shirleyp schreef:denisesilver schreef:Ik snap wel waarom er steeds meer mee stoppen als dit de algemene tendens is.
Let op dat je niet de opmerking van een enkeling bestempelt als algemene tendens. Er zijn ook genoeg juryleden (inclusief ondergetekende) die punten wat ze zien en niet spelen met een cijfer voor de verzorging om wel of niet boven de winstpunt uit te komen.Elisa2 schreef:Zoiets als dat je voor dezelfde proef op een kampioenschap met twee juryleden twintig punten verschil kunt hebben..
Dat is natuurlijk ook niet wat wij als juryleden willen, daar balen we zelf ook van en gaan we over in gesprek. Toch is het wel goed om te bedenken dat over 30 onderdelen 15 punten verschil eigenlijk niet veel is. Dat is een halve punt per onderdeel; het verschil tussen een 6 en een 6,5.
De punten die jullie aandragen waren overigens voor mij wel redenen om de jurycursus te gaan doen. Het heeft me zeker een breder perspectief gegeven en de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de basissport. Mijn motto is: als je ergens iets van vindt, moet je er wat aan doen.
Mag ik je bedanken voor je wel overwogen genuanceerde en heldere bijdrage. Je breng het beter onder woorden dan ik.