Kijken of je dan nog vindt dat het dierenmishandeling is en dat je als je kan rijden hem niet nodig hebt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sherwood schreef:niet alle paarden willen je zeggen dat ze niet in balans zijn hoor, door het hoofd omhoog te gooien. Er zijn ook paarden die daarmee willen zeggen, o kijk daar in de zerte staat een paard in de wei. Of moet je nou eens zien er komt een fietser langs....
Kleine correcties zijn kleine correcties, en geen geruk en gepluk. Kinderen op de manege die een zweep hanteren zijn vaak bruter dan mensen die een slof hanteren, dan doel ik natuurlijk wel op mensen die het kunnen.
gomir schreef:Bij deze ben je uitgenodigd om mijn paard te komen rijden als het een beetje stormt en hij een dag niet gewerkt heeft![]()
Kijken of je dan nog vindt dat het dierenmishandeling is en dat je als je kan rijden hem niet nodig hebt
powergirl schreef:ik ben zwaar tegen slof ik vind het echt dieren mishandeling als je zelf een beetje kan rijden heb je die slof helemaal niet nodig!!!!!!!!
dus.........ik ben tegen slof!!!!!!!
Apple schreef:Toevallig reed ik afgelopen zaterdag in de buitenbak. Mooi weer. Ik zonder slof. Een ruiter die meestal in de binnenbak rijdt met slof.
Na een uur vol tractoren, bokkend paard aan de longeerlijn, stuiterende paarden in de paddock, paarden die met veel kabaal op de vrachtwagen gingen, paard met boerenkar die door de blubs kwam denderen, frisse paarden die voor het eerst sinds lange tijd in de buitenbak kwamen hadden wij alletwee onze paarden redelijk ontspannen aan het lopen.
Mijn paard had toch regelmatig wat spannende momenten (maar aangezien die van mij vrij braaf is was dat te beheersen). De andere ruiter kon mbv de slof de spannende momenten goed opvangen (en zijn paard kan flink spoken).
Gezien de hoeveelheid incidenten gedurende dit uur was het droge commentaar van de andere ruiter: 'en daarom heb ik er vandaag een slofteugel aan'. Mi terecht.
gijsenkim"]
[quote="Apple schreef:Toevallig reed ik afgelopen zaterdag in de buitenbak. Mooi weer. Ik zonder slof. Een ruiter die meestal in de binnenbak rijdt met slof.
Na een uur vol tractoren, bokkend paard aan de longeerlijn, stuiterende paarden in de paddock, paarden die met veel kabaal op de vrachtwagen gingen, paard met boerenkar die door de blubs kwam denderen, frisse paarden die voor het eerst sinds lange tijd in de buitenbak kwamen hadden wij alletwee onze paarden redelijk ontspannen aan het lopen.
Mijn paard had toch regelmatig wat spannende momenten (maar aangezien die van mij vrij braaf is was dat te beheersen). De andere ruiter kon mbv de slof de spannende momenten goed opvangen (en zijn paard kan flink spoken).
Gezien de hoeveelheid incidenten gedurende dit uur was het droge commentaar van de andere ruiter: 'en daarom heb ik er vandaag een slofteugel aan'. Mi terecht.
Hij probeerde een paar keer weg te springen maar liep tegen de slof aan en toen was het over. 4 dagen later slof era, want ik vind het zelf niet lekker rijden dubbele teugels, hij was superbraaf en nu gaat het gewoon weer zonder gelukkig
Kleintje"]
[quote="powergirl schreef:ik ben zwaar tegen slof ik vind het echt dieren mishandeling als je zelf een beetje kan rijden heb je die slof helemaal niet nodig!!!!!!!!
dus.........ik ben tegen slof!!!!!!!

En voor bij het rijden ben ik dus zeker tegen! sloffen verbeteren niets, maar zijn symptoonbestrijders voor degene die het niet met geduld en op de juiste manier willen doen.
) dus daar helpt een slof niet echt tegen, of ik moet hem eens aan het plafond bevestigen