Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sierro schreef:Alleen zegt mijn instructrice, en mijn vorige, en mijn dressuurinstructeur, en de eigenaresse van de moeder allemaal dat het toch vooral IN hem zit en ik hem echt wel netjes rijd ... Dan zullen zij wel allemaal blind zijn. Het kan natuurlijk dat er klein iets is in mijn rijstijl, maar ik denk dat ik er dan 6j later en met diverse instructeurs wel achter gekomen zou zijn. En dan zou hij dat bij anderen onder zadel niet/minder moeten doen. We gaan inderdaad een paar hazensprongen terug maken.
Sierro schreef:@Nini_roosje: je kent mijn instructrice niet en kent haar manier van lesgeven niet, dus kan je ook onmogelijk beweren wat je beweert. Ze zegt het zeer zeker wel als het niet goed is, en dan merk ik het heus zelf wel. Als beetje ruiter zou je bij zo'n lesgever ook snel uitgereden zijn omdat je dan ook wel doorhebt dat ze niet eerlijk zijn. Ze heeft al genoeg mensen tegen de borst moeten stoten over henzelf of over hun paard. Diezelfde personen die ik noemde zeiden vroeger ook tegen me dat ik zelf vaak twijfelde en dat ik minder moet denken, en noch toen noch nu verdienen die geld aan me met uitzondering van mijn instructrice. En Ik zal dan nog maar eens zeggen dat ik niet verwacht dat hij alles oplost ...... Als je mijn reacties leest had je dat al gelezen, en ook wat ik doe op training.
Sierro schreef:@okdoei: Inderdaad ga ik dat doen ja. Hier zijn gelukkig veel oefenwedstrijden etc in de buurt! Zoals voor je ook al werd gezegd, dat van het enkel rondrijden en dan buiten en dan volgende keer wel eens een sprong nemen en zo weer opbouwen vind ik ook een erg goed idee.
Anoniem schreef:Sierro schreef:@Nini_roosje: je kent mijn instructrice niet en kent haar manier van lesgeven niet, dus kan je ook onmogelijk beweren wat je beweert. Ze zegt het zeer zeker wel als het niet goed is, en dan merk ik het heus zelf wel. Als beetje ruiter zou je bij zo'n lesgever ook snel uitgereden zijn omdat je dan ook wel doorhebt dat ze niet eerlijk zijn. Ze heeft al genoeg mensen tegen de borst moeten stoten over henzelf of over hun paard. Diezelfde personen die ik noemde zeiden vroeger ook tegen me dat ik zelf vaak twijfelde en dat ik minder moet denken, en noch toen noch nu verdienen die geld aan me met uitzondering van mijn instructrice. En Ik zal dan nog maar eens zeggen dat ik niet verwacht dat hij alles oplost ...... Als je mijn reacties leest had je dat al gelezen, en ook wat ik doe op training.
Ik schrijf ook de meeste instructeurs. Maar je bent al 6 jaar niet verder gekomen dan een oefenparcours dan gaat er iets faliekant mis. Dan is een factor die niet werkt. Dat ben jij, je instructeur of jij/jullie icm het paard. En om zoiets op te lossen zul je een van die factoren drastisch moeten veranderen. Want nog meer oefenparcoursen en oefen rondjes gaan je niet helpen. Wss heeft je paard al tig parcoursen gezien. En hier word geschreven “terug naar de basis”. Ik zie niet hoe je nog meer terug kunt kwa niveau/hoogte. Dus dan kom ik terug bij de training of jij/jullie icm dit paard.
