Foto's van mijn nieuwe aanwinst + papier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 23:44

Ow ja, voor ik het vergeet. Vorige week kwam ik Jeffrey tegen, het gaat uitstekend met hem, meer dan goed.
Dus, de groeten van Jeffrey.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 00:07

Staat Jeffrey dan niet meer bij Phia?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 09:28

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-11 16:27 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-13 14:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-13 18:14 ]</font>

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 09:35

Lov, als je ff heel ver terug gaat in de tijd, dan weet je dat het KWPN bij alle Lucky Boy en bij Doruto afstammelingen DNA hebben onderzocht. Bij de paarden waarbij het papier niet klopte, is er uit geplozen wie wel de vader was. Dus......

Jij begon over of het wel echt Doruto in zat. Ik niet. Wat er op het papier staat klopt. Dus.....

En leuk dat je ff vertelt dat je Jeff heb gezien, daar zijn vooral Henk!!! en ik errug blij mee, maar niet heus.

Ik zet niet mijn hele leven op bokt en er zijn dingen die niet iedereen hoeft te weten. Maar je ziet dat ik alles maar heb neergezet. Daar ben ik dus weer eerlijk in.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-11 16:28 ]</font>

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:43

Ik had al het een en ander toendertijd gehoord over de manieren van Jeff, op de chat van jou zelf , maar ik wist niet dat hij weg was. Vandaar mijn vraag.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:04

effe vraagje, die jeffrey waar jullie over praten, is dat Jeffrey Heystek?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:14

Phia, het is een mooi paardje, met geweldige papieren : gefeliciteerd !

Tessa_Marco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:41

Gaaf paard man! Echt mooi. Hoezo noem je haar Bep?

Gr. Tessa

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:50

Hier dan eindelijk stuk over Matador uit boek Kyra K.

"In 1981 begon Kyra met de training van een 3 jarige Deense hengst, Matador, van Heikki Soras. Zes jaar later werd Matador verkocht naar Kytajan Kartanot, de grootste boerderij in prive bezit van heel Finland.
Datzelfde jaar kwalificeerden Kyra en Matador zich voor de Europese kampioenschappen in Goodwood (Engeland), waar ze in het individuele klassement een 7de plaats behaalden.
In 1988 was het Matador waarop Kyra naar haar 3de Olympische spelen kon. De combinatie eindigde op een zeer respectabele 5de plaats in het individuele klassement in Seoul. Dit was tevens de allereerste keer in de Olympische geschiedenis dat er een Fins dressuurteam mee deed. Een 6de plaats was de kroon op het werk van dit team!
De eerste wereldruiterspelen, een nieuw kampioenschap waarin alle takken van de paardensport zijn vertegenwoordigd, werden in 1990 in het Zweedse Stockholm gehouden. Hoewel Matador het jaar daarvoor twee zware operaties had ondergaan, een voor koliek en een andere voor complicaties bij een hernia, slaagde Kyra er toch in om hem zover in vorm te krijgen dat ze in Stockholm konden starten. Sterker nog, daar behaalden ze hun beste resultaat tot dan toe : Het individueel zilver.
In 1991 won de combinatie de finale van de Volvo Wereldbeker in Parijs.
Aan het eind van 1991 werd Matador verkocht naar Japan."

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-10-11 14:50 ]</font>

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:00

Ja, die koliekoperaties waren kantjeboord geloof ik. Ze hebben en soort net in zijn buik aangebracht om de boel te ondersteunen. Op een van de foto's die jullie geplaatst hebben kun je de bobbel onder zijn buik goed zien.

Geweldig paard vind ik hem, jammer dat hij niet meer in beeld is... Huilen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 16:24

Orri, bedankt!!!!! *LOL*
Ik zoek me gek op internet om info over Matador te vinden. Foto's kan ik evenmin vinden Verward Waar heb jij die vandaan gehaald, geldt trouwens ook voor Mytens. Waar zit ik verkeerd te zoeken????

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:40

Hai Phia,
ik hoop dat het hier verder bij blijft wat die zgn zeer kundige en aardige LOVELY betreft, begin hier nu toch echt van te Misselijk . Dus Lovely hou nu echt op en zeker als ik het al 2x vriendelijk gevraagd heb, we gaan weer lekker off topic (Bart hellup)
Phia ik vind het echt vreselijk wat er met Jeffrey gebeurd is, als jij dat niet aan de grote klok wil hangen dan is dat jou zaak, nogmaal ik hoop dat je met dit nieuwe paard heel veel geluk zult hebben, ook al zou er van alles niet kloppen, wat ik niet geloof hoor.
doei doei
overigens de volgende keer dat die verveel weer commentaar geeft zal ik haar wel een pb sturen, zodat we minder off topic gez...... krijgen.

sorry

doei doei

Geral
Lovers Lovers Bep

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:30

waarom mag niemand commentaar geven?

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:43

ja steef iedereen mag commentaar geven.
Maar het gaat er om welk commentaar, en hoe het bedoelt is.

want er zitten hele vieze en gemenen dingen bij.

Dus...

Geral ik ben het helemaal met je eens !!!!!

Bart ????? gaat dit nou niet wat te ver ??
en moeten moddereters zich dan niet te gedragen, zij moeten toch wel weten wat off-topic is.

