Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
parnassia schreef:Ja, maar je moet beoordelen wat je op dit moment constateert, zonder leeftijden/ervaring
Zelf ook enorm Freestyle/Dufour fan. Vind het zo'n fantastische merrie en idd heel goed gereden, waardoor alles swingt.
xmarliez schreef:Ik ben denk ik een van de weinige die Justin en Zonik Plus niet zo (enorm) hoog heeft zitten. Ik vind het een geweldig paard en zeker geweldig mooi gereden maar voor mij is deze combinatie echt niet beter dan bijv Catherine Dufour. Ik mis een beetje de verbinding bij Zonik. Hij lift net iets te veel in de hoofd/hals partij en loopt net iets te veel van de hand af voor mijn idee. Een beetje in een houding die daar neergezet is. Dat geeft wel het idee van gemak in alle oefeningen omdat hij heel stabiel is en blijft maar ik vind het zelf altijd mooier als je echt een aanleuning ziet die van achter naar voren gereden wordt en waar dan soms misschien een klein rommeltje in zit maar waarbij de ruiter/amazone echt bezig is het paard constant naar de hand toe te rijden. Dan krijg je echt een paard die helemaal in verbinding loopt. Zonik plus loopt voor mijn idee iedere keer net van die verbinding af. Neemt niet weg dat het een hele mooie combinatie is om te zien met veel rust en gemak. Ze horen zeker thuis hier.
Vond zelf de proef van Catherine wat mooier.
Benzz schreef:Omdat op dit nivo de rest wel voor elkaar is. Aanspringen in galop is fout, maar de aanleuning blijft mooi, en zo kun je nog een heel rijtje opnoemen. Terwijl dat in de basis vaak niet in orde is.
xmarliez schreef:Ik ben denk ik een van de weinige die Justin en Zonik Plus niet zo (enorm) hoog heeft zitten. Ik vind het een geweldig paard en zeker geweldig mooi gereden maar voor mij is deze combinatie echt niet beter dan bijv Catherine Dufour. Ik mis een beetje de verbinding bij Zonik. Hij lift net iets te veel in de hoofd/hals partij en loopt net iets te veel van de hand af voor mijn idee. Een beetje in een houding die daar neergezet is. Dat geeft wel het idee van gemak in alle oefeningen omdat hij heel stabiel is en blijft maar ik vind het zelf altijd mooier als je echt een aanleuning ziet die van achter naar voren gereden wordt en waar dan soms misschien een klein rommeltje in zit maar waarbij de ruiter/amazone echt bezig is het paard constant naar de hand toe te rijden. Dan krijg je echt een paard die helemaal in verbinding loopt. Zonik plus loopt voor mijn idee iedere keer net van die verbinding af. Neemt niet weg dat het een hele mooie combinatie is om te zien met veel rust en gemak. Ze horen zeker thuis hier.
Vond zelf de proef van Catherine wat mooier.
ZwarteHeks schreef:Zonik Plus en Freestyle tonen juist zo'n mooie zelfhouding. Ik vind dat niet van het hand aflopen, maar juist het tonen van het allermoeilijkste puzzelstukje van dressuur. De halve ophouding en vanuit daar totale balans en zelfhouding. Echt fantastisch om te zien!
Ayasha schreef:ZwarteHeks schreef:Zonik Plus en Freestyle tonen juist zo'n mooie zelfhouding. Ik vind dat niet van het hand aflopen, maar juist het tonen van het allermoeilijkste puzzelstukje van dressuur. De halve ophouding en vanuit daar totale balans en zelfhouding. Echt fantastisch om te zien!
Eens…. Ik blijf me altijd wat verbazen dat dat zelf dragen als fout gezien wordt. Vind om die reden Dufour eigenlijk helemaal geen fijne ruiter.
Elisa2 schreef:Mee eens Pien, ik vind hem ook een van de weinigen die echt goed van achter naar voren is. Deel is ook zijn bouw volgens mij hoe hij toont.
Freestyle doet mij persoonlijk dan weer vrij weinig. Ik vond Jagerbomb erg goed, hoge moeilijkheidsgraad ook en Werth ook in de kur. Dat vond ik eigenlijk wel de top 3.
Met Glamourdale had ik echt medelijden, wat raakte hij gespannen van de muziek. En dan helpt het denk ik ook niet dat het van die disco muziek is.