spring foto's van me shettie oscar kijken waard!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:28

shettiepower schreef:
ik bedoel gek
mijn shet gedraagt zich als een hengstje soms hij is ook bijtering en heel erg bokerig maakt niet uit of die sprong er staat maar in galop is hij altijd aan het galle snap je maar ik ben hard bezig om hem te kalmeren in gallop maar dat meisje is normaal niet zo hard in de mond en ja komt door dat shabrak denk ik volgende keer maar zonder en meer klemmen zo dat ze niet naar achter glijd

Nee volgende keer met zadel....lees nou eens alles na....zonder zadel kan ze gewoon niet goed meekomen, vooral niet als ze zelf ook nog lerende is.

En zoals Ineke al zegt opvoeden die hap.
Bijten mag die niet, bokken uit joligheid kan, Par geeft ook weleens een bok na de sprong, geen hoge maar dan heeft ze het gewoon naar haar zin.

Tijdens het gewone rijden moet ze dat uit haar hoofd laten, we doen niet aan rodeo.

Het is pas zijn tweede keer, laat hem eerst eens lekker springen met zadel, en ga pas uitproberen als het dier en de ruiter wat zekerder van hun zaak zijn.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:31

ik had het over me zelf ik spring liever zonder zadel haar ga ik wel met zadel helpen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:32

Ik ben ook helemaal geen springruiter, en ik kan er ook niets van, maar ik volg les. Ik probeer mijn paard zoveel mogelijk ruimte te geven en in verlichte zit te zitten..
Kijk maar in mn profiel naar de springfoto's..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:32

shettiepower schreef:
ik had het over me zelf ik spring liever zonder zadel haar ga ik wel met zadel helpen

Aha ok, verstandig idee.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:34

oke dankje voor je hulp en sorry als ik bot tegen je was als ik dat was.
maar heb ook beetje shago mar sorry oke

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:35

maar het is beter om dit toppic tesluiten weet jij hoedat moet

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:38

Even op het uitroepteken klikken.
Dan komt het vanzelf goed.

Maar doe in ieder geval wel wat met de tips, je was idd wat bot, maar mij maakt dat weinig uit, zoals ik al zei gaat het mij meer om de pony, anders had ik een uur geleden al gestopt met reageren Knipoog

Succes.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:39

shettiepower schreef:
maar het is beter om dit toppic tesluiten weet jij hoedat moet

Ik weet wel hoe dat moet, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook gaat gebeuren Knipoog
Op het moment dat je foto's plaatst, neem je het "risico" dat je minder leuke reacties krijgt dan je verwacht had, dat hoort er nu eenmaal bij.
Het is dus niet zo dat een topic op slot gezet wordt als de reacties niet zo zijn als je gehoopt had.
Zolang iedereen elkaar met respect behandelt (en in mijn ogen is hier zeker sprake van in dit topic) blijft het gewoon open.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:44

ja het gaat mij nieton minder leuke reacties dat ik dit wil sluiten maar om iets anders ik ben blij wat typs gekregen te hebben

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:44

shettiepower, als je na de eerste keer dat dat meisje met hem sprong, al zag dat het niet goed was voor je shet(wat iedereen zo zou moeten zien) waarom heb je het haar dan niet verteld?

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:46

tuurlijk heb ik het haar wel vertelt dat het niet helemaal goed was ik hou alleen wel een klein beetje rekening met dat hun het nog moeten leren het lijkt net of je denkt dat ze iederedag met um springt ze sprint amper 1 keer per maand met um gewoon heel erg affentoe

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:47

maaar kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan sluiten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:50

shettiepower schreef:
maaar kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan sluiten

Jij kan dit niet sluiten, dat moet een moderator doen, zoals Oscar dus, maar die gaat het niet sluiten om de redenen die net genoemt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:51

Dit ziet er idd niet al te best uit nee! Scheve mond

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:53

shettiepower schreef:
tuurlijk heb ik het haar wel vertelt dat het niet helemaal goed was ik hou alleen wel een klein beetje rekening met dat hun het nog moeten leren het lijkt net of je denkt dat ze iederedag met um springt ze sprint amper 1 keer per maand met um gewoon heel erg affentoe

net zei je nog dat je sprong om te kijken hoe hij het deed, meiss, je praat jezelf tegen

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 22:13

jah is het ook vandaar ik zeg dat ze niet altijd spring en ze mag van best ervaring op doen op me pony ik praaat me zelf niet tegen is pas voor de tweede keer hoor en wie zegt dan dat ze gelijk voor altijd op u springt ikke niet hoor

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:15

ik oook niet, maar ik bedoel maar, je kan haar wel de kans geven om ervaring op te doen, maar houd er ook rekening mee dat het paardje ook een leventje heeft.

Hij zal het ook niet leuk vinden, hij heeft liever een ruiter op zijn rug die alles wél weet dan andersom!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:28

Ik weet voor mezelf dat als een meisje zo springt op mijn pony dat ze er niet meer op komt. Zeer zeker niet zonder zadel in ieder geval.

Vind het prima dat je je pony 'uitleent' zodat de amazone wat kan leren, niks op tegen. Maar doe het dan op een verstandige manier. Een kleuter kan na de eerste sprong al zien dat het ontzettend slecht gaat zo, dus dan het kind eraf, opzadelen, uitleggen hoe de verlichte zit werkt en nog is proberen. Dan had je meteen al een veel beter resultaat gehad

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:51

Iemand die wat beter kan springen kan je beter op je pony zetten, krijgt hij ervaring mee. Haar kan je beter zetten op een leerspringpaard, leert zij weer wat van. Zo is iedereen blij en gaat alles goed

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 23:31

oke dankje jullie wel

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:59

sorry, maar er wordt nu net gedaan of hier aan ernstige dierenmishandeling wordt gedaan. Er zit vanaf de eigenaar niet eens een kwade bedoeling achter. Is het niet eerlijker voor alles om hier gewoon een slotje op te gooien? ik heb het idee dat deze discussie gewoon uit de hand loopt. Enne sily, ik nam het niet op voor het meisje hoor, misschien mocht je dat denken, maar dat was niet eens mijn bedoeling Verward .

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:27

Ik ga mee met siets. Het meisje is 15 jaar en wil ons haar ponytje waar ze erg trots op is aan ons showen.

Ze bedoelt er verder niets meer. Geef haar tips waar ze mee weg kan komen maar ga niet van alles naar haar hoofd gooien.
Zeg haar op een normale toon en vriendelijke wijze dat het anders moet en geef haar hier tips bij.

Volgende keer bv. als je gaat springen vraag of iemand je erbij helpt iemand die je kan helpen om beter te leren springen op een leuke wijze voor jou en je ponytje.

gr Nicole

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:46

ok, eindelijk iemand die MIJ begrijpt Haha!. je hebt altijd nog verschillende manieren van iets brengen. Dat kan vriendelijk, en dat kan echt boos zijn. Kom zeg, jullie maken vaak echt van een mug een olifant...

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:11

en nog groter siets Lachen maar ik vin het wel tever gaan ja, ookal deed ik mee. Ik vind het gewoon geen excuus, maar heb wel gezegt dat het aardig van haar is om het meisje ervaring op te doen, maar ze zegt elke keer andere dingen... maarja ik verlaat de topic, slaat nergens op...

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:15

ben het ook met iedereen eens..
en de bak is wel erg zwaar, maar daar kan jij ook niets aan doen.
volgens mij rijdt het meisje ook zonder beugels.