Sierro schreef:De meeste springpaarden weten wel degelijk welke galop ze moeten nemen, anders zou elke springruiter na bijna elke hindernis eerst eens een wissel moeten rijden en dat is dus zeker niet het geval. Meedenkende paarden kijken mee, en zien 'ok ik moet zo naar links', die landen dan ook links. Dat een paard niet weet dat er een juiste of foute galop is, ben ik dus ook zeker niet mee eens. Ik ben het er WEL mee eens dat hij niet goed kan omspringen als er geen balans is, en dus heb ik ook al herhaaldelijk gezegd dat ik hem nu ga terugnemen naar niveau 0.
liekec schreef:Anoniem schreef:
Ik schrijf ook de meeste instructeurs. Maar je bent al 6 jaar niet verder gekomen dan een oefenparcours dan gaat er iets faliekant mis. Dan is een factor die niet werkt. Dat ben jij, je instructeur of jij/jullie icm het paard. En om zoiets op te lossen zul je een van die factoren drastisch moeten veranderen. Want nog meer oefenparcoursen en oefen rondjes gaan je niet helpen. Wss heeft je paard al tig parcoursen gezien. En hier word geschreven “terug naar de basis”. Ik zie niet hoe je nog meer terug kunt kwa niveau/hoogte. Dus dan kom ik terug bij de training of jij/jullie icm dit paard.
Terug in de basis alleen in niveau en hoogte zien is wel een enorme beperking zeg. Wellicht basis als in een paard die in normaal ritme, reactief op hulpen en vloeiend over een hindernis gaat?
Sierro schreef:@ Nini_roosje: ik begrijp niet goed hoe je erbij komt dat we in die zes jaar niet verder gekomen zijn dan oefenrondjes, want dat klopt niet ... We hebben diverse wedstrijden samen afgelegd. Je kan, zoals lieke ook aangeeft, terug naar de basis als in puur grondwerk en werken aan het ritme, vertrouwen etc. Thuis trainen we veel lijntjes, parcours trainen we thuis eigenlijk niet. Dat houd ik voor in de les en op wedstrijd zelf dus (normaal). En daar gaat het dus prima en heeft hij er ook plezier aan. Op een vreemde plaats klapt hij dan weer meer dicht, en al helemaal als het op wedstrijd is.
@Attitude: lees mijn vorige reacties aub ... Ik heb al verschillende keren gezegd dat ik dit verkeerd verwoord heb en wel degelijk dat bedoel wat jij ook zegt. Ook heb ik al een paar keer uitgelegd waarom het met de afstanden wel eens durft mis te gaan. Ook je vragen over mijn instructrice en anderen zijn reeds beantwoord.
Ik ga nu wel niet tot in de eeuwigheid dingen blijven herhalen.. Ik kan begrijpen dat niet iedereen zin heeft om alle reacties te lezen, maar dan denk ik ook dat je kan begrijpen dat ik niet voor iedereen alles opnieuw ga uitleggen.Bedankt allemaal voor de rijtechnische tips, we gaan er zeker mee aan de slag.
Sierro schreef:@Attitude: lees mijn vorige reacties aub ... Ik heb al verschillende keren gezegd dat ik dit verkeerd verwoord heb en wel degelijk dat bedoel wat jij ook zegt. Ook heb ik al een paar keer uitgelegd waarom het met de afstanden wel eens durft mis te gaan. Ook je vragen over mijn instructrice en anderen zijn reeds beantwoord.
Ik ga nu wel niet tot in de eeuwigheid dingen blijven herhalen.. Ik kan begrijpen dat niet iedereen zin heeft om alle reacties te lezen, maar dan denk ik ook dat je kan begrijpen dat ik niet voor iedereen alles opnieuw ga uitleggen.Bedankt allemaal voor de rijtechnische tips, we gaan er zeker mee aan de slag.
Sierro schreef:@Nini: Ik straf hem helemaaaaal niet. Dat wil ik wel even HEEL duidelijk stellen. Hij reageerde te weinig op mijn hulpen en dus maakte ik hem met een tik op zijn schouder weer wat meer wakker. vlak na de sprong had ik hem erg positief toegesproken. Ik heb ook nergens gezegd dat ik in de les vooral parcours rijd.......
Citaat:parcours trainen we thuis eigenlijk niet. Dat houd ik voor in de les en op wedstrijd zelf dus (normaal).