Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kwita schreef:Ik geloof daar echt geen bal van sorry, ik reed vroeger de ponys klaar voor de verkoop die de meesten niet voor elkaar kregen....het gaat om zoveel meer dan alleen slim zijn!
Eigenlijk moet ik er om lachen als je zoiets bedenkt....verveel je je zelf ivm corona thuisisolatie of krijg je zelf iets niet gedaan omdat je denkt dat het je aankomt waaien.
kwita schreef:Ik geloof daar echt geen bal van sorry, ik reed vroeger de ponys klaar voor de verkoop die de meesten niet voor elkaar kregen....het gaat om zoveel meer dan alleen slim zijn!
Eigenlijk moet ik er om lachen als je zoiets bedenkt....verveel je je zelf ivm corona thuisisolatie of krijg je zelf iets niet gedaan omdat je denkt dat het je aankomt waaien.
Djali schreef:Elk Z-ruiter zal beamen dat je er inderdaad een hoog IQ voor nodig hebt![]()
Maar zoals met de meeste dingen in het leven, is een hoog IQ geen voorspeller voor succes.
Iets bereiken in het leven, is met de meeste dingen in het leven een belangrijk samenspel van meerdere factoren.
Ik durf ervoor te wedden dat je een hele variatie aan intelligentiescores aantreft in de hogere klasses
Annekeee schreef:Leuke stelling
Ik weet niet (meer) wat mijn IQ is. (Mbo 4 afgestudeerd) Maar wel Z dressuur.
Ik denk dat dat cijfertje van het IQ niet veel bepalend is. En daarbij, wat is Z rijden?!
Er zijn mensen die elk weekend starten en zo uiteindelijk het Z in komen. (Met een leerpaard wellicht) en natuurlijk dan moet je ook nog de juiste ‘knoppen’ weten te gebruiken. Maar dat is ook een kwestie van leren...
En Z rijden of hoger ligt niet altijd alleen aan de ruiter. Ik ben helaas gestrand in het Z1 omdat mijn paard de wissels niet sprong. Dat lag zeker ook aan mij als ruiter, maar div int. GP amazones kregen het hem ook niet geleerd...
En dan nog de vraag, hoe rij je het Z. Vele combi’s laten de paarden trucjes lopen. Terwijl echt dressuur is dat de oefeningen voort vloeien uit de juiste basis.
Ik ken iemand, die liet haar paard appuyeren dmv haar binnenbeen. Nou HOE dan. Maar haalde winst in het Z.. ?!?
Djali schreef:kwita schreef:Ik geloof daar echt geen bal van sorry, ik reed vroeger de ponys klaar voor de verkoop die de meesten niet voor elkaar kregen....het gaat om zoveel meer dan alleen slim zijn!
Wat is dat nou voor reactie![]()
Super onsamenhangend en niet correct geschreven, zonder reden in de aanval, en niet eens een duidelijk punt gemaakt.
Qimm schreef:Dingen uit je hoofd leren is geen teken van intelligentie maar van een goed geheugen
Mkango schreef:Qimm schreef:Dingen uit je hoofd leren is geen teken van intelligentie maar van een goed geheugen
Hoewel Mizora op zich wel een goed punt aanhaalt: het gaat niet alleen om het uit het hoofd leren van de proef, maar de combinatie van het uit het hoofd leren én het gelijktijdig rijden van een paard. Ik denk dat onder een bepaald IQ, dat wel significant lastiger zal worden dan voor mensen met een meer gemiddeld IQ.
_Penotti schreef:Mizora, dat gemiddelde niveau kan dat zeker, zou wat zijn zeg
Zwakbegaafd tussen 70 en 85 zal misschien wat anders worden.
Die gaan denk ik ook al vaak naar speciaal onderwijs en daar zal een MBO vermoed ik niet haalbaar voor zijn.
Qimm schreef:Is die vaardigheid IQ afhankelijk? (oprechte vraag) het rijden vereist vooral feeling, ervaring en een goede basistraining
Gizeppie schreef:Annekeee schreef:Leuke stelling
Ik weet niet (meer) wat mijn IQ is. (Mbo 4 afgestudeerd) Maar wel Z dressuur.
Ik denk dat dat cijfertje van het IQ niet veel bepalend is. En daarbij, wat is Z rijden?!
Er zijn mensen die elk weekend starten en zo uiteindelijk het Z in komen. (Met een leerpaard wellicht) en natuurlijk dan moet je ook nog de juiste ‘knoppen’ weten te gebruiken. Maar dat is ook een kwestie van leren...
En Z rijden of hoger ligt niet altijd alleen aan de ruiter. Ik ben helaas gestrand in het Z1 omdat mijn paard de wissels niet sprong. Dat lag zeker ook aan mij als ruiter, maar div int. GP amazones kregen het hem ook niet geleerd...
En dan nog de vraag, hoe rij je het Z. Vele combi’s laten de paarden trucjes lopen. Terwijl echt dressuur is dat de oefeningen voort vloeien uit de juiste basis.
Ik ken iemand, die liet haar paard appuyeren dmv haar binnenbeen. Nou HOE dan. Maar haalde winst in het Z.. ?!?
Dat laatste zie ik idd ook veel voorkomen in de ring. Er worden idd trucjes aangeleerd en het paard wordt dan niet gegymastiseerd.
Nouvel schreef:Ik denk dat je met veel gevoel verder komt met een paard dan per definitie met een hoge intelligentie