Gang laten gaan of corrigeren? Jong paard 4.5 jaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Gang laten gaan of corrigeren? Jong paard 4.5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:49

Ik zou toch proberen je paard te laten wijken voor druk.
Dus iets naar buiten duwen op een volte.
Of binnenhoefslag rijden en paar pasjes naar binnen duwen.

Heeel erg belonen als ie reageert!

Dan zit dat er na een week of 2 wel op. Paarden vinden spelletjes leuk!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 09:51

miramii schreef:
@Hillebill ik snap je reactie wel, kan me voorstellen dat je hier niet op zat te wachten. Dat is het lastige met meerdere disciplines en trainingstijlen. En daarnaast oordeelt iedereen vanaf wat je verteld. De aanleiding is daardoor lastig te bepalen, iets wat helpt om een goede oplossing te bedenken.

Heb je de oplossingen al uit kunnen proberen? Bijv die van Pippodipo, maar ook de balken in de balk leggen? Hielp dit?

Hoi, Ja eea ben ik mee bezig en het gaat weer super. Nu lekker verder trainen.

Veronica2

Re: Gang laten gaan of corrigeren? Jong paard 4.5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:14

Voltes openen en sluiten is echt superwerk om ze wat wijzer te maken voor de eenzijdige kuit en dan ook nog het liefst op beiden handen.

Hillebil, komt helemaal goed met jullie :).

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 23:17

Pipodipo schreef:
Voltes openen en sluiten is echt superwerk om ze wat wijzer te maken voor de eenzijdige kuit en dan ook nog het liefst op beiden handen.

Hillebil, komt helemaal goed met jullie :).

Dank je :)

gertjan1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:41

Hillebill schreef:
Sxnnelenix schreef:
Hangt af van je paard. Mocht ze dit altijd doen, wordt dit een gewoonte en daar kom je moeilijk van af. Je mag niet accepteren dat ze dit doet maar bekijk het zo; je paard snapt of kan het niet. Het is dus aan jou die of beter uit te leggem of te corrigeren.. omdat het een jong paard is, denk ik dat het gewoon een balanskwestie is. Ze zijn kleverig aan de bakrand omdat dat evenwicht biedt. Oefen dus rechte lijnen (bijv ac lijn of diagonaal) tot ze het wel kan. Maar wees wel duidelijk, mocht het helpen om een corrigerende tik op de schouder te geven ben ik hier ook zeker voor. Op die manier kun je ook de eenhulp aanleren.

Dit is een tip. Antwoord op mijn vraag.
Klein springzweepje voor ondersteuning dus even meenemen.

Graag gedaan hoor!Ik help op ‘t moment een rijder die met een soortgelijk probleem kamt. Ben benieuwd of dit ook voor jou werkt! Niet boos worden, ze moet het nog leren en daarbij mag ze geen angst voor de zweep krijgen! Dit kun je eventueel nog behelpen door de zweep rustig over haar heen te aaien na of voor het rijden.