Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RedKiwi schreef:Zwaard hing links op de heup zodat je het met rechts kon trekken. Vroeger werd er op de weg links gereden zoals in Engeland etc. Dat zorgde er echter voor dat als je iemand op de weg tegenkwam die je niet zo aardig vond, je erg makkelijk je zwaard kon trekken en in de aanval kon gaan. Dat was wat problematisch en zorgde voor best wat doden. Ten tijde van Napoleon is het dus omgedraaid, hij was er geloof ik wel klaar mee dat zijn eigen troepen ruzies op die manier gingen uitvechten. Aangezien Engeland nooit door Napoleon is veroverd verklaart dat ook gelijk waarom het verkeer daar nog steeds de andere kant op rijdt.
Ik ben wel benieuwd of in Engeland de bakregels ook anders zijn...
EDIT: In UK zijn de regels hetzelfde als hier in de bak
Nature93 schreef:Ik vind dit echt zo lastig! Dan ben je geconsentreerd aan het rijden en vervolgens zie je een andere combinatie op je af komen en dan moet ik heel snel na denken wie voorrang heeft en ben ik helemaal uit m'n oefening.. Haha, tips?
AMCM schreef:Nature93 schreef:Ik vind dit echt zo lastig! Dan ben je geconsentreerd aan het rijden en vervolgens zie je een andere combinatie op je af komen en dan moet ik heel snel na denken wie voorrang heeft en ben ik helemaal uit m'n oefening.. Haha, tips?
Gewoon heel vaak met veel mensen rijden tot je er niet meer over hoeft na te denken