Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Ik ook hoor Rindin. Het wordt je meestal niet in dank afgenomen. Maar ja wat dan? TS is nu al zo lang bezig met verschillende rijmethodes en fysio's, die vullen lekker hun zakken zo, maar het wordt niet beter.
Er moet dan maar een keertje iemand zijn die het zegt, al maak ik mij er bij TS niet populair mee.
Het paard van TS was al kreupel in het "oude" wedstrijdfilmpje, zodanig dat ik het zelfs kan zien. Als ik het al kan zien, kan een veearts dat nog veel beter. In de nieuwere filmpjes is het niet heel veel beter geworden en wordt het paard, dat zich achter wil ontzien op de voorhand gereden. Logisch dat je dan minder protest krijgt.
Wat de oorzaak van de kreupelheid is, daar kan ik alleen een slag naar slaan. Kreupelheid in de benen kan secundair zijn of primair.
Sclimpre schreef:Filmpje 2x bekeken, andere mensen hebben wellicht betere ogen dan ik, maar ik zie niks onregelmatigs. Ik focus me wel op het neerzetten van de hoeven, want als je naar de benen van het paard kijkt gaat het witte (RA) been voor optisch bedrog zorgen. Op sommige plaatsen nemen jullie een wat te korte bocht, daar is het even niet zo mooi, maar dat is een rijfoutje en geen kreupel paard.
In stap plooit ze haar achterbenen weinig, maar ook weer hier wordt je aandacht er extra op getrokken door het witte achterbeen.
De platte oortjes in galop, dat valt wel op.
Weinig zweefmoment lijkt me dan weer te komen doordat ze heel rustig gereden wordt.
TS, ik denk dat je best voorgaat op wat je voelt, als je voelt dat er iets niet lekker loopt zal dat wel zo zijn. Je kan ook eens longeren en dan vergelijken wat je aan de longe ziet met het filmpje.