIJ eens is... OK dan!


Ohw jee, moet ik nu mijn naam gaan veranderen in "TheAnoukieBitch" ?

Haha! *LOL* Knipoog
[/quote]

"The Bitch" will suit you just fine..... Knipoog Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:47

ArieI schreef:
Vergeet niet dat het niet altijd even makkelijk is om paarden met zoveel beweging uit te zitten.


Inderdaad! Ik weet het ja! Ik heb bewondering voor hem hoor! Hij is eigenlijk altijd wel mee met de beweging.