Want nu zit iedereen off-topic

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 22:45

VOLGENS MIJ bedoelt Lovley het niet verkeerd alleen ze vraagt ze zich bepaalde dingen af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 23:40

Ja Steef inderdaad. Vies en gemeen?? Ik zou niet weten wat. Het zit ook niet zo in mijn aard om vies en gemeen te doen, het is maar hoe je het opvat.
Fijn voor Phia dat ze blij is dat Jeffrey weg is, maar ik dacht dat ze dat paard wel een warm hart toedroeg ofzo, het gaat goed met hem hoor.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 00:01

Ja love,

Ik heb jef's gedrag gezien, en daar wordt je echt bang van.
Natuurlijk houdt phia van dat paardje, doet ze van alle dieren die daar staan of hebben gestaan, maar jef heeft alle liefde gekregen, maar bleef gemeen.

En het is nu eenmaal jef die veranderen moet en niet de mens,

BTW love, ik dacht dat jij Phia toch wel beter kon dan wat je er nu toch opzet.

IK HEB GEZIEN DAT HIJ PHIA AANVLOOG MET LONGEREN. ER WAS HELEMAAL GEEN REDEN OM AAN TE VALEN. SCHROK ME ROT!!!

<font color=blue>maar met jou</font><font color=purple> zal ik kunnen lezen en schrijven</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wjerdo op 2001-10-12 00:03 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 07:49

Ik begrijp niet wat er gemeen is aan die opmerking van Lov hoor. Wees blij dat het nu zo goed gaat met Jeffry.

En er is nog een dingetjes waar ik eventjes iets over kwijt wil:
Citaat:
En het is nu eenmaal jef die veranderen moet en niet de mens,

Daar zit je helemaal fout. een dier reageert volgens zijn instict, daar kun je niets aan veranderen. Het is voor ons de taak als mens het gedrag te analyseren en de aanleidingen die leiden tot agressief gedrag weg te nemen.

Ik ben blij dat Jeffry het zo goed maakt en dat hij nu een plek heeft gevonden waar hij zich happy voelt. Het is toch fijn dat dit paard nog een kans heeft gekregen want ik heb begrepen dat het niet makkelijk is geweest.
Phia geeft paarden een kans maar heel soms klikt het niet, gelukkig zijn er nog meer mensen die ongeveer hetzelfde werk doen waardoor deze paarden soms een adres vinden waarbij het wel klikt. Jeffry is zo'n gelukkig paard. Fantastisch toch!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 08:08

Ik sluit mij helemaal bij Jippie aan, er zijn maar heel weinig paarden met een èchte kronkel in hun kop.
Meestal is het toch een combinatie van factoren waardoor een paard zulk gedrag laat zien.
Levant was ook een paard wat levensgevaarlijk kon worden op de poetsplaats of in de wei/paddock.
Afgelopen woensdag heeft hij een hele middag op de kliniek rondgehangen om gekeurd te worden en ik ben nog nooit met zo'n makkelijk paard op de kliniek geweest.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 08:46

Citaat:
Op 2001-10-11 09:35, schreef PhiaBink:

En leuk dat je ff vertelt dat je Jeff heb gezien, daar zijn vooral Henk!!! en ik errug blij mee, maar niet heus.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-11 16:28 ]
</font>

Sorry hoor maar waarom mag iemand hier niet neerzetten dat hij een 'bekend' paard heeft gezien? Jij hebt hier zelf neergezet op bokt dat je die jeffrey op stal had. En een paard met een kronkel??? Eerst ging het toch wel goed waarom valt hij je dan ineens aan??? Niet altijd het probleem bij het paard zoeken. ik ben wl blij dat het nu weer goed gaat met dat paard.

Enne roepen jullie Bartvb maar heel hard hoor, sorry maar een beetje triest. Mensen proberen hier alleen hun reden van mening/vragen te geven? Dit draagt toch bij aan een eventuele goede discussie!

Enne ik kan wel foto's op internet vinden Tong uitsteken

julke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 09:20

als het bijdraagt aan een eventueel goede discussie oke, maar ik proef hier toch steeds weer, op een heeeel verdekte manier, door steekjes onder water, met een big- smile op het gezicht, Phia uit de tent te lokken, insiders weten wel wat ik bedoel.
(hier bedoel ik dus zeker niet de goed bedoelde commentaren mee!)

En waarom??????????????? Joost mag het weten.

Jeff was link, heb het zelf meerdere malen gezien, en ik hoop echt dat het nu beter met hem gaat, maar dan wel zonder al die rotzooi in zijn lijf, wat anderen er dan menen in te moeten spuiten!

Phia kan heel blij zijn met wat ze nu heeft, de papieren zijn duidelijk, alles staat zwart- op wit, dus wat wordt er nu toch gezeurd. Als je de officieele papieren, met dna- bloedonderzoek nog niet meer kunt vertrouwen, waar zijn we dan mee bezig!

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 09:45

ik vindt het een prachtig paard. Heel veel plezier en suc6 met haar!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 09:49

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-13 14:04 ]</font>

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 09:58

Nounou dat is een oplossing Verward

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 10:59

Ik ken niemand de betrokkenen hier persoonlijk, maar dit lijkt mij een vies splletje van Lovely Verward en Mytens Frusty om Phia onderuit te halen. Daar kots ik van.
Phia is blij met een nieuw paard wat ze heeft, heeft er een waanzinnig goed papier bij, en Lovely en Mytens proberen het te vergallen. Pure jaloezie? Waarschijnlijk wel.
En zeker om dat andere paard er bij te halen, terwijl daar blijkbaar afspraken over gemaakt waren... Misselijk

Phia, heel erg gefeliciteerd met je nieuwe paard. Ik heb niet zoveel verstand van dressuurbloed, maar heb wel begrepen dat je iets heel bijzonders in handen hebt.
Geniet er van Haha!