shettiepower schreef:ik bedoel gek
mijn shet gedraagt zich als een hengstje soms hij is ook bijtering en heel erg bokerig maakt niet uit of die sprong er staat maar in galop is hij altijd aan het galle snap je maar ik ben hard bezig om hem te kalmeren in gallop maar dat meisje is normaal niet zo hard in de mond en ja komt door dat shabrak denk ik volgende keer maar zonder en meer klemmen zo dat ze niet naar achter glijd
Nee volgende keer met zadel....lees nou eens alles na....zonder zadel kan ze gewoon niet goed meekomen, vooral niet als ze zelf ook nog lerende is.
En zoals Ineke al zegt opvoeden die hap.
Bijten mag die niet, bokken uit joligheid kan, Par geeft ook weleens een bok na de sprong, geen hoge maar dan heeft ze het gewoon naar haar zin.
Tijdens het gewone rijden moet ze dat uit haar hoofd laten, we doen niet aan rodeo.
Het is pas zijn tweede keer, laat hem eerst eens lekker springen met zadel, en ga pas uitproberen als het dier en de ruiter wat zekerder van hun zaak zijn.
.
. je hebt altijd nog verschillende manieren van iets brengen. Dat kan vriendelijk, en dat kan echt boos zijn. Kom zeg, jullie maken vaak echt van een mug een olifant...
maar ik vin het wel tever gaan ja, ookal deed ik mee. Ik vind het gewoon geen excuus, maar heb wel gezegt dat het aardig van haar is om het meisje ervaring op te doen, maar ze zegt elke keer andere dingen... maarja ik verlaat de topic, slaat nergens